Maar onrustig is het wel, Gizmo wil alleen nog maar naar buiten of ze daagt Molly uit en gaat verleidelijk (of zoiets) voor haar liggen pffff. Piepen etc. Nog ff en dan keert hopelijk de rust weer terug.

Misschien is het een optie om de meiden te steriliseren. Ik snap heel goed dat je in een gezond dier niet laat snijden. Mijn mannen zijn ook in tact. Mijn eerste hondje (Malteser teefje Noa) heb ik destijds wel laten steriliseren. Waarom? Omdat mensen op mij in gingen praten en zeiden dat als Noa toch geen nestje zou krijgen, het beter was om haar te laten helpen. Ander zou ze grote kans hebben om baarmoederproblemen te krijgen. Inmiddels heb ik meer honden ervaring en zou echt drie keer nadenken om een teefje hierom te laten steriliseren. Mijn motto tegenwoordig is: niet snijden in een gezond lichaam.Yvonne schreef: ↑13 sep 2021, 08:31Ze zijn beiden tegelijk loops, was vorige keer ook. Aan de ene kant fijn, een keer de troep.
Maar onrustig is het wel, Gizmo wil alleen nog maar naar buiten of ze daagt Molly uit en gaat verleidelijk (of zoiets) voor haar liggen pffff. Piepen etc. Nog ff en dan keert hopelijk de rust weer terug.
![]()
Noa en Lindi schreef: ↑13 sep 2021, 20:29Dat is vaak zo hè als je twee teefjes in huis hebt, had ik vroeger ook met mijn kooikerhondjes , die waren dat ook zo dat ze op elkaar gingen rijden![]()

Dat zou kunnen helpen, maar ik vind dat toch te rigoreus. Veel mensen beslissen zo, vaak ook vanwege de baarmoeder problemen, maar het heeft mij altijd tegen gestaan. Ik volg meestal mijn gevoel, sommige noemen dat eigenwijs.Lise schreef: ↑14 sep 2021, 14:35Misschien is het een optie om de meiden te steriliseren. Ik snap heel goed dat je in een gezond dier niet laat snijden. Mijn mannen zijn ook in tact. Mijn eerste hondje (Malteser teefje Noa) heb ik destijds wel laten steriliseren. Waarom? Omdat mensen op mij in gingen praten en zeiden dat als Noa toch geen nestje zou krijgen, het beter was om haar te laten helpen. Ander zou ze grote kans hebben om baarmoederproblemen te krijgen. Inmiddels heb ik meer honden ervaring en zou echt drie keer nadenken om een teefje hierom te laten steriliseren. Mijn motto tegenwoordig is: niet snijden in een gezond lichaam.Yvonne schreef: ↑13 sep 2021, 08:31Ze zijn beiden tegelijk loops, was vorige keer ook. Aan de ene kant fijn, een keer de troep.
![]()
BTW, om mij heen zie ik teefjes die al vóór de eerste loopsheid gesteriliseerd worden. Bij kleine rassen dus vóór de 8 maanden (max). Ik denk dat je een teefje sowieso één keer loops moet laten worden voordat je ze laat steriliseren.
Sorry, is een beetje off topic, maar wil dit toch even kwijt.