Normaal nam ik Nemo en Lotus samen mee voor hun knipbeurt maar dit vond ik toch te veel gedoe. Veel te onhandig om op pad te gaan met twee kattenreismanden.
Ik had voor Lotus al een afspraak staan voor maandag (vandaag dus) maar vrijdag begon Balou na het uitlaten als een bezetene aan zijn pootje te likken. Ik vermoedde dat er een doorn of zo inzat dus ik moest wel met hem naar de da want ik kan zelf zo wie zo nu geen doorn zien zitten hierbij zijn zijn voetzooltjes ook nog eens zwart. Mijn zoon heeft ons naar de da gebracht, met Balou met de taxi gaat niets worden, hij bijt. Hij heeft bij de da zijn status weer waargemaakt, onhandelbaar. Hij gromde en viel uit naar iedereen die in zijn buurt kwam waardoor het niet lukte om hem een snuitje om te doen. Uiteindelijk heeft hij een dikke handdoek rond zijn hals gehad die ik stevig moest vasthouden, zodat hij niet naar achteren kon uitvallen. Hij bleek geen doorn maar een bacteriële gistinfectie tussen zijn tenen te hebben waarvoor hij een shampoo voor een voetenbadje heeft gehad. De dierenarts kon gelijk zijn hart beluisteren, die wel op dreef was maar voor Balou toch goed klonk. Hierna bevestigde de da mijn vermoeden, Balou heeft beginnende staar maar dit wist ik dus eigenlijk al maar nu weet ik het zeker. Ik ben heel blij dat de vochttabletten hun werk goed doen bij Balou. Weer thuis gekomen moesten we beiden bijkomen van het dierenarts bezoek.

En vandaag was het de beurt van Lotus, haar nagels zijn zonder problemen snel geknipt. Hierna heeft de da in haar oren gekeken, Lotus krabt vaak onder haar oor vooral als ze in rust is. Gisteren zat ze hierdoor met haar nagel vast in het haar rond haar oor dat door het gekrabd gaat klitten. Ik heb gelijk een stukje van haar haar geknipt zodat de uiteinden niet zo dun zijn en dus minder snel gaan klitten. De oren zagen er prima uit zo ook de huid rond de oren ook waren er geen tekenen van vlooien, dus waarom ze krabt? Het lijkt wel of dit krabben haar rust geeft maar of dit zo is, ik houd het in de gaten.
Dit hebben we weer gehad, ik hoop de da nu een tijdje niet nodig te hebben zeker niet voor Balou.