Honden kunnen niet kauwen ze kunnen wel dingen afbijten maar een schaargebit wat honden hebben maakt geen zijwaartse bewegingen alleen een open-en sluitbewegingMarga. schreef: ↑12 mar 2022, 09:18Brokken zonder kauwen doorslikken help idd niet. Lotus kauwt gelukkig welCorrie schreef: ↑11 mar 2022, 16:27Hihi veranderlijk , ach waarom ook niet![]()
Mijn dames hebben geen baat bij het eten van brokken, ze kauwen niet maar slikken het gewoon door
Ze krijgen ' s morgens kvv en voor de avond brokken
Roman heeft goed resultaat voor het gebit door het geven van zeewier
Ik mocht wat ophalen bij Ientjenog maar net begonnen dus maar hoop dat het hier ook gaat helpen
KVV voor kleine honden, ervaringen gezocht.
Re: KVV voor kleine honden, ervaringen gezocht.

Wat goed Truus dat Luca wel uit een glas drinkt goed gevonden van jouTruus schreef: ↑12 mar 2022, 14:38Was last met Luca bij de dierenarts voor zijn enting Alles was goed maar Luca was te zwaar moest 1 kilo afvallen dat is die ook kwijt nu hij woog 7 kilo,nu dus 6 kilo
Snap het Luca eet just weinig brokjes zeker in de morgen niet, alleen met het avond eten eet die brokjes.
Krijg heel weinig tussen door, alleen Luca drink weinig heeft allen bakje geprobeerd nu laat ik hem uit een glas drinken dan drink die wel.
Want zie Luca nooit drinken als die zijn brokjes op heeft.

Ik las het, Lotus bijt in ieder geval de brokjes wel stuk al is er een tijd geweest dat ze alles zo naar binnen schrokte.Jo-Anne schreef: ↑14 mar 2022, 09:02Honden kunnen niet kauwen ze kunnen wel dingen afbijten maar een schaargebit wat honden hebben maakt geen zijwaartse bewegingen alleen een open-en sluitbewegingMarga. schreef: ↑12 mar 2022, 09:18Brokken zonder kauwen doorslikken help idd niet. Lotus kauwt gelukkig welCorrie schreef: ↑11 mar 2022, 16:27Hihi veranderlijk , ach waarom ook niet![]()
Mijn dames hebben geen baat bij het eten van brokken, ze kauwen niet maar slikken het gewoon door
Ze krijgen ' s morgens kvv en voor de avond brokken
Roman heeft goed resultaat voor het gebit door het geven van zeewier
Ik mocht wat ophalen bij Ientjenog maar net begonnen dus maar hoop dat het hier ook gaat helpen
Niet iedere hond reageert goed op RC brokken zoals ook niet iedere hond goed op een ander merk brokken of kvv reageert. Ik kijk altijd hoe mijn hond het op de brokken doet, Balou en Lotus krijgen beiden RC dieetbrokjes Balou gastrointestinal en Lotus hypoallergenic, ze doen het beiden prima op de brokken.Zynaluna schreef: ↑12 mar 2022, 11:53Ff hierop inhaken.
Los van het zeewier verhaal
Ik vermoed dat dierenartsen ook wel gesponsord worden door de bekende merken.
Een collega van mij heeft ook een shih tzu, lizzy
Staat ook ergens op het forum.
Lizzy weegt 13 kg en moest op dieet
Dierenarts! Raade royal canin dieet brokken.
Jullie kennen mijn mening over RC.
Maar goed, de dierenarts is veel wijzer dan ik, dus naar mij luistert niemand![]()
![]()
Nu na een half jaar zegt hij goh Lizzy krijgt allemaal kale plekken en de vacht is dof.
Eet slecht.
Dieet brokken helpen niet ze is amper afgevallen.
Ik zeg gooi die RC weg en geef haar oude voer weer.
Nu 1 week later, krijg ik bericht.
Ze eet weer goed.
Meer energie
Haartjes beginnen weer te groeien op de kale plekken
En haar rode kleur komt terug.
Zo zie je dat advies dierenarts geen garantie is.
Ik denk ook wel dat dierenartsen gesponseerd worden door brokkenfabrikanten. Mijn dierenarts gaf eerst altijd RC als dieetbrok inmiddels is hij overgestapt op Purina Pro Plan.
Ik heb echt alle vertrouwen in mijn dierenarts die gelukkig de tijd neemt om naar mij te luisteren, dit is ook erg belangrijk ik als baasje zie mijn hond 24/7 en de da ziet de hond maar even. Ondanks dat ik vertrouwen in mijn dierenarts heb ga ik wel ook zelf op onderzoek uit, hier heeft mijn dierenarts geen moeite mee. Meedenken werd zelfs gewaardeerd bij Lotus haar bloed in de urine probleem omdat de da het ook even niet meer weet.Lise schreef: ↑12 mar 2022, 13:15Mijn vertrouwen in DA's is minimaal. Geld, geld en nog eens geld. Tuurlijk ontkom ik er ook niet aan om af en toe een bezoekje aan de DA te brengen, maar eerst ga ik zelf op onderzoek uit. Zoals je zegt, DA's verdienen veel geld door merken te promoten. Ik erger me aan het promoten van Bravecto. Veel mensen denken dat alles wat de DA voorschrijft goed is. De jaarlijkse prikkies (die vaak helemaal niet nodig zijn) is ook een melkkoe.Zynaluna schreef: ↑12 mar 2022, 11:53Ff hierop inhaken.
Maar goed, de dierenarts is veel wijzer dan ik, dus naar mij luistert niemand![]()
![]()
Nu na een half jaar zegt hij goh Lizzy krijgt allemaal kale plekken en de vacht is dof.
Eet slecht.
Ze eet weer goed.
Meer energie
Wat grappig dat Luca uit een glas drinkt.Truus schreef: ↑12 mar 2022, 14:38Was last met Luca bij de dierenarts voor zijn enting Alles was goed maar Luca was te zwaar moest 1 kilo afvallen dat is die ook kwijt nu hij woog 7 kilo,nu dus 6 kilo
Snap het Luca eet just weinig brokjes zeker in de morgen niet, alleen met het avond eten eet die brokjes.
Krijg heel weinig tussen door, alleen Luca drink weinig heeft allen bakje geprobeerd nu laat ik hem uit een glas drinken dan drink die wel.
Want zie Luca nooit drinken als die zijn brokjes op heeft.
Nou dan hebben ze toch geluisterd naar jou RomanZynaluna schreef: ↑12 mar 2022, 11:53Ff hierop inhaken.
![]()
Eet slecht.
Ze eet weer goed.
Meer energie
Welke brokken eet die mooie Lizzy nu?

