Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Ientje

Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -

Bericht door Ientje » 18 aug 2022, 19:22

Goedenavond,
Gistermiddag weggeweest, veel vertraging met de regiotaxi. Diki werd op een haar na geweigerd in de taxi.
Er moet een tas om mevrouw.
Nee, mijnheer, is hulphond.
Ze had haar hesje aan, ik sta geregistreerd als reizen met hulphond en ik had gemeld dat ze mee ging.
Is dat een hulphond???
Ja mijnheer.
En jawel hij moest eerst het pasje zien, hij bekeek het van alle kanten, bekeek de foto, werkelijk het ongeloof droop van hem af.
. En ja, toen moest hij schoorvoetend akkoord gaan, helemaal achterin mocht ik gaan zitten. Ik had diki in een handdoek gewikkeld, ze was nat, ja het regende en ik heb bijna twintig minuten in de regen staan wachten, toen kon ik niet meer in de wachtkamer zitten van de osteopaat, want ze ging sluiten. Grrrr.

De hele weg heeft hij geen woord gezegd tegen mij, hoeft ook niet.

Ik was dus bij de osteopaat met diki, haar recchter schouder zat vast, was er ooit iets gebeurd, het voelde als een oud trauma. ja dus, die labrador die haar ondersteboven liep, twee jaar terug. Maar kan dat nog?
Jazeker .

Na lang lopen en daarna lekker slapen verbeelde ik me soms dat diki iets mankte rechtsvoor. Was altijd wel zo over. Dus niet verbeeld, en goed dat ik ging. Aankijken, ze hoopt dat het nu opgelost is. Anders bellen voor nieuwe afspraak. Na de behandelimg geeft ze altijd laser acupunctuur tegen de spierpijn de volgende dag. Diki heeft gisteren de hele dag verder geslapen, nou ja avomd, want van de dag was niet veel meer over.
En ook vandaag nog rustig. Maar ze loopt als de beste. Ze maakt grotere passen , lijkt het, of verbeeld ik me dat :) :ffedenken

Ik heb nu twee grote stevige kussens , van die anti doorzit kussens, voor de bank liggen. Komt ze iets minder hard neer, raadde de osteopaat dierenarts mij aan. Diki vindt alles best. Kussen? Oh ik spring er wel naast hoor vrouwtje, worden ze niet vies..... :applaus
Paar keer met een koekje geoefend. Ohh is dat de bedoeling. Nou dan spring ik op het kussen ga zitten, koekje!!!

Ben ik zenuwachtig voor de eindtoets. Nee, nog niet. We hebben veel gegevens verzameld van hulp momenten. Dat wordt besproken. En de adl taken, het oprapen, deur dicht doen, sokken uittrekken, och dat is voor een hond met autisme niet het belangrijkste. Maar het hoort er bij :applaus

Zo dat was mijn verhaal weer, fijne avond. allemaal.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 aug 2022, 19:48

Lise schreef: ↑
18 aug 2022, 19:02
Hoewel ik een zomermens ben, verlang ik nu toch echt naar de herfst. Ik mis de lange wandelingen met de doggies. Het is iedere dag te warm. Over een maandje hoop ik lekker naar het strand te gaan met de doggies. Badgasten weer aan het werk en het strand is dan bijna voor ons alleen. Ik kan dan vast nog wel een duik in zee nemen, de watertemperatuur zal na deze zomer in september ook nog aangenaam zijn.

Vanaf 24 augustus ga ik weer drie ochtenden per week aan de slag. Afbouwen qua werk doet mij goed. Ik zie inmiddels niet meer op tegen helemaal stoppen met werken per 1 januari 2023. Nog een paar maanden knallen en dan is het klaar met (betaald) werk. Ik wil komend voorjaar gaan starten met vrijwilligerswerk op een zorgboerderij.
En last but not least met de doggies op vakantie, buiten het hoogseizoen. Bovenaan mijn lijst staat Texel. Ik ben nog nooit op de Waddeneilanden geweest. Iemand tips voor een diervriendelijk hotel/B&B op Texel?
Nooit gedacht maar ook ik ben de warmte zat en dat terwijl ik 11 jaar in Spanje heb gewoond en van die temperaturen heb genoten :zun

Wat een goed idee om volgend jaar vrijwilligerswerk op een zorgboerderij te gaan doen :super maar eerst nog ff genieten van je huidige werk en je vrije tijd

Wat Texel betreft geen idee , ben er 1 keer geweest heel lang geleden , ik was 19 geloof ik
Het lukt je vast wel om iets leuks te vinden :woefwoef
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 aug 2022, 19:59

@ Ientje
Hihi kan me wel voorstellen dat Diki niet direct als hulphond wordt gezien maar gelukkig heb je papieren als bewijs

Wat fijn dat je kan zien dat de behandeling heeft geholpen, hoop blijvend voor Diki :love

Ze is ook zo'n slimmerd , haha mag toch niet op de kussens springen , moet toch op de grond
Maar als je wil spring ik voor een beloning wel op de kussens hoor vrouwtje :wave

