Ik heb die ook wel gebruikt maar ik krijg ze niet door mijn strot, ze blijven hangen.Truus schreef: ↑27 nov 2022, 15:04Gebruik deze Corrie koop ze bij de kruidvat, iedere avond een voor het slapen gaan bij mij help het goed.
![]()
Blaasontsteking.
Re: Blaasontsteking.
Oeps. Mijn ma had vaak blaasontsteking. Sinds we gedroogde cranberry,s door de ochtend yoghurt doen heeft ze het niet meer gehad. Zakje bij de supermarkt of als je gezonde wilt hebben, biologische bij de tuinen van holland en barreth
Zowel PUUR als Dermoscent legt dat laagje. Cranberry, eigenlijk de rode kleurstof erin hecht zich aan de wand van de blaas, dat wordt ook wel genoemd een beschermend laagje.Marga. schreef: ↑04 dec 2022, 10:07Ik twijfel ook of ik Puur moet gaan geven maar Dermoscent legt een beschermend laagje tegen de blaaswand en hierover vind ik niets bij Puur en hier gaat het juist om. Misschien komt de bescherming juist door de toevoegingen waarom zal het er anders inzitten?Jo-Anne schreef: ↑26 nov 2022, 12:06Nou dat is zeker een heel verschilMarga. schreef: ↑26 nov 2022, 09:26Het heet Dermoscent utl-zen cranbarry, het is speciaal voor dieren. Dit legt een beschermlaagje tegen de blaaswand, bij de granberry van Puur (ook voor dieren) word dit niet beschreven al is die een heel stuk goedkoper 90 tabletten voor 20 euro en die ik heb 30 tabletten voor 25 euro. Ik stuur de rekening wel op naar de verzekering afwachten of ze het vergoeden.En dat terwijl er in de Puur meer cranberry gehalte zit zonder verdere toevoegingen.
In de Dermoscent zitten ook nog een aantal toevoegingen, waaronder gevogelte.
De Cranberry met zijn rode kleur( proanthocyaniden). De proanthocyaniden uit de cranberries voorkomen het aanhechten van bacteriën aan de blaaswand.(laagje)
PUUR Cranberry
Samenstelling;
(per capsule) 275 mg Cranberry extract 25:1 en 27,5 mg Vitamine C (als L-Ascorbinezuur). Microkristallijne cellulose en Siliciumdioxide.
UTI Zen;
Samenstelling
Ingrediënten: Dextrose, poeder van veenbes (vaccinium macrocarpon) 14,8%,(200mg) smaak: bijproduct van gevogelte, gisten, suikers; tricalciumfosfaat, magnesiumstearaat.
Je hebt dus meer van het product cranberry voor minder geld als je puur koopt.![]()
![]()
Nee dat denk ik niet dat de bescherming komt door de toevoegingen als ik ze zo bekijk.
Maar misschien zegt de dierenarts wat anders. Zou weleens willen weten wat hij ervan zegt. Wat is exact het verschil tussen deze twee middelen qua werking?

