Vriendjes boek Shih-Tzu4you

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Marga.

Re: Vriendjes boek Shih-Tzu4you

Bericht door Marga. » 20 feb 2021, 09:14

Mijn naam is Balou.
Ik ben 8 jaar oud
Ik ben een kruising pinscher x chihuahua.
Mijn bijnamen zijn Loedertje.
De kleur van mijn ogen is bruin en mijn vacht is black and tan en kortharig.
Mijn staart is kortharig en staat vier omhoog en mijn oren staan.
Ik wandel (uren, veel, weinig, niet graag) kort, eigenlijk alleen uitlaat rondjes door mijn hartfalen.
Mijn favoriete plek is de bank.
Het liefst slaap ik in mijn bech.
Mijn favoriete heerlijke snack is een stukje eenden worst speciaal voor honden.
Maar stiekem lust ik ook graag alles wat in de mond van het vrouwtje verdwijnt.
Mijn lievelingsseizoen is de herfst en lente, de winter is te koud en de zomer tegenwoordig te warm.
Ik doe wel/niet aan sport, namelijk ik doe niet aan sport.
Mijn beste mooiste kunstje is, ik doe geen kunstjes maar kan wel de basis commando's.
Het speelgoed waar ik het liefste mee speel is mijn paardje.
Ik heb echt een hekel aan alles en iedereen behalve het vrouwtje en Lotus, kat Nemo verdraag ik.
Ik ben soms bang voor vreemden en andere honden.
Ik mag eigenlijk niet op Lotus rijden maar stiekem doe ik het wel graag!
Tijdens het wandelen snuffel ik graag.
Als ik een mens was, was ik vast een eenzelvig iemand geworden.
Dit wil ik ook nog even over mezelf vertellen: Ik ben angstig en heb weinig vertrouwen maar in mijn eigen, vertrouwde omgeving voel ik mij thuis.

Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 feb 2021, 11:21

Mijn naam is Diki, in het Tibetaanse is dat zoiets als gezondheid en geluk.
Ik ben een Lhasa apso met stamboom en geboren in het hoge noorden, in Friesland.
Mijn vacht is beige, creme, met zwarte haren op de schouders, maar die moet je echt zoeken. Goudkleurige oren, met donkergrijs aan de binnenkant. Mijn staart zitten lange haren aan en krult over mijn rug.
Ik ben precies 3 jaar en een dame.
Ik loop graag en word best heel vies. Ik heb een buurman vriend die heel vaak , soms wel eens twee x op een dag met mij wandelt in de bagger. En als het feest compleet is ga ik met buurman en nog een mijnheer en een schnauzert vriendinnetje naar het bos of de hei. Maar komt buurman niet dan ben ik ook tevreden met drie wandelingetje in het park.
Ik vind spelletjes waar lekkere brokjes uitkomen heel leuk.
Mijn elandhuid kluif is favoriet.
Mijn bijnaam, pluizenbol,
Ik slaap overdag of in de zon of in mijn mandje, huisje of op het kussen op de bank. S nachts onder het bed van het vrouwtje of in de grote mand daar.
Ik vind het heerlijk om geknipt te worden, als vrouwtje tafel neerzet en de scharen pakt sta ik te dansen en krijg ik de kans Daan ga ik via de stoel vast zelf op de hoge tafel. Mag niet, tja..,,,moet ze maar op tijd zijn toch?
Douchen vind ik vreselijk en dan kan ik heel mooi zingen.
Mijn speelgoed, verder heb ik nog beertje en aapje, die liggen s nachts in mijn mand. En beneden heb ik pluto een leuk zacht hondje met flaporen en die piept als ik er mee speel
Ik ben bang voir vuurwerkknallen als het donker is en ik boven lig.
Mijn mooiste kunstje, tja dat is lastig. Ik ren op verzoek rondjes om bomen of om de tafel en stoelen. Ik kan zwaaien met mijn voorpoot , apporteren.
Wat ik niet mag. Bij het aan de lijn lopen, achter het vrouwtje langs naar de andere kant lopen, maar ja het gras is aan de andere kant altijd groener.
Ik eet brokjes, en die lust ik graag. En 1x per dag krijg ik een soort slobber en dat is heel lekker. Onderweg buiten krijg ik er ook wel eens een brokje van mijn eigen eten, als ik heel braaf ben.
Ik kan mij niet voorstellen een mens te zijn. Op twee poten lopen ipv 4, lastig lijkt mij dat.
Ik had vroeger een kat, maar die is zomaar verdwenen. Als ik nu buiten een kat zie denk ik altijd dat het mijn Ike is. Maar hij is het nooit. Ik mis mijn kat, iedere ochtend als ik in de kamer kom kijk ik nog rond,
Ik doe nu niet aan sport, iets met een virus en dichte hondenschool. Maar als dat ooit over is ga ik hooperen, maar ik heb zelf geen idee wat dat is.

