Noa was mijn eerste hondje.
Eigenlijk wilde ik al heel lang een hond, maar iedereen om mij heen raadde het mij af. Logisch ook, want ik sportte drie avonden per week, daarnaast was er altijd wel een film die ik in de bioscoop wilde zien, een feestje in het weekend of lekker uit eten.
Toen mijn zus en zwager 25 jaar getrouwd waren gingen zij met hun inmiddels volwassen kinderen naar Kos. Mijn nichtje had destijds een Bordeaux dog en een Malteser. Ik ben toen een week in haar huis getrokken om op de honden te passen. Ik vond het helemaal geweldig en genoot van de wandelingen met de honden en het warme welkom als ik thuis kwam na mijn werk.
Na deze week wist ik het zeker, i.p.v. sporten, uitgaan etc. zou ik volledig gaan voor een hond.
Een paar maanden later had ik dan ook mijn eerste hondje Noa. Noa leerde mij hoe mooi de natuur is en hoe lekker het is om te wandelen en met haar op pad te gaan. Na de komst van Noa heb ik mijn leven omgegooid. In plaats van drie keer per week sporten ging ik met haar naar de hondenschool. Eén keer per maand op zaterdag uit en dat was het wel.
Ik ben Noa nog steeds dankbaar dat zij mij geholpen heeft mijn leven een andere draai te geven.
MAX
Toen Noa vijf jaar was leek het mij leuk om een maatje voor haar te zoeken. Ik kwam bij een thuisnestje terecht. De pups moesten nog geboren worden. Wat was het spannend en wat duurde het lang. Nadat de pups geboren waren mocht ik na drie weken komen kijken. Ik had 1e keus uit het nestje en mijn voorkeur ging uit naar een teefje. Tja, reutje Max pakte mij helemaal in en we hadden meteen een klik. In plaats van een teefje is het Max geworden.
Max heeft het geweldig gehad in het nest. Ik ging iedere week op bezoek. De familie was de tuin aan het veranderen en het was één grote zandbak waar de pups zich helemaal in uit konden leven. Toen ik Max na acht weken ging halen, waren de kinderen van het gezin in tranen. Max was de eerste die het nest verliet. Ik vond het zo sneu voor de kinderen, maar was super blij met mijn manneke.
Noa accepteerde Max direct en ze hebben het heerlijk gehad met elkaar. Bijgaande foto is één van mijn dierbaarste foto's
Noa en Max zijn beiden op een paar maanden na 15 jaar geworden.