Loops

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Yvonne

Loops

Bericht door Yvonne » 13 sep 2021, 08:31

Ze zijn beiden tegelijk loops, was vorige keer ook. Aan de ene kant fijn, een keer de troep.
Maar onrustig is het wel, Gizmo wil alleen nog maar naar buiten of ze daagt Molly uit en gaat verleidelijk (of zoiets) voor haar liggen pffff. Piepen etc. Nog ff en dan keert hopelijk de rust weer terug.
:dogpet

Marga.

Re: Loops

Bericht door Marga. » 13 sep 2021, 15:15

Tja, gelijk loops zijn heeft zijn voor en nadelen. Nog even volhouden en succes met dweilen. :mrgreen:

Corrie

Bericht door Corrie » 13 sep 2021, 16:42

Toch wel prettig gelijk loops lijkt mij :gniffel
Hihi hitsige Gizmo wil wel :lol: wel moeilijk met uitlaten, kort rondje denk ik ,zitten er geen losgebroken reutjes bij de tuin :woefwoef
Afbeelding

Noa en Lindi

Bericht door Noa en Lindi » 13 sep 2021, 20:29

Dat is vaak zo hè als je twee teefjes in huis hebt, had ik vroeger ook met mijn kooikerhondjes , die waren dat ook zo dat ze op elkaar gingen rijden :gniffel
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Lise

Bericht door Lise » 14 sep 2021, 14:35

Yvonne schreef:
13 sep 2021, 08:31
Ze zijn beiden tegelijk loops, was vorige keer ook. Aan de ene kant fijn, een keer de troep.
Maar onrustig is het wel, Gizmo wil alleen nog maar naar buiten of ze daagt Molly uit en gaat verleidelijk (of zoiets) voor haar liggen pffff. Piepen etc. Nog ff en dan keert hopelijk de rust weer terug.
Misschien is het een optie om de meiden te steriliseren. Ik snap heel goed dat je in een gezond dier niet laat snijden. Mijn mannen zijn ook in tact. Mijn eerste hondje (Malteser teefje Noa) heb ik destijds wel laten steriliseren. Waarom? Omdat mensen op mij in gingen praten en zeiden dat als Noa toch geen nestje zou krijgen, het beter was om haar te laten helpen. Ander zou ze grote kans hebben om baarmoederproblemen te krijgen. Inmiddels heb ik meer honden ervaring en zou echt drie keer nadenken om een teefje hierom te laten steriliseren. Mijn motto tegenwoordig is: niet snijden in een gezond lichaam.

BTW, om mij heen zie ik teefjes die al vóór de eerste loopsheid gesteriliseerd worden. Bij kleine rassen dus vóór de 8 maanden (max). Ik denk dat je een teefje sowieso één keer loops moet laten worden voordat je ze laat steriliseren.
Sorry, is een beetje off topic, maar wil dit toch even kwijt.

Corrie

Bericht door Corrie » 14 sep 2021, 14:45

Noa en Lindi schreef:
13 sep 2021, 20:29
Dat is vaak zo hè als je twee teefjes in huis hebt, had ik vroeger ook met mijn kooikerhondjes , die waren dat ook zo dat ze op elkaar gingen rijden :gniffel

dat deden een paar cavalier teefjes van ons ook, gingen gewoon voor elkaar staan, staart opzij en maar uitdagen

zo leuk Wil, wij hadden in gedachten een Kooiker aan te schaffen, gingen naar show in Amsterdam om te kijken, zagen de Cavaliertjes en waren helemaal om :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 14 sep 2021, 14:50

wij hebben de dames wel laten helpen, in Spanje woonden we zodanig dat loslopende reuen bij ons makkelijk in de tuin konden komen
en ik had ook geen zin meer om reutjes achter ons aan te krijgen met wandelen, wilde de dames gewoon de vrijheid geven om altijd los te kunnen lopen :woefwoef :woefwoef
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 14 sep 2021, 15:29

Lise schreef:
14 sep 2021, 14:35
Yvonne schreef:
13 sep 2021, 08:31
Misschien is het een optie om de meiden te steriliseren. Ik snap heel goed dat je in een gezond dier niet laat snijden. Mijn mannen zijn ook in tact. Mijn eerste hondje (Malteser teefje Noa) heb ik destijds wel laten steriliseren. Waarom? Omdat mensen op mij in gingen praten en zeiden dat als Noa toch geen nestje zou krijgen, het beter was om haar te laten helpen. Ander zou ze grote kans hebben om baarmoederproblemen te krijgen. Inmiddels heb ik meer honden ervaring en zou echt drie keer nadenken om een teefje hierom te laten steriliseren. Mijn motto tegenwoordig is: niet snijden in een gezond lichaam.

BTW, om mij heen zie ik teefjes die al vóór de eerste loopsheid gesteriliseerd worden. Bij kleine rassen dus vóór de 8 maanden (max). Ik denk dat je een teefje sowieso één keer loops moet laten worden voordat je ze laat steriliseren.
Sorry, is een beetje off topic, maar wil dit toch even kwijt.
Dat zou kunnen helpen, maar ik vind dat toch te rigoreus. Veel mensen beslissen zo, vaak ook vanwege de baarmoeder problemen, maar het heeft mij altijd tegen gestaan. Ik volg meestal mijn gevoel, sommige noemen dat eigenwijs.

Plaats reactie