Volgens mij purina met zalm of zoiets
En sowieso ook nog carnibest
En sowieso ook nog carnibest

Mijn dierenarts loopt helemaal weg met Purina maar dan wel met Pro Plan. Eerst was Royal Canin wat hij meestal adviseerde en wat mijn honden nog steeds krijgen omdat ze het er goed op doen. RC staat ook niet meer zo goed bekent maar mijn honden en kat Nemo doen het er goed op dus voor hun is het prima voer.
Lotus krijgt inmiddels geen Rodi kvv meer. Ze begon erg te krabben, ik heb haar voor de zekerheid vlooiendruppels gegeven ondanks dat ik geen vlo of tekenen hier van met het vlooienkammetje kon ontdekken. Ze bleef krabben, ik ben toen met het kvv gestopt en het krabben stopte vrij snel hierna.
Inmiddels ben ik er achter waarom ze ineens op de kvv reageert, ik heb haar de variant kalkoen met rijst gegeven en ik denk dat ze op de rijst reageert voor de tijd was er niets aan de hand. Ze krijgt nu hypoallergeen blik voer van RC samen met RC brokjes maar ik ben van plan om s, morgens gewoon weer pens/hart en rund/groente te proberen. Het gaat momenteel goed met haar a***lklieren en dit wil ik graag zo houden.
Inmiddels ben ik er achter waarom ze ineens op de kvv reageert, ik heb haar de variant kalkoen met rijst gegeven en ik denk dat ze op de rijst reageert voor de tijd was er niets aan de hand. Ze krijgt nu hypoallergeen blik voer van RC samen met RC brokjes maar ik ben van plan om s, morgens gewoon weer pens/hart en rund/groente te proberen. Het gaat momenteel goed met haar a***lklieren en dit wil ik graag zo houden.
Ja kan heel goed dat ze op de rijst reageerde.
Dat denk ik ook, ze heeft al een paar jaar last van allergie klachten en dan vooral van haar huid en haar. Het haar op de borst en buik is al een keer helemaal uitgevallen geweest, toen is ze op de hypoallergeen brokjes gezet en is het haar langzaam aan weer terug gegroeid.
Ze heeft nu al weer drie x pens/hart gehad en tot nu toe gaat het goed. Alleen mist ze duidelijk haar brokjes ze komt er echt om vragen maar we houden het eerst bij s, morgens kvv en de rest van de dag krijgt ze brokjes.
Runder pens/hart is goed maar rund staat hoog in de voedingsallergielijsten voor honden en vaak merk je dat niet direct. Afwisselen is de truc maar wel heel moeilijk zeker voor kleine hondjes. Hele rollen moet je kopen of het is zo duur dat het echt niet te betalen is.Marga. schreef: ↑07 apr 2022, 11:15Dat denk ik ook, ze heeft al een paar jaar last van allergie klachten en dan vooral van haar huid en haar. Het haar op de borst en buik is al een keer helemaal uitgevallen geweest, toen is ze op de hypoallergeen brokjes gezet en is het haar langzaam aan weer terug gegroeid.
Ze heeft nu al weer drie x pens/hart gehad en tot nu toe gaat het goed. Alleen mist ze duidelijk haar brokjes ze komt er echt om vragen maar we houden het eerst bij s, morgens kvv en de rest van de dag krijgt ze brokjes.
Ook is pens/hart alleen orgaanvlees pens bevat veel ijzer ook goed maar beetje spiervlees erbij is beter als je het langer geeft.

