KVV voor kleine honden, ervaringen gezocht.
KVV voor kleine honden, ervaringen gezocht.
Omdat Lotus regelmatig last van haar a***lklieren heeft en ik met mijn handen in mijn haar zit ben ik van plan om Lotus voor een paar maanden kvv te geven. Ik ga vanmiddag bij de dierenwinkel informeren en al iets kopen om te kijken of Lotus het wel eet.
Mijn vraag hier, zijn er hier baasjes die hun kleine hond kvv geven en hoe bevalt dit?
Mijn vraag hier, zijn er hier baasjes die hun kleine hond kvv geven en hoe bevalt dit?
Re: KVV voor kleine honden, ervaringen gezocht.
Is gestoomd niets? Of van die zakjes met nat voer? Bv Renske, of carnis?
-
Lise
Twister en Pepper geef ik 's ochtends brokken en 's avonds KVV. Nooit gemengd, maar altijd apart. Mijn mannen krijgen Smuldier, let er op dat je de compleet versie neemt. De boys doen het hier goed op. Mooie ontlasting etc.
Biofood KVV is ook prima, maar een stuk duurder dan Smuldier. Ik ben geen krent, maar als mijn doggies het goed doen op Smuldier, ga ik in ieder geval geen exta kosten maken.
Biofood KVV is ook prima, maar een stuk duurder dan Smuldier. Ik ben geen krent, maar als mijn doggies het goed doen op Smuldier, ga ik in ieder geval geen exta kosten maken.
Hier krijgen de dames ' s morgens smuldier en ' s'middags brokken, ontlasting altijd goed
Ieder jaar met apk worden wel de a***lklieren geleegd moet zeggen bij Kissy echt wel nodig bij Luna minder
Ieder jaar met apk worden wel de a***lklieren geleegd moet zeggen bij Kissy echt wel nodig bij Luna minder

Balou heeft in het verleden wel smuldier gehad, hij kon hier niet goed tegen. Ik heb nu een rol kvv bij de dierenwinkel gekocht die was idd duurder maar hij ruikt helemaal niet iets wat ik Smuldier wel vond doen. Hierbij is Lotus maar klein dus ze heeft ook niet zo veel nodig nog geen 80 gram per dag.Lise schreef: ↑20 jan 2022, 15:14Twister en Pepper geef ik 's ochtends brokken en 's avonds KVV. Nooit gemengd, maar altijd apart. Mijn mannen krijgen Smuldier, let er op dat je de compleet versie neemt. De boys doen het hier goed op. Mooie ontlasting etc.
Maar ik ben nog steeds zoekende naar de juiste kvv voor Lotus.
Ik wil een maand of drie tot een half jaar even helemaal stoppen met brokken en alleen compleet kvv gaan geven.
@Marga
Wat voor merk kvv is dat wat je hebt gekocht?
Het is alltijd beter kvv te geven zeker bij herhaalde blaasproblemen het bevat namelijk meer vocht als gewoon droge brokken.
Wat voor merk kvv is dat wat je hebt gekocht?
Het is alltijd beter kvv te geven zeker bij herhaalde blaasproblemen het bevat namelijk meer vocht als gewoon droge brokken.

-
Noa en Lindi
Ik geef mijn honden kvv van energique, is goed vlees en stinkt ook niet, mijn hondjes doen het er goed op ,mooie ontlasting ook .Het zijn plakken van 100 gram maar het is er ook in stukjes van 25 gram in de diepvries .ontdooien en geven op kamertemperatuur. 
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
De dierenwinkel had Carnibest en een soort van hamburgers maar hier moest je gelijk iets van 10 kilo van kopen. Het is dus de Carnibest compleet rijst kip geworden. Lotus kreeg al gestoomde worst (Wolf of the wilderness) en dit prakte ik met extra water omdat ze gevoelig is voor blaasgruis. Extra water kreeg ze dus al, ik hoop dat kvv een goede uitwerking op haar a***lklieren heeft, dit is een steeds terugkerend probleem bij Lotus.
Ik vond in de Carnibest best grote stukken vlees zitten die te groot voor Lotus waren, ik heb ze eerst aan Balou gegeven maar die haalt zijn neus er voor op nu knip ik ze klein. Mijn schoondochter heeft gisteren een paar doosjes Rodi kvv mee genomen, dit zijn hamburgers en erg fijn van structuur dit is fijner voor Lotus, er zijn meerdere soorten compleet voer van. Ik geef de honden altijd al verse groenten en fruit als ik het eet krijgen zij het ook. Lotus lust beiden graag maar vooral fruit, Balou heeft er minder mee of het moet mandarijn of banaan zijn. Ik denk dat ik uiteindelijk Carnibest compleet en Rodi compleet afwisselend ga geven., mits ze de Rodi lust.
Ik heb er even naar gekeken maar ik koop de kvv liever in de buurt. Ik heb met een hond van 2.5 kg niet zo veel op voorraad nodig hierbij heb ik ook niet zo veel ruimte in mijn vriezer. De bezorgkosten zijn bij kleine hoeveelheden ook best aan de prijs, zelf ophalen bij de dierenwinkel is voor mij goedkoper.Noa en Lindi schreef: ↑21 jan 2022, 14:17Ik geef mijn honden kvv van energique, is goed vlees en stinkt ook niet, mijn hondjes doen het er goed op ,mooie ontlasting ook .Het zijn plakken van 100 gram maar het is er ook in stukjes van 25 gram in de diepvries .ontdooien en geven op kamertemperatuur.![]()

