Verplicht je hond uitlaten?

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie

Ik vind dit een goed idee
2
40%
Ik vind dit geen goed idee
3
60%

Totaal aantal stemmen: 5

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 sep 2020, 11:04

Is dit een goed idee ja of nee? eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed, ik bedoel je laat je hond toch altijd uit? :woefwoef of niet?......

In Duitsland wordt vanaf 2021 het uitlaten van je hond verplicht. Als je niet minimaal twee keer per dag je viervoeter naar buiten neemt, dan wacht je een flinke boete.
Afbeelding

Jolanda

Re: Verplicht je hond uitlaten?

Bericht door Jolanda » 04 sep 2020, 12:11

Als je je hond niet uit wil laten dan moet je er geen nemen vind ik...
Oke mijn meiden gaan ook niet elke dag voor een lange wandeling. Wanneer ik te veel pijn heb dan scharrelen ze meer in de tuin maar ja dit is dan ook niet je doorsnee tuin die we hier hebben en ze kunnen hier rennen en scharrelen tot ze er bij neervallen. Dat gaat straks anders worden en dan zal ik ondanks pijn (zeker wanneer de erythema nodosum de kop op steekt kan ik bijna niks meer) toch moeten wandelen met ze. Dan zal het schuifelen worden maar ach mijn meiden trekken niet dus dat zal wel goed komen.

Corrie

Bericht door Corrie » 04 sep 2020, 12:15

Dit snap ik ook niet :denken
Hier ga ik 4x per dag :lopen :run
Hoewel mensen met veel grond bij huis de hond(en) misschien alleen daar buiten laten lopen en niet :lopen
In Spanje ging ik ook maar 2x , 1 echte grote wandeling :run en 1x kleiner rondje en voor de rest in de tuin
Toen we 9 cavaliers hadden ging ik per 4 :lopen (meestal was er wel 1 loops ) en anders per 3 en de rest van de dag gingen we ook met ze in de tuin ( speciaal gedeelte voor hun,genoeg ruimte om te rennen) we bleven wel bij ze anders zaten ze gelijk achter het hekje te kijken of ze weer naar binnen mochten :lol:
Ik denk trouwens dat veel honden bij fokkers alleen maar op eigen grond naar buiten gaan
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 04 sep 2020, 13:47

Tja, wat zal ik hierover zeggen? Ik vind hier wel wat van.

Tuurlijk laat je je hond minimaal drie keer per dag uit. Ik snap dat als je pijn of beperkingen hebt dit niet altijd lukt, maar m.i. is in de tuin laten scharrelen toch wel een dingetje. Ze kunnen hier immers geen nieuwe luchtjes ruiken, avonturen beleven en socializen met andere hondjes.

@ Ietje, ik begrijp dat jouw buurman vaak met je hondje erop uit gaat. Dit lijkt me een prima oplossing.
@ Jolanda, is niet lullig naar jou toe bedoelt hoor, maar vaak is er meer mogelijk dan je zelf denkt.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 04 sep 2020, 14:16

In de tuin scharrelen is hier dan soms in plaats van de lange wandeling. Ze gaan dus nog wel gewoon wandelen.
Wat bedoel je met meer mogelijk dan ik denk? Want geeft mij het gevoel alsof ik niet mijn uiterste best doe en ik denk eigenlijk ook dat je niet kunt oordelen aangezien ik hier niet mijn hele lijst aan gezondheisdproblemen deel... Mijn meisjes zijn mijn alles.

Lise

Bericht door Lise » 04 sep 2020, 14:34

Jolanda schreef:
04 sep 2020, 14:16
In de tuin scharrelen is hier dan soms in plaats van de lange wandeling. Ze gaan dus nog wel gewoon wandelen.
Wat bedoel je met meer mogelijk dan ik denk? Want geeft mij het gevoel alsof ik niet mijn uiterste best doe en ik denk eigenlijk ook dat je niet kunt oordelen aangezien ik hier niet mijn hele lijst aan gezondheisdproblemen deel... Mijn meisjes zijn mijn alles.
Jolanda het gaat niet over je gezondheidspoblemen en die wil ik ook absoluut niet weten. Ik oordeel niet.
Ik gaf als voorbeeld dat het hondje van Ietje vaak met haar buurman op pad gaat voor een langere wandeling en dit voor jou ook misschien tot de mogelijkheden behoort. Je hoeft niet alles alleen te doen hé.

Is voor mij weer ff een wake up call dat ik zo moet uitkijken wat ik antwoord en vind dit best lastig.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 04 sep 2020, 14:45

Ik woon nu nog buitenaf tussen de weilanden. Helaas geen buren die met mijn smurfjes gaan wandelen. Straks misschien wel in de flat...wie weet.
Je hoeft niet uit te kijken met wat je zegt, maar wilde even eerlijk zeggen dat het me toch wel ff een rot gevoel gaf en ik weet dat dit niet jouw bedoeling was. Daarbij zal ik wat betreft mijn meisjes misschien ook wel extra gevoelig zijn, zeker nu mijn leven op zijn kop staat.

