Vragen
Vragen
Had ik mijn vraagjes getypt, is het weg. Misschien ergens anders terecht gekomen?
Gisteren kwam ik een lhasa? Tegen met alle ondertanden die naar buiten staken, tandjes lagen plat in de bek. Is dit iets wat gebeurt bij ouder worden?
Hoe lang kleurt een shih door? Diki begint nu meer abrikooskleurig te worden op nek en rug. Hij is nu 1,5 jaar oud. Diki,s ma is bruin, pa is goud. als pup, had Diki zwarte kop, oren, en staart. Nu blond met nog 1 zwart puntje vd staart.
Hebben shih,s glanzend haar? Het haar van Diki, blond, is zo dof. Hij krijgt brokjes, vers voeren kan hier niet. Zalmolie geprobeerd, diarree. Ik borstel met een haren borstel met nylon zo,n drie keer per week. Maar blond haar kan toch ook glanzend zijn.
Gisteren kwam ik een lhasa? Tegen met alle ondertanden die naar buiten staken, tandjes lagen plat in de bek. Is dit iets wat gebeurt bij ouder worden?
Hoe lang kleurt een shih door? Diki begint nu meer abrikooskleurig te worden op nek en rug. Hij is nu 1,5 jaar oud. Diki,s ma is bruin, pa is goud. als pup, had Diki zwarte kop, oren, en staart. Nu blond met nog 1 zwart puntje vd staart.
Hebben shih,s glanzend haar? Het haar van Diki, blond, is zo dof. Hij krijgt brokjes, vers voeren kan hier niet. Zalmolie geprobeerd, diarree. Ik borstel met een haren borstel met nylon zo,n drie keer per week. Maar blond haar kan toch ook glanzend zijn.
Re: Vragen
Dank je Loraine. Diki heeft minimale onderbeet. En tot nu toe spierwitte schone tandjes.
Pa en ma hadden ook geen uitstekende tanden en oma ook niet.
Pa en ma hadden ook geen uitstekende tanden en oma ook niet.
hoi Ientje
je vraag over verkleuren staat bij "verzorging en toebehoren"
Kissy is 8 jaar en sinds 2 jaar kleurt ze vanuit de nek naar de rug grijs/bruin,
heb het idee dat het steeds meer wordt, maar dat lijkt misschien ook zo omdat het haar langer wordt
als ze getrimd is zie je het niet zo
de vacht van de dames hier glimt ook niet zo , in het begin toen ze nog een wat langere vacht hadden wel meer.
ze zijn wel geholpen, dat heeft misschien ook invloed op de vacht.
de hondjes met lange haren daar glimt de vacht volgens mij wel van,
moeten we is aan Jolanda vragen, haar hondjes hebben lang haar
of Jo-Anne, Kareltje heeft ook lang haar
ik denk ook dat het gebitje van die Laso altijd al niet goed is geweest of met wisselen verkeerd is gegaan .
je vraag over verkleuren staat bij "verzorging en toebehoren"
Kissy is 8 jaar en sinds 2 jaar kleurt ze vanuit de nek naar de rug grijs/bruin,
heb het idee dat het steeds meer wordt, maar dat lijkt misschien ook zo omdat het haar langer wordt
als ze getrimd is zie je het niet zo
de vacht van de dames hier glimt ook niet zo , in het begin toen ze nog een wat langere vacht hadden wel meer.
ze zijn wel geholpen, dat heeft misschien ook invloed op de vacht.
de hondjes met lange haren daar glimt de vacht volgens mij wel van,
moeten we is aan Jolanda vragen, haar hondjes hebben lang haar
of Jo-Anne, Kareltje heeft ook lang haar
ik denk ook dat het gebitje van die Laso altijd al niet goed is geweest of met wisselen verkeerd is gegaan .

Nee dat denk ik niet als ik goed begrijp wat je bedoeld.
De Shih Tzu heeft een schaargebit, licht ondervoorbijtend dat wil zeggen dat ze altijd een lichte onderbeet hebben.