Lotus krijgt nu om de twee dagen s, morgens pens/hart en dan weer twee dagen s, morgens hypoallergeen blikvlees hier is ze ook gek op. Lotus doet twee dagen met een hamburger van 100 gr in combinatie met haar brokjes. Als ze last van jeuk gaat krijgen weet ik waar het aan ligt en stop ik gelijk met de Rodi kvv maar het zal fijn zijn voor haar a***lklieren als ze er niet allergisch op gaat reageren.Jo-Anne schreef: ↑08 apr 2022, 11:03Runder pens/hart is goed maar rund staat hoog in de voedingsallergielijsten voor honden en vaak merk je dat niet direct. Afwisselen is de truc maar wel heel moeilijk zeker voor kleine hondjes. Hele rollen moet je kopen of het is zo duur dat het echt niet te betalen is.Marga. schreef: ↑07 apr 2022, 11:15Dat denk ik ook, ze heeft al een paar jaar last van allergie klachten en dan vooral van haar huid en haar. Het haar op de borst en buik is al een keer helemaal uitgevallen geweest, toen is ze op de hypoallergeen brokjes gezet en is het haar langzaam aan weer terug gegroeid.
Ook is pens/hart alleen orgaanvlees pens bevat veel ijzer ook goed maar beetje spiervlees erbij is beter als je het langer geeft.
Lotus reageerde toch niet goed op de combinatie van kvv pens/hart en hypoallergeen blikvoer, ze kreeg jeuk.
Omdat ik haar voor haar a***lklieren toch graag kvv wil blijven geven heb ik haar overgezet op alleen kip met echt niets anders er doorheen.
Dit ging een tijdje goed maar toen begon de jeuk toch weer, kort nadat ik met kvv ben gestopt is de jeuk weer weg.
Ik denk dat ik nu de conclusie wel kan trekken, dat Lotus geen kvv verdraagt.
Ik ben helemaal gestopt met kvv en geef haar als vlees alleen nog hypoallergeen van Rocco.
Vanmorgen zit ze niet lekker in haar vel, ze is misselijk (wil steeds gras eten) en haar buikje rommelt dus ik geef haar nu even alleen brokjes tot haar buik tot rust is gekomen.
Omdat ik haar voor haar a***lklieren toch graag kvv wil blijven geven heb ik haar overgezet op alleen kip met echt niets anders er doorheen.
Dit ging een tijdje goed maar toen begon de jeuk toch weer, kort nadat ik met kvv ben gestopt is de jeuk weer weg.
Ik denk dat ik nu de conclusie wel kan trekken, dat Lotus geen kvv verdraagt.
Ik ben helemaal gestopt met kvv en geef haar als vlees alleen nog hypoallergeen van Rocco.
Vanmorgen zit ze niet lekker in haar vel, ze is misselijk (wil steeds gras eten) en haar buikje rommelt dus ik geef haar nu even alleen brokjes tot haar buik tot rust is gekomen.
Heb je al lam geprobeerd?
Ik weet dat luna alleen lam mag hebben en kan verdragen.
Kip etc niet
De blokken van energique krijgt ze.
Ik weet dat luna alleen lam mag hebben en kan verdragen.
Kip etc niet
De blokken van energique krijgt ze.

Marga kip is helemaal niet goed voor hondjes
Dat zei mij dierenarts nu krijg Luca al lang niet meer kip en heeft geen last meer van jeuk.
Ben er vannacht wel 3 keer keer uit geweest met Luca wilde alleen maar gras eten en spugen deed die en een beetje diaree en ook zijn buikje rommelen.
Gisteren had die hele dag niet gegeten, vanmorgen heeft die weer zijn brokjes op.
Gelukkig ga het weer goed.
Dat zei mij dierenarts nu krijg Luca al lang niet meer kip en heeft geen last meer van jeuk.
Ben er vannacht wel 3 keer keer uit geweest met Luca wilde alleen maar gras eten en spugen deed die en een beetje diaree en ook zijn buikje rommelen.
Gisteren had die hele dag niet gegeten, vanmorgen heeft die weer zijn brokjes op.
Gelukkig ga het weer goed.

denk toch dat het voor iedere hond anders is
hier krijgen ze smuldier of rodi, pens/vlees -vlees of kip , allemaal compleet
nergens last van en ik hoop dat het zo blijft
hier krijgen ze smuldier of rodi, pens/vlees -vlees of kip , allemaal compleet
nergens last van en ik hoop dat het zo blijft

Zyna kan ook alles eten, lunahedft heel gevoelige darmen vandaar