Een dierenarts bezoekje voor mijn drietal Balou, Lotus en kat Nemo.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Marga.

Re: Een dierenarts bezoekje voor mijn drietal Balou, Lotus en kat Nemo.

Bericht door Marga. » 24 mar 2021, 08:55

Jolanda schreef:
23 mar 2021, 16:20
Bedankt voor de link. Ik heb enkel de hele oude nog. Dus interessant om het verschil te zien.

Ja ik zou ook eerst de pea pure proberen. Ik heb bij Fleur eerst gaba geprobeerd. De pea was toen nog onbekend. Fleur hoorde bij de eerste cavjes die pea pure kregen.

Ik zou zo weer een cavje nemen, maar durf het door de syringo niet aan. Toch blijf ik hoop houden...wie weet ooit.
Ik zal dit zeker nu ook niet aan durven.
Maar je zal toch zeggen dat als de mens in staat is om de schedel van een hond zo te misvormen dat de hersenen er niet goed meer inpassen ze ook in staat moeten zijn om de schedel weer groter te fokken. Helaas voldoet de hond dan waarschijnlijk niet meer aan het ideaalbeeld.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 mar 2021, 10:05

Er zijn een aantal fokkers goed bezig, maar ja dat is helaas een lang proces. Maar ik weet dat er een aantal lijnen zijn die nu meerdere generaties vrij zijn.
In bijv Amerika zijn cavjes die het nooit hadden, maar ja die hebben afwijkende kleuren en dus gebruiken ze die niet. Nou dan maar weg met die 4 officiele kleuren vind ik.

Pepper had het niet en met haar 11 jaar zelfs geen hartruis. Zij was het oudere type, de meesten dachten dat zij een reu was. Tegenwoordig zie ik cavjes die formaat pup hebben en dan blijken ze sl 5 te zijn grrrr.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 mar 2021, 15:36

Jolanda schreef:
24 mar 2021, 10:05
Tegenwoordig zie ik cavjes die formaat pup hebben en dan blijken ze sl 5 te zijn grrrr.
Daar zit ook precies het probleem maar toch fijn om te lezen dat er ook fokkers goed bezig zijn.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 mar 2021, 10:52

Jolanda schreef:
22 mar 2021, 17:51
en toen leek dat niets meer hielp pea pure geprobeerd en ze werd weer de oude Fleur. Heeft haar dus echt het leven gered.

Jolanda, er schijnt verschil in pea pure supplementen te zitten, of ze goed werken ja of nee qua merk of zo....weet jij dat?
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 25 mar 2021, 11:21

Dat kan wel kloppen. Ik had altijd peapure van r4supplements. Daar zit verder geen vulmiddelen ofzo in. Er zullen vast meer zijn die enkel uit palmitoylethanolamide bestaan.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 apr 2021, 09:06

Lotus is vandaag gestart met de Peapure. Het gaat overdag prima op de cbd olie maar s, avonds is ze toch nog steeds niet de Lotus die ze voorheen was. Ik kan niet precies uitleggen wat anders is het zijn vooral haar houding en uitkijk, ze kijkt wat triest. Dit is niet iedere avond zo, er zijn ook avonden dat ze wel vrolijk oogt. Afwachten of het beter gaat op de Peapure.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 apr 2021, 09:11

Marga. schreef:
12 apr 2021, 09:06
Lotus is vandaag gestart met de Peapure. Het gaat overdag prima op de cbd olie maar s, avonds is ze toch nog steeds niet de Lotus die ze voorheen was. Ik kan niet precies uitleggen wat anders is het zijn vooral haar houding en uitkijk, ze kijkt wat triest. Dit is niet iedere avond zo, er zijn ook avonden dat ze wel vrolijk oogt. Afwachten of het beter gaat op de Peapure.
ik hoop dat het helpt Marga, zo sneu voor Lotus dat ze zich niet goed voelt :dogpet
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 apr 2021, 10:16

Ik hoop zo dat het zal helpen. Kan wel ff tijd nodig hebben.
De duimen draaien hier op volle toeren :love

Marga.

Bericht door Marga. » 15 apr 2021, 15:22

Corrie schreef:
12 apr 2021, 09:11
Marga. schreef:
12 apr 2021, 09:06
ik hoop dat het helpt Marga, zo sneu voor Lotus dat ze zich niet goed voelt :dogpet
Het is niet zo dat ze zich duidelijk niet goed voelt, ik krijg er zelf ook niet goed hoogte van. Soms denk ik ook wel dat ze last van haar bekje heeft maar dit laat ik altijd nakijken als ik met haar bij de da ben voor het knippen van de nagels. Tot nu toe was het, ze heeft wel tandsteen maar we kunnen het nog prima aankijken. Hierbij heb je ook niet alleen s, avonds kiespijn terwijl je s, avonds wel meer last van het licht en de tv kan hebben bij hoofdpijn. Ik ben gestopt met de cbd olie in combinatie met de peapure omdat Lotus ging spugen ze krijgt nu twee x daags de peapure. Ze is nu aan het blaffen naar de werklui die voor het huis langs lopen dus het is niet allemaal kommer en kwel voor haar. :woefwoef

Marga.

Bericht door Marga. » 15 apr 2021, 15:29

Jolanda schreef:
15 apr 2021, 10:16
Ik hoop zo dat het zal helpen. Kan wel ff tijd nodig hebben.
De duimen draaien hier op volle toeren :love
Het is even afwachten wat de pea doet. Ik heb filmpjes van cavaliers gezien waar de tranen van in mijn ogen springen, zo erg is het gelukkig bij lange na niet met Lotus dan was alles ook veel duidelijker geweest dan het nu is.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 apr 2021, 18:40

Aan de ene kant gelukkig maar.
Het is vreselijk. Ik heb geen filmpjes van de pijnaanval van Fleur toen ze 2 was maar pfff wens je je ergste vijand niet toe.

Kwam de laatste week 2 cavjes tegen hier in het bos. Beiden het oude type en beiden gezond. Daar werd ik toch wel erg blij van.

Marga.

Bericht door Marga. » 18 apr 2021, 11:11

Jolanda schreef:
15 apr 2021, 18:40
Aan de ene kant gelukkig maar.
Het is vreselijk. Ik heb geen filmpjes van de pijnaanval van Fleur toen ze 2 was maar pfff wens je je ergste vijand niet toe.

Kwam de laatste week 2 cavjes tegen hier in het bos. Beiden het oude type en beiden gezond. Daar werd ik toch wel erg blij van.
Dat kan ik mij voorstellen. Gelukkig zijn er fokkers die het er mee eens zijn dat het fokken op deze manier niet langer door kan gaan maar helaas zijn er nog steeds genoeg fokkers die in de eerste plaats in geld geïnteresseerd zijn en niet in de toekomst van de hond.

Plaats reactie