Afwezig

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Corrie

Afwezig

Bericht door Corrie » 03 feb 2026, 19:56

Hoi allemaal, jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik al een tijdje afwezig ben .
M'n hoofd en lichaam maken overuren , Henk was half november voor revalidatie naar verzorgingstehuis gebracht .
Omdat hij ook een slecht korte termijn geheugen heeft hebben ze daar ook onderzoek naar gedaan.
Hij kreeg toen ineens indicatie Dementie , de dag erna kreeg ik bericht dat er een kamer vrij was in tehuis in Vianen( we hebben vroeger daar gewoond) en 2 dagen later daar naar toe gebracht . Ik was totaal overrompeld , Henk zit nu dus op een gesloten afdeling en volgens mij is hij daar nog te goed voor . Bij intake gesprek dit ook aangegeven en gevraagd of er een mogelijkheid is dat hij wat meer vrijheid kan krijgen en zo nu en dan is met de scootmobiel op pad kan.
Dat moet natuurlijk eerst onderzocht worden en ben bang dat dat nog wel een tijdje kan duren voordat ze dat opstarten
Ben bang dat hij nu dus vlugger achteruit zal gaan, eten moet hij dus wel in de huiskamer maar verder zit hij op z'n kamer en kijkt tv .
Heeft dus ook nog geen fysio of andere beweging dus dat schiet ook niet op.
Het is nog te koud om met hem in de rolstoel naar buiten te gaan .
Moet van alles regelen omdat hij niet meer thuis woont en ik hier nog wel pppfffttt en nergens krijg je gewoon een medewerker aan de tel
.digitaal gaat ook moeilijk en moet machtiging aanvragen
Dus druk druk en verdrietig en stress , heb overwogen om hem naar huis te laten komen maar werd me afgeraden door de kinderen en huisarts en verdere bekenden omdat het thuis al een tijd moeilijk ging en afgezien van het feit of er plek is als het toch weer helemaal uit de hand zal lopen zal hij zich ook meer verzetten om het huis te verlaten
Voel me dus ook nog is schuldig .
Ben vanmiddag met ( ex) schoondochter bij hem geweest en Kissy meegenomen en wat in het restaurant gaan drinken
Ben voorlopig dus niet actief op het forum , hoop dat het vlug wat beter zal gaan en ik wat meer aan andere dingen toe kom
Soms lees ik me wel even in maar reageren geen puf voor
Zo even m' n hart gelucht , voor Kissy is het ook raar,eerst Luna weg daar vlak achteraan de baas en vrouwtje weinig tijd , ze is ook niet zo speels meer , slaapt veel maar wil wel heel graag eten en snoepen uiteraard
Tot ziens/ horens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Re: Afwezig

Bericht door Ientje » 04 feb 2026, 08:09

Hof van batenstein? Of zoiets?
Wat een veranderingen en wat ging het snel! Ja heel veel regelen, verhuisbericht, financiën en noem maar op. Helpen je kinderen hiermee?
Heel veel sterkte, want dit is een nieuwe levensfase die heel onverwachts is gekomen, weet niet wat ik verder moet zeggen dan sterkte en een knuffel voor de hond.

Lise

Bericht door Lise » 04 feb 2026, 12:19

Ach Corrie, wat een rot periode voor je. Veel regelen, stress en verdriet. Pas goed op jezelf.
Dikke knuffel.

Marga.

Bericht door Marga. » 05 feb 2026, 08:47

wat een rot situatie voor je.
wat je huisarts en kinderen ook al zeggen, haal henk niet weer naar huis dan ga je er zelf ook aan onderdoor en heeft henk ook niets aan je.
als het weer straks beter word kun je idd met hem er op uit trekken als die mogelijkheid er is.
heel veel sterkte.

Truus

Bericht door Truus » 05 feb 2026, 14:04

Corrie fijn dat je ons je Afwezig heeft gemeld
Je heeft veel te doen,ook goed voor je zelf zorgen
Corrie wens je heel veel sterkte met alles.
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 05 feb 2026, 16:50

Denk ook aan jezelf corrie, :blommetje :blommetje :blommetje
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 feb 2026, 10:26

Afbeelding
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 21 feb 2026, 12:48

Wat een moeilijke periode voor jullie.
Lastige keuzes die je moet maken.
Ik wens jullie heel veel sterkte.
Ik herken dit, mijn vader was ook dement en dat was zo’n zware last voor mijn moeder.
Ik denk aan je :blommetje

Corrie

Bericht door Corrie » 22 feb 2026, 11:29

Bedankt allemaal :xlove
Helaas nog een terugslag , ben donderdag met Henk voor foto longen geweest , 11.30 hier de deur uit en 18.30 weer thuis
Moesten na de foto wachten op uitslag , doorverwezen naar spoed , daar drain gezet om vocht te verwijderen en moest blijven .
Toen ik wegging lag hij nog niet op zaal .
Gistereren nog steeds afvoeren vocht ,moet langzaam
Nog niet echt verbetering , weekend uiteraard geen artsen
Sla vandaag bezoek over , ben moe en het weer werkt ook niet mee
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 22 feb 2026, 12:12

Sterkte corrie :blommetje :blommetje :blommetje
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 22 feb 2026, 15:45