Dierendag onze honden

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Dierendag onze honden

Bericht door Jo-Anne » 04 okt 2022, 10:04

Dierendag onze hondjes zijn speciaal zijn deel van ons leven.
Heb je een leuke lieve gezellige nooit meer te vergeten misschien? anekdote over jou met / of je hond

Dus daarom ben je bij mij en ben ik blij en hou ik van jou :xlove :woefwoef

Wat vergeet je nooit meer van je leven misschien dat moment, of een hug met de baas dat is mijn baas? :love :wow vast is er wel al wat voorbij gekomen in jullie levens

Vertel en plaats als het mogelijk is :Foto :ok
Afbeelding

Ientje

Re: Dierendag onze honden

Bericht door Ientje » 04 okt 2022, 10:29

Fijne hind is diki, had een heel stuk getikt en toen sprong ze boven op de tablet. Ik begin weer opnieuw,

Twee verhaaltjes van mijn toller, de zachtste hond qua karakter die ik ooit had, ook een terughoudend hondje naar vreemde onverwachte dingen. Diki, is bijna net zo., maar staat toch iets steviger in haar pluizige schoentjes

Eerste kerstdag 1993. Bij het uitlaten gleed ik uit op een bevroren stuk, ik klapte achterover en was van de wereld., Misty reageerde op zulke dingen met wegschieyen en op een afstand kijken hoe of wat. Toen ik mijn ogen open deed zag ik boven mijn neus, zeg maar neus tegen neus, een rode hondenkop en twee flaporen. Had ze mij weer bijgebracht? Ik zal het nooit weten. Maar ik weet wel, dat ook zij er was als het nodig was.

Want.

Een andere tijd, zomer, ik liep in een ruig stuk Nieuwegein, langs de toen nog aanwezige golfbaan (dit is voor Corrie, weet zij waar het is) . Langs de golfbaan stonden meters struiken en daarnaast een smal looppaadje. Daar liep ik rustig, Misty als altijd achter mij aan. Opeens hoor ik haar blaffen en blaffen. Ik draai me om en zie Misty hard rennend achter een man aanlopen, die nog veel harder wegliep. Die was dus achter ons uit de struken gekomen. Wat of hoe weet ik niet, wel dat later vaker melding van een man in de struiken werd gemaakt. Misschien zocht hij wel golfballen. Maar vanaf die tijd voelde ik me wel veilig op straat,

Corrie

Bericht door Corrie » 04 okt 2022, 16:01

ach ja zoveel dierbare herinneringen, onze 2 eerste cavaliertjes die door de fokker bij de eerste eigenaar had weg gehaald nadat ze gehoord had dat ze alleen maar in een schuur op hooi zaten
Eefje een half jaar oud en Femke 4mnd, ze waren geen riempje/tuigje gewend en nog nooit gewandeld of gezellig op de bank gezeten, maar ze leerden vlug, gingen overal mee naar toe
ze kregen later ook pupjes en nog meer cavalier vriendinnetjes, echte knuffelkonten en allemaal graag bij het vrouwtje op de bank

Afbeelding

nu hebben we dus 2 sjoetjes, wat een comedianten en heerlijk speels
Luna kochten we in Spanje in een dierenwinkel, niet echt gepland maar ze bleef me maar kusjes/likjes geven toen ik haar als 8 weken oud pupje in handen had,
voordat ik er erg in had had m´n man besloten haar te kopen en betaald , kwam naar me toe en zei " ze kan mee naar huis "
Luna is nog steeds daar waar ik ben alleen niet zo erg kusserig meer

Kissy kwam een half jaar later, zij is eigenlijk de zachtaardigste van de 2 maar samen kunnen ze boel goed op stelten zetten
iedere dag beginnen we met een lange wandeling en dat is echt genieten
ben ik is een paar uur weg geweest dan wordt ik bij thuiskomst begroet alsof ik weken ben weg geweest, ze verdringen elkaar om me te overladen met liefde :love
hoop nog lang van m´n tweetal te kunnen genieten

fijne herinnering, zwemmen met m´n tweetal

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 okt 2022, 19:12

Wat een mooie fotoos Corrie,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 okt 2022, 21:23

huppeldepup
een bokkesprong
het hart al op de hondentong
een lijf vol liefde
en een staart
die altijd vrolijk
naar je zwaait
die trouwe ogen
zeggen meer
dan duizend woorden
in èèn keer

:loveheart :loveheart :loveheart

Er is veel wat ik zou kunnen zeggen.
Veel schrijven kan ik nog niet.
Maar met je rug toen lief lief liefste dier
hoe dapper je was hoe wij een slechte prognose kregen van je
hoe lief iedereen was op het forum
je oom en tantes :wow :love
zie nog de opluchting op je baas zijn gezicht vergeet ik nooit meer
hij hield je zo lief in zijn armen we namen je mee terug naar huis
we waren er nog niet duurde lang je herstel
maar we wisten dat het goed kwam
1 dag dierendag is het nooit meer geworden
het is iedere dag dierendag :xlove

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 okt 2022, 22:42

Mooi JoAnne

Corrie

Bericht door Corrie » 05 okt 2022, 08:53

Dappere Kareltje :loveheart
Dat herinner ik me nog van z'n ruggetje 😪
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 10 okt 2022, 10:11

Dit jaar is dierendag er een beetje bij ingeschoten doordat ik die dag met mijn broer op pad ben geweest voor zijn nieuwe woning.
Maar hier is het zeker ook iedere dag dierendag, de honden en kat zijn mij zeer dierbaar waardoor ik de nijging heb om ze te verwennen maar hier heb ik ze uiteindelijk ook voor.
Er zijn zoveel bijzondere momenten, juist de normale dagelijkse momenten samen zijn me dierbaar. Samen het bos in, rustig samen op de bank de honden meestal slapend. De blijdschap van de honden als ik weer thuis kom na een paar uur weg te zijn geweest, ik ben blij om weer thuis te zijn en de honden weer om mij heen te hebben. Ik kan mij geen leven zonder mijn honden en kat voorstellen al is kat Nemo lang niet zo aanhankelijk als de honden. We houden gewoon van elkaar :love

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 10 okt 2022, 22:01

Marga. schreef:
10 okt 2022, 10:11
Dit jaar is dierendag er een beetje bij ingeschoten doordat ik die dag met mijn broer op pad ben geweest voor zijn nieuwe woning.
Maar hier is het zeker ook iedere dag dierendag, de honden en kat zijn mij zeer dierbaar waardoor ik de nijging heb om ze te verwennen maar hier heb ik ze uiteindelijk ook voor.
Er zijn zoveel bijzondere momenten, juist de normale dagelijkse momenten samen zijn me dierbaar. Samen het bos in, rustig samen op de bank de honden meestal slapend. De blijdschap van de honden als ik weer thuis kom na een paar uur weg te zijn geweest, ik ben blij om weer thuis te zijn en de honden weer om mij heen te hebben. Ik kan mij geen leven zonder mijn honden en kat voorstellen al is kat Nemo lang niet zo aanhankelijk als de honden. We houden gewoon van elkaar :love
Prachtig toch. Wat wil een mens nog meer Marga.

Behalve een zak geld een nieuwe rug en vrede op aarde. :roll

Marga.

Bericht door Marga. » 11 okt 2022, 10:59

Rikketik schreef:
10 okt 2022, 22:01
Marga. schreef:
10 okt 2022, 10:11

Behalve een zak geld een nieuwe rug en vrede op aarde. :roll
:lol

Plaats reactie