Pre obedience vanmorgen, verslagje.
Re: Pre obedience vanmorgen, verslagje.
Als ik zo eens nalees wat ik geschreven heb, zie ik toch vooruitgang.
Destijds, paar jaar terug, op een forum, ervaringen gevraagd over de lhasa. Hoe erg koppig, hoe erg eigennijs. Kan je ze wat leren ed.
(Ik heb met al mijn honden gehoorzaamheidstraing gedaan tot gg2 . Vond het erg leuk )
Op het forum kreeg ik veel positief advies vwb de lhasa, maar als ik een hond wilde waarmee ik wilde gaan werken.....moest ik toch wat anders nemen.
Toch gegaan voor de lhasa, omdat ik de rust die uitgaat van deze hond (volgens mij heeft de shih dat ook) zo heerlijk vind.
De rust is er zeker behalve op het veld of bij de detectie, tjonge wat een hypertje kan het zijn.
Maar zoals 1 fokker tegen mij zei, je kan , met geduld en zonder dwang, een lhasa alles leren.. en inderdaad als ik vriendelijk ,,zit,, zeg met een aanmoedigend knikje, pats zit.
Zeg ik ,, en nu ZIT ,, draait hij zijn kop om en ..... blijft staan met een kop van, bekijk het maar.
Destijds, paar jaar terug, op een forum, ervaringen gevraagd over de lhasa. Hoe erg koppig, hoe erg eigennijs. Kan je ze wat leren ed.
(Ik heb met al mijn honden gehoorzaamheidstraing gedaan tot gg2 . Vond het erg leuk )
Op het forum kreeg ik veel positief advies vwb de lhasa, maar als ik een hond wilde waarmee ik wilde gaan werken.....moest ik toch wat anders nemen.
Toch gegaan voor de lhasa, omdat ik de rust die uitgaat van deze hond (volgens mij heeft de shih dat ook) zo heerlijk vind.
De rust is er zeker behalve op het veld of bij de detectie, tjonge wat een hypertje kan het zijn.
Maar zoals 1 fokker tegen mij zei, je kan , met geduld en zonder dwang, een lhasa alles leren.. en inderdaad als ik vriendelijk ,,zit,, zeg met een aanmoedigend knikje, pats zit.
Zeg ik ,, en nu ZIT ,, draait hij zijn kop om en ..... blijft staan met een kop van, bekijk het maar.
Ientje schreef: ↑09 nov 2019, 14:17En de les vanmorgen ging zo goed. Het miezerde een beetje, nat gras en koud. Diki heeft goed laten zien wat hij kon en kan. Blok netjes in mijn hadd gelegd, zo keurig. En zelfs 1 x, gaan zitten met blok in bekje. Oefening rondje om de pion, wow, hij racet er echt omheen, dat vindt hij zo leuk. Volgen, paar keer neus naar de grond, verder ook goed. Zelfs blijven liggen in dat natte gras.
Nooit gedacht dat een lhasa dit zou kunnen, laat staan er lol in zou hebben. Hij sleept mij gewoon het veld op.
Na afloop stroopwafels gehaald op de markt en warme thee gedronken en tosti gegeten Dat moet ik vaker doen met Diki er bij, want dat is toch nog spannendd. Rustig liggen onder tafel is er niet bij. Maar uiteindelijk wel gaan liggen.....,midden in het pad.
Dat badjasje had nu van pas gekomen, hij was nat en koud, wel afgedroogd bij de bushalte en op schoot genomen in de bus. Met zo een badjasje was ik ook wat droger gebleven.
leuk dat je na de training zo naar de markt kan, is dat dichtbij ?
misschien een jasje of truitje meenemen om evt. na de les als hij nat is aan te doen

Daar dacht ik dus aan, zo een badjasje dat vocht opneemt.
Nog een week of drie, of vier, dan is het examen, 7 december. Brrrrrrr
Nog een week of drie, of vier, dan is het examen, 7 december. Brrrrrrr
Ik ga vanaf de training met de bus en dan de tram. De bus komt bij de markt, is dus een soort tussenstopje en gaat in 1 moeite door. En de stroopwafels zijn er zo lekker, nu met speculaaskruiden.
ben gek op stroopwafels

