Lotus weer/nog ziek.
Re: Lotus weer/nog ziek.
Ik ben deels erg opgelucht, ze hebben geen stenen, poliepen of tumoren gevonden wel is Lotus haar blaaswand verdikt. Ze hebben nu urine uit de blaas gehaald (dus steriel) en er blijkt nog steeds veel bloed in te zitten. Ze sturen nu de urine naar een laboratorium om te kijken of ze daar iets vinden. Eind van de week of begin volgende week bellen ze over de uitslag. Gelukkig geen operatie maar wat de oorzaak van het bloed in de urine is is helaas niet duidelijk geworden. De echo is zonder narcose gedaan, Lotus werkte perfect mee.
Nu maar afwachten wat het laboratorium te vertellen heeft.
Fijn zonder narcose, goed hoor van Lotus
Ergens een goed bericht maar toch vreemd, afwachten wat uit het onderzoek komt
Hoop dat ze zich goed voelt
Ergens een goed bericht maar toch vreemd, afwachten wat uit het onderzoek komt
Hoop dat ze zich goed voelt

Fijn dat het goed gegaan is
nu maar lekker uitrusten
thx dat je nog even langs bent geweest om ons op de hoogte te stellen
thx dat je nog even langs bent geweest om ons op de hoogte te stellen

Ze voelt zich prima. Ik las op de rekening dat ze ook een blaaspunctie (met een naald via de huid de blaas aanprikken) heeft gehad, dit heeft ze dus ook zonder problemen laten gebeuren dus ze is een heel stoer hondje.
Het was wel vermoeiend voor Lotus, het ongemak van op de rug liggen, Lotus ligt niet graag op de rug en dan nog alle stress.
We lagen allen gisteravond dan ook vroeg in onze mand, bench en bed.
Ik had de computer even opgestart om jullie te laten weten hoe het was afgelopen, ik heb normaal s, avonds de computer nooit aan staan.
Het waren twee stressvolle dagen, twee artsen dachten aan stenen dus ik ging er al van uit dat het stenen zouden zijn en dat Lotus dan mogelijk geopereerd zou moeten worden. Het was dan ook een hele opluchting dat er niets is gevonden waarvoor ze geopereerd moet worden.
Maar het blijft de vraag wat de oorzaak van het bloed in de urine is, de urinetest die de dierenarts gisteren ook weer heeft gedaan was schoon op het bloed na.
Nu de uitslag van het laboratorium maar afwachten.
Maar het blijft de vraag wat de oorzaak van het bloed in de urine is, de urinetest die de dierenarts gisteren ook weer heeft gedaan was schoon op het bloed na.
Nog weer dagen wachten.
Die verdikte wand herken ik, had mijn spets ook. Verder geen last van.
Wellicht komt er wat uit de kweek, toch een bacterie die met specifieke ab opgelost kan worden.
Super dat het zonder narcose kon? Was je erbij?
Die verdikte wand herken ik, had mijn spets ook. Verder geen last van.
Wellicht komt er wat uit de kweek, toch een bacterie die met specifieke ab opgelost kan worden.
Super dat het zonder narcose kon? Was je erbij?
-
Noa en Lindi
Wat een stoer hondje omdat allemaal toe te laten zonder narcose
, nu maar hopen dat het allemaal goed gaat .
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Nog even afwachten idd, ik hoop ook op een bacterie dan is er in ieder geval een oorzaak.
Ik mocht er niet bij zijn omdat ze met drie man waren en er met oog op corona niet nog iemand in de kleine ruimte kon.
Ik hoop ook op goede berichten, dat ze een oorzaak vinden.Noa en Lindi schreef: ↑02 feb 2022, 14:02Wat een stoer hondje omdat allemaal toe te laten zonder narcose, nu maar hopen dat het allemaal goed gaat .
Voor "blaasgevoelige" honden is dit tijdstip aan de late kant om nog te eten. De ph zal hoger zijn omdat de urine niet genoeg meer kan verdunnen en dus te geconcentreerd kan zijn.

Die heeft ze in het verleden ook regelmatig gehad maar nu zijn hier geen duidelijke symptomen van of het moet door een specifieke bacterie komen die de dierenarts mist.
Zeven uur s, morgens te laat om te eten? Doordat ze om zeven uur gegeten had en ze om drie uur bij de dierenarts moest zijn was ze voldoende nuchter als ze onder narcose had gemoeten maar gelukkig bleek dit bij Lotus helemaal niet nodig. Lotus en Balou krijgen rond vijf uur hun laatste eten en voor dat ze gaan slapen krijgen ze wat brokjes tegen het gal spugen s, morgens door een lege maag.
Is geen aanval hoor Marga ik probeer alleen voorzichtig kenbaar te maken hoe wij twee van onze honden waarvan dierenarts zei nu inslapen net als bij Ike de kat van Ientje, toch nog in leven hebben gehouden. Eentje leeft er nog van onze KarelMarga. schreef: ↑05 feb 2022, 09:15Zeven uur s, morgens te laat om te eten? Doordat ze om zeven uur gegeten had en ze om drie uur bij de dierenarts moest zijn was ze voldoende nuchter als ze onder narcose had gemoeten maar gelukkig bleek dit bij Lotus helemaal niet nodig. Lotus en Balou krijgen rond vijf uur hun laatste eten en voor dat ze gaan slapen krijgen ze wat brokjes tegen het gal spugen s, morgens door een lege maag.
Ik dacht dat Lotus s`avonds om 7 uur nog gegeten had hier is het dan alleen nog drinken en dan nog een beetje drinken na een paar uur. Door het drinken heen zit kleinbeetje Hermanns voor de maag.