Ik heb ook geen idee maar ik kan het er wel over hebben als ik de volgende keer bij hem kom.Jo-Anne schreef: ↑05 dec 2022, 13:57Zowel PUUR als Dermoscent legt dat laagje. Cranberry, eigenlijk de rode kleurstof erin hecht zich aan de wand van de blaas, dat wordt ook wel genoemd een beschermend laagje.Marga. schreef: ↑04 dec 2022, 10:07Ik twijfel ook of ik Puur moet gaan geven maar Dermoscent legt een beschermend laagje tegen de blaaswand en hierover vind ik niets bij Puur en hier gaat het juist om. Misschien komt de bescherming juist door de toevoegingen waarom zal het er anders inzitten?Jo-Anne schreef: ↑26 nov 2022, 12:06
Nou dat is zeker een heel verschilEn dat terwijl er in de Puur meer cranberry gehalte zit zonder verdere toevoegingen.
In de Dermoscent zitten ook nog een aantal toevoegingen, waaronder gevogelte.
De Cranberry met zijn rode kleur( proanthocyaniden). De proanthocyaniden uit de cranberries voorkomen het aanhechten van bacteriën aan de blaaswand.(laagje)
PUUR Cranberry
Samenstelling;
(per capsule) 275 mg Cranberry extract 25:1 en 27,5 mg Vitamine C (als L-Ascorbinezuur). Microkristallijne cellulose en Siliciumdioxide.
UTI Zen;
Samenstelling
Ingrediënten: Dextrose, poeder van veenbes (vaccinium macrocarpon) 14,8%,(200mg) smaak: bijproduct van gevogelte, gisten, suikers; tricalciumfosfaat, magnesiumstearaat.
Je hebt dus meer van het product cranberry voor minder geld als je puur koopt.![]()
![]()
Nee dat denk ik niet dat de bescherming komt door de toevoegingen als ik ze zo bekijk.
Maar misschien zegt de dierenarts wat anders. Zou weleens willen weten wat hij ervan zegt. Wat is exact het verschil tussen deze twee middelen qua werking?![]()
![]()
Ik heb wel een idee hoor. De Puur bevat meer Cranberrygehalte wat je nodig hebt voor een goed resultaat.Marga. schreef: ↑06 dec 2022, 09:35Ik heb ook geen idee maar ik kan het er wel over hebben als ik de volgende keer bij hem kom.Jo-Anne schreef: ↑05 dec 2022, 13:57Zowel PUUR als Dermoscent legt dat laagje. Cranberry, eigenlijk de rode kleurstof erin hecht zich aan de wand van de blaas, dat wordt ook wel genoemd een beschermend laagje.
Maar misschien zegt de dierenarts wat anders. Zou weleens willen weten wat hij ervan zegt. Wat is exact het verschil tussen deze twee middelen qua werking?![]()
![]()
De Dermoscent is gewoon een ander merk, minder gehalte aan de werkende stof Cranberry, met meer vulmiddel zoals ;bijproduct van gevogelte, gisten, suikers; tricalciumfosfaat, magnesiumstearaat. Zal ook wel werken hoor. Maar is duurder

Als de Dermoscent op is krijgt ze Puur, ik heb zo wie zo goede ervaringen met dit middel. Ik gebruik het al jaren om de oren schoon te houden het gaat ook oormijt tegen.Jo-Anne schreef: ↑06 dec 2022, 09:55Ik heb wel een idee hoor. De Puur bevat meer Cranberrygehalte wat je nodig hebt voor een goed resultaat.Marga. schreef: ↑06 dec 2022, 09:35Ik heb ook geen idee maar ik kan het er wel over hebben als ik de volgende keer bij hem kom.Jo-Anne schreef: ↑05 dec 2022, 13:57
Zowel PUUR als Dermoscent legt dat laagje. Cranberry, eigenlijk de rode kleurstof erin hecht zich aan de wand van de blaas, dat wordt ook wel genoemd een beschermend laagje.
![]()
De Dermoscent is gewoon een ander merk, minder gehalte aan de werkende stof Cranberry, met meer vulmiddel zoals ;bijproduct van gevogelte, gisten, suikers; tricalciumfosfaat, magnesiumstearaat. Zal ook wel werken hoor. Maar is duurder![]()
Het gaat momenteel weer goed met Lotus, we hebben vanmorgen weer gewandeld. Ik liet haar de tijd dat ze niet lekker was alleen even uit dus ze genoot van de wandeling al wilde ze wel snel weer richting huis. Maar even weer rustig opbouwen.
Marga helpt dit tegen oormijt ook? en je maakt de oortjes ook schoon ermee, ben daar in geinteresseerd. Hoe doe je datMarga. schreef: ↑08 dec 2022, 10:01Als de Dermoscent op is krijgt ze Puur, ik heb zo wie zo goede ervaringen met dit middel. Ik gebruik het al jaren om de oren schoon te houden het gaat ook oormijt tegen.Jo-Anne schreef: ↑06 dec 2022, 09:55Ik heb wel een idee hoor. De Puur bevat meer Cranberrygehalte wat je nodig hebt voor een goed resultaat.
De Dermoscent is gewoon een ander merk, minder gehalte aan de werkende stof Cranberry, met meer vulmiddel zoals ;bijproduct van gevogelte, gisten, suikers; tricalciumfosfaat, magnesiumstearaat. Zal ook wel werken hoor. Maar is duurder![]()