Even een update.
Het ging lekker vanmorgen, goed weer, flauw zonnetje, windstil, wel lekker feis. Vandaag heb ik dus het eigenwijze of koppige vd lhasa gezien in Diki. 1 keer liggen, oke, maar daarna NIET MEER, gras was te nat, te koud, ik weet het niet. Met heel veel koekjes toch de blijf kunnen doen. Ergens kan ik er ook lol om hebben.
Volgen, ging zo mooi. Rond de pion sturen, dolle pret, alleen halverwege zag Diki de pion vd buurhond staan. YES die neem ik ook even mee, kan ik gelijk een run over het hele veld doen. Tja, lol!
Kortom geslaagde training, apport gaat steeds beter, mits ik op mijn knieen ga zitten , dan komt Diki meteen en legt blokje in mijn hand. Niet model, maar ik ben super trots dat hij het nu zover kan.
Op de terugweg naar de markt, maar helaas de stroopwafelmevrouw was er niet wehhhhh. Niets lekkers bij de koffie dus dit weekend. Helaas.
Het ging lekker vanmorgen, goed weer, flauw zonnetje, windstil, wel lekker feis. Vandaag heb ik dus het eigenwijze of koppige vd lhasa gezien in Diki. 1 keer liggen, oke, maar daarna NIET MEER, gras was te nat, te koud, ik weet het niet. Met heel veel koekjes toch de blijf kunnen doen. Ergens kan ik er ook lol om hebben.
Volgen, ging zo mooi. Rond de pion sturen, dolle pret, alleen halverwege zag Diki de pion vd buurhond staan. YES die neem ik ook even mee, kan ik gelijk een run over het hele veld doen. Tja, lol!
Kortom geslaagde training, apport gaat steeds beter, mits ik op mijn knieen ga zitten , dan komt Diki meteen en legt blokje in mijn hand. Niet model, maar ik ben super trots dat hij het nu zover kan.
Op de terugweg naar de markt, maar helaas de stroopwafelmevrouw was er niet wehhhhh. Niets lekkers bij de koffie dus dit weekend. Helaas.
fijn dat jullie er zo van genieten
´t was zeker lekker weer, gisteren stond er zo´n koude wind
die Diki, ik zie ´m al rennen, daar staat toch zeker ook een pion
blijft leuk om je verslagjes te volgen
´t was zeker lekker weer, gisteren stond er zo´n koude wind
die Diki, ik zie ´m al rennen, daar staat toch zeker ook een pion
blijft leuk om je verslagjes te volgen

Dank je wel Corrie.
hoi Ientje
geen oefeningen meer gedaan met Diki
ik mis je leuke verhaaltjes
geen oefeningen meer gedaan met Diki
ik mis je leuke verhaaltjes

