Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Lise

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Lise » 23 mei 2023, 14:02

Voorlopig blijf ik tot 31 december 16 uur per week werken. Ik vind het nog steeds leuk en de mogelijkheid was er, dus die heb ik met beide handen gegrepen.

Ik werk van maandag t/m donderdag van 08.00 uur - 12.00 uur., dus kwart voor acht de deur uit en kwart over twaalf weer thuis. Iedere middag dus vrij en qualitytime voor de doggies :) :) . Volgens mij vinden ze het wel lekker als ik een paar uur weg ben. Slapen en geen druk gedoe van vrouwtje om hun heen. Kortom, een win-win situatie.

Corrie

Bericht door Corrie » 23 mei 2023, 15:30

Je contract verlengd tot eind van dit jaar , fijn voor je Lise :goedzo
Je mannetjes komen niets te kort, wandelen ,hooperen agility en ook nog genoeg tijd voor jezelf :super
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 23 mei 2023, 16:10

Fijn Lise een paar werken
Hebben de hondjes even rust :giller
Wat een leuke Avatar van Cooper :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 mei 2023, 16:44

Fijn Lise en mooie profielfoto heb je.

Ientje

Bericht door Ientje » 23 mei 2023, 17:06

Gisteren wilde ik naar mijn bed gan, deed mijn bril af, en oeps, pootje kapot.,en wel zo kapot dat dat een nieuw montuur wordt. Heb het provisorisch geplakt, want zonder bril kan ik niet. Vanmorgen aan de wandel, half negen en ik dacht kom ik loop door naar het grote winkelcentrum, daar zit mijn opticien. Maken was dus niet mogelijk, jammer, maar ik had toch al lang nieuwe glazen nodig, de lettertjes worden erg klein. Ben bang voor staar.
Ze keken nog in de agenda, maar helaas vanmorgen was niet meer mogelijk, en om nu vanmiddag nog een keer dat eind te lopen zag ik niet zitten. Zeer pootje, van mij dan he. Diki loopt lekker mee, haar interesseert het niets of ze lang wandelt, hoe meer hoe liever.
donderdagochtend een afspraak voor opmeten en nieuw montuur uitzoeken. Ik heb altijd randloos, en dat wil ik weer, zelfde merk, heb ik al jaren, ik verander wel van kleur, haha.
Maar de opticien zei meteen, als je een ander montuur hebt uitgezocht, dan zetten we de huidige glazen er in, als je nieiwe glazen er zijn veranderen we het weer. Dan merk je dat je ergens jaren komt.

Corrie

Bericht door Corrie » 23 mei 2023, 19:34

Helemaal naar City gelopen en weer terug :surprised wel handig blijkt nu steeds hetzelfde montuur , andere kleur pootjes :geenidee
Goeie service, naar wie ga jij ?
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 23 mei 2023, 19:48

Dan zie ik een prachtige Avatar van Cooper. Ik heb dit niet zelf gedaan en bedank degene die dit gedaan heeft. Ik ben er blij mee. Thanx.

Ientje

Bericht door Ientje » 24 mei 2023, 07:51

Corrie schreef: ↑
23 mei 2023, 19:34
Helemaal naar City gelopen en weer terug :surprised wel handig blijkt nu steeds hetzelfde montuur , andere kleur pootjes :geenidee
Goeie service, naar wie ga jij ?
Ja, en de vorm van het glas kies ik dan ook anders.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 mei 2023, 08:29

Fijn dat je kunt blijven werken Lise.
Ze zijn hier in de straat de weg aan het asfalteren, het begint er op te lijken dat ze hier bijna klaar zijn. :goedzo Vanmorgen heb ik de hondjes maar even op het stukje terrein naast mijn huis uitgelaten, ik kon er niets langs richting bos. De wisselwoningen staan er nu drie jaar, ze blijven tussen de vijf en tien jaar staan dus de afbraak van die woningen komt ook nog. Kat Nemo is helemaal blij met al die drukte en zit voor zijn kijkgat naar buiten te kijken.