Het helpt ook oormijt te voorkomen. Je kunt het in de oren druppelen maar dit laten die van mij niet toe dus ik doe het op een wattenschijfje en maak de oren voorzichtig schoon. Het is een lichtbruine vloeistof met een alcoholachtige geur. Ik heb het voor het eerst gebruikt voor Mowgli en gebruik het dus al heel wat jaren één keer in de twee / drie weken vaker is bij mijn honden niet nodig.Jo-Anne schreef: ↑08 dec 2022, 10:24Marga helpt dit tegen oormijt ook? en je maakt de oortjes ook schoon ermee, ben daar in geinteresseerd. Hoe doe je datMarga. schreef: ↑08 dec 2022, 10:01Als de Dermoscent op is krijgt ze Puur, ik heb zo wie zo goede ervaringen met dit middel. Ik gebruik het al jaren om de oren schoon te houden het gaat ook oormijt tegen.Jo-Anne schreef: ↑06 dec 2022, 09:55
Ik heb wel een idee hoor. De Puur bevat meer Cranberrygehalte wat je nodig hebt voor een goed resultaat.
![]()
![]()

Dank je wel Marga.Marga. schreef: ↑08 dec 2022, 10:35Het helpt ook oormijt te voorkomen. Je kunt het in de oren druppelen maar dit laten die van mij niet toe dus ik doe het op een wattenschijfje en maak de oren voorzichtig schoon. Het is een lichtbruine vloeistof met een alcoholachtige geur. Ik heb het voor het eerst gebruikt voor Mowgli en gebruik het dus al heel wat jaren één keer in de twee / drie weken vaker is bij mijn honden niet nodig.
![]()
Ik heb even naar de samenstelling gekeken en dat ziet er oke uit.
Chamomilla= Kamille en heeft een ontstekingsremmeende werking
Echinacea angustifolia = heeft infectiewerende eigenschappen
Ledum = wilde Rozemarijn en heeft een antiseptische (ontsmettende) werking Een verdunning van Mentholum = munt, werkt verkoelend.Alcohol 27% v/v.
Ik heb het besteld

Ik hoop dat je er net zo tevreden over bent als ik.Jo-Anne schreef: ↑08 dec 2022, 16:15Dank je wel Marga.Marga. schreef: ↑08 dec 2022, 10:35Het helpt ook oormijt te voorkomen. Je kunt het in de oren druppelen maar dit laten die van mij niet toe dus ik doe het op een wattenschijfje en maak de oren voorzichtig schoon. Het is een lichtbruine vloeistof met een alcoholachtige geur. Ik heb het voor het eerst gebruikt voor Mowgli en gebruik het dus al heel wat jaren één keer in de twee / drie weken vaker is bij mijn honden niet nodig.
![]()
Ik heb even naar de samenstelling gekeken en dat ziet er oke uit.
Chamomilla= Kamille en heeft een ontstekingsremmeende werking
Echinacea angustifolia = heeft infectiewerende eigenschappen
Ledum = wilde Rozemarijn en heeft een antiseptische (ontsmettende) werking Een verdunning van Mentholum = munt, werkt verkoelend.Alcohol 27% v/v.
Ik heb het besteld![]()
![]()
Goed gedaan Marga. Rustig aan het is een klein gevoelig beestje jou Lotus
Blij dat het weer wat beter gaat