Maar ook niet meer als dit hier aangegeven.
Er zijn echter ook hondjes die een sterkere onderbeet hebben die heb je misschien gezien?
De Lhasa is ook ondervoorbijtend.

Met zalmolie heb ik hier ook nooit geen succes gehad. Ze raden dat wel vaak aan voor het meer doen glimmen voor de vacht inderdaad. Als je kunt maak eens een foto van de borstel die je nu gebruikt. En zeker kan blond haar glanzend zijn. Maar er spelen meerdere factoren een rol.

Dank jullie wel voor alle antwoorden. De lhasa hoort ook iets ondervoor bijtend te zijn iets met een omgekeerd schaar gebit. Zoals op het plaatje hier, zo ziet het er ook uit bij Diki, dus ik hoef mij geen zorgen te maken gwlukkig. 1 hoektandje boven staat iets naar voren waarschijnlijk door een te lang blijven zitten van het melktandje, jammer. Maar het steekt niet naar buiten.
Doorkleuren vd vacht gaat dus nog door, misschien wordt hij toch nog donkerder..
Maar glanzen us dus lastiger. Morgen ga ik weer knippen, kijken of de vacht dan ook nog meer abrikoos is.
Foto vd borstel komt.
Doorkleuren vd vacht gaat dus nog door, misschien wordt hij toch nog donkerder..
Maar glanzen us dus lastiger. Morgen ga ik weer knippen, kijken of de vacht dan ook nog meer abrikoos is.
Foto vd borstel komt.
Mijn meisjes glimmen inderdaad wel, maar zij hebben ook een lange vacht en ik denk ook dat dat een groot verschil maakt.
Ik zit even te denken want mijn vriendin heeft al haar Shih's kort, kan haar eens vragen of die van haar glimmen, maar ik dacht het niet zo.
Als je wil kan ik wel een foto maken van de borstel e.d. die ik gebruik?
Ik zit even te denken want mijn vriendin heeft al haar Shih's kort, kan haar eens vragen of die van haar glimmen, maar ik dacht het niet zo.
Als je wil kan ik wel een foto maken van de borstel e.d. die ik gebruik?
En jij hebt ook een lichte, dus glimmen kan wel.
Ja, foto borstel is altijd fijn.
Diki heeft halflang haar, als ik knip, nooit korter dan 6 a 7 cm, maar als het langer is valt de dofheid mij altijd op.
Ja, foto borstel is altijd fijn.
Diki heeft halflang haar, als ik knip, nooit korter dan 6 a 7 cm, maar als het langer is valt de dofheid mij altijd op.
Dit is een goeie borstel mits hij van varkenshaar/nylon is, maar het is een "polijstborstel". Daar ga je dus mee over het haar om het weer glad te krijgen. Om de vacht echter te borstelen heb je andere borstel nodig.
Die van Jolanda, een ovalen of rechte pinnen borstel is daar o.a. goed geschikt voor.

