Weekend en buik of rugpijn Diki

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Ientje

Weekend en buik of rugpijn Diki

Bericht door Ientje » 26 sep 2020, 16:20

Vanmorgen wilde Diki niet eten, helemaal niets. Ik had lekker gewandeld ze had gespeeld met haar fleece balletje, dat had ik 1x weggegooid en Diki er achteraan en er mee rond gerend. Maar ook voor het naar buiten gaan wilde ze geen brokje.
Rond een uur of 12, nog steeds niets gegeten, ze pakte het aan en legde het weer neer. Een gedroogd stukje hert ging met lange tanden. Maar ziek, nee,
Stukje gelopen, gespeeld en toen opeens buikpijn erg. Twee stapjes lopen stilstaan poten strekken, kromme bolle rug, kop naar voren zo zielig.
Naar de da. Blijkt ze , niet erg , subtiel noemde de da het, pijn in haar maagje en laatste ruggenwervels aan te geven. Die rug, dat herken ik van een vorige hond. Enorme koliek, s nachts. Poten strekken, buik opzwellen. Dit zag ik dus nu ook bij Diki vandaar dat ik schrok.
Een foto maken vond de da niet nodig, het was niet echt heftig wat Diki aangaf. Maar Diki is een bikkel qua pijn en pijn had ze thuis laten zien.
Pijnstilling gekregen en naar huis. Spuit werkte snel, ehhh baas ik heb honger. En ze at met smaak. Ze was dus misselijk vd pijn. Ze loopt goed sleept niet met een pootje of wat dan ook.
Zelf ben ik bang dat die rug komt door het onder de bank kruipen, onder de bank is ruimte genoeg maar dan moet ze eerst onder een ,,plankje,, door, 10 cm vd grond.
Bank dus barricaderen dat ze er niet onder mag. Gelijk stress, want Diki ligt graag veilig ergens onder. Hoe los ik dit op.
De cave die gekocht is staat boven ennn ze gaat er niet in, zucht.
Ook wil ik nu een tuigje aanschaffen, denk ik toch beter dan halsband, het tuigje dat ze had, daar is ze uitgegroeid. .
Iedere tip is welkom ! en Diki? Die ligt onder de bank. Ik zal zo de bank wel optillen om haar er onderuit te laten gaan. Die stress leek me ook niet goed. Bank optillen, och hooguit kost mij dat mijn rug, maar alles voor het hondje.

Corrie

Re: Weekend en buik of rugpijn Diki

Bericht door Corrie » 26 sep 2020, 19:28

dat is toch weer schrikken Ientje en ppfffttt natuurlijk in het weekend :ffedenken
gelukkig dat de dierenarts het niet verontrustend vond, maar intussen toch een zielige Diki
niet willen eten is altijd vreemd :-?

kan je dat plankje onder de bank niet weghalen, heeft dat een functie :geenidee
goh wat jammer dat ze die cave niet gebruikt, je zou denken dat dat juist een veilig gevoel zou geven om in te liggen
Kissy zoekt soms ook van die rare plekken om te gaan liggen, kruip sluip om achter de stoel van Henk te gaan liggen :proest
L & K willen niet lopen met halsbandje, die hebben altijd een tuigje aan buiten en wanneer ze los mogen doe ik ze af
wel buk werk voor mezelf, maar ooit meegemaakt dat buurhondje (Spanje) niet terug kwam terwijl L & K en buurhondje Noah wel al terug waren
gingen altijd met z´n 4ren op avontuur en weer terug
gezocht en gezocht, Rose zat vast met tuigje in een struik
ben zelf tevreden over de Hurtta tuigjes

beterschap voor Diki :love
hoop dat jullie goed zullen slapen vannacht

Afbeelding
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 26 sep 2020, 21:11

Ach gossie, wat maak je je dan zorgen hé, als ze niet willen eten en er zielig bijlopen.
Gelukkig valt het mee.

Wat betreft tuigjes, ik ben een Tre Ponti fan. Zijn niet van die harnassen en heel makkelijk om te doen.

Ientje

Bericht door Ientje » 26 sep 2020, 21:48

Hurta of treponti.
Hebben jullie een Y tuigje? Tussen de voorpootjes door. Vindt Diki niet fijn.
Of hebben jullie eentje met een bannd voor de borst, hals en eentje achter de voorpootjes?
Zijn die treponti tuigje verstelbaar zowel de borst als band achter de voorpootjes
Hurta idem?

Ientje

Bericht door Ientje » 26 sep 2020, 21:48

Inmiddels weer wat gegeten maar ze ligt de hele avond.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 26 sep 2020, 23:07

Beterschapmet diki..

Wij zijn heel blij met onze nieuwe tuigjes van perfect fit.
Luna ging met het vorige tuig nooit liggen, maar met deze geen probleem.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 sep 2020, 07:42

Dank je wel ZynaLuna. Perfect fit, bestaat uit drie delen heb ik gezien. Maar tussen de voorpootjes door toch? Maar altijd passend doordat het drie verschillende maten kunnen zijn, of zoiets?

