Staaroperatie.

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Corrie

Re: Staaroperatie.

Bericht door Corrie » 22 jul 2021, 10:58

Wat een verschil tussen meetapparaat en handmatig :surprised
Goed dat je bent gegaan, ben benieuwd wat de oogarts hiervan vind
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 22 jul 2021, 17:04

Het verschil tussen dat meetapparaat, met bootje of luchtballon, gaat automatisch wijkt bij mij ook altijd behoorlijk af..
Maar bij jou is het wel extreem veel.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 jul 2021, 11:33

Ientje schreef:
22 jul 2021, 17:04
Het verschil tussen dat meetapparaat, met bootje of luchtballon, gaat automatisch wijkt bij mij ook altijd behoorlijk af..
Maar bij jou is het wel extreem veel.
Bij mij was het de luchtballon. Het geeft volgens mij aan dat de lens wel goed is qua sterkte maar dat het probleem in mijn oog zit, of dat de lens misschien niet goed zit, ik zal het niet weten. Hans Anders heeft het is zijn verwijsbrief over refractie-afwijkingen en de oogarts had het over cilinderafwijkingen wat het zelfde blijkt te zijn, misschien dat dit er iets mee te maken heeft?
Ik wacht het wel af, ik heb een afspraak voor begin augustus bij weer een andere oogarts en ik laat mij nu niet meer afpoeieren.

Ientje

Bericht door Ientje » 25 jul 2021, 17:28

Goed zo, nu moet je weten wat er aan de hand is

Marga.

Bericht door Marga. » 09 aug 2021, 13:40

Ik ben vanmorgen bij de oogarts geweest, gelukkig mijn eigen arts weer. Er is de vorige keer bij de inval arts iets niet helemaal goed gegaan, het was namelijk al bekend dat ik een bril nodig heb met een sterkte voor veraf, dichtbij en cilinderafwijkingen. Waarom de inval arts mij naar huis heeft gestuurd met het bericht dat mijn zicht zo goed is begrijpt de arts ook niet. Ik heb nu de sterktes voor een bril op papier en hiermee kan ik naar de opticien, volgens de arts word mijn zicht met een bril een stuk beter. Ik ga er van uit dat dit ook het geval zal zijn en dat er hiermee een eind aan de nasleep van de staaroperatie komt.

Truus

Bericht door Truus » 09 aug 2021, 14:23

Fijn dat je eigen er weer is hoop dat je zicht beter wordt met je bril Marga
Me zus ook nog een bril na de staaroperatie van beide ogen en kan nu goed zien.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 aug 2021, 12:45

En hoe snel kan je nu Een bril laten aanmeten? Of moet je nog wachten? Je bent vanaf februari bezig.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 aug 2021, 13:01

Ientje schreef:
10 aug 2021, 12:45
En hoe snel kan je nu Een bril laten aanmeten? Of moet je nog wachten? Je bent vanaf februari bezig.
Ik moet twee weken wachten, ik heb nu een ontsteking van de randen van mijn oogleden en dit kan van invloed zijn op mijn zicht. Nu moet ik mijn ogen twee weken twee keer per dag een minuut of wat weken met een goed nat en warm washandje en dan er met een vochtig wattenstaafje overheen om de korstjes (die alleen met een telescoop te zien zijn) los te maken. Als dit over twee weken beter gaat kan ik een bril uitzoeken.

Marga.

Bericht door Marga. » 30 aug 2021, 10:59

Ik heb inmiddels een bril gekocht, met varifocale en meekleurende glazen. De oogarts had goed gemeten, de opticien kwam drie keer op de zelfde sterkte uit, ik heb links 25% en rechts 60% zicht, dit valt mij eigenlijk tegen na een staaroperatie maar met de bril is het goed te corrigeren.
De opticien wilde 100 euro korting geven maar er lag een folder over de tweede exact de zelfde bril als de eerste gratis en een derde gratis bril of voucher. Ik vroeg of die aanbieding alleen was voor brillen uit een andere prijscategorie als die van mij maar dit was niet zo dus ik ben voor deze aanbieding gegaan. Ik heb nu twee brillen voor de prijs van één en een voucher, een erg mooie aanbieding zeker als de eerste bril prijzig is. Eind volgende week zullen ze klaar zijn. De opticien liet mij even het verschil zien van zonder en met bril, dit is behoorlijk dus ik kan niet wachten al zal ik volgens haar wel aan de bril moeten wennen, ik zie het wel.
Hiermee kan ik mijn staaroperatie achter mij laten.