Dit is voor Lotus een veel te groot stuk vlees en er zitten best veel van dit soort grote brokken vlees door deze kvv. Lotus krijgt vanavond Rodi, het is even afwachten wat ze hier van vind maar als ze dit lekker vind laat ik de Carniebest waarschijnlijk vallen.
De kleur van het vlees ziet er op de foto niet zo mooi uit maar ik gooi een beetje gekookt water over het vlees omdat het uit de koelkast komt hierdoor verkleurd het iets.
@Marga
Carnibest heeft een eendmix (eend is beter als kip)voor de kat een kennis van mij geeft dat aan haar hondje
Het is heel mooi fijn geen grove stukken sommige zouden zeggen papperig maar dat slikt fijn weg
Voorzichtig met gekookt water over rauw er zit bot in en daar mag geen gekookt water overheen ivm splintering
Carnibest heeft een eendmix (eend is beter als kip)voor de kat een kennis van mij geeft dat aan haar hondje
Het is heel mooi fijn geen grove stukken sommige zouden zeggen papperig maar dat slikt fijn weg
Voorzichtig met gekookt water over rauw er zit bot in en daar mag geen gekookt water overheen ivm splintering

Het vlees op de foto is wel grof maar honden verteren met hun maag
als Lotus eraan went dan zal ze ze lekker opeten kauwen doen ze nauwelijks

Bedankt voor de tip, dit wist ik niet. Niet koken wist ik wel maar dat gekookt water ook niet goed is wist ik niet. Dan het water eerst maar af laten koelen.Jo-Anne schreef: ↑22 jan 2022, 16:05@Marga
Het is heel mooi fijn geen grove stukken sommige zouden zeggen papperig maar dat slikt fijn weg![]()
Dat Lotus niet kauwt is juist het probleem, dit stuk is veel te groot om zonder goed te kauwen weg te krijgen.
De structuur van de kvv van Rodi bevalt mij veel beter en Lotus vind dit ook lekker dus Rodi is voor nu een blijvertje, en omdat ik er toch een ander soort bij wil geven kijk ik even naar de eend van Carnibest.
Ik denk dat ik dit ook ga proberen, Lotus krijgt drie keer daags eten maar dan doe ik twee keer daags kvv en één keer daags (s, avonds) brokken.
Ze poept momenteel niet normaal vaak, wel kleine drolletjes maar wel acht keer op een dag.
Ik heb Lotus weer terug gezet op hypoallergeen brokken. Ze kreeg de laatste tijd gastro intestinal brokken omdat Balou die ook krijgt (dit scheelde in de portemonnee ) de brokjes zijn lichtverteerbaar dus ik dacht dat dit wel kon. Maar nu ik er zo over zit na te denken, ging het toen ze de hypoallergeen brokken kreeg beter met haar a***lklieren. Maar de belangrijkste reden om te stoppen is, omdat honden die gevoelig zijn voor stenen beter geen kvv kunnen krijgen door het bot door de kvv kunnen ze stenen ontwikkelen. Lotus heeft bloed in haar urine, het is afwachten of dit er na de kuur waar ze nu mee bezig is nog in zit, zo ja dan zal ze blaasstenen kunnen hebben.
Zijn blaasstand te zien op een foto? In ieder geval wel met echo. Dat heb ik bij Ike gezien.
Daar is wel een foto gemaakt van de blaas, waren geen stenen te zien. Maar daarna de echo, heel veel gruis, ik was er bij, de da draaiende Ike on en de echo ding tegen zijn buik aan, je zag allemaal ,,stof,, maar beneden dwarrelen.,
Maar een teefje plast dat gruis uit, plasbuis is daar voor wijd genoeg. een kater, daarbij loopt het vast, hoopt het op en worden stenen, zo begreep ik het destijds. . Daarna is Ike geopereerd.
Daar is wel een foto gemaakt van de blaas, waren geen stenen te zien. Maar daarna de echo, heel veel gruis, ik was er bij, de da draaiende Ike on en de echo ding tegen zijn buik aan, je zag allemaal ,,stof,, maar beneden dwarrelen.,
Maar een teefje plast dat gruis uit, plasbuis is daar voor wijd genoeg. een kater, daarbij loopt het vast, hoopt het op en worden stenen, zo begreep ik het destijds. . Daarna is Ike geopereerd.
Kun je dat eens nader toe lichten Marga wat je hier precies bedoeld
Door het bot in kvv kunnen ze stenen ontwikkelen ?