Pre obedience vanmorgen, verslagje.

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Ientje

Re: Pre obedience vanmorgen, verslagje.

Bericht door Ientje » 19 okt 2019, 17:56

Dank jullie wel.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 okt 2019, 20:24

Ientje schreef:
19 okt 2019, 12:05
Voor het geval iemand begint te denken dat Diki een soort wonder hond is, hier het verslag van vanmorgen.

Regen regen en regen. Dus handdoeken mee, regenbrooek aan (ik) en gaan.

Met zijn 4 en waren we.
Volgen ging best netjes, goede aandacht, we begonnen met de bochtjes. Dat is dus je nek breken bijna over je eigen voeten om vooral op 1 vierkante cm om te draaien. Anders dan vroeger.. maar goed, na wat halsbrekende toeren van mij kant waarbij Diki uit enthousiasme tot halverwege mijn bovenbeen op en neer sprong, weet ik dat dat nog geoefend moet worden.
Vervolgens af en blijf, tja, dat rondpringen is veel leuker dan in dat natte net gemaaide gras te liggen, dus dat ging niet.
Daarna apport, heerlijk, blok in bek, dat dan weer wel, en rondjes rennen. Uitendelijk toch op mijn knieen gaan zitten, met de juf naast ons, en op de vierkante cm, blokje wegleggen en wachten tot Diki zelf had bedacht het blokje in mijn hand te leggen. Niet dus, ik had er nog kunnen zitten.
Komen op bevel ging dan weer super, en hij ging meteen netjes naast zitten, maar toen was het inmiddels droog geworden,
Bij de bushalte heerlijk met de handdoek drooggewreven. Bij de tramhalte even geoefend.....in de bochtjes, ging al stuk beter. Toen blokje gepakt......en yes, aangepakt en netjes naast mij gelopen, tot ik zit zei, eerst blokje laten vallen, zucht
Er is nog veel te oefenen, uitdagingen volop, maar ik hoop echt dat het op het examen mooi droog en zonnig is, haha.
Eindconclusie. Diki is een hond met een kop er op.

Wat mij meeviel, het was nat, Diki was kleddernat, maar niet tot op het vel, onderste laagje was droog.
Lekker klein groepje Ientje, met zijn viertjes. Zo jammer van de regen, maarrrrr ze geven nu goed weer op! :zun Komen op bevel ging super toch :cheer Wanneer is het examen?
Ik heb weer genoten van je verslagje hoor, als je zelf niet aan pre obedience doet is het zo leuk dit te lezen :top Kareltje zijn vacht word altijd helemaal nat, doorweekt.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 okt 2019, 21:12

Ergens half de December is het exanen, er is nog hoop.

Gisteren dus de opdracht gekregen, blokje meter wegleggen, klikker in 1 hand, andere hand open naast mij houden en wachten tot Diki zelf bedenkt, blok in hand is klik is brokje.
Vandaag fase 1. Ik zit op de grond , blokje meter weg en bakje brokjes achter mij. Diki is slim, pakt blok kluift erop, neeeee, staat op loopt om mij heen en bekijkt het bakje met brokjes ( zit deksel op). Ik wacht rustig af.
Diki naar blok, knabbelen op de zijkant, neehee.
Diki pakt blokje , jaaaaa,
Laat het vallen.
Ik zit stil en kijk naar blokje. Diki pakt op en komt naar mij toe en laat vallen.
Stilte, dat is heeeel moeilijk, niets zeggen en wachten.
Krijg lik in mijn hand. Stilte.
Ik leg blok weer meter van ons vandaan.
.diki pakt blok duwt blok in mijn hand, klik, brokje, hoe is het mogelijk.
Ik pak blok gooi het twee meter weg, Diki haalt het OP laat het vallen, stilte.
Ik pak blok, twee meter verder.
Diki haalt het OP, en in 1 beweging in mijn hand klik einde oefening.
3 minuten....,,
Ik hoop zaterdag op droog gras....,

Ientje

Bericht door Ientje » 26 okt 2019, 12:34

Weer een week verder, prachtig weer, droog maar lang gras.

Het ging goed. In eerste instantie was het gras met konijnenkeutels erreg lekker. Maar na een minuut of 10 viel het kwartje en had ik alle aandacht.
Ennnnn zelfs het apporteerblok is gebracht en in mijn hand gelegd, yeeehhh. Het oefenen van 5 minuten per dag begint te werken. Ik zat nog wel op mijn knieen.
We worden nu ook als buffertje gebruikt tussen ern paar honden die behoorlijk kunnen uitvallen naar elkaar. Ik mag tussen hen in staan. Oke, maar als ze ook maar 1 x elkaar in de haren vliegen over Diki heen, dan doe ik dat niet meer. Nu gaat het goed. Kennelijk kalmeert de stoicijnse Diki beide honden.

Zelfs blijven liggen ging goed!

Uiteraard valt er nig veel te verbeteren, in netjes afwerken, maar tot zover, ben ik blij. Had al nooit gedacht dat we zo ver zouden komen.