Mooi verhaal Ientje :ok
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 aug 2022, 16:28

Vanmiddag gezellig wezen winkelen in sterrenburg wat wordt het daar mooi.
Mooi verhaal Ientje :dogwalk
Leuk dat je dat ga doen vrijwilligerswerk
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 20 aug 2022, 08:15

Ik kan mij wel voorstellen dat Diki niet gelijk als hulphond word gezien daar hebben mensen toch meer het beeld bij van een retriever. Maar dan hoeft de chauffeur je nog niet zo raar te behandelen. Fijn dat het beter lijk te gaan met Diki naar de behandeling.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 aug 2022, 08:38

Leuk dat je er over denkt om volgend jaar vrijwilligerswerk te gaan doen Lise. Mijn broer doet dit al jaren tot volle tevredenheid, bij van alles en nog wat, van bejaardenthuis tot buurthuis maar ook wel bij b.v.b. springkussens om op te letten. Het geeft hem heel veel voldoening, hij voelt zich niet meer nutteloos maar gewaardeerd.

Ik ben blij met de buien die we hebben gehad maar het is in huis nog erg broeierig dus ik heb de ventilator veel aan staan. :fan De honden hebben het ook warm, ik heb gisteren Lotus even in louw water afgekoeld, Balou niet dit zal voor hem een straf zijn. Ik kan niet wachten tot de herfst.
Morgen is mijn kleindochter jarig, ze vieren het vandaag en morgen. Ik ga beide dagen heen om foto's te maken, dit kan prima ze wonen bij mij in de straat.

Afbeelding
Blij met de regen. Het nieuwe huis van mijn zoon en schoondochter is bijna klaar, volgende maand krijgen ze de sleutels. Dan wonen ze twee huizen van mij af maar er zit nog wel een grasveld tussen.

Corrie

Bericht door Corrie » 20 aug 2022, 10:35

@ Marga
Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je kleindochter :fluitje
Fijn dat ze zo dichtbij wonen
Hier maar heel weinig regen gehad , zag het op de tuintafel en met wandelen :dogwalk voelde het gras wat vochtig , dus zal de planten zelf maar weer water geven :tuin
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 aug 2022, 10:45

Gefeliciteerd Marga, met je kleimdochter.

Hier vanmorgen ook de tuin en plantenbakken maar weer water gegeven. Paar buitjes, maar de grond is nog kurk droog. Laat de herfst maar komen.

Vanmorgen diki geknipt, stukje ingekort. Niet gewassen, gewoon even snel snel geknipt.

Hele fijne dag allemaal.

Truus

Bericht door Truus » 20 aug 2022, 14:07

Gefeliciteerd met je kleindochter Marga leuke dag morgen
Gezellig dat ze dicht bij komt wonen.
Hier een paar goede buien gevallen dus hoefde plantjes geen water te geven.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 aug 2022, 07:14

Goedemorgen allemaal.
Als vervolg op mijn regiotaxi verhaal.
Ik heb het toch nagevraagd, een hukphond hoeft absoluut niet in een tas. De chauffeur zat fout. En ja diki was nat, hoewel afgedroogd, maar stel een knots van een doodle, die was nog veel natter geweest.....

Vandaag eindelijk naar preventicon. Ik ben er zenuwachtig voor, moet naar Lopik,,, met de regiotaxi. Bij de afspraak gevraagd of er iets in de buurt is wat niet zo enorm groot is als Utrecht. Dus nu naar een bus in Lopik. Diki gaat mee, tja ze moet toch alles meemaken he, ben benieuwd. Hoop dat ze in het kleedhokje zich netjes gedraagt.
Dat zenuwachtig zijn, normaal heb ik dat niet, zouden dat toch nog naweeen zijn van alle maanden spanning? Ik snap mezelf soms niet zo goed.

Lise

Bericht door Lise » 23 aug 2022, 13:31

Sowieso is zo'n onderzoek op zich al spannend. Jij moet er ook nog met de regiotaxi heen en vraagt je af of fDiki het goed gaat doen, wat dus weer extra spanning meebrengt. Echt ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar bekijk dingen per moment en probeer je er tevoren niet druk over te maken. Ik hoop dat het allemaal goed verlopen is en dat jullie inmiddels weer thuis in de relax modus zijn :blommetje.

Corrie

Bericht door Corrie » 23 aug 2022, 14:55

@ Ientje
Hoop dat alles goed is gegaan
Fijn dat je in Lopik terecht kon in Utrecht idd nog een stuk lopen
Denk dat je nog regelmatig in de stress zal schieten, je hebt een hele moeilijke tijd achter de rug
Het heeft tijd nodig maar komt vast goed samen met Diki :loveheart
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 aug 2022, 17:26

Alles is goed gegaan, alles op tijd. Had om 11.15 uur afapraak, was er een dik half uur te vroeg, tja regio taxi, niet erg, eerst een rondje lopen.
Was in een bus. Mini wachtkamertje. Mondkapje was verplicht, niet in de wachtruimte maar wel in onderzoeksruimte.
Onderzoeks mevrouw, volledig in gepakt, schort, mondkapje, handschoenen. , helemaal veilig, denk ik.