Ientje

Bericht door Ientje » 25 mei 2023, 13:14

Ik ben weer thuis, gewandeld naar city, dat is voor Corrie, dan weet zij waar ik was :gniffel , naar de opticien en even rondgekeken, ,. 2,5 uur weggeweest. Bril uitgezocht, mijn glazen mochten minder sterk. Voor iets mindere kwaliteit gegaan, maar nog steeds meekleurend en ene glas dunner en andere dikker en goed ontspiegeld.. Dus ik loop niet voor joker. Dat had ik vroeger, meekleurend, en omdat het ene glas twee keer dikker was dan de andere was het ene glas bijna donkerbruin en het andere lichtbruin. Zelf merkte ik het niet, maar op fotoos, zag ik het, geen gezicht.

Ik kwam langs de anwb, en nieuwe schoenen, hoge tot boven de enkels gekocht, vreselijk lomp maar lopen fijn. . Moest wel een maat groter vanwege de spalken die er in moeten. Waterdicht, dat is fijn.

Op de terugweg broodje kip met honingmostertsaus gekocht. Zit ook nog lekker sla tussen maqr geen ui, want daar kan ik niet tegen.. Ik hoef vandaag niet meer te koken.

Kortom zeer geslaagde ochtend.

Bij hollandbarreth druppels tegen hooikoorts gekocht. Zou helpen bij verstopte neus. De tweede was voor niets, helaas maar een op voorraad dus een tubetje handencreme voor niets erbij. Toch jammer.

Langs het groen gelopen, De hele weg, het groeit diki letterlijk boven haar hoofd. Voor haar niet echt leuk, steeds aangelijnd, maar ze was lief, bij de opticien heel braaf gelegen, tot ik voor de administratie op een stoel ging zitten, dat kon zij sneller :giller :ffedenken , ze was er ook snel weer af. Boefje.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 mei 2023, 20:01

@ Marga
Wisselwoningen die na een aantal jaren afgebroken worden , daar verbaas Ik me zo over :surprised
Geen woningnood bij jullie
Kat Nemo blij met z'n kijkgat, zo'n goed idee van jou :applaus

@ Ientje
Dikke brillenglazen zien er tegenwoordig wel heel anders uit dan vroeger toch , kan ze wel herinneren van een tante van Henk
Hoge schoenen vanwege het anders verzwikken van je enkels :ffedenken en hoezo spalken, geen idee wat je hier meebedoelt
Zie het helemaal voor me hihi boef Diki vlug op de stoel
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 26 mei 2023, 08:10

Ikmheb te lange enkelbanden, niet stevig genoeg, dus een mini steentje en ik zwik en lig op mijn snuit. Dat gebeurde te vaak, en dat is zeker niet goed voor mijn ontstoken achillespees, dus raadde de huisarts mij spalken aan voor in mijn schoenen. Daar loop ik dus mee, spalken tot halverwege mijn scheenbenen. Metalen zijstukken langs mijn enkel aan binnen en buitenkant, aan de bovenkant vast doormiddel van klitten band om mijn been heen, . Ziet er niet uit, maar ik zwik niet meer. Maar die spalken nemen wel ruimte in omdat ze van scheenbeen tot onder mijn voet doorlopen, vandaar dat de schoenen een maat groter moeten..6 juni heb ik een afspraak bij de orthopeed over hoe nu verder. Misschien aangepaste schoenen, ik weet het niet.
En ja dan koop ik nu nog nieiwe schoenen, want ik liep op vellen, mijn oude schoenen waren stuk. Ik hoop dat als er aanpassingen moeten komen het in deze nieuwe schoenen kan en dan zijn ze al een beetje ingelopen.