Afbeelding
Mijn nieuwste speeltje.

Afbeelding

In het parkje

Afbeelding

Op bed.

Afbeelding

Mijn kussen

Afbeelding

Mijn kat.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 feb 2021, 13:08

Mijn naam is Lotus.
Ik ben 4 jaar oud.
Ik ben een kruising shih tzu x chihuahua.
Mijn bijnamen zijn meisje, dame, dondersteen en wat verder maar in het vrouwtje op komt.
De kleur van mijn ogen is bruin en mijn vacht is bruin, licht bruin, wit, zwart.
Mijn staart is langharig en mijn oren zijn tiporen (de punt hangt).
Ik wandel (uren, veel, weinig, niet graag) gemiddeld, met mooi weer kan ik een wat langere wandeling van 30/45 min wel waarderen.
Mijn favoriete plek is, waar het vrouwtje is.
Het liefst slaap ik, in mijn mand in de ren.
Mijn favoriete heerlijke snack is, net als die van Balou eendenworst iets anders koopt het vrouwtje ook niet.
Maar stiekem lust ik ook graag, alles wat op mijn pad komt tot grote ergernis van het vrouwtje.
Mijn lievelingsseizoen is, de lente en herfst dan is het aangenaam weer voor mij.
Ik doe wel/niet aan sport, namelijk, ik doe niet aan sport.
Mijn beste mooiste kunstje is, ik ben veel te eigenwijs om kunstjes te doen en mijn vrouwtje heeft hier ook niet zoveel mee.
Het speelgoed waar ik het liefste mee speel is een eendje dat eigenlijk van Balou is, hij heeft hem al vanaf hij pup was.
Ik heb echt een hekel aan de haren rond mijn kop kammen, dit vind ik echt vreselijk maar het moet gebeuren omdat er anders klitten in komen.
Ik ben soms bang voor grote honden.
Ik mag eigenlijk niet in de gang komen als de bel gaat maar stiekem doe ik het wel graag, ik ben erg nieuwsgierig!
Tijdens het wandelen snuffel ik graag maar ik mag mij ook graag te goed doen aan van alles wat ik tegenkom.
Als ik een mens was, was ik vast een heel sociaal iemand geworden.
Dit wil ik ook nog even over mezelf vertellen: Ik ben met mijn 2.2 kilo erg klein maar ik ben toch gewoon een hond die houd van hondendingen met mijn eigen hondenkarakter. Ik ben druk en vrolijk, speel graag met de speeltjes die hier in overvloed zijn. Ik speel ook graag met Balou maar die weet niet goed wat samenspelen is en word op den duur altijd vervelend. Kat Nemo vond ik ook leuk tot hij mij kort geleden heeft gebeten, nu vertrouw ik hem niet meer helemaal. Vrouwtje vertelde dat Nemo mij heeft gebeten omdat hij mij op dat moment als kat zag, katten bijten elkaar tijdens het spelen maar ik vind dit dus niets. Het allerliefste ben ik bij het vrouwtje in de buurt, of ze nu staat af te wassen, op de bank zit te lezen of tijdens een wandeling, ik wil het liefste bij haar zijn.

Afbeelding
Lotus dertien weken oud.

Afbeelding
Spelend met Balou.

Afbeelding
Hé, waar is die stip nu?

Ientje

Bericht door Ientje » 20 feb 2021, 13:28

Leuk Marga. Las in het andere topic dat we even oud zijn.
Mooie foto,s, die laatste met dat stipje op het kopje,

Corrie

Bericht door Corrie » 20 feb 2021, 14:04

wat leuk :wave
Balou alias Loedertje en huisgenootje dondersteen Lotus ook in het vriendjes boek :goedzo
leuke foto´s :Foto van je 2 tal Marga

gezellig ook Diki :love staat nu in het vriendjes boek, je doet je naam echt eer aan want jij brengt je vrouwtje veel geluk
ahh gossie mist ze nog steeds poes Ike :dogpet
leuke foto´s Ientje , vooral die laatste :wow
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 feb 2021, 17:34

