Warm en hoe doen jullie hondjes het?

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Ientje

Warm en hoe doen jullie hondjes het?

Bericht door Ientje » 13 aug 2024, 17:20

Diki verdraagt de warmte beter dan dat ik dat doe. Gisteravond moest ze er toch echt even uit, de tuin? Doet ze dan dus niets in, het was nog tegen de dertig graden, . Even naar het grasveld, hier practisch voor de deur, parkeerplastsje oversteken en ik ben er. Ik loop te puffen, voel me ellendig, transpireer nl heel moelijk en ja dan krijg je het benauwd warm. Kijk ik waar diki is? Loopt ze lekker midden op het gras een sprintje te trekken........oke, gelijk aan de riem want dat was te warm, maar geeft wel aan dat ze zich goed voelt. Zo blij ben ik dan.

Vanmiddag , liet ik haar ook even plassen aan de overkant. Komt haar grote, kleine vijand er aan, :aaiaiai een gelijksoortig hondje, maar die heeft het vak perforator uitgevonden en vliegt kleine hondjes aan. Het hondje liep weer los, ik kon gelukkig voor het beest ons zag me omdraaien en teruglopen.het vrouwtje had eindelijk door hoe ze haar hondje bij mi wegj kon houden, Het hondje liep op de parkeerplaats, bloedhete stenen, geen schaduw, en wat doet vrouwtje, ze gaat fijn met een balletje gooien.......... toch niet echt slim, maar gelukkig was het beestje zo afgeleid dat ze,ons niet gezien heeft., aanlijnen was beter geweest denk ik dan, gelukkig ging het goed deze keer.
Ik zag haar verderop nog met de bal aan het gooien, :aaiaiai

Vanmorgen was er leuke visite die nam toch leuke speeltjes mee. Ik heb een heel rustig hondje nu en Diki kan nu ook een deur op mijn verzoek opentrekken met een balletje aan een touwtje, want dat kreeg diki van de visite. Dichtdoen kon ze al als pup, bam beide pootjes tegen een deur aan. Opendoen is lastiger, moet je achteruit lopen en niet te snel want anders krijgt ze de deur tegen zich aan. :ffedenken

Jo-Anne
Site Admin

Re: Warm en hoe doen jullie hondjes het?

Bericht door Jo-Anne » 13 aug 2024, 22:08

Toch wel heel fijn dat Diki zo goed tegen de warmte kan. Dat is een zorg minder.
Karel kan ook goed tegen de warmte. Die gaat rustig in de zon zitten op het gras. Vandaag nog....maar dat kan natuurlijk niet :gniffel

Gelukkig niet ver Ientje dat grasveldje. :fan

Knap van Diki! met de deur,slim :love

Ik had vroeger een Oosterse korthaar raskat, die ging aan de deurknop hangen en voila :lol dat deed hij ook met de voorraadkast waar ik zijn gedroogde visjes had liggen....
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 aug 2024, 08:11

Katten zijn zo slim! Prachtig.
Vanmorgen zeker niet minder warm dan gisterochtend, benauwd en zeer vochtig. Gisteravond in de tuin drijf nat geregend, want diki vond het heel niet nodig om te plassen. Weer naar binnen en toen een enorme onweersslag, ik zag het niet eens eerst lichten, dus het was echt boven ons dak. Ben naar zolder gegaan om te kijken of het ingeslagen was, maar ik rook niets. Het kan he, dat het onder de dakpannen slaat, is hierachter ooit gebeurd. De hele nacht brandweer mensen op het dak en een herrie dat dat was, dakpannen verplaatsen op zoek naar.

Het is jaren geleden, maar wel leuk. De volgende dag zat ik half slapend op mijn werk. Ik zei tegen mijn baas die vrijwillig brandweercommandant was, ik werkte bij een andere gemeente dan waar ik woon, hoe zit dat ,ze hebben de hele nacht herrie gemaakt.
Komt hij een uur later naar mij toe. Zo zei hij, daar zit de man die jou uit je slaap hield, ga het hem maar vragen. Oei. Hadden ze vergadering van de commandanten uit de omliggende gemeentes, in mijn gemeentehuis., geen idee wst ik gezegd heb, :lol

Marga.

Bericht door Marga. » 15 aug 2024, 08:07

Fijn dat Diki goed tegen de warmte kan.