Corrie

Bericht door Corrie » 26 mei 2023, 08:55

Ohhh Ientje , lijkt me niet prettig maar wel nodig dus voor jou
Goeie schoenen zijn zeker een vereiste, andere kleding dan maar wat goedkoper
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 26 mei 2023, 09:07

Bezoek in het minivijvertje

Afbeelding

Afbeelding

De gele roos doet het mooi
Afbeelding
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 26 mei 2023, 09:10

25 mei 2023, 20:01
@ Marga
Wisselwoningen die na een aantal jaren afgebroken worden , daar verbaas Ik me zo over :surprised
Geen woningnood bij jullie
Kat Nemo blij met z'n kijkgat, zo'n goed idee van jou :applaus

@ Ientje
Dikke brillenglazen zien er tegenwoordig wel heel anders uit dan vroeger toch , kan ze wel herinneren van een tante van Henk
Hoge schoenen vanwege het anders verzwikken van je enkels :ffedenken en hoezo spalken, geen idee wat je hier meebedoelt
Zie het helemaal voor me hihi boef Diki vlug op de stoel
Wisselwoningen zijn er op gebouwd dat ze tussen de vijf en tien jaar blijven staan. Ze bestaan uit panelen die in een loods gemonteerd worden en dan in hun geheel op locatie worden geplaatst een soort van bouwpakketten dus en ze zijn van mindere kwaliteit dan normale woningen. Ze hebben ook geen fundering vertelde een taxichauffeur mij.
Er was krimp in het dorp hierom zijn er minder woningen terug gebouwd dan er stonden. Er is weinig te doen in het dorp toch wonen er ook jonge gezinnen en is er een school. Maar van het dorp waar ik 39 jaar geleden kwam wonen is niets over. Toen was er een supermarkt, slager, bakker, kroeg, een tennisclub, voetbalclub dit is er allemaal niet meer en dus trekken er mensen weg.

Marga.

Bericht door Marga. » 26 mei 2023, 09:30

Straks iets anders op je neus Ientje, word vast wennen. Van normaal naar multifocaal is dit wel, ik liep toen ik mijn bril net had de winkel uit en lag bijna op mijn neus, ik had het trapje niet gezien. Ik was er niet aan gewent dat ik mijn hoofd meer moest bewegen zodat ik niet door het leesgedeelte keek maar nu zal ik niet anders meer willen.
Een paar extra schoenen voor als je toch aangepaste schoenen krijgt is ook wel handig met de spalken zou je die in geval van nood aan kunnen doen.
Ik kan in en om het huis wel op lage schoenen lopen maar als ik een lange wandeling ga maken heb ik hoge schoenen met steun rond de enkels nodig. Niet zo fijn in de zomer maar het is niet anders.

Ze zijn het veld naast mijn huis aan het opruimen, zo blij na vijf jaar bouw werkzaamheden en bouwvakkers rond het huis eindelijk meer rust. :goedzo
Nu hoorde ik van mijn schoondochter dat ze er een koepel voor jeugd neer willen zetten, hier ben ik een stuk minder blij mee. :surprised
Er zouden eerst speeltoestellen voor kinderen worden neergezet maar de plannen zijn denkelijk veranderd. :geenidee

Truus

Bericht door Truus » 26 mei 2023, 12:36

Dat is niet prachtig Ientje als het maar help
Mooi minivijvertje Corrie
Zit te wachten ze komen vandaag me nieuwe telefoon brengen.
Mooie dag de zon schijnt volop :zonkiss :zonkiss
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 26 mei 2023, 18:49

26 mei 2023, 09:07
Bezoek in het minivijvertje

Afbeelding

Afbeelding

De gele roos doet het mooi
Afbeelding
Ik denk ook aan een mini vijvertje voor mijn balkon. Corrie, heb jij tips?

Corrie

Bericht door Corrie » 26 mei 2023, 19:57

@ Lise
Ik heb geen tips
Gewoon bij een tuincentrum wat vijverplantjes uitgezocht die niet te diep water nodig hebben
In deze schaal( niet speciaal voor vijvertje) zit nog een verhoogd plateau en daar staan de potjes op

Tussendoor haal ik van die groene slierten eruit en als het te erg is maak ik het helemaal schoon
Het is wel leuk om de vogeltjes erin bezig te zien
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 27 mei 2023, 09:06

Zeker leuk de vogels in het tuinvijvertje, hier kwam er een houtduif op af.

Afbeelding

Plaats reactie