Bang
Bang
Ik ben bang.
Kom er net achter dat Juicy een mega grote bult in haar hals heeft.
Ik weet niet of het een abces is of een tumor. Hij gaat vanaf haar mondhoek naar haar hals, volgens mij is het de lymfeklier.
Heb mijn wekker gezet en ga morgenochtend meteen bellen met de dierenarts.
Ik heb er een slecht gevoel over. En het ergste is dat het me niet opgevallen is de afgelopen dagen.
Ik mag haar ook bijna niet kammen ze bijt heel hard dus moet eerlijk zijn dat ik haar ook wat minder heb gekamt enzo.
Bah wat een eng idee, mama en ik hebben aktijd gezegd dat juicy niet oud zal worden maar ik ben bang dat het straks nog echt zo gaat zijn ook.
Kom er net achter dat Juicy een mega grote bult in haar hals heeft.
Ik weet niet of het een abces is of een tumor. Hij gaat vanaf haar mondhoek naar haar hals, volgens mij is het de lymfeklier.
Heb mijn wekker gezet en ga morgenochtend meteen bellen met de dierenarts.
Ik heb er een slecht gevoel over. En het ergste is dat het me niet opgevallen is de afgelopen dagen.
Ik mag haar ook bijna niet kammen ze bijt heel hard dus moet eerlijk zijn dat ik haar ook wat minder heb gekamt enzo.
Bah wat een eng idee, mama en ik hebben aktijd gezegd dat juicy niet oud zal worden maar ik ben bang dat het straks nog echt zo gaat zijn ook.

-
Noa en Lindi
Re: Bang
Dat is zeker schrikken Kelly, hoop dat het meevalt
Jaren geleden had onze Lindi dit ook een mega grote bult op die plek zo groot Is een pingpongbal.
Dit was een speekselklkerontsteking.En met verschillende antibiotica kuren ging het weg, maar duurde wel enkele weken voor dat het weg was.
Hoop dat het meevalt bij jou hondje
Jaren geleden had onze Lindi dit ook een mega grote bult op die plek zo groot Is een pingpongbal.
Dit was een speekselklkerontsteking.En met verschillende antibiotica kuren ging het weg, maar duurde wel enkele weken voor dat het weg was.
Hoop dat het meevalt bij jou hondje
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Ik ben vanmorgen bij de dierenarts geweest, wel een andere kliniek want mijn eigen had geen plek en wou toch snel na laten kijken.
Ze heeft waarschijnlijk een grote ontsteking in haar bekkie, dus een kies of tand en dat is nu naar haar hals gezakt.
ze heeft pijnstilling en ontstekingsremmers en moest een afspraak maken bij mijn eigen dierenarts voor narcose en gebitsbehandeling.
Hele ochtend gebeld maar kan pas 2 weken later terecht (volgende week vrijdag...) vond ik erg lang maar zij vonden het niet zo'n spoed
Dus rondgebeld of ik ergens anders terecht kon en weetje wat..
Woensdag mag ik naar Robert
onze oude vertrouwde robert. Hij gaat eerst ff kijken en als het inderdaad van die kiezen komt gaat ze gelijk onder narcose en word ze geholpen.
Super fijn, zal wel een flinke smak geld kosten want volgens de andere dierenarts moeten er waarschijnlijk wel wat kiezen getrokken worden en zag het er echt heel erg uit.
Zo zielig, blijkbaar heeft ze dus al een tijd pijn in haar bekkie :cry:
Gelukkig geen enge dingen want de lymfeklier zat achter de ontsteking zei hij, die kon hij voelen.
Pff beetje opgelucht ben ik wel.
Ze heeft waarschijnlijk een grote ontsteking in haar bekkie, dus een kies of tand en dat is nu naar haar hals gezakt.
ze heeft pijnstilling en ontstekingsremmers en moest een afspraak maken bij mijn eigen dierenarts voor narcose en gebitsbehandeling.
Hele ochtend gebeld maar kan pas 2 weken later terecht (volgende week vrijdag...) vond ik erg lang maar zij vonden het niet zo'n spoed
Dus rondgebeld of ik ergens anders terecht kon en weetje wat..
Woensdag mag ik naar Robert
Super fijn, zal wel een flinke smak geld kosten want volgens de andere dierenarts moeten er waarschijnlijk wel wat kiezen getrokken worden en zag het er echt heel erg uit.
Zo zielig, blijkbaar heeft ze dus al een tijd pijn in haar bekkie :cry:
Gelukkig geen enge dingen want de lymfeklier zat achter de ontsteking zei hij, die kon hij voelen.
Pff beetje opgelucht ben ik wel.