Maar ook hier zie ik dat mensen helemaal 0,0 gaan wandelen met hun hond(en). Zeker als ze op het erf lopen.

Truus

Bericht door Truus » 04 sep 2020, 15:14

Ze moeten mij verplichten je hond uit te laten, ieder mens weet als die een hond heeft dat je uit moet laten
Ik ga 3 keer per dag met Luca wandelen :lopen
Maar ken ook mensen die laten hun hond uit in de tuin door ben ik niet voor
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 04 sep 2020, 18:16

Het woordje verplicht staat me niet aan. Men bemoeit zich voortaan met alles. De meeste laten hun hond gewoon uit toch. Verplicht een fietshelm enz. De betutteling bah.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 04 sep 2020, 20:03

Ben het met je eens.
Krijg er ook de kriebels van bij verplicht.

Dat ze beginnen bij de bron, broodfokkers opruimen.
Mss een goede screening voordat een pup geplaatst wordt.
Tijdens de lockdown zijn weer massaal huisdieren gekocht die nu tot last zijn.

En je kan discussiëren over alles.
Is een hond die de hele dag door de tuin kan rennen perse slechter af dan 1 die op een flatje zit en 3x per dag een rondje loopt?

Iedereen praat toch zijn eigen kromheid recht.

Gelukkig zitten hier mensen met een hart voor hun dieren :top :top :woefwoef :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 sep 2020, 09:00

Honden hebben natuurlijk uitdagingen nodig, maar verplicht.....hmmmm er zijn toch ook nog steeds erfhonden, bewakingshonden en misschien doelt Duitsland hier ook wel op?. Gelukkig liggen ze niet meer aan de ketting.
Ook ik heb mijn beperkingen en na drie jaar hondloos te zijn geweest wilde ik weer een hond. Zat alleen nog binnen en sprak niemand, bijna net als nu met de corona.
Heel bewust voor een klein hondje gekozen, want als ik niet zou kunnen lopen dan kan je altijd in huis en tuin met een kleintje ook leuke dingen doen en zo de nodige beweging geven en hersentjes laten werken.
Ja buurman loopt bijna dagelijks, maar dat wil hij zelf, dat is niet omdat ik het gevraagd heb. Als hij een keer niet kan probeer ik het zelf, maar verder dan 3 kwartier kom ik niet. En dat is voor Diki ook genoeg.
In de ochtend loop ik zelf altijd een half uur,
Dus ja, lopen moet, maar ook voor mezelf, behalve als het niet lukt. Lig ik bv met griep, of teveel pijn dan ben ik erg blij met mijn kleine tuintje, en het is of ze het weet, want dan is ze zo lief en rustig.

Marga.

Bericht door Marga. » 05 sep 2020, 09:16

Ondanks dat ik vind, op wat uitzonderingen daar gelaten, dat je als je kiest voor een hond je weet dat deze regelmatig moet worden uitgelaten, vind ik ook dat er momenteel al zoveel verplicht word. Nee dus.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 sep 2020, 12:39

Het heeft zo hard geregend dat alle geurtjes weg zijn, kan dat ook niet even geregeld worden??? want dat is niks hoor niet goed voor moi :woefwoef
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 05 sep 2020, 13:08

Ahhh gossie Kareltje niks te snuffelen voor jou, te weinig hondjes buiten geweest :lopen
Moet vrouwtje een geurverspreider in dienst nemen :proest
De dames schoten niet op hier vanochtend , heb ze een stuk(waar de schapen hadden gegraasd) aan de riem moeten doen :mrgreen:
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 sep 2020, 14:01

Zynaluna schreef:
04 sep 2020, 20:03
Ben het met je eens.
Krijg er ook de kriebels van bij verplicht.

Dat ze beginnen bij de bron, broodfokkers opruimen.
Mss een goede screening voordat een pup geplaatst wordt.
Tijdens de lockdown zijn weer massaal huisdieren gekocht die nu tot last zijn.

En je kan discussiëren over alles.
Is een hond die de hele dag door de tuin kan rennen perse slechter af dan 1 die op een flatje zit en 3x per dag een rondje loopt?

Iedereen praat toch zijn eigen kromheid recht.

Gelukkig zitten hier mensen met een hart voor hun dieren :top :top :woefwoef :woefwoef
Ja nog veel betere screening voordat er een pup geplaatst word. Maar de asieldieren zijn massaal opgehaald en ik las dat de medewerkers niet meer zo konden werken als voorheen door alle drukte. Ik zie de mensen hier alweer lopen telefoontje in de hand verveeld het beestje uitlaten.

Goeie vraag Roman, is een hond die de hele dag door de tuin kan rennen perse slechter af dan 1 die op een flatje zit en 3x per dag een rondje loopt? Heel veel mensen in Nederland denken het te weten, er "verstand" van te hebben dat wel. :mrgreen:

Ik ken twee schatten van mopshondjes, die bij de drempel blijven staan als ze naar buiten moeten, en dan lopen ze gauw weer naar binnen die vinden dat echt niks :proest Maar ik ken ook een mix Toller die toch echt veel meer beweging nodig heeft om zijn energie kwijt te raken. Tja......
Afbeelding

Plaats reactie