Bloeiende tuin met een geknipte diki

Hier kun je foto's van je schatjes kwijt. In de eerste plaats je Shih-Tzu(s) maar ook je andere huisdieren zijn van harte welkom! Ook filmpjes!
Plaats reactie
Ientje

Bloeiende tuin met een geknipte diki

Bericht door Ientje » 22 jul 2021, 15:32

Vanmorgen keek ik Diki eens aan, zo,n lange vacht alweer. Volgens mij zit er groeihormoon voor haren in die insect brokjes. 4 weken geleden nog geknipt.

Ze heeft ook weer zweet voetjes, herkennen jullie dat? Nog nooit een hond gehad, maar haar voetjes ruiken echt niet lekker. Had vorig jaar vochtige schoonmaak doekjes, die heb ik net maar weer besteld.

Diki, vanmiddag, in de tuin, zoveel bloemetjes. Geniet er iedere dag van. En Diki,s kop ik geloof dat er nog wel wat af kan, van het haar dan.

Afbeelding

Ze heeft maar even in de zon gelegen hoor, ze ging gelijk weer met mij naar binnen.

Corrie

Re: Bloeiende tuin met een geknipte diki

Bericht door Corrie » 22 jul 2021, 19:56

Gezellig Ientje al die bloemen , jij hebt best wel een grote tuin en Diki is de mooiste bloem :loveheart
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jul 2021, 11:37

Leuk Diki zo tussen al die mooie bloemen. Geef je voeding aan de planten bedoel ik :surprised :lol: of toch maar niet.....
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 23 jul 2021, 11:43

Ja, het is genieten van de bloemetjes en de bijtjes.
Ik moet wel alert blijven want de mannen happen nog al eens naar de bijen en proberen ze te vangen.

Wat betreft de zweetvoetjes van Diki, ik had werkelijk geen idee dat honden ook zweetvoeten kunnen hebben. :geenidee :geenidee

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jul 2021, 11:52

Ientje schreef:
22 jul 2021, 15:32

Ze heeft ook weer zweet voetjes, herkennen jullie dat? Nog nooit een hond gehad, maar haar voetjes ruiken echt niet lekker. Had vorig jaar vochtige schoonmaak doekjes, die heb ik net maar weer besteld.
Dat kan een bacteriële of gistinfectie zijn.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 jul 2021, 18:37

Jo-Anne schreef:
23 jul 2021, 11:52
Ientje schreef:

Het was vorig jaar met die warmte, en nu dus ook , alleen op warme dagen. Zou het dan niet altijd zijn? Vandaag bv. Hier nu heerlijk weer, geen stinkvoetjes.....
Zou afnemen met azijn dan helpen, maar ja gaat ze dan likken, azijn lijkt me niet gezond,,,

Corrie

Bericht door Corrie » 23 jul 2021, 19:22

Ik dacht eigenlijk dat honden warmte afvoeren via de voetjes , dus zweetvoetjes , hebben wij ook met warme dagen :gniffel
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jul 2021, 19:23

Ientje schreef:
23 jul 2021, 18:37
Jo-Anne schreef:
23 jul 2021, 11:52
Ientje schreef:

Het was vorig jaar met die warmte, en nu dus ook , alleen op warme dagen. Zou het dan niet altijd zijn? Vandaag bv. Hier nu heerlijk weer, geen stinkvoetjes.....
Zou afnemen met azijn dan helpen, maar ja gaat ze dan likken, azijn lijkt me niet gezond,,,
Ja het kan toch altijd er zijn maar dat je het pas gaat ruiken op warme dagen?

Nooit geen pure azijn nemen hoor.

Biologische appelazijn in huis hebben is wel handig. Dat kun je verdunnen en de pootjes even "weken" .
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jul 2021, 19:26

Corrie schreef:
23 jul 2021, 19:22
Ik dacht eigenlijk dat honden warmte afvoeren via de voetjes , dus zweetvoetjes , hebben wij ook met warme dagen :gniffel
Ja via de kussentjes in de voetjes maar zweten kunnen ze niet. En ook met die lap tong kunnen ze hun warmte kwijt. Meer mogelijkheden hebben honden niet om hun warmte kwijt te raken.
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 24 jul 2021, 15:48

Wat een prachtige tuin heeft je Ientje en Diki :love zo gezellig tussen de bloemen zo lief
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 25 jul 2021, 17:31

Dank jullie wel.
Vandaag dan toch gewassen, blubber water kwam er af, maar weer zoo lekker zacht is ze. Gewassen met een zachte anti kriebel shampoo ben benieuwd. Ze geeft weer licht. Morgen de uitstekende piekjes nog even bijknippen.

Plaats reactie