Vraag,

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Ientje

Vraag,

Bericht door Ientje » 01 mei 2021, 12:51

Dag.
Ik lees vaak over allergie (Luca) . Maar volgens mij zijn er meerdere.
Jeuk, lees ik , maar is dat dan over het hele lijfje?

Diki, opeens merkte ik het op. Bijt al een aantal weken op 1 achterpoortje, het stukje tussen voet en hak en , onder het voetje, maar vooral het stukje poot er boven tot aan de hak, spronggewricht. Omdat het maar 1 pootje is denk ik niet aan allergie. En het was al voor het proefzakje edgard en cooper.
Iedere dag bekijk ik het pootje, gewoon roze, niet dik, niet warm, niet stuk, geen klitten, ik mag overal aankomen. Er heeft ook geen teek in gezeten.
Niet steeds bijten maar een paar keer per dag. Maar altijd het zelfde poootje
Is het aandacht vragen?

Maar lijkt dit op allergie?

Truus

Re: Vraag,

Bericht door Truus » 01 mei 2021, 14:24

Mijn dierenarts zei als Luca likken en bijten voor de pootjes en tenen en achter de oren en koppie heeft die een allergie
Ientje.
Dat is bij Luca ook niet niet dik, niet warm, niet stuk, geen klitten hij heeft een mooie roze vacht.
Als die alleen maar aan zijn pootjes
Denk niet dat het van Dikke een allergie is Ientje.
Bij Luca is de jeuk een stuk minder met de nieuwe brokken.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 01 mei 2021, 14:32

Dank je Truus, het is inderdaad 1 pootje bij Diki.
Wat fijn dat de nieuwe brokjes helpen! Heeft Luca nog medicijnen ook?

Truus

Bericht door Truus » 01 mei 2021, 14:42

Ja een kwart pilletje
Dinsdag bel de DA hoe het ga met Luca ben blij dat ik kan zeggen dat de jeuk minder is geworden.
Hij blijf alleen nog af en toe achter zijn oren krabben voor de rest zie niet meer.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 01 mei 2021, 15:49

denk niet dat het een allergie is bij Diki , misschien iets wat irriteert en daarna uit verveling ermee blijft doorgaan :geenidee
Luna heeft dat ook wel eens, meestal een voorpootje, likken en bijten, niets te zien of te voelen,
op een gegeven ogenblijk ben ik het zat en zeg dan met barse stem :lol: en nu ophouden
ze kijkt me dan aan met een blik van "nou nou kan het niet wat minder " en stopt ermee tot ´s avonds ( op bed :mrgreen: ) of de volgende dag
na een paar dagen is het over
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 01 mei 2021, 16:29

Gizmo bijt ook op pootje, maar schuurt ook met haar hoofdje over de vloer. Dus ik denk ook niet dat Diki een allergie heeft.

Ientje

Bericht door Ientje » 01 mei 2021, 16:30

Ja, dat zeg ik ook, nu stoppen. En dan stopt ze ook, tja, beestjes zijn leuk, en zorgen horen daar bij.
Dank je Corrie. Jullie hebben me beiden, jij en Truus gerust gesteld,

Ientje

Bericht door Ientje » 04 mei 2021, 16:55

Vanmorgen toch de da gebeld, het was bijna tot bloedens toe, dat ene plekje. Vroeg zalfje, maar nee, er kan wat inzitten, dus morgen komt de da aan huis kijken. Inmiddels alles weer mooi roze, zucht.denk voir niets, maar om nu zometeen een hele kapotte poot aan te treffen is ook niets..

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 mei 2021, 17:51

Ientje schreef:
04 mei 2021, 16:55
Vanmorgen toch de da gebeld, het was bijna tot bloedens toe, dat ene plekje. Vroeg zalfje, maar nee, er kan wat inzitten, dus morgen komt de da aan huis kijken. Inmiddels alles weer mooi roze, zucht.denk voir niets, maar om nu zometeen een hele kapotte poot aan te treffen is ook niets..
Loopt Diki weleens op gras??
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 mei 2021, 18:04

Diki loopt vaak op gras, maar dan zouden het vier pootjes moeten zijn en toch vooral ook de voetjes en buik. En het is maar een stukje van het onderpootje links achter. Tussen voetje en hak.
En ja, eerlijk is eerlijk, als ze uit is geweest heeft ze vaak grasjes en aren , zelfs nu al, in haar vacht en die verwijder ik altijd heel zorgvuldig, maar zeg nooit dat alles er uit is......

