Gisterenmiddag kreeg ik binnen een half uur te horen dat twee van de hondenvriendjes van mijn mannen er niet meer zijn.
Milo (Kooiker) 6 jaar, aangevallen door een Stafford en heeft het niet overleefd.
Marley (Labradoodle) 3 jaar, overreden en op slag dood.
Op zondag loop ik met de "walk in the park groep" een rondje park mee met een roedel van ongeveer tien honden. Marley was ook iedere zondag van de partij.
Milo was mijn vaste koekjesklant om 07.00 uur 's ochtends. Net zoals als ik liet zijn vrouwtje hem rond die tijd ook uit voordat ze naar haar werk vertrok.
Ik heb mijn mannen maar extra geknuffeld en loop sinds gisterenavond toch een stuk minder relaxed met ze. Normaal sta ik daar nooit bij stil, maar nu denk ik toch regelmatig "het kan zo maar over zijn".
Ik loop een stuk minder relaxed extra knuffels
Wat een aangrijpende berichtjes Lise
Zo erg voor de baasjes
We moeten maar hopen dat onze hondjes en ons zelf dat niet overkomt
Zo erg voor de baasjes
We moeten maar hopen dat onze hondjes en ons zelf dat niet overkomt

Vreselijk Lise.
Vreselijk om op die manier je hond te moeten verliezen brrrr.
Re: Ik loop een stuk minder relaxed extra knuffels
Wat erg om mee te maken voor beide baasjes maar ook om te horen dat twee bekende honden op deze vreselijke manier overleden zijn. Sterkte.
Ik heb beiden meegemaakt, Coco de cairn van mijn dochter is verongelukt en Gizmo ook een cairn is gegrepen door een Stafford, hij heeft het overleefd maar was zwaargewond. Ik laat mijn honden nooit loslopen en ben nog altijd bang voor loslopende honden. Vooral voor staffords of hier op gelijkende honden maar ook bij andere loslopende honden krijg ik hartkloppingen als ik mijn honden bij mij heb. Ik heb dit nooit helemaal achter mij kunnen laten, het zal tijd nodig hebben voor de baasjes dit plotselinge verlies een plekje kunnen geven.
Ik heb beiden meegemaakt, Coco de cairn van mijn dochter is verongelukt en Gizmo ook een cairn is gegrepen door een Stafford, hij heeft het overleefd maar was zwaargewond. Ik laat mijn honden nooit loslopen en ben nog altijd bang voor loslopende honden. Vooral voor staffords of hier op gelijkende honden maar ook bij andere loslopende honden krijg ik hartkloppingen als ik mijn honden bij mij heb. Ik heb dit nooit helemaal achter mij kunnen laten, het zal tijd nodig hebben voor de baasjes dit plotselinge verlies een plekje kunnen geven.
Als ik een grote, loslopende, hond tegen kom, zie in de verte, ongeacht ras, draai ik om. Dit na de ervaring van anderhalf jaar terug, dat Diki zo ondersteboven werd gelopen door die lieve maar zo lompe labrador. Recent een jonge onbehouwen golden. Ze hoeven helemaal niets kwaads te willen doen, maar grote zware honden tov kleine hondjes, dan kies ik toch voor mijn mini. Daarbij gaatt diki gezellig renneh met zo,n hond en zo gebeuren dus de ongelukken,
Laatst zei iemand tegen mij, bent u boos,op mij dat u altijd de andere kant oploopt.
Gesprekje gehad.
Nee, niet boos, wel voorzichtig want u heeft een flex,en een hond die drie x zo zwaar is als Diki (een moddervette schnauzer middenslag) . U laat de flex volledig uitlopen en dat is gevaarlijk en kan gemene snijwonden geven als de hond er in verstrikt raakt. Dat voorkomt liever.
Volkomen verbijstering....ohhh? Hoe dan? Mensen snappen ook vaak niet waar ze mee bezig zijn.
Verschillende keren mijn vingers gemene wonden door die flex lijnen omdat ik die touwtjes bij mijn hond vandaan houd en voorkom dat ze om mij heen gaan lopen, Ooit een keer achterover geslagen, klein hondje aan flex, liep twee keer om mij heen en ging de andere kant op. Je houdt er niets aan en ligt voor je het weet.
En er lopen hier veel Stafford rond, waarvan ik er 2 vertrouw, maar die zijn lief en zitten aan de lijn
verder, is ook dat een hond die groter en zwaarder is en waarvoor ik wegloop.
Ik voorkom hier zeker nooit alles mee, maar oh die vreselijke ervaringen als het toch gebeurt. Ik moet er niet aan denken.
Laatst zei iemand tegen mij, bent u boos,op mij dat u altijd de andere kant oploopt.
Gesprekje gehad.
Nee, niet boos, wel voorzichtig want u heeft een flex,en een hond die drie x zo zwaar is als Diki (een moddervette schnauzer middenslag) . U laat de flex volledig uitlopen en dat is gevaarlijk en kan gemene snijwonden geven als de hond er in verstrikt raakt. Dat voorkomt liever.
Volkomen verbijstering....ohhh? Hoe dan? Mensen snappen ook vaak niet waar ze mee bezig zijn.
Verschillende keren mijn vingers gemene wonden door die flex lijnen omdat ik die touwtjes bij mijn hond vandaan houd en voorkom dat ze om mij heen gaan lopen, Ooit een keer achterover geslagen, klein hondje aan flex, liep twee keer om mij heen en ging de andere kant op. Je houdt er niets aan en ligt voor je het weet.
En er lopen hier veel Stafford rond, waarvan ik er 2 vertrouw, maar die zijn lief en zitten aan de lijn
Ik voorkom hier zeker nooit alles mee, maar oh die vreselijke ervaringen als het toch gebeurt. Ik moet er niet aan denken.
Dat met de flexi is makkelijk te voorkomen er zit een rem en stop op maar veel mensen schijnen dit niet te begrijpen en laten hun hond maar gaan.Ientje schreef: ↑01 apr 2022, 15:20Als ik een grote, loslopende, hond tegen kom, zie in de verte, ongeacht ras, draai ik om. Dit na de ervaring van anderhalf jaar terug, dat Diki zo ondersteboven werd gelopen door die lieve maar zo lompe labrador. Recent een jonge onbehouwen golden. Ze hoeven helemaal niets kwaads te willen doen, maar grote zware honden tov kleine hondjes, dan kies ik toch voor mijn mini. Daarbij gaatt diki gezellig renneh met zo,n hond en zo gebeuren dus de ongelukken,
Gesprekje gehad.
En er lopen hier veel Stafford rond, waarvan ik er 2 vertrouw, maar die zijn lief en zitten aan de lijnverder, is ook dat een hond die groter en zwaarder is en waarvoor ik wegloop.