Welke verzorgingsmiddelen heb jij in huis voor je Shih Tzu?

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Plaats reactie
Rikketik
Founder

Welke verzorgingsmiddelen heb jij in huis voor je Shih Tzu?

Bericht door Rikketik » 05 sep 2019, 11:06

Wat hebben jullie in huis op het gebied van verzorging om je hond in conditie te houden?

Wat voor borstel of (merk) shampoo gebruik je bijvoorbeeld voor zijn vacht. Heb je nog andere (speciale) dingen voor vachtverzorging, gebitsverzorging, ogen of oren? Middeltjes tegen allergieën misschien? Een speciale EHBO doos? Wat heb jij thuis om je Sjoetje(s) in tip top shape te houden?

---
:run :run
Snel wegwezen, we moeten naar de kapper!

Truus

Re: Welke verzorgingsmiddelen heb jij in huis voor je Shih Tzu?

Bericht door Truus » 05 sep 2019, 13:27

Gebruik nu nog baby shampoo voor Luca
En een zachte bostel Luca is pas 5 maanden
Als die volwassen is gaat ik Luca wassen met hondenshampoo en andere dingen als het nodig is
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 05 sep 2019, 14:50

ik gebruik meestal alleen een kam
bij de oogjes schoonmaken met watten schijfjes
gebit reinigen doe ik niet, vorig jaar bij de dierenarts laten doen
hebben ze vieze pootjes dan afspoelen in de gootsteen, zijn ze echt smerig dan onder de douche met Minkolie shampoo
grote beurt iedere 3mnd bij de trimsalon :cheer
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 05 sep 2019, 15:28

Nadia haar afdeling :wave
Een speciale kam, borstel
Eoa anti klit spray of id
Een klein speciaal schaartje voor rond de oogjes.

En verder elke 3 mnd naar de trimsalon.

Zal eens een foto maken van het onderhoudspakket :lol:
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 05 sep 2019, 15:43

Ik heb een hondenshampoo in huis maar heb hem alleen maar gebruikt toen Lotus haar a***lklieren geleegd zijn. Verder heb ik meerdere kammen en borstels in huis, Balou en kat Nemo kunnen ondanks dat het niet echt nodig is een borstelbeurt op z'n tijd wel waarderen. Lotus heeft een enkele vacht dus geen ondervacht, haar kam ik meestal alleen.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 sep 2019, 17:25

Ik knip, efileer Diki zelf,1x in de 6 weken. . Wassen doe ik zo min mogelijk.....nog maar 1x gedaan. Ik heb een borstel met nylon sprietjes met daaromheen zwarte stevige plastic haren. Heel oud er staat een prijaje op van 7,95 gulden. Geen idee hoe ik er aan kom, (borstelen, paar keer in de week, als ik er energie voor heb). maar het borstelt, plukje voor plukje, ideaal. Verder efileerschaar, een rechte schaar en een borduurschaartje (tja lag hier in de la) voor de oogjes, ehh de haren bij de oogjes, ongeveer 1x per week..
Spul om de ogen, dagelijks even schoon te maken van vetoquinol, mag ook in de oogjes. Diki krijgt fles water, cristaline, vd jumbo, en hierdoor zijn de trasnstrepen zo goed als verdwenen.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 sep 2019, 19:09

Ientje schreef:
05 sep 2019, 17:25
Ik knip, efileer Diki zelf,1x in de 6 weken. . Wassen doe ik zo min mogelijk.....nog maar 1x gedaan. Ik heb een borstel met nylon sprietjes met daaromheen zwarte stevige plastic haren. Heel oud er staat een prijaje op van 7,95 gulden. Geen idee hoe ik er aan kom, (borstelen, paar keer in de week, als ik er energie voor heb). maar het borstelt, plukje voor plukje, ideaal. Verder efileerschaar, een rechte schaar en een borduurschaartje (tja lag hier in de la) voor de oogjes, ehh de haren bij de oogjes, ongeveer 1x per week..
Spul om de ogen, dagelijks even schoon te maken van vetoquinol, mag ook in de oogjes. Diki krijgt fles water, cristaline, vd jumbo, en hierdoor zijn de trasnstrepen zo goed als verdwenen.

wat goed dat je Diki zelf knipt/efileer
heb al eens eerder gehoord dat door fles water traanstrepen kunnen verdwijnen
ga dat ook maar eens proberen, Luna heeft daar nogal last van :zwaai
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 06 sep 2019, 10:09

Och jee, nou dan moet ik even denken hoor want ik zweer dat die meiden meer zooi hebben dan ik :lol: :lol: :lol:

Ik heb qua gezondheid altijd in huis: honingzalf, iets voor de diaree, cavasan oogzalf, prednison, verband e.d
Verder krijgen de meiden chinese kruiden en Daisy elke dag Zylkene voor haar angst.