Maar dan zou ik toch een gaatje moeten zien.
Hoop niet dat de da haar pootje gaat kaalscheren....... :cry:
Misschien is het iets als aandacht vragen, ze doet het als ze naast me ligt, en ze weet natuurlijk ook dat ik dan mijn hand op het pootje leg
:ffedenken

Ik denk dat ik hem voor niets laat komen, maar beter dan in het weekend een hele kapot gebeten poot.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 mei 2021, 13:59

Da geweest. Ja, irritatie te zien, maar ook een plekje dat lijkt op oude tekenbeet. Kan. Want ik heb een volgeslobberde teek gevonden een paar weken geleden ieuw, waarschijnlijk is dat gaan irriteren, jeuken, bijten, jeuken bijten,duidelijk ook gevoelig.
Geen voedselallergie, gelukkig, geen kruiper voor zover te zien, want niet dik, en warm en geen fistelgaatje. Voor niets geweest? Ja kan,
Maar wel anti kriebel zalf om de cirkel te doorbreken. Lost dat niet op, dan terug .

Corrie

Bericht door Corrie » 05 mei 2021, 15:34

Met twijfel toch beter dierenarts erbij :dogpet wat voor zalf is het Ientje
Hoop dat Diki vlug kriebel vrij is :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 mei 2021, 18:37

Ze heeft ook een prik metacam gehad. Ik zei geen pred aub. Is zo,n paardenmiddel als nodig zeker, maar niet als maar half nodig dit met da overlegd.
Hij zei metacam. Ontstekingsremmer en pijnstiller. Ze heeft nog niet weer gebeten. De zalf op honingbasis, mellodermal, alleen bij bijten.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 mei 2021, 20:49

Ientje schreef:
05 mei 2021, 13:59
Da geweest. Ja, irritatie te zien, maar ook een plekje dat lijkt op oude tekenbeet. Kan. Want ik heb een volgeslobberde teek gevonden een paar weken geleden ieuw, waarschijnlijk is dat gaan irriteren, jeuken, bijten, jeuken bijten,duidelijk ook gevoelig.
Geen voedselallergie, gelukkig, geen kruiper voor zover te zien, want niet dik, en warm en geen fistelgaatje. Voor niets geweest? Ja kan,
Maar wel anti kriebel zalf om de cirkel te doorbreken. Lost dat niet op, dan terug .
Het kan dat er bij het verwijderen van de teek iets is blijven zitten.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 mei 2021, 08:23

Tja, als het een teek geweest is, is hij er zelf uitgevallen, kan er dan ook iets blijven zitten? Op die plek heb ik geen teek uitgehaald, of ze heeft het zelf gedaan, kan natuurlijk ook. Goede suggestie Jo Anne

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 06 mei 2021, 10:03

Ientje schreef:
06 mei 2021, 08:23
Tja, als het een teek geweest is, is hij er zelf uitgevallen, kan er dan ook iets blijven zitten? Op die plek heb ik geen teek uitgehaald, of ze heeft het zelf gedaan, kan natuurlijk ook. Goede suggestie Jo Anne
Ja ze doen het ook weleens zelf vooral die kleine teken en natuurlijk kan er dan iets blijven zitten. Geeft een enorme last (jeuk) voor ze.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 mei 2021, 20:04

Jo-Anne schreef:
06 mei 2021, 10:03
Ientje schreef:
06 mei 2021, 08:23
Ja ze doen het ook weleens zelf vooral die kleine teken en natuurlijk kan er dan iets blijven zitten. Geeft een enorme last (jeuk) voor ze.
Dat zou wel de jeuk verklaren. Nu geen kapotte plek meer. Bij kriebel doe ik een druppeltje zalf. En de kriebel is weg. Maar die zalf stinkt ook, dus misschien smaakt het vies.

Ientje

Bericht door Ientje » 08 mei 2021, 17:15

Pootje onderste deel kaalgeknipt. Goed te zien dat het niet stuk is, maar wel erg rood. Vacht verkleurt, door het likken of de zalf.
Heb het idee dat de zalf irriteert, ze gaat steeds verder met likken, zit nu al op haar knie.
Heb op internet virbac spray besteld, bij de medpets en een tube groene leem pasta. Nu weet ik dus niet welke ik ga gebruiken zucht.
De leem pasta is echt voor kapotte huid.
De virbac ook voor droge en schrale huid. Het komt via DHL, dus eerst maar afwachten of het komt. Want DHL maakt er vaak een potje van.

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 08 mei 2021, 20:19

Ah gossie de zalf heeft dus niet geholpen
Denk dat het zo verkleurt is door het likken
Artsen hebben het dus ook wel eens mis met wat ze voorschrijven,hoop dat wat je nu besteld hebt wel helpt :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 mei 2021, 08:33

Wonder spul, de virbac hotspot spray. Ruikt naar menthol, maar dan bedorven mentol en naar natte leren tas. Haha. Maar Diki heeft nog 1 x gekeken, en niet meer gelikt. Vanmorgen helemaal droog. Zal zo een foto maken, gistereavond na het aanbrengen is ze in slaap gevallen, of ze ook moe worden van kriebel, ja jeuk is erger dan pijn.

Plaats reactie