Balen

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Lise

Re: Balen

Bericht door Lise » 22 aug 2020, 15:02

Ientje schreef:
22 aug 2020, 08:14
En nog een staartje er achteraan.
Ike heb ik een paar keer laten behandelen door een osteopaat. Toen Diki die klapper maakte heb ik haar gemaild of het slim was Diki te bekijken op gevolgen. Antwoord was, kijk het even aan. Lijf lost het meestal zelf op.
Maar ik zag opeens dat Diki niet meer echt doorgaapte. Halverwege ging bekje weer dicht. Ook begon ze te lopen met haar kop veel naar beneden, zeg maar niet boven haar rug.
Dus van de week weer gemaild en gisteren is ze gekomen.
Wervels op ter hoogte vd schouders zaten vast. Borstbeen was niet goed, oogkas is behandeld en de kaak. Want inderdaad ook de kaak zat vast aan de achterkant. Het oogje was ook rechts.
Tijdens de behandeling gaapte ze opeens helemaal weer door. Dat was gisteravond weer weg. Ze was ook echt moe van de behandeling, denk ook spierpijn.
Maar vanmorgen heeft ze weer fijn gelopen. Hoop zo dat het haar geholpen heeft.
Zo fijn dat deze mensen er zijn en langs willen Komen.
De labradorbaas heb ik niet gesproken, wel zijn vrouw op een ochtend, Maar die zei nog niet aanspreekbaar te zijn, nergens van af te weten en dat ze net haar bed uit was. Viel me toch tegen van haar. Had ik niet verwacht zo,n reactie,
Welke osteopaat is dit. Ik hoor sowieso goede verhalen over otsteopaten, beter dan over DA's.

Ientje

Bericht door Ientje » 22 aug 2020, 15:07

Bianca van de klomp

Vroeger ging ik naar leida visee , maar die heeft het zo druk, daar moet je zo lang wachten.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 aug 2020, 12:06

gaat het nog goed met Diki :love na de behandeling van osteopaat of moet het nog een keer :geenidee

was ik op weg in de richting waar Diki misschien vandaan zou komen begint het te druppen
maar weer richting huis :lopen zijn we thuis is het droog :rooiebiet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 25 aug 2020, 16:48

Diki gaapt weer, en rent weer over het veld! Bianka zegt altijd eerst een aantal weken aankijken, nog vragen Dan even contact opnemen.

Ientje

Bericht door Ientje » 10 okt 2020, 12:33

En nog een staartje.
Diki heeft aan de rechterkant een tandje dat iets naar buiten staat. Gisteren voelde ik iets hards in haar lip. Kijk en schrok, een soort uitwas, wrat? Precies tegenover die tand. Is die tand door haar lip gegaan en is dit littekenweefsel of wild vlees of heel iets anders. Maandag komt de da weer, kijken, want hij kan hier aan huis natuurlijk niet veel doen,
. Ik heb wel een doorlopend contract met de da de laatste paar maanden.

Corrie

Bericht door Corrie » 10 okt 2020, 14:55

niet prettig als je steeds de dierenarts nodig hebt
afwachten dus, hoop dat het meevalt
Diki :love heeft er denk ik niet veel last van of wel :geenidee
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 10 okt 2020, 14:58

Afwachten Ientje heeft Diki :love er last van van
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 okt 2020, 15:02

Denk het niet, maar ik wil wel weten wat het is, ziet er niet fris uit.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 10 okt 2020, 16:06

Ja echt wel een doorlopend abonnement bij de DA.
Ja tuurlijk wil je weten wat het is.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 okt 2020, 08:43

Ientje schreef:
10 okt 2020, 15:02
Denk het niet, maar ik wil wel weten wat het is, ziet er niet fris uit.
Heb je een foto? Kan dit niet gebeurd zijn met die botsing met die andere hond toch? :geenidee Zo`n tandje wat iets naar buiten staat komt wel vaker voor.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 okt 2020, 13:44

