Einde vakantie van de hondenschool

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Lise

Einde vakantie van de hondenschool

Bericht door Lise » 11 sep 2021, 15:06

Na bijna twee maanden hondenschool vakantie gingen we vanochtend weer van start met behendigheid. Omdat ik na de training naar de nieuwe Dordtse Biesbosch wilde met de doggies, had ik Twister ook meegenomen, zodat ik niet heen en weer hoefde te rijden om Twister op te halen. De hondenschool ligt namelijk op de route naar de nieuwe Dordtse Biesbosch.

Aangekomen bij de hondenschool, heb ik Twister in een bench van de hondenschool gezet (met een lekker botje, wat hij overigens niet heeft aangeraakt) en ging met Peppie trainen. Pepper en een bordercollie teefje waren de enige tijdens ons trainingsuurtje. Pepper was super irritant, luisterde niet en zat constant achter het teefje aan. Ik was er snel klaar mee en besloot van hond te wisselen, dus Pepper in de bench en Twister mee de training in. Met Twister heb ik ooit behendigheid gedaan, maar dat is inmiddels ruim
7 jaar geleden. Twister bezorgde mij een verrassing. Aangelijnd deed hij het geweldig. Springen, kattenloop, schutting etc. Alles ging goed. Zo knap dat het kwartje meteen valt. Toen ik Twister los liet, herinnerde ik me direct waarom ik met Twister gestopt ben met behendigheid. Hij peerde er namelijk direct vandoor, luisterde niet en verstoorde andere lessen. Toch ben ik super trots op Twissie, na zo'n lange tijd wist hij nog precies hoe het werkte en deed het aangelijnd perfect.

Het laatste trainingsrondje heb ik met Pepper gedan, dus Twister in de bench en Peppie er uit. Pepper had wel door dat hij het ff goed verbruid had en liep het laatste trainingsrondje perfect.

Na de training zijn we, zoals gepland, uit gaan razen in de nieuwe Dordtse Biesbosch :run :run .

Ientje

Re: Einde vakantie van de hondenschool

Bericht door Ientje » 11 sep 2021, 15:48

Wat super leuk! Kan je zo met twee honden gaan trainen, dan maar aan de lijn, je hond heeft toch plezier.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 sep 2021, 19:15

leuk voor jou en Pepper dat de lessen weer begonnen zijn :goedzo
moest zo lachen , hup Peppie doe je niet wat je moet doen dan maar ruilen met je sjoe broer
goed van Twister dat ie het allemaal nog wist , toch leuk met allebei bezig geweest
genoten in de Dordtse Biesbosch, zo fijn als ze los kunnen :run :run
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 11 sep 2021, 21:51

Leuk dat jullie weer begonnen zijn
Het lijkt me zo leuk om te doen zal het ook wel met Luca willen doen
Maar heeft geen vervoer
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 13 sep 2021, 14:52

Leuk dat jullie weer zijn begonnen, en fijn dat ze beiden mee konden doen al zette Twister wel de boel op stelten. :gniffel

Plaats reactie