Dank je Corrie. Ik merkte het laatst, kwam een rode kat tegen, Diki stond als bevroren. Ze liep pas mee toen de kat uit zicht was.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 feb 2021, 09:22

Wat ontzettend leuk om te lezen, en de mooie foto`s erbij te zien :love

@Marga
Vind ik zo leuk dat je dit topic gewoon weer vind en dan iets schrijft over je mooie twee :woefwoef :woefwoef
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 21 feb 2021, 12:00

Ientje schreef:
20 feb 2021, 13:28
Leuk Marga. Las in het andere topic dat we even oud zijn.
Mooie foto,s, die laatste met dat stipje op het kopje,
Klopt, alleen ben jij volgens mij eerder jarig dus iets ouder. Ik speel regelmatig met Nemo en Lotus met een laserlampje. Balou ziet vermoed ik niet meer zo heel goed, hij reageert nooit op het lichtje net of hij de stip niet ziet maar hij kan er ook gewoon geen interesse in hebben.

Marga.

Bericht door Marga. » 21 feb 2021, 12:12

Jo-Anne schreef:
21 feb 2021, 09:22
Wat ontzettend leuk om te lezen, en de mooie foto`s erbij te zien :love

@Marga
Vind ik zo leuk dat je dit topic gewoon weer vind en dan iets schrijft over je mooie twee :woefwoef :woefwoef
Ik vind het altijd leuk om over Balou en Lotus te schrijven maar ik heb hier niet altijd de tijd voor. Het is nu wel weer wat rustiger maar ik ben nu bezig met het verven van de trap, wat ik een zwaar karwei vind maar er rustig de tijd voor neem. Hij zit inmiddels in de grondverf morgenmiddag (s'morgens ga ik naar mijn jarige klein dochter) begin ik met verven, ik doe eerst de zijkanten en dan de achterkanten, de treden doe ik als laatste, ik hoop dat het in één keer dekt. Als de trap straks klaar en netjes is geeft het mij ook wel weer veel voldoening. Ik had eigenlijk verwacht dat de trap verven bij het verhuispakket verven/behangen in zat maar dit bleek achteraf helaas niet het geval.

joyce37

Bericht door joyce37 » 16 mei 2021, 07:15

Mijn naam is
Ik ben...Dex ...6maanden jaar oud
Ik ben een echte man
Mijn bijnamen zijn Dexter
De kleur van mijn ogen is..zwart.... en mijn vacht is wit met licht bruin.
Mijn staart is wit met wat bruin en mijn oren hangen.
Ik wandel ( graag en ga 4 tot 5 keer uit)
Mijn favoriete plek is op de vensterbank voor het raam.

Het liefst slaap ik veel en met mijn vriendin de poes op de vensterbank of op de bank.

Mijn favoriete heerlijke snack is vers vlees.
Maar stiekem lust ik ook graag kattenbrokjes die pik ik soms
Mijn lievelingsseizoen is
Ben er nog niet lang genoeg om te zeggen. Maar de sneeuw vind ik wel heel leuk!

Het speelgoed waar ik het liefste mee speel is. Alles wat zacht is.

Ik heb echt een hekel aan gewassen worden brrr
Ik ben soms bang voor kan ik zo niet bedenken.

Ik mag eigenlijk niet de kattenbrokjes stelen maar stiekem doe ik het wel graag!

Tijdens het wandelen geniet ik van alles en ren ik graag.
Als ik een mens was, was ik vast geen idee geworden
Dit wil ik ook nog even over mezelf vertellen: ik ben dol op alles en iedereen , kan al goed op het huispassen en ben wel snel afgeleid als ik vreemde katten zie . Wil aan alles ruiken en liefst ook alles eten maar dat mag niet.

Mijn favoriete baasje in huis is het vrouwtje naar de rest luister ik soms niet 😂

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 16 mei 2021, 09:12

Enig om dit te lezen :super gezellig een poes vriendinnetje in huis, lekker zijn die katten brokjes hè Dex
Leuke foto's, sneeuwtoet en zo parmantig in de vensterbank :love
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 17 mei 2021, 23:22

Oh wat leuk samen met een kat. Leuke naam Dex(ter), dat is mijn favoriete “Serial Killer” :gniffel. Hier werd toen helaas de naam niet goedgekeurd. Veel plezier hier op het forum.

Plaats reactie