Dat ,,hoop,, ik dus ook. Door die botsing, is ze hard op de rechterkant van haar kop terecht gekomen. Als ik terug kijk, is ze sinds die tijd, eind juli aan het kwakkelen. Vanmorgen weer buikpijn en niet eten, na pijnstilling, half uur later zat ze in de keuken ,,waar blijft mijn ontbijt,,
Ik vind het raar. Morgen maar eens goed overleggen.
Foto zal ik proberen ,maar is lastig, het zit aan de binnenkant, en dan moet ik met een hand die lip naar buiten draaien en met de andere een foto nemen, en volgens mij vindt Diki het niet leuk als ik er aan oom, dan draait ze haar kop weg.
Wordt vervolgd

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2020, 09:42

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Toch handig dat hij aan huis komt. :top
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 okt 2020, 11:51

Och jeetje zeg. Ja soms lijkt er geen einde aan te komen he.
Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 okt 2020, 17:59

Even mineur stemming. Wordt een heel verhaal.

Dierenarts is geweest.

buik en darmen. Strikt op de sanimed brokjes als ze het daar goed op doet, niet meet mengen met andere insecten brokjes. Had ik zelf al gedaan sinds gisteren. En ze eet weer goed. Jammer, ik hoopte dat de nieuwe brokjes, goede ontlasting, de a***lklieren leger zouden maken, maar dat is ook niet gebeurd, zaten weer propje vol.

De plek in haar lip, daar schrok ze van. Ze heeft Fotoos gemaakt en naar de praktijk gestuurd. Inderdaad beschadigd en ontstoken plek, door het dwars staande tandje. Tandje moet er uit. Was ik al bang voor. Dat tandje staat gewoon dwars naar buiten en tegen de lip aan. Gevolg van het blijven staan vd melkhoektand. Toch waarschijnlijk door de val met de lab de tand de lip beschadigd en dat is gaan ontsteken. En wild vlees? Er wordt met het trekken een biopt genomen. Gelijk wordt ook aanslagen tandsteen gedaan. Diki heeft een heel net wit gebit, dus dat zal niet veel werk zijn.

Ik baal als een stekker. Doorgaan met de metacam, want ze heeft hier echt pijn aan. En daardoor zal gapen ook pijn doen. Arm hondje

Ik zei, waarom heb ik het niet eerder gezien. Ze zei dat ze het heel goed van mij vond dát ik het gezien heb. En ook, voor haar een leer dat ze binnenkant vd lippen zal controleren. De knikker die ik voelde ook rechts, onder haar kaak, , inderdaad een lymfklier.

Da was hier 5 weken geleden ook en zei dat zij het ook niet had gezien.
Heb zo,n medelijden met Diki, ik wist dat er iets niet goed zat, maar wat. Hoop dat tandjetrekken haar opluchting geeft. Mijn gevoel geeft me weer gelijk.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 okt 2020, 19:40

wat een verhaal Ientje , arme Diki :love
tandje kwam natuurlijk steeds tegen de zere plek, dat het eruit moet is niet zo erg en gelijk even schoonmaken is goed
nu maar hopen dat er niets ergs in de biopt gevonden wordt

merk jij aan Diki dat de a***lklieren vol zitten, de meiden hier hebben daar ook last van vooral Kissy, maar die worden 1x per jaar geleegd

goede leer voor ons allemaal, bekijk ook regelmatig binnenkant lip

heb je al afspraak voor tandje trekken ?
hoop voor je dat je dan daarna de dierenarts voorlopig niet meer nodig hebt

knuff voor Diki
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 12 okt 2020, 20:36

Woensdag staat de afspraak. Ja dat tandje irriteert de binnenkant.. bij die val is het gebit gecontroleerd, dus waarschijnlijk was toen alles goed.
Ja Diki gaat ruiken naar a***lklieren en ze gaat bijten onder de staart.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 12 okt 2020, 22:05

Beterschap voor diki :blommetje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 okt 2020, 07:46

Diki heeft weer goed gegeten, na het lopen direct naar haar bakje, van kom op joh. Gisteravond merkte ik al dat ze weer trek had. Steeds achter me als ik in de keuken was. En ja, ik heb haar ook gegeven. Zo sneu, ze had toch de dag ervoor en gisteren weinig gehad. Vandaag ook wat extra,s morgen krijgt ze niets, niet eerder dan in de middag als ze weer thuis is. :geenidee

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 okt 2020, 10:02

Nou dat is een goed bericht Ientje :top Goed teken als ze weer honger hebben! Knuff voor diki :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 okt 2020, 10:05

Dank je, lebbertje terug van Diki

Plaats reactie