Wij gaan s' morgens vroeg wandelen en vanaf een uur of tien gaat Lotus achter het huis in de ren waar schaduw is. Nu er een net over de ren zit durf ik wat meer mijn ding te doen al ben ik als Lotus in de ren zit wel altijd rond het huis bezig. Ik ga dan niet binnen mijn ding doen ik wil Lotus in het oog houden. Als de zon achter het huis staat gaan we naar binnen nog wat opruimen of lezen voor de ventilator. Of we nog gaan wandelen na de vroege wandeling hangt van de warmte af anders laat ik Lotus uit op een stukje braakliggend terrein naast mijn huis. Die erge hitte hoeft van mij niet al vind ik het wel fijn dat we buiten kunnen zitten en dit doen we dan ook zo veel mogelijk.

Ientje

Bericht door Ientje » 15 aug 2024, 10:11

D8k8 en ik hebben onze tweede ronde door twee parken erop zitten. Heerlijk rustig, een kat die achter ons aankwam, en twee honden waar ik verre van gebleven ben., gisteren hebben ze aan elkaar staan snuffelen en gistermiddag een vlo op jaar vacht. Onnodig te zeggen dat diki gisteren gesprayd is en vandaag gedrupprld met de bodyguatd en dat ik continue tussen haar haren kijk. Tot nu toe geen vlo of poepjes gevonden. Maar ga zo wel vlo shampoo bestellen,

Marga.

Bericht door Marga. » 16 aug 2024, 08:05

Ientje schreef:
15 aug 2024, 10:11
D8k8 en ik hebben onze tweede ronde door twee parken erop zitten. Heerlijk rustig, een kat die achter ons aankwam, en twee honden waar ik verre van gebleven ben., gisteren hebben ze aan elkaar staan snuffelen en gistermiddag een vlo op jaar vacht. Onnodig te zeggen dat diki gisteren gesprayd is en vandaag gedrupprld met de bodyguatd en dat ik continue tussen haar haren kijk. Tot nu toe geen vlo of poepjes gevonden. Maar ga zo wel vlo shampoo bestellen,
Vlooien idd gelijk aanpakken. Mijn zoon en schoondochter hebben vorig jaar een plaag gehad en hier word je echt niet blij van. Dit terwijl ze geen hond meer hebben en hun katten een Seresto bandje om hebben, ze hadden logees met een hond gehad en die hond had vlooien. Het was moeilijk om ze weer weg te krijgen en het duurde ook even voor ze er helemaal vanaf waren.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 aug 2024, 08:51

Gisteren ettelijke keren diki helemaal nagekeken, lag ze bij me, gelijk kijken. Ik zie niets ook geen vlooien poepjes, maar het zit me niet lekker. Met mijn hondentrimsalon had ik natuurlijk regelmatig vlooien op een klant zitten. Daarna altijd direct ontsmetten en spuitenl. Ik jerinner me een cocker, die deed ik al niet graag, maar bij iedere teen die ik knipte kwamen er 5 tot 7 vlooien naar voren. Die hond liep op de vlooien.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 aug 2024, 10:56

Tegen en warm. In huis koelt het niet af. Maar al 2x lekker nat geregend. :lopen
:goedzo Ik geniet.
Halve koelkast schoon, eten gekookt, en nu staat de moro wortelsoep te pruttelen. Energie voor vandaag verbruikt. Had naar ah willen gaan. Maar och het regent toch. :lol

Corrie

Bericht door Corrie » 16 aug 2024, 12:24

De dames hier kunnen redelijk goed tegen de hitte, wel merk ik dat Luna er eerder last van heeft dan Kissy , denk ivm hartruisje
Natuurlijk ook alleen maar kleine rondjes gelopen omdat ik zelf nauwelijks op de benen kon staan
Vanochtend voor het eerst weer iets verder :lopen en het was gelukkig droog
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 aug 2024, 16:00

Net een half uur in de reren gelopen. :dogwalk Lauwe regen, zonder wind, het was nat maar heerlijk. Diki vond er niets aan, bij iedere hoekje wilde ze richting huis :aaiaiai . Ik zei tegen haar. Als je eerst even poept gaan we naar huis. Je kan het gerust geloven. Ze liep het gras in, zocht een plekje, ging zitten poepen, draaide zich om en ging richting huis. Knappe hond. Zou ze het echt begrepen hebben? :goedzo

Ientje

Bericht door Ientje » 16 aug 2024, 16:01

Corrie schreef:
16 aug 2024, 12:24
De dames hier kunnen redelijk goed tegen de hitte, wel merk ik dat Luna er eerder last van heeft dan Kissy , denk ivm hartruisje
Natuurlijk ook alleen maar kleine rondjes gelopen omdat ik zelf nauwelijks op de benen kon staan
Vanochtend voor het eerst weer iets verder :lopen en het was gelukkig droog
Fijn, weer even gelopen, daar word je ook beter van.

Plaats reactie