Hertenhuidplaten.

Goede voeding is belangrijk. Deel hier je ervaringen met verschillende soorten hondenvoer of vraag advies.
Plaats reactie
Marga.

Hertenhuidplaten.

Bericht door Marga. » 01 nov 2024, 09:33

Ik koop voor Lotus altijd hertenhuidplaten bij Zooplus.
Helaas komt het voor dat er vooral oneetbare kleine stukjes in de zak zitten waar Lotus in zal kunnen stikken.
Zooplus maakt er geen probleem van, als ik dit meld krijg ik mijn geld terug.
Maar vervelend is het wel wand ik moet weer nieuwe hertenhuid kopen met opnieuw verzendkosten.
Deze keer zat er één bruikbare plaat in de zak waar Lotus zich wel even mee vermaakt, de rest waren kleine stukjes die ik zo weg kan gooien.
Volgende week ga ik toch met mijn broer winkelen en dan kijk ik wel even bij de dierenwinkel naar andere huidplaten, dan zie je tenminste ook wat je koopt.
Helaas hebben de meeste dierenwinkels geen hertenhuidplaten dus zal het waarschijnlijk runderkophuid worden.
Die kreeg Lotus eerst altijd maar toen begon ze de huidlagen van elkaar af te trekken waarna ik op zoek naar iets anders ben gegaan.
Lotus probeert de hertenhuid ook wel te ontleden maar daar komen alleen kleine stukjes van los, bij runderkophuid hele slappe vellen.
Maar ik zit er altijd bij als Lotus huid heeft dus dit zal prima moeten kunnen.

Afbeelding
Een grote plaat is ongeveer vijftien cm, met één die nog zal kunnen.

Afbeelding
En de kleine stukjes met de grote plaat er naast ter vergelijking.

Afbeelding
Mijn kleine knagertje.

Ientje

Re: Hertenhuidplaten.

Bericht door Ientje » 01 nov 2024, 16:51

Is elandhuid niets? Dierenoppas amersfoort, de kleinste maat,,zijn rolletjes van 1,5 a 2 cm dik en 15 cm lang, diki doet er lang mee.

Marga.

Bericht door Marga. » 02 nov 2024, 08:04

Ientje schreef:
01 nov 2024, 16:51
Is elandhuid niets? Dierenoppas amersfoort, de kleinste maat,,zijn rolletjes van 1,5 a 2 cm dik en 15 cm lang, diki doet er lang mee.
Die kleinste maat heeft ze al gehad, die beviel niet zo maar misschien de grotere maten wel, ik zal eens kijken.
Maar ik vind het belachelijk dat ze de afvalstukjes ook gewoon in de zak doen en verkopen, welke hond kan die nu veilig eten?

Ientje

Bericht door Ientje » 02 nov 2024, 08:49

De kleinste platen van amersfoort zijn heel dik en taai, die kon Diki niet aan en heb ik weggegeven aan iemand met een toller!

Dit zijn de rolletjes.

Afbeelding

Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 nov 2024, 08:13

Ientje schreef:
02 nov 2024, 08:49
De kleinste platen van amersfoort zijn heel dik en taai, die kon Diki niet aan en heb ik weggegeven aan iemand met een toller!

Dit zijn de rolletjes.

Afbeelding

Afbeelding
Dat zijn grotere rolletjes als Lotus heeft gehad.
Ik kijk morgen even bij de dierenwinkel en anders kan ik altijd nog die online bestellen, er zat één mooie plaat in de zak dus Lotus heeft nog iets te knagen..

Marga.

Bericht door Marga. » 21 dec 2024, 09:10

Ik heb nu hertenhuid en paardenkophuid bij Primadiervoeding gekocht.
Dit zijn strips van ongeveer twee bij vijftien centimeter en platen, geen kleine stukjes.
Ik koop uit principe geen paardenhuid en vlees maar dan bleef er voor de kleine knager dit keer niet zoveel over om te kopen.
Dus ik heb mijn principe voor een keer overboord gegooid maar bevalt het goed dan blijf ik het gewoon kopen.
De runderkophuid platen die ik had gekocht kon Lotus niets mee, ze waren veel te dik en hard.

Afbeelding
Het is niet mijn mooiste foto, hij is met mijn mobiel gemaakt maar Lotus is hier druk bezig met een hertenhuidstrip
ideaal formaat voor haar.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 dec 2024, 16:55

Goed dat je je principe even laat varen. Paard wordt over het algemeen wel beter verdragen als rund.

Zo te zien geniet Lotus, heel leuk om te zien!
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 21 dec 2024, 19:21

Wat ligt Lotus lekker te knagen :xlove
Afbeelding

Plaats reactie