Max rughernia

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Lise

Max rughernia

Bericht door Lise » 28 jul 2020, 20:49

Ik ben vanavond met Max naar de DA geweest. Mijn senior was de afgelopen dagen niet de Max die ik ken. Tuurlijk is hij inmiddels 14 jaar en gaat het allemaal niet zo soepel meer. Toch had ik de indruk dat er meer aan de hand was. Mijn
intuïtie klopte. Na onderzoek door de DA blijkt Max een rughernia te hebben. Zes weken rust en alleen mee naar buiten voor p&p. Gelukkig pakt hij zelf zijn rust.
Ik vind het wel lastig hoor, ga ik met Twister en Pepper leuke dingen doen, moet ik Max thuis achter laten.

Vorige week heb ik na jaren fietsloos te zijn geweest een 2e handsje aangeschaft, dus Max gaat wel fijne fietstochtjes met me maken. Lekker languit in het fietskrat met zo af en toe een sanitaire stop.

Tuurlijk heeft Max zijn langste tijd gehad en zeker daarom wil ik hem deze laatste periode extra verwennen en in de watten leggen.

Corrie

Re: Max rughernia

Bericht door Corrie » 28 jul 2020, 21:25

Ahhh wat sneu voor Max :love
wel fijn dat hij zelf al z'n rust pakt
Hoef je hem niet in een bench te doen
Goed idee om fietstochtjes met Max te maken , echt even aandacht speciaal voor hem :ok
Ben jij vroeger niet is gevallen met de fiets :geenidee
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 28 jul 2020, 22:19

Corrie schreef:
28 jul 2020, 21:25

Ben jij vroeger niet is gevallen met de fiets :geenidee
Yep, een paar jaar geleden heb ik de grond gekust, gelukkig zonder doggies.
Cool dat jij dit nog weet Corrie.

Ientje

Bericht door Ientje » 29 jul 2020, 08:30

Och arme Max, beterschap.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 29 jul 2020, 08:43

Ah gos, wat sneu.
Hoop dat hij vlot op zal knappen.
Is er niemand in de buurt waar je een hondenbuggy kunt lenen? Dan kun je hem eventueel toch meenemen met wandelingen.

Lise

Bericht door Lise » 29 jul 2020, 10:11

Jolanda schreef:
29 jul 2020, 08:43
Ah gos, wat sneu.
Hoop dat hij vlot op zal knappen.
Is er niemand in de buurt waar je een hondenbuggy kunt lenen? Dan kun je hem eventueel toch meenemen met wandelingen.
Ik heb zelf een hondenbuggy en ga deze de komende tijd zeker gebruiken.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 29 jul 2020, 10:20

Ik heb een jaar of 10 geleden een kort gebruikte buggy gekocht voor mijn cavaliertjes. Echt ideaal zo'n ding en gebruik hem met Daisy en Abigail ook nog steeds.

Truus

Bericht door Truus » 29 jul 2020, 14:14

Ach lieve Max beterschap :love
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 08 aug 2020, 14:02

Max heeft nu vier weken rust achter de rug. Het gaat beter met hem. Hij sleept in ieder geval niet meer met zijn nagels over de grond.
Omdat Max nu weinig beweging heeft, is poepen een dingetje geworden. Hij heeft er moeite mee. Kleine harde drollen die hij er met veel moeite uitperst. Is het een idee om wat olijfolie over zijn vlees te doen?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 aug 2020, 14:17

Lise schreef:
08 aug 2020, 14:02
Max heeft nu vier weken rust achter de rug. Het gaat beter met hem. Hij sleept in ieder geval niet meer met zijn nagels over de grond.
Omdat Max nu weinig beweging heeft, is poepen een dingetje geworden. Hij heeft er moeite mee. Kleine harde drollen die hij er met veel moeite uitperst. Is het een idee om wat olijfolie over zijn vlees te doen?
Ja dat kan maar de èèn reageert daar heftig op en de ander weer niet. Dus voorzichtig met dosering, tot 10 kilo halve theelepel per dag.
Je geeft vlees, kijk eens naar het calcium dus het botgehalte,door teveel calcium uit de botten gaat de poep in de darm uitdrogen. Dit hoopt zich op en zorgt voor blokkades. Je kan dan ook wat extra spiervlees toevoegen. Of wat blikvoeding. Je hebt ook van die schapenvet bonbons :woefwoef

Omdat Max inderdaad niet meer zo beweegt maar ook door zijn hernia, hij heeft last van zijn ruggenwervels en dus ook de spieren bij het bekken, daardoor kan het zijn dat hij gaat persen. Vervolgens blijft de poep achter in het darmkanaal, dat dan indroogt.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 08 aug 2020, 20:09

oeii lijkt me niet prettig voor Max dat hij zo moet persen
heb geen ervaring met olijfolie toevoegen, maar het proberen waard
zou beginnen met een paar druppels
ben benieuwd of het gaat helpen
knuff voor Max
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 aug 2020, 14:44