Qua vachtverzorging, ik heb ze tot op heden altijd zelf gewassen en geknipt en dus een babybadje op standaard, een trimtafel, speciale föhn en diverse scharen (effileer, rechte, poten e.d.).
Verschillende borstels met extra lange pinnen, fijne kam en grove kam, kam met een grof en fijn stuk, les poochs (licht groen) borstel, vlooienkam enz.
Dan is er nog hun shampoo en die heb ik van Diamex (Daisy altijd de honingversie en Abigail afhankelijk van wat haar vacht nodig heeft heb diverse staan), cremespoeling ook van Diamex. Antiklit spray, iets om hun snoetjes/oogjes mee schoon te maken, spray voor wanneer de vacht erg statisch is. Droogshampoo heb ik ook. Alles dus van Diamex.
Abigail heb ik een nekkussen voor waar ze haar hoofd op legt zodat ik haar haren fatsoenlijk kan doen haha.

Dan nog tandpasta en peutertandenborstels (ik vind die voor honden echt ondingen).

En ik wet dat als ik nu naar de gang loop en hun kast open trek dat ik nog meer tegen kom om op te schrijven haha, maar de lijst is wel lang genoeg zo dacht ik :lol:

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 06 sep 2019, 11:59

Kan ik een afspraak maken in deze spa?, jeetje dat heb ik nog niet eens voor mezelf allemaal :proest Maar ja Diva`s en hun bediende hè? :love :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 06 sep 2019, 14:46

Jo-Anne schreef:
06 sep 2019, 11:59
Kan ik een afspraak maken in deze spa?, jeetje dat heb ik nog niet eens voor mezelf allemaal :proest Maar ja Diva`s en hun bediende hè? :love :love
haha dat is een goeie, lijkt mij ook wel wat :cheer
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 06 sep 2019, 19:59

:lol: :lol: :lol:

Ientje

Bericht door Ientje » 06 sep 2019, 21:26

Dat fles water, hoorde ik ook. Maar je moet wel volhouden, duurt weken voor je merkt dat de traanstrrepjes minder worden. Ik gebruikte ook bio groom, soort camouflage pasta, ik vond die strepen echt niet mooi. Daarom wilde ik ook geen witte hind, maar ja, Diki zijn ma, bruin, pa goudkleurig. Diki was donker als pup, maar nu dus blond. Al verbeeld ik mij dat hij nu weer iets abrikooskleurig wordt op rug en nek en staart. Ze verkleuren toch tot een jaar of 3?

Corrie

Bericht door Corrie » 07 sep 2019, 10:01

Ientje schreef:
06 sep 2019, 21:26
Dat fles water, hoorde ik ook. Maar je moet wel volhouden, duurt weken voor je merkt dat de traanstrrepjes minder worden. Ik gebruikte ook bio groom, soort camouflage pasta, ik vond die strepen echt niet mooi. Daarom wilde ik ook geen witte hind, maar ja, Diki zijn ma, bruin, pa goudkleurig. Diki was donker als pup, maar nu dus blond. Al verbeeld ik mij dat hij nu weer iets abrikooskleurig wordt op rug en nek en staart. Ze verkleuren toch tot een jaar of 3?
ze noemen ze ook wel toverballen omdat de kleur verandert :lol:
L & K waren ook donker als pup en werden licht, bij Kissy komt er op de rug een donkere vlek, lijkt op donker grijs , een beetje zoals de punten aan de oren.
de hondjes van Jolanda krijgen ook bronwater, die drinken netjes uit zo´n fles, doet Diki dat ook ?
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 sep 2019, 10:31

Ientje schreef:
Ze verkleuren toch tot een jaar of 3?
Toverballen inderdaad, soms is de kleurverandering zeer opvallend. De kleurverandering kan plaatsvinden vanaf 6 maanden tot 16 maanden. Best wel een tijdje dus ;) :grin:
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 sep 2019, 20:07

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Alle foto`s van dezelfde Shih-Tzu? :partydance
Afbeelding

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 09 sep 2019, 08:53

Ik denk dat het dezelfde hond is en dat ie werkt als undercover bij de politie omdat ie zich zo goed kan vermommen!

------
Halt politie! Poten omhoog!

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 sep 2019, 13:27

Rikketik schreef:
09 sep 2019, 08:53
Ik denk dat het dezelfde hond is en dat ie werkt als undercover bij de politie omdat ie zich zo goed kan vermommen!

------
Halt politie! Poten omhoog!
:giller :giller :giller
Loraine schreef:
08 sep 2019, 23:56
Dat kan best, geen aftekeningen, zelfde donkere snoet.
Alleen als het haar langer is lijkt hij wat blonder te worden.
Hoi Loraine dit is een sjoetje door de jaren heen, 6 maanden, 9 maanden, 1 jaar en op de laatste foto is hij 6 jaar. Dit is wel een echte "toverbal" hoor. Maar op het andere forum hadden we er een heel topic over. Was leuk om te zien. Het is een kwestie genen. En zomers kan de vacht wat lichter kleuren als in de winter. Kareltje is een zwart/witte sjoe, die hebben geen toverbal effecten :grin:
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 sep 2019, 16:26

Luna & Kissy schreef:
07 sep 2019, 10:01
Ientje schreef:
ze noemen ze ook wel toverballen omdat de kleur verandert :lol:
L & K waren ook donker als pup en werden licht, bij Kissy komt er op de rug een donkere vlek, lijkt op donker grijs , een beetje zoals de punten aan de oren.
de hondjes van Jolanda krijgen ook bronwater, die drinken netjes uit zo´n fles, doet Diki dat ook ?

Nee Diki drinkt netjes uit een bakje haha

Plaats reactie