Trots op mijn pukkiehond die nu onder de bank ligt te slapen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 27 okt 2019, 11:00

Ientje schreef:
26 okt 2019, 12:34
Weer een week verder, prachtig weer, droog maar lang gras.

Het ging goed. In eerste instantie was het gras met konijnenkeutels erreg lekker. Maar na een minuut of 10 viel het kwartje en had ik alle aandacht.
Ennnnn zelfs het apporteerblok is gebracht en in mijn hand gelegd, yeeehhh. Het oefenen van 5 minuten per dag begint te werken. Ik zat nog wel op mijn knieen.
We worden nu ook als buffertje gebruikt tussen ern paar honden die behoorlijk kunnen uitvallen naar elkaar. Ik mag tussen hen in staan. Oke, maar als ze ook maar 1 x elkaar in de haren vliegen over Diki heen, dan doe ik dat niet meer. Nu gaat het goed. Kennelijk kalmeert de stoicijnse Diki beide honden.

Zelfs blijven liggen ging goed!

Uiteraard valt er nig veel te verbeteren, in netjes afwerken, maar tot zover, ben ik blij. Had al nooit gedacht dat we zo ver zouden komen.

Trots op mijn pukkiehond die nu onder de bank ligt te slapen.
:partydance :partydance

Wat mooi is dat dat jullie samen als buffertje gebruikt worden. Wel opletten inderdaad :denken En misschien zit daar wel wat in ja dat Diki kalmeert. Leuk om te horen! ook dat het zo goed gaat, zie je wel, goed dat jullie volhouders zijn :lopen nu is het zelfs zo dat je nooit had gedacht zo ver te komen. Super! knuff voor Diki :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 27 okt 2019, 11:08

haha die konijnen keutels, weet er alles van :proest
volgens mij doet Diki het super, een pluim voor jullie allebei :applaus
jakkie als buffer dienen, zou niks voor mij zijn, goed dat jullie saampjes het wel kunnen :top
succes met oefenen thuis en dat je binnenkort niet meer op je knieën hoef voor Diki :bow
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 27 okt 2019, 22:56

Wat doen jullie het super goed.

Buffer zijn is niet zo erg als het klinkt. Wij waren ook vaak de sjaak om buffer te zijn.
Als je tussen twee ruziemakers een stabiele, sociale hond plaatst, geeft dat rust in de groep.
Die twee kemphanen zullen echt niet over Diki heen naar elkaar toe gaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 03 nov 2019, 20:01

Even een update vrijdag was er geen detectie. Gisteren ben ik niet naar obedience geweest, dat was een goed besluit, want om kwart over 10 was hier wolkbreuk met hele harde wind.
Volgende week zal ik weer melden wat we hebben gedaan.
Vwb apport, Diki , pakt blok nu goed aan......ennnn.. loopt er mee weg, zucht.
Laatst gewijzigd door Ientje op 05 nov 2019, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 nov 2019, 21:32

Ahw Diki komt wel goed met jou :run Goed dat je niet gegaan bent, wat een weer was het :zwaai
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 nov 2019, 21:35

Lise schreef:
27 okt 2019, 22:56

Buffer zijn is niet zo erg als het klinkt. Wij waren ook vaak de sjaak om buffer te zijn.
Als je tussen twee ruziemakers een stabiele, sociale hond plaatst, geeft dat rust in de groep.
Hoi Lise :zwaai

Hoe gaat het met Pepper en jou op Agility?
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 04 nov 2019, 12:29

Ientje schreef:
03 nov 2019, 20:01
Even een update , veihdag was er geen detectie. Gisteren ben ik niet naar obedience geweest, dat was een goed besluit, want om kwart over 10 was hier wolkbreuk met hele harde wind.
wat een weer was het ineens hé :mrgreen:
dacht nog ´t zal toch niet zo wezen dat Ientje met Diki op het veld staat
met dit weer lekker binnen oefenen, Diki maak vrouwtje blij :grin: niet met blok weg lopen hé
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 04 nov 2019, 22:09

Jo-Anne schreef:
03 nov 2019, 21:35
Lise schreef:

Pepper doet het prima. Een paar weken geleden hebben wij ook een uur in de zeikregen getraind.
Pepper zeiknat en ik natuurlijk ook. De warme douche en koffie waren daarna zo ontzettend fijn.
Wij hebben nu nog twee zondagen les en dan begint de winterstop tot begin januari.
Ook wel weer lekker om op zondag niet om 06.45 uur op te hoeven staan.
De les begint om 08.30 uur en natuurlijk moeten de doggies eerst ff uitgelaten worden voordat Peppie en ik vertrekken.
Ach, na de training, heb ik nog een hele dag voor me.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 nov 2019, 09:32

Ja, fijn vooruitzicht Lise. Wij doen 7 december examen,,,,,, tenminste bij positief advies.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 nov 2019, 12:16

