Longfunctie onderzoek

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Ientje

Longfunctie onderzoek

Bericht door Ientje » 29 jul 2024, 22:13

Vandaag had ik een longfunctie onderzoek. Diki ging mee.
Kennelijk is dit toch spannend voor haar, de wachtkamer? Lijkt dat op de da wachtkamer? :geenidee
Ze ligt braaf naast me. Niets op aan te merken. Maar wil altijd erg graag weer naar buiten,( in winkels is dat nu mooi onder controle,). En dan loop ik echt voor gek, mazzel dat ze geen labrador is, want dan zou ik echt naar buiten gesleurd worden,

De uitslag hoor ik volgende week, samen met bloedonderzoek, voor inhalatie allergie, hooikoorts dus, hond en kat en huisstofmijt.
Voor kat ben ik allergisch dat weet ik, want dan gaan alle kraantjes open van neus en ogen. Toch kwam dat er jaren terug niet uit, uit zo,n test. Kan ik dan van de uitslag opaan?
Hoop toch niet dat ik nu allergisch voor hond ben, maar ja diki is hypoallergeen, verhaart niet. Net als ike, de kat, dat ging ook goed.
Kortom duimen jullie voor me, diki gaat in ieder geval nooit weg. :goedzo

Jo-Anne
Site Admin

Re: Longfunctie onderzoek

Bericht door Jo-Anne » 30 jul 2024, 07:54

Heb je het benauwd dan Ientje, vanwaar een longfunctie onderzoek?

Kunnen veel dingen zijn,huisstofmijt is een nare hoor..
Tuurlijk duim ik voor je :woefwoef

Heb je geen luchtzuiveraar in huis staan? :geenidee
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 30 jul 2024, 09:45

Hier wordt ook geduimd , altijd moeilijk om te ontdekken waar je allergisch voor bent
Natuurlijk blijft Diki :xlove
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 30 jul 2024, 12:00

Al meer dan een jaar kortademig, maar is dat benauwd? Daarom ook begin dit jaar naar cardioloog die gelukkig alleen maar een hoge bloeddruk vond.
Die bloeddruk is nu goed. Maar kortademig, niet constant, blijft.
Nu wil ik weten is dit hooikoorts, nog stress van mijn ma, of door de corona prikken. Dat laatste sloot de cardioloog niet uit.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 aug 2024, 11:27

Uitslag.
Geen copd, dat is mooi, geen astma aangetoond maar ze kunnen het niet uitsluiten.

Allergie test negatief. Ik snap daar dus niets van. Ben ik maar in de buurt bij iemand die een kat heeft, dan gaan alle kranen open en loop ik te snotteren en te tranen. Vraag ik dan aan die persoon, heb je een kat, altijd is het antwoord ja. Hoe kan het dan dat ik negatief test op allergieen :geenidee . Is dat omdat ik overgevoelig ben en dat dat niet aan te tonen is.

In ieder geval geen discussie over Diki :loveheart
Woensdag overleg met de huisarts.

Plaats reactie