Dank jullie wel!
Ja, borstel is van varkenshaar met nylon. Ik leg de vacht open en borstel stukje voor stukje vanaf het vel. Zelden klitten, borstel paar keer per week. Vind ik een klit dan knip ik die in de lengte door en borstel hem er uit. Meestal in de oren, daar hangt de kat nog wel eens in.
Die met die pinnetjes en bolletjes heb ik ook. Maar gebruik ik zelden. De pinnetjes gaan op een gegeven moment in de rubberen laag zitten.
Die antiklit heb ik ook van cowboy, geen spray, flesje met soort gel. Is dat er ook in spray dan?
Ja, borstel is van varkenshaar met nylon. Ik leg de vacht open en borstel stukje voor stukje vanaf het vel. Zelden klitten, borstel paar keer per week. Vind ik een klit dan knip ik die in de lengte door en borstel hem er uit. Meestal in de oren, daar hangt de kat nog wel eens in.
Die met die pinnetjes en bolletjes heb ik ook. Maar gebruik ik zelden. De pinnetjes gaan op een gegeven moment in de rubberen laag zitten.
Die antiklit heb ik ook van cowboy, geen spray, flesje met soort gel. Is dat er ook in spray dan?
Hoe langer de vacht hoe langer je de pinnen op een borstel moet hebben. Maar Mahdu is lekker kortLoraine schreef: ↑16 sep 2019, 17:46Ik gebruik zoiets:
https://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren ... U4QAvD_BwE
En een grove en een fijne kam.
Dat samen met antiklitspray (die van cowboy magic en van Greenfield zijn fijn; geen parfummetjes en ontklitten goed) en wekelijks ff bijhouden werkt hier het beste.![]()
Ja ik vind de cowboy magic ook wel aardig spul, zit geen lucht aan. Maar heb zelf altijd ice on ice spray.

Ientje schreef: ↑16 sep 2019, 19:27Dank jullie wel!
Ik leg de vacht open en borstel stukje voor stukje vanaf het vel. Zelden klitten, borstel paar keer per week.
Jij doet lijn borstelen

Deze borstel is niet geschikt voor de lange vacht. Je mag hem wel gebruiken voor klitten aan de poten en onderkant buik maar zeker niet bovenop en op t hoofd. De vacht word hier pluizig van en kapot. De andere borstels zijn perfect. Borstel wel altijd met een vachtspray dit zorgt ervoor dat de vacht niet droog en pluizig word en mooi glanst. Succes!!

Dank jullie wel!
Vachtspray, zie hem nu paar keer voorbij komen. Kan dat geen kwaad als ze daarna likken? En welke gebruiken jullie? Zal ook eens naar die cowboy spray kijken, heb nu gel.
Vachtspray, zie hem nu paar keer voorbij komen. Kan dat geen kwaad als ze daarna likken? En welke gebruiken jullie? Zal ook eens naar die cowboy spray kijken, heb nu gel.
Daarom zei ik er ook bij dat ik die voor de klitten gebruik.Dalai schreef: ↑20 sep 2019, 20:09Deze borstel is niet geschikt voor de lange vacht. Je mag hem wel gebruiken voor klitten aan de poten en onderkant buik maar zeker niet bovenop en op t hoofd. De vacht word hier pluizig van en kapot. De andere borstels zijn perfect. Borstel wel altijd met een vachtspray dit zorgt ervoor dat de vacht niet droog en pluizig word en mooi glanst. Succes!!
Inderdaad nooit voor het gewone borstelwerk gebruiken op de vacht want de hele vacht gaat kapot. Voor klitten die ik er met de borstel en kam niet uit krijg is hij geweldig.
Ientje, ik gebruik de vachtspray van Diamex, de splendid.
Diki is niet moeilijk, wel draaierig, maar uiteindelijk krijgt het hele lijfje de borstel over zich heen. Klitten, soms in de oren, ondat de kat daar nog wel eens in hangt, staart, en natuurlijk, dotjes achter de oren. Paar x per week borstel ik, gewoon op schoot
Maar die spray, als de haren dan wat minder dof zouden zijn en minder pluizig, ben ik voor. Bestel regelmatig katten voer bij medpets en wil een bia bed kopen.dus dan bestel ik dit gelijk mee. Hoe lang doe je met een fles?
Maar die spray, als de haren dan wat minder dof zouden zijn en minder pluizig, ben ik voor. Bestel regelmatig katten voer bij medpets en wil een bia bed kopen.dus dan bestel ik dit gelijk mee. Hoe lang doe je met een fles?
Ik heb al jaren Ice on Ice vind ik zelf de beste 
https://www.dierenwellness-shop.eu/a-44 ... nditioner/

https://www.dierenwellness-shop.eu/a-44 ... nditioner/