Diki heb ik aan de lijn , even vastgebonden aan de steun aan de muur om je vast te houden. Speeltje met paar brokjes er in, en gezegd blijven, in het mini kleedhokje. Diki zei 1 x piep en 1 x kef, daarna niets gehoord. Keurig gedaan! Ze kon ons horen natuurlijk. De brokjes had ze uit het speeltje gehaald, dus niet helemaal gestresst in het hokje gezeten.
Regio taxi terug was kwartier te vroeg, dat mag, kwartier eerder en kwartier later. Half een weer thuis.
Nu op uitslag wachten. Pfoeh vind ik altijd spannend.

Corrie

Bericht door Corrie » 23 aug 2022, 18:46

Nou dat heb je ook weer achter de rug, wachten op de uitslag , zal best goed zijn als jezelf niets verdachts hebt gezien/ gevoeld
Diki is echt een kanjertje :love
Wist je dat je mondkapje moest meenemen, hoor het verder nergens
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 aug 2022, 19:56

Corrie schreef: ↑
23 aug 2022, 18:46
Nou dat heb je ook weer achter de rug, wachten op de uitslag , zal best goed zijn als jezelf niets verdachts hebt gezien/ gevoeld
Diki is echt een kanjertje :love
Wist je dat je mondkapje moest meenemen, hoor het verder nergens
Ja stond in de brief met afspraak. Als je niet bij he had, kreeg je er eentje zag ik.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 aug 2022, 08:18

Goede morgen, ik meld mij ook weer. Ik heb een druk weekend gehad en maandag moest ik naar het ziekenhuis voor een echo. Ik dacht dat het om een echo van de lymfklieren ging maar het bleek om een uitgebreide hals echo te gaan. Ik moest een half uur met mijn hoofd achterover liggen waar ik geen rekening mee had gehouden dus ik werd weer duizelig. Gelukkig was het niet zo erg als bij de punctie en kon ik redelijk lopen maar het geeft zo'n onzeker gevoel, zelfs de dag er na ben ik nog niet helemaal de oude.
Ik zat de terugweg in de taxi met een vrouw in een scootmobiel die twee hulphonden bij zich had, een goldendoodle en een chihuahua. De doodle gaf haar spullen aan en meer van dit soort dingen en de chihuahua waarschuwde als ze een hypo door suikerziekte kreeg. Als er een hypo op komst is veranderd de geur die je afgeeft naar een ammoniak geur. De gevoelige neus van een hond ruikt dit gelijk en kan waarschuwen zodat je actie kan ondernemen. Ze had beide honden zelf getraind maar ze hebben wel hun diploma en hulphond papieren, ze was vroeger politiehonden trainster geweest dus ze wist wat ze deed. Het was een leerzame en interessante terugreis.
Geen idee wat ik vandaag ga doen, waarschijnlijk mijn gras maaien en morgen krijg ik te horen wat het UMCG zegt.

Corrie

Bericht door Corrie » 24 aug 2022, 09:30

Wel heel speciaal 2 hulphonden, prachtig dat dit bestaat , echt een uitkomst voor veel mensen :super

Onderzoek was voor je schildklier toch, hoop dat je snel geholpen wordt

Is het wel een goed idee gras maaien met dit warme weer :geenidee
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 24 aug 2022, 11:46

Goedemorgen een fijne dag
Heeft zo,n last van me schouder .
Doe maar weer rustig aan is niet anders
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 24 aug 2022, 11:57

Corrie schreef: ↑
24 aug 2022, 09:30
Wel heel speciaal 2 hulphonden, prachtig dat dit bestaat , echt een uitkomst voor veel mensen :super

Onderzoek was voor je schildklier toch, hoop dat je snel geholpen wordt

Is het wel een goed idee gras maaien met dit warme weer :geenidee
Klopt, de internist had gezegd dat de echo was om te kijken hoe de lymfklieren bij de tumor er uit zien.

Ik heb het grasmaaien er inmiddels opzitten, het was wel warm maar ik ben er vroeg mee begonnen en heb tussendoor even gerust. Het is altijd zo fijn als de buitenboel weer netjes is, alleen heb ik een tijd mijn ramen al niet meer gewassen. Ik houd wel rekening met de droogte, ramen wassen komt wel weer.

Corrie

Bericht door Corrie » 24 aug 2022, 11:58

Truus schreef: ↑
24 aug 2022, 11:46
Goedemorgen een fijne dag
Heeft zo,n last van me schouder .
Doe maar weer rustig aan is niet anders
Nog niet gehoord wanneer je daar aan geopereerd wordt :geenidee
Het is veel te warm om iets te doen , hier ook een rustig dagje :relax maar niet in de zon
Afbeelding

Plaats reactie