Ik voel mij niet zo snel aangevallen, en dacht al dat je dacht dat Lotus om zeven uur s, avonds nog eten had gehad. Lotus is ook gevoelig voor blaasstenen (struviet) maar ze doet het heel goed op de Trovet anti struvite, dit bewijst het niet aanwezig zijn van stenen/gruis in de urine en op de echo ook wel. Wel maak ik mij zorgen, je ruikt het bloed in de urine een ijzergeur. Lotus is vandaag wat rustiger dan normaal maar dit kan ook komen doordat ik gisteren langer ben opgebleven de honden dus ook, ze kunnen vandaag gewoon lui zijn.Jo-Anne schreef: ↑05 feb 2022, 11:09Is geen aanval hoor Marga ik probeer alleen voorzichtig kenbaar te maken hoe wij twee van onze honden waarvan dierenarts zei nu inslapen net als bij Ike de kat van Ientje, toch nog in leven hebben gehouden. Eentje leeft er nog van onze KarelMarga. schreef: ↑05 feb 2022, 09:15Zeven uur s, morgens te laat om te eten? Doordat ze om zeven uur gegeten had en ze om drie uur bij de dierenarts moest zijn was ze voldoende nuchter als ze onder narcose had gemoeten maar gelukkig bleek dit bij Lotus helemaal niet nodig. Lotus en Balou krijgen rond vijf uur hun laatste eten en voor dat ze gaan slapen krijgen ze wat brokjes tegen het gal spugen s, morgens door een lege maag.hij wordt dit jaar 14 en is erfelijk belast dus zeer gevoelig voor blaasstenen en onze Doeserd een herder is toch nog 15 geworden.
Ik dacht dat Lotus s`avonds om 7 uur nog gegeten had hier is het dan alleen nog drinken en dan nog een beetje drinken na een paar uur. Door het drinken heen zit kleinbeetje Hermanns voor de maag.
![]()
Is er al een uitslag verder Marga? Hoe gaat het nu?
Ik heb gisteren de uitslag van de urinekweek van Lotus gehad, buiten het bloed is er niets bijzonders in de urine te vinden. Ik moet nu over drie weken weer urine inleveren om te kijken of er dan nog steeds bloed in zit.
Het komt er op neer dat de dierenartsen het ook niet weten. Ik heb zelf teststripjes gekocht waarmee ik zelf in de gaten kan houden of er bloed in de urine van Lotus zit. Ik heb al aangegeven bij de dierenartsassistente dat een zelden voorkomende bijwerking van Gabapentine is, minder witte bloedcellen en bloedplaatjes. En een tekort aan bloedplaatjes kan o.a. bloed in de urine veroorzaken.
Maar ik heb nog niemand kunnen vinden met een hondje dat hier last van had tijdens het gebruik van Gabapentine.
Ik wacht het eerst even drie weken af, het is ook niet zo dat Lotus ziek is, zondag had ze b.v.b. haar dag niet maar de rest van de week gaat het weer prima. Mocht ze toch niet lekker worden dan moet ik wel gelijk de dierenarts bellen.
Het komt er op neer dat de dierenartsen het ook niet weten. Ik heb zelf teststripjes gekocht waarmee ik zelf in de gaten kan houden of er bloed in de urine van Lotus zit. Ik heb al aangegeven bij de dierenartsassistente dat een zelden voorkomende bijwerking van Gabapentine is, minder witte bloedcellen en bloedplaatjes. En een tekort aan bloedplaatjes kan o.a. bloed in de urine veroorzaken.
Maar ik heb nog niemand kunnen vinden met een hondje dat hier last van had tijdens het gebruik van Gabapentine.
Ik wacht het eerst even drie weken af, het is ook niet zo dat Lotus ziek is, zondag had ze b.v.b. haar dag niet maar de rest van de week gaat het weer prima. Mocht ze toch niet lekker worden dan moet ik wel gelijk de dierenarts bellen.
Fijn dat Lotus zich goed voelt
Zelf in de gaten houden
, iedere keer naar de dierenarts is geen pretje tenzij je merkt dat het echt nodig is
Gabapentine wordt dacht ik ook veel aan Cavaliertjes gegeven , zou voor jezelf fijn zijn om te weten als er dus meer hondjes hier last van hebben
Zelf in de gaten houden
Gabapentine wordt dacht ik ook veel aan Cavaliertjes gegeven , zou voor jezelf fijn zijn om te weten als er dus meer hondjes hier last van hebben