Nou wat goed naar Robert
ook fijn voor Juicy. Wat toevallig
Ze zal meerdere ontstekingen hebben als ik lees dat er meerdere kiezen uit moeten. Bah weer onder narcose. Maar gelukkig is het niets verschrikkelijks. Geef haar maar een dikke knuff
Ze zal meerdere ontstekingen hebben als ik lees dat er meerdere kiezen uit moeten. Bah weer onder narcose. Maar gelukkig is het niets verschrikkelijks. Geef haar maar een dikke knuff

Jo-anne, ja denk het ook, en narcose is altijd een eng dingetje ja :cry:
Corrie, robert was helaas weggegaan bij onze kliniek in de buurt maar omdat we geen vervoer hadden naar de nieuwe locatie zijn we helaas genoodzaakt geweest om hier te blijven. Nu met mn autotje kan ik wel er heen!
Dus dat is heel fijn. En zeker fijn dat er iets aan gedaan word.
Corrie, robert was helaas weggegaan bij onze kliniek in de buurt maar omdat we geen vervoer hadden naar de nieuwe locatie zijn we helaas genoodzaakt geweest om hier te blijven. Nu met mn autotje kan ik wel er heen!
Dus dat is heel fijn. En zeker fijn dat er iets aan gedaan word.

Vanmorgen 8.45 Juicy naar de dierenarts gebracht.
Robert was heel verbaasd om ons te zien haha :lol:
Hij heeft met een injectienaald wat uit de bult gezogen en het was inderdaad pus maar hij weet niet zeker of het van een kies komt.
Hij zou het gebit nakijken en schoonmaken en weg halen wat nodig is en met een rongefoto kijken of het een wortelpuntontsteking is vanwege dat abces. Mocht het niet van een kies komen gaat hij hem openmaken schoonspoelen etc als een normaal abces.
De prijs voor gebit als er veel moet worden getrokken kon oplopen tot 700 euro
hopen dat de verzekering nog wat vergoed.
Ben benieuwd hoe het nu gaat met juicy.
Robert was heel verbaasd om ons te zien haha :lol:
Hij heeft met een injectienaald wat uit de bult gezogen en het was inderdaad pus maar hij weet niet zeker of het van een kies komt.
Hij zou het gebit nakijken en schoonmaken en weg halen wat nodig is en met een rongefoto kijken of het een wortelpuntontsteking is vanwege dat abces. Mocht het niet van een kies komen gaat hij hem openmaken schoonspoelen etc als een normaal abces.
De prijs voor gebit als er veel moet worden getrokken kon oplopen tot 700 euro
Ben benieuwd hoe het nu gaat met juicy.

Nou toch goed dat je gewoon naar Robert kon die kent jullie tenminste, ja wil geloven dat hij verbaasd was.
Dus nog niet zeker of het van die kiesjes afkomtstig is
Zo dat is best aan de prijs :mrgreen: Benieuwd wat er op de foto te zien was meestal kunnen ze daar wel veel van af halen hoe of wat.
Ach Juicy
dikke knuff voor jou.
Ze is nu nog bij Robert natuurlijk....
Dus nog niet zeker of het van die kiesjes afkomtstig is
Ach Juicy
Ze is nu nog bij Robert natuurlijk....

Ben net gebeld.
Rongefoto gemaakt en dus toch geen wortelpintontsteking
Er zit iets in haar bekkie onder haar tong zit een gaatje wat dichtgegroeit is en daar zit waarschijnlijk een grasaar of splintertje doorn of wat dan ook in.
Abces is opengemaakt en schoongespoeld, 80% kans dat het nu over is na antibioticakuur. Mocht het terug komen moet ze opnieuw open om te gaan zoeken waar en wat er zit.. :cry:
Qua tanden en kiezen.. niks getrokken alleen schoongemaakt! Zag er erger uit dan dat het werkelijk was. Toen het tandsteen weg was was het een prachtig gebitje.
Mag haar om half 2 weer halen, ze was al goed wakker,
Ben benieuwd hoe de nazorg gaat zijn met die abces wond

Rongefoto gemaakt en dus toch geen wortelpintontsteking
Er zit iets in haar bekkie onder haar tong zit een gaatje wat dichtgegroeit is en daar zit waarschijnlijk een grasaar of splintertje doorn of wat dan ook in.
Abces is opengemaakt en schoongespoeld, 80% kans dat het nu over is na antibioticakuur. Mocht het terug komen moet ze opnieuw open om te gaan zoeken waar en wat er zit.. :cry:
Qua tanden en kiezen.. niks getrokken alleen schoongemaakt! Zag er erger uit dan dat het werkelijk was. Toen het tandsteen weg was was het een prachtig gebitje.
Mag haar om half 2 weer halen, ze was al goed wakker,
Ben benieuwd hoe de nazorg gaat zijn met die abces wond

Oh nou goed nieuws vond het ook al gek zoveel kiesjes die getrokken moesten worden. Weer een mooi schoon bekkie :mrgreen:
Abceswond zal open moeten blijven denk ik wordt niet gehecht. En de AB doet de rest. Mensen krijgen vaak wat te spoelen dan maar of dat bij hondjes is
Lekker weer ophalen en thuis zijn
Abceswond zal open moeten blijven denk ik wordt niet gehecht. En de AB doet de rest. Mensen krijgen vaak wat te spoelen dan maar of dat bij hondjes is
Lekker weer ophalen en thuis zijn