Corrie

Bericht door Corrie » 30 aug 2021, 12:06

Wat een verschil tussen de beide ogen , staar operatie helpt voor verzien, heb je nu daar toch een bril voor nodig of is dit vn voor lezen
Succes met je nieuwe bril Marga
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 31 aug 2021, 09:16

Corrie schreef:
30 aug 2021, 12:06
Wat een verschil tussen de beide ogen , staar operatie helpt voor verzien, heb je nu daar toch een bril voor nodig of is dit vn voor lezen
Succes met je nieuwe bril Marga
Ik heb voor ver zien en lezen een bril nodig hierom ook varifocale glazen, deze glazen zijn voor veraf en er zit ook een leesgedeelte in het glas. Het zal even wennen zijn aan de nieuwe glazen maar ik hoef ten minste nu niet iedere keer van bril te wisselen.

Truus

Bericht door Truus » 31 aug 2021, 12:55

Is fijn dat je nu een bril nodig heeft 2 brillen is niks
Succes met je nieuwe bril :super Marga
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 sep 2021, 08:07

Truus schreef:
31 aug 2021, 12:55
Is fijn dat je nu een bril nodig heeft 2 brillen is niks
Succes met je nieuwe bril :super Marga
Ik heb al een bril met varifocale glazen gehad, dit beviel mij prima. Volgens de opticien word het wel even wennen omdat deze glazen bij een andere fabriek vandaan komen en dus anders zijn als de glazen uit mijn oude bril maar het gaat zeker goed komen. Steeds wisselen tussen wee brillen is idd niets.

Marga.

Bericht door Marga. » 09 sep 2021, 13:23

Ik heb mijn bril inmiddels alweer een week op mijn neus en hij bevalt prima. Het zicht is overweldigend, zonder bril zie ik geen zwaluwen rond de toren vliegen met zie ik ze wel dus het scheelt enorm. Ik heb de bril opgezet en niet meer afgedaan, zo wen ik er het snelste aan vermoed ik. Het enige waar ik even aan moest wennen is dat het leesgedeelte niet helemaal doorloopt tot aan de zijkant van de bril. Dus als ik alleen mijn ogen beweeg keek ik buiten het leesgedeelte maar inmiddels ben ik hier ook helemaal aan gewent.
Dit is mijn laatste update in dit topic, mijn zicht is nu eindelijk helemaal naar wens.

Corrie

Bericht door Corrie » 09 sep 2021, 19:23

Het heeft even geduurd maar nu dus helemaal goed fijn dat je zo snel aan je nieuwe bril gewend bent :super
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 sep 2021, 09:12

Reageer ik toch nog even.
Super Marga eind goed al goed,

Marga.

Bericht door Marga. » 11 sep 2021, 12:52

Corrie schreef:
09 sep 2021, 19:23
Het heeft even geduurd maar nu dus helemaal goed fijn dat je zo snel aan je nieuwe bril gewend bent :super
Ik ben nu dik tevreden maar dit neemt niet weg dat ik ondanks dat de bril dit voldoende corrigeert maar vijfentwintig en zestig procent zicht heb zonder bril. Dit valt mij wel tegen na een staaroperatie, ik had zonder bril meer zicht verwacht.

Marga.

Bericht door Marga. » 11 sep 2021, 12:53

Ientje schreef:
10 sep 2021, 09:12
Reageer ik toch nog even.
Super Marga eind goed al goed,
Gelukkig wel, dit kan ik achter mij laten.

Plaats reactie