En hoe gaat het met Max :love vandaag? Heb je nog wat aangepast? :woefwoef
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 09 aug 2020, 23:06

Jo-Anne schreef:
09 aug 2020, 14:44
Max heeft vanochtend en vanavond zonder al teveel moeite gepoept. Ik heb nog niets aangepast, hoop dat de verstopping nu opgelost is.
Hij krijgt iedere avond een schapenvet-knoflookbonbon.
Als hij weer moeite krijgt, ga ik voorlopig even over op blikvoer voor hem. Helpt dat niet dan wat olijfolie over zijn eten.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 aug 2020, 11:00

Lise schreef:
09 aug 2020, 23:06
Jo-Anne schreef:
09 aug 2020, 14:44
Max heeft vanochtend en vanavond zonder al teveel moeite gepoept. Ik heb nog niets aangepast, hoop dat de verstopping nu opgelost is.
Hij krijgt iedere avond een schapenvet-knoflookbonbon.
Als hij weer moeite krijgt, ga ik voorlopig even over op blikvoer voor hem. Helpt dat niet dan wat olijfolie over zijn eten.
Helemaal super Max! :xlove Nog ffe en dan kun je ook gewoon weer mee wandelen ouwe kanjer :woefwoef
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 25 aug 2020, 15:05

Pffff, ik sta voor een moeilijke beslissing. Max is er de afgelopen zes weken niet echt op vooruit gegaan. De hitte heeft er bij mijn oudje natuurlijk extra ingehakt. Ik weet het ff niet meer. Max eet en drinkt goed, poepen lukt wel, maar kost moeite.
Zo moeilijk, Max die tot half juli dagelijks nog 10km liep en nu met moeite een rondje om de flat loopt.
Eigenlijk weet ik het wel, maar OMG wat is dit moeilijk.

Ik wil zaterdag een afspraak maken met de DA die ik vertrouw. Zelf denk ik dat Max naar Noa en mijn katten Dino en Rick mag. Wil toch wel een bevestiging, dat ik het goed zie.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 aug 2020, 15:30

ach Lise toch, was al bang dat het niet zo goed ging met Max :love
snap dat je het toch met de dierenarts wil bespreken
zou hij nog wat opknappen nu de hitte voorbij is :ffedenken
hoewel we zelf eigenlijk het beste aanvoelen wanneer het genoeg geweest is voor onze dieren
sterkte met de beslissing die je misschien moet nemen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 25 aug 2020, 16:46

Dit zijn de moeilijkste beslissingen die je moet nemen. Goed overleggen met de da. Misschien is er nog iets mogelijk.
Heel veel sterkte.

Lise

Bericht door Lise » 25 aug 2020, 22:03

Corrie schreef:
25 aug 2020, 15:30
ach Lise toch, was al bang dat het niet zo goed ging met Max :love
snap dat je het toch met de dierenarts wil bespreken
zou hij nog wat opknappen nu de hitte voorbij is :ffedenken
hoewel we zelf eigenlijk het beste aanvoelen wanneer het genoeg geweest is voor onze dieren
sterkte met de beslissing die je misschien moet nemen
Thanx Corrie, ik ga niet meer met Max naar de DA. Ik voel het inderdaad zelf aan, dat Max het niet fijn meer heeft.
Ik ga zaterdag de DA bellen (een hondenvriendin werkt daar dan als assistente). Ik hoop dat ondanks Corona de DA bij mij thuis komt om Max in te laten slapen. Ik wil aanstaand weekend nog met Max doorbrengen en hem mega verwennen. De datum die ik in mijn hoofd heb: dinsdag 1 september of vrijdag 4 september.

Corrie

Bericht door Corrie » 26 aug 2020, 09:12

geniet nog maar een aantal dagen van Max :love
die dingen doen die voor hem het fijnst zijn
het is moeilijk maar idd jij kan het best beoordelen hoe het leven nu voor Max is
hoop voor je dat het bij je thuis kan, dat geeft meer rust
sterkte Lise
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 26 aug 2020, 12:53

Volg altijd je gevoel, jij weet diep van binnen wanneer het tijd is. Het is de zwaarste beslissing om te moeten nemen, maar wel èèn die je uit liefde voor hem maakt.
Geniet nog even samen, verwen hem extra en neem de tijd. Ik hoop dat de dierenarts thuis zal komen. Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel van hier :love

Plaats reactie