Teken langs de route

Hier kun je foto's van je schatjes kwijt. In de eerste plaats je Shih-Tzu(s) maar ook je andere huisdieren zijn van harte welkom! Ook filmpjes!
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Teken langs de route

Bericht door Jo-Anne » 16 mei 2022, 09:27

Het was mistig vanochtend. Het is weer tekentijd, dit is is 1 van onze favoriete paden maar voorlopig maar even niet meer wandelen daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Re: Teken langs de route

Bericht door Corrie » 16 mei 2022, 09:52

Ohhh hier scheen de zon :zun nu niet meer
Teken in het hoge gras bedoel je Jo-Anne :ffedenken
Hier hebben ze langs sommige paden een strook gemaaid en de rest voor de bloemen enzo hoog gelaten
Gelukkig nog geen teken op de dames gevonden, vooral Kissy duikt nog weleens het hoge gras in
Kareltje snuf snuf lekkere geurtjes aan de polletjes
Webben aan de takken, zitten daar ook spinnen in, nee toch
:cool:
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 16 mei 2022, 11:03

Behalve dat de mannen vanaf maart t/m oktober om de zes weken een pipet Frontline Combo krijgen, geef ik ze het hele jaar dagelijks een schoteltje karnemelk en een knoflookbonbon. Even afkloppen, maar tot nu toe nog geen teek of vlo gezien.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 mei 2022, 11:14

Lise schreef:
16 mei 2022, 11:03
Behalve dat de mannen vanaf maart t/m oktober om de zes weken een pipet Frontline Combo krijgen, geef ik ze het hele jaar dagelijks een schoteltje karnemelk en een knoflookbonbon. Even afkloppen, maar tot nu toe nog geen teek of vlo gezien.
Karel heeft een tekenband om Canishield. Maar er zitten daar heel veel teken kweenie gewoon geen lekker idee dan om te wandelen.
Die knoflookbonbon krijgt hij ook maar van de karnemelk weet ik niet. Ga proberen kijken of hij het drinkt :goedzo
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 mei 2022, 11:18

Corrie schreef:
16 mei 2022, 09:52
Ohhh hier scheen de zon :zun nu niet meer
Teken in het hoge gras bedoel je Jo-Anne :ffedenken
Hier hebben ze langs sommige paden een strook gemaaid en de rest voor de bloemen enzo hoog gelaten
Gelukkig nog geen teken op de dames gevonden, vooral Kissy duikt nog weleens het hoge gras in
Kareltje snuf snuf lekkere geurtjes aan de polletjes
Webben aan de takken, zitten daar ook spinnen in, nee toch
:cool:
Ja in het hoge gras en laag Karel gaat daar met zijn koppie lekker tussen snuffelen, en daar is ook het eerste waar die teken zich laten vallen. Op de neusbrug, zit geen tekenband :cry :woefwoef

Zekers spinnen daar :surprised prachtige exemplaren en zolang ze in het web zitten is het goed :lol Whaaa Lies met die spinnen ohh die was bang ervoor heeft weleens haar gehele bankstel uit elkaar gehad om de spin te verwijderen.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 20 mei 2022, 11:39

Helaas de tekentijd is er weer, Balou die graag door hoog gras loopt had er eentje. Hij zat op zijn voorpoot en Balou liet mij hem er niet afhalen, nou dan niet. Inmiddels is hij er wel af en gelukkig heb ik hem gevonden en vermoord. Ik heb al een Seresto band voor hem in huis, nu nog omdoen, Lotus druppel ik die krijgt met oog op haar beharing geen halsbandjes om.

Lise

Bericht door Lise » 21 mei 2022, 14:05

Het is niet alleen tekentijd, maar ook de tijd van bloeiende grassen met de daarbij behorende grasaren.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 mei 2022, 14:27

Lise schreef:
21 mei 2022, 14:05
Het is niet alleen tekentijd, maar ook de tijd van bloeiende grassen met de daarbij behorende grasaren.
Zeker de tijd van "kruipertjes" (bloei in Juni) vooral zijn dat hele nare dingen voor de honden. Als je gras laat uitgroeien zoals nu in de bermen, zie je overal die kruiper brrrr.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 mei 2022, 19:17

Hier vandaag ook een teek, onder oog .
Mooie fotoos.,

Marga.

Bericht door Marga. » 22 mei 2022, 12:47

Lise schreef:
21 mei 2022, 14:05
Klopt, hier word ik met mijn astma en hooikoorts ook niet blij van.

Plaats reactie