Lise schreef:
04 nov 2019, 22:09
Jo-Anne schreef:
Lise schreef:

Pepper doet het prima. Een paar weken geleden hebben wij ook een uur in de zeikregen getraind.
Pepper zeiknat en ik natuurlijk ook. De warme douche en koffie waren daarna zo ontzettend fijn.
Wij hebben nu nog twee zondagen les en dan begint de winterstop tot begin januari.
De les begint om 08.30 uur en natuurlijk moeten de doggies eerst ff uitgelaten worden voordat Peppie en ik vertrekken.
hoi Lise

ik heb echt bewondering voor jou zoals jij er bent voor de hondjes
iedere ochtend echt vroeg op om ze goed uit te laten :run
je moet tenslotte ook nog werken en later ook nog lange wandelingen met ze maken
jaja en dan op zondag met Pepper op het veld Agility doen, trouwens eerst andere cursussen gedaan en dat heb je ook met je andere hondjes gedaan :top
petje af voor jou :wave
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 nov 2019, 17:54

Corrie schreef:
05 nov 2019, 12:16
Lise schreef:
Jo-Anne schreef:

hoi Lise

je moet tenslotte ook nog werken en later ook nog lange wandelingen met ze maken
jaja en dan op zondag met Pepper op het veld Agility doen, trouwens eerst andere cursussen gedaan en dat heb je ook met je andere hondjes gedaan :top
Zeker te weten, petje af.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 nov 2019, 17:56

Corrie schreef:
04 nov 2019, 12:29
Ientje schreef:
03 nov 2019, 20:01
Even een update , veihdag was er geen detectie. Gisteren ben ik niet naar obedience geweest, dat was een goed besluit, want om kwart over 10 was hier wolkbreuk met hele harde wind.
wat een weer was het ineens hé :mrgreen:
dacht nog ´t zal toch niet zo wezen dat Ientje met Diki op het veld staat
met dit weer lekker binnen oefenen, Diki maak vrouwtje blij :grin: niet met blok weg lopen hé
Wat lief, dus je dacht aan ons. Heb vandaag gehoord dat de les is afgebroken door het weer en dat iedereen kletsnat was.

Gisteravond heeft Diki het blok gebracht en in mijn hand gelegd yeeehhhh, ik stond!

Lise

Bericht door Lise » 05 nov 2019, 20:06

Ientje schreef:
05 nov 2019, 17:54
Corrie schreef:
05 nov 2019, 12:16
Lise schreef:

hoi Lise

Zeker te weten, petje af.

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik geniet zelf ook zo van lekker buiten zijn en er met de doggies op uit gaan. Ach, ik zie het maar als een soort naar de sportschool gaan. Dat geldt zeker voor Agility :) :) :)

Ientje

Bericht door Ientje » 06 nov 2019, 20:11

Even melden, doorbraakje, toevalstrefer....?
Vanavond, blokje gepakt. Diki staat te springen yes yes.
Netjes gewacht, blokje paar meter weggegooid. Paar keer opgehaald en in mijn hand gelegd. Even gespeeld met twee speeltjes gooi naar rechts gooi naar links. De bedoeling hiervan is dat de speeltjes opgehaald worden in hand worden gelegd en rennen naar de volgende, prachtig spel. Leermoment is snel richting baas met iets in de bek.
Vervolgens nog 1 x met blok, zit, wacht, gegooid, BRENG, en daar kwam hij aan, ik zeg enpassant Zit, en oeps, Diki zit recht voor me blok in bek en ik kon het aanpakken voor het op de grond lag.
Jackpot en gestopt. Nog even lekkere massage en nu is hij de kat aan het plagen.
Benieuwd naar morgen..

Corrie

Bericht door Corrie » 08 nov 2019, 15:20

geweldig toch :dance
goed gedaan Diki :applaus vrouwtje blij
klaar voor de volgende les :ok
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 nov 2019, 14:17

En de les vanmorgen ging zo goed. Het miezerde een beetje, nat gras en koud. Diki heeft goed laten zien wat hij kon en kan. Blok netjes in mijn hadd gelegd, zo keurig. En zelfs 1 x, gaan zitten met blok in bekje. Oefening rondje om de pion, wow, hij racet er echt omheen, dat vindt hij zo leuk. Volgen, paar keer neus naar de grond, verder ook goed. Zelfs blijven liggen in dat natte gras.
Nooit gedacht dat een lhasa dit zou kunnen, laat staan er lol in zou hebben. Hij sleept mij gewoon het veld op.
Na afloop stroopwafels gehaald op de markt en warme thee gedronken en tosti gegeten Dat moet ik vaker doen met Diki er bij, want dat is toch nog spannendd. Rustig liggen onder tafel is er niet bij. Maar uiteindelijk wel gaan liggen.....,midden in het pad.
Dat badjasje had nu van pas gekomen, hij was nat en koud, wel afgedroogd bij de bushalte en op schoot genomen in de bus. Met zo een badjasje was ik ook wat droger gebleven.

Plaats reactie