Vanmorgen vroeg wakker. Diki weer helemaal vrolijk en we hebben een klein stukje gelopen, het was nog zo donker. Maar ik was om 5 uur wakker en er om kwart voor 7 uitgegaan, wat een rust, storm, maar totaal niet zo koud als de laatste dagen.
Diki heeft vervolgens weer als vanouds gegeten.
De pijn stilling doet zijn werk, maar dan is er toch iets niet goed........raar. heb voor een week meegekregen. En dan is het weer weekend .........

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 27 sep 2020, 08:27

Ja kijk maar in mijn draadje over het nieuwe tuigje.
Maar ben toen ook met luna en zyna gaan passen, zodat je eigenlijk de juiste maat hebt.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 27 sep 2020, 11:14

fijn dat Diki weer haar vrolijke zelf is :swingitbaby
zo jullie waren vroeg op pad, behoorlijk wat wind ja maar gelukkig droog
Hurtta tuigje is met band voor en verstelbaar

Afbeelding

op de rug
Afbeelding

aan de voorkant

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 sep 2020, 18:11

Het gaat de goede kant op. Diki slaapt nog veel , toch onder de bank, ik help haar door de bank een stukje op te tillen, :gniffel
Zoek vandaag veel op een stoffen hondenhuisje. 1 gezien bij Amazon, mooie maat 50x60 maar zo duur. Alie heeft ze ook, maar daar staan geen maten bij. Veel huisjes vind ik te klein. 40x40 kan ze niet rechtuit liggen.
Vanmiddag nog wel een x de metacam gegeven, bij het uitlaten liep ze me net iets te netjes naast mij. :swingitbaby .
Maar ze eet en staat weer vooraaan in de keuken.
Dank voor jullie tuigje advies, heel lastig vind ik het. Heb al div tuigjes gehad de afgelopen 2 jaar, maar zo vaak zit die riem over het borstbeen te laag of de buikband te dicht achter de voorpootjes.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 27 sep 2020, 20:35

Ja dat moet je perfect instellen, bij ons heeft de mevr waar ik ze gekocht heb dat gedaan.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 28 sep 2020, 08:07

Als ik Google op perfect fit, dan zie ik dat veel dier fysiotherapeuten dit verkopen en aanmeten. Waar heb jij het laten doen ook bij een fysio? Kon jij kiezen , drie stukjes in drie verschillende maten?

Heb denk ik een huisje gevonden, 60x55 cm is de bodem, puntdakje, vind ik minder, kan ik niets opzetten :) het is bruin, met cat en dog letters er op, nylon, bij Amazon. Nog enigszins betaalbaar.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 sep 2020, 08:13

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 28 sep 2020, 08:13

Ientje schreef:
28 sep 2020, 08:07
Als ik Google op perfect fit, dan zie ik dat veel dier fysiotherapeuten dit verkopen en aanmeten. Waar heb jij het laten doen ook bij een fysio? Kon jij kiezen , drie stukjes in drie verschillende maten?

Heb denk ik een huisje gevonden, 60x55 cm is de bodem, puntdakje, vind ik minder, kan ik niets opzetten :) het is bruin, met cat en dog letters er op, nylon, bij Amazon. Nog enigszins betaalbaar.
Hier is het draadje van Roman over het harnas

index.php?&sid=9d1486fcbf54ec358e0281502fd14a7a

Ideaal zo`n huisje ik heb spijt van mijn huisje ooit weggedaan te hebben in een opruimwoede.
Zorg ervoor dat het goed staat, dat kun je wel zien, zit er bijv. een metalen frame bij?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 28 sep 2020, 08:16

Ik heb al gezocht naar je draadje, maar vond het niet. Maar deze doet het niet bij mij, kan je zeggen onder welk onderwerp je het hebt geplaatst en wanneer ongeveer?

Ientje

Bericht door Ientje » 28 sep 2020, 08:17

Metalen frame, mmm geen idee.. hoe zie ik dat?

Ientje

Bericht door Ientje » 28 sep 2020, 08:21

Zo te lezen niet, heb jij er eentje met frame?

Corrie

Bericht door Corrie » 28 sep 2020, 09:10

geen idee over zo´n huisje :rooiebiet
buren in Spanje hebben zoiets weleens gehad, werd niet gebruikt
zakte gauw in elkaar
deze lijkt me wel steviger
ben benieuwd
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 28 sep 2020, 10:16

Ientje schreef:
28 sep 2020, 08:13
https://www.amazon.nl/Hondenmand-katten ... B00BTDELUC

Denk dat dit het linkje is,
Nou dat ziet er goed stevig uit. Maar je durft wel omdat Diki ook niet in de cave gaat liggen. Heb je hem al besteld?
Ik mijn hondenhuis toen weggegeven in een opruimwoede. Is toch een beetje sta in de weg ik wilde toen een mooie mand.
Afbeelding

Plaats reactie