Oude eigenaren...

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Ientje

Re: Oude eigenaren...

Bericht door Ientje » 11 okt 2019, 17:56

Wat een verhaal. Wat fijn dat Mahdu nu een goed huis heeft. Maar reuze irritant dat de oude eigenaren je niet met rust laten.
Ken je de fokker vd hond? Misschien ook via die kant aangeven dat je niet meer op contact zit te wachten?
Ik neem aan dat de hond officieel op jouw naam is gezet, dus de oude eigenaar heeft dan een afstandsverklaring ondertekend? Dan hebben ze geen poot meer om op te staan. Dit contact zoeken lijkt op stalken en dat is strafbaar. Bewaar voor de zekerheid mails en brieven ed.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 okt 2019, 18:30

Dan hoef je niet bang te zijn dat ze hem terug kunnen eisen!

Corrie

Bericht door Corrie » 11 okt 2019, 19:25

@ Loraine wat een verhaal zeg :shock
gelukkig dat de bemiddelaar van alles op de hoogte is
zou als ik jou was er zeker niet op ingaan " voor nog 1x te zien"
let maar goed op Toetie, bahh je hoort soms van die nare dingen
sterkte met dit alles
Afbeelding

Dalai

Bericht door Dalai » 11 okt 2019, 19:50

Wat een verhaal zeg... snap dat je daar niet op zit te wachten.dat van die jurist lijkt me gewoon een dreigement... Kan me niet voorstellen dat een jurist zich met deze waanzin bezig houd.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 okt 2019, 20:13

Volgens mij zijn persoonsgegevens nu toch afgeschermd bij de chipregistratie. Staat me iets van bij dat men op de vingers is getikt doordat de gegevens makkelijk te achterhalen zijn. Echt heel slecht dat je via het chipnummer de eigenaar met adres kan achterhalen.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 okt 2019, 10:11

Jeetje zeg, die lui zijn niet goed wijs of inderdaad aan het dementeren.
Hoe dan ook, ze hebben geen rechten meer. Ze wilden die scheet notabene laten inslapen en nu dit...
Ze konden mij mooi de hoogste boom in en het heen en weer krijgen. Ik denk ook niet dat ze een poot hebben om op te staan en juridisch ook helemaal niet.
Neemt niet weg dat dit voor veel gedoe, stress en irritatie zorgt. Hoop dat ze het zullen opgeven, sterkte meis :love

Yvonne

Bericht door Yvonne » 07 jan 2021, 22:58

Ik zou er ook niet op ingaan. Ze zeggen nu 1 keer, zul je zien dat als ze hem gezien hebben, de ellende misschien weer opnieuw begint. Ze weten dat hij goed zit. Ik zou hier ook echt niet tegen kunnen.

Ientje

Bericht door Ientje » 08 jan 2021, 08:26

Dit is vervelend, maar je hebt het nummer nu weer geblokkeerd. Ik snap jou helemaal. En ieder geval is anders , maar......

Jaren terug heb ik afstand van een hond moeten doen, dat heeft mij zoveel verdriet gedaan, het was de juiste beslissing, maar oh wat voelde ik mij rot. Ik weet ongeveer waar hij is, ik heb de baas nog 1 keer aan de telefoon gehad voor de overdracht van alle papieren , overzetten, afstandsverklaring ed. en toen ook gevraagd of ik de hond na een jaar of zo nog een keer mocht opzoeken. Ja dat was goed. Later kreeg ik van de bemiddelaar te horen, dat ik dat niet moest doen, de eigenaar vond dat geen fijn idee. Ik heb het ook niet gedaan, nooit meer contact gezocht. Maar nu na 6 jaar, ik zou hem zo graag weer eens zien. De hond is twee en half jaar bij mij geweest.
Heel soms, als ik informeer, hoor ik dat hij een super huis heeft gevonden en dat het goed met hem gaat. Dat is dan alleen voor mij al genoeg. Ik heb de goede beslissing genomen, maar gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen

Ientje

Bericht door Ientje » 08 jan 2021, 17:29

Vreselijk verhaal Loraine, ik snap je helemaal . Stuurj e een pb

Plaats reactie