Goed om te horen. Maar wat is het nu koud voor jouw kleintjes en voor ons allemaal.
Het was zeker koud maar dit heeft mij er niet van weerhouden om er op uit te trekken. De honden gingen niet mee maar die blijven eigenlijk altijd thuis als ik er met mijn camera op uit trek.
Ik ben vanmorgen met Lotus naar de dierenarts geweest. Lotus is ziek, ze blijkt weer een behoorlijke blaasontsteking te hebben met ook weer veel bloed in haar urine. De enige morgelijkheid was om haar weer ab te geven in combinatie met Metacam tegen de buikpijn.
Ze krijgt te vaak ab maar dit is de enige behandeling tegen de behoorlijke blaasontsteking en ik wil ook niet dat het naar haar nieren trekt.
Ze kan stoppen met de Dermoscent als die op is, het heeft duidelijk geen invloed.
Er word ook gestopt met de Trovet anti struvite omdat de ph ook erg schommelt gisteren was hij 8.
Ze gaat nu Royal Canin urinary krijgen, dit heeft ze als jonge hond ook gehad en toen ging het goed.
Maar toen kreeg ze problemen met haar a***lklieren en is ze overgezet op een brok van RC waar veel vezels inzitten.
Toen ze deze brok had viel haar haar uit en had ze jeuk, het is niet zeker dat dit door de brok kwam er werd ook gedacht aan een grasallergie.
Ze is toen wel op RC hipoallergenic brokken gezet, ze heeft ook een tijdje een combinatie brok van hypoallergenic en urinary gehad maar deze brok was te groot voor haar. Toen ze er voor de zoveelste keer één in haar keel had ben ik er mee gestopt, ze zijn helaas niet leverbaar voor kleine honden.
Toen heeft ze de RC hipoallergenic brokken in combinatie met de Trovet anti struvite tablet gekregen.
Ik kan alleen maar hopen dat het beter gaat op de urinary, steeds blaasontsteking en ziek zijn is ook niets.
Haar hart is trouwens goed, een hele opluchting. Geen idee waar de blauwe tong weg kwam ik moet het wel in de gaten houden maar het lijkt niet iets ernstigs.
Ze krijgt te vaak ab maar dit is de enige behandeling tegen de behoorlijke blaasontsteking en ik wil ook niet dat het naar haar nieren trekt.
Ze kan stoppen met de Dermoscent als die op is, het heeft duidelijk geen invloed.
Er word ook gestopt met de Trovet anti struvite omdat de ph ook erg schommelt gisteren was hij 8.
Ze gaat nu Royal Canin urinary krijgen, dit heeft ze als jonge hond ook gehad en toen ging het goed.
Maar toen kreeg ze problemen met haar a***lklieren en is ze overgezet op een brok van RC waar veel vezels inzitten.
Toen ze deze brok had viel haar haar uit en had ze jeuk, het is niet zeker dat dit door de brok kwam er werd ook gedacht aan een grasallergie.
Ze is toen wel op RC hipoallergenic brokken gezet, ze heeft ook een tijdje een combinatie brok van hypoallergenic en urinary gehad maar deze brok was te groot voor haar. Toen ze er voor de zoveelste keer één in haar keel had ben ik er mee gestopt, ze zijn helaas niet leverbaar voor kleine honden.
Toen heeft ze de RC hipoallergenic brokken in combinatie met de Trovet anti struvite tablet gekregen.
Ik kan alleen maar hopen dat het beter gaat op de urinary, steeds blaasontsteking en ziek zijn is ook niets.
Haar hart is trouwens goed, een hele opluchting. Geen idee waar de blauwe tong weg kwam ik moet het wel in de gaten houden maar het lijkt niet iets ernstigs.
Wat sneu, weer die blaasontsteking. Daar word je toch wanhopig van.
Ach wat een getob voor jou en zielig voor Lotus
Hoop dat ze gauw opknapt en het met de nieuwe brokken goed blijft gaan
Hoop dat ze gauw opknapt en het met de nieuwe brokken goed blijft gaan

Zeker een getob met jou Lotus
Hoop ook dat het beter ga met de brokken.
Zielig hoor een blaasontsteking.
Hoop ook dat het beter ga met de brokken.
Zielig hoor een blaasontsteking.