Nou daar ben ik dan weer.
Zaterdag voor een week, proefexamen en dat ging bij allemaal slecht tot zeer slecht. Diki herkende de pion zelfs niet meer, normaal zijn leukste speeltje op het veld. De target, ook een favorietje liet hij letterlijk links liggen, of te wel, hij ging de hele andere kant op.
Erg? Nee, tuurlijk niet, wel raar. Zenuwachtig was,ik totaal niet. Toch een andere situatie voor de hond, alleen op het veld en geen brokjes. Raar eigenlijk, alle lessen volstoppen met brokjes en dan op zo,n proefje niets meer geven. Afbouwen? Ja dat krijg je dus niet in de les te leren.
Afgelopen vrijdag ben ik gevallen en daarbij mijn volledige nagel van mijn ringvinger gescheurd. Bloedbad omdat het en der van mijn vingers en hand nog wat velletjes waren verdwenen. Zaterdag niet naar de training gegaan, was de laatste. As. Zaterdag examen. Zenuwachtig hoef ik nu ook niet te zijn, we gaan het zien.
Maar het goede nieuws, gisteren apport in de kamer gedaan. Helemaal netjes. Diki kwam met blok naast mij zitten! Oke 1 keertje maar, maar hij heeft het toch geleerd! De fokker die tegen mij zie, je bent knap als je het voor elkaar krijgt, HET IS GELUKT!
Zaterdag voor een week, proefexamen en dat ging bij allemaal slecht tot zeer slecht. Diki herkende de pion zelfs niet meer, normaal zijn leukste speeltje op het veld. De target, ook een favorietje liet hij letterlijk links liggen, of te wel, hij ging de hele andere kant op.
Erg? Nee, tuurlijk niet, wel raar. Zenuwachtig was,ik totaal niet. Toch een andere situatie voor de hond, alleen op het veld en geen brokjes. Raar eigenlijk, alle lessen volstoppen met brokjes en dan op zo,n proefje niets meer geven. Afbouwen? Ja dat krijg je dus niet in de les te leren.
Afgelopen vrijdag ben ik gevallen en daarbij mijn volledige nagel van mijn ringvinger gescheurd. Bloedbad omdat het en der van mijn vingers en hand nog wat velletjes waren verdwenen. Zaterdag niet naar de training gegaan, was de laatste. As. Zaterdag examen. Zenuwachtig hoef ik nu ook niet te zijn, we gaan het zien.
Maar het goede nieuws, gisteren apport in de kamer gedaan. Helemaal netjes. Diki kwam met blok naast mij zitten! Oke 1 keertje maar, maar hij heeft het toch geleerd! De fokker die tegen mij zie, je bent knap als je het voor elkaar krijgt, HET IS GELUKT!
wat naar dat je bent gevallen Ientje
gelukkig niks gebroken
kan me wel voorstellen dat het vreemd was voor Diki die proefles
vind toch dat hij veel goed doet als hij er zin in heeft
succes met het examen
jullie hebben in ieder geval van de lessen genoten, fijn samen bezig geweest
gelukkig niks gebroken
kan me wel voorstellen dat het vreemd was voor Diki die proefles
vind toch dat hij veel goed doet als hij er zin in heeft
succes met het examen
jullie hebben in ieder geval van de lessen genoten, fijn samen bezig geweest

Ach zal pijn gedaan hebben je vingers
succes met het examen met Diki
succes met het examen met Diki

Dank jullie wel, vandaag kwam hij weer zo thuis........ beige van boven, blubberzwart van onderen. Heb paar maanden terug van die vochtige doekjes gekocht om pootjes en vacht schoon te maken. Vandaag uitgeprobeerd. Hielp niets dacht ik.......
Tot ik net even buiten was. De ene onderkant, die ik met lapje gewreven heb is al schoon de andere kant ga ik nu uit boratelen.

Tot ik net even buiten was. De ene onderkant, die ik met lapje gewreven heb is al schoon de andere kant ga ik nu uit boratelen.

Dank jullie wel, vandaag kwam hij weer zo thuis........ beige van boven, blubberzwart van onderen. Heb paar maanden terug van die vochtige doekjes gekocht om pootjes en vacht schoon te maken. Vandaag uitgeprobeerd. Hielp niets dacht ik.......

Excuses 2 x .....
Ik heb ze zo ook regelmatig, spoel ze af in spoelbak aanrecht

misschien zijn jullie al bezig met examen
maar duim voor jullie
succes
maar duim voor jullie
succes

Diki heeft het, volkomen terecht niet gehaald. Ik kreeg zijn neusje niet vd grond. Maar toch trots, ach ja, je moet positief blijven. Het apporteerblok werd netjes in mijn hand gelegd.
Verder ging goed, komen en blijven en gaan liggen op afstand.de rest was gewoon bagger, Diki wist er niets meer van. Hij slaapt nu lekker onder de bank.
Verder ging goed, komen en blijven en gaan liggen op afstand.de rest was gewoon bagger, Diki wist er niets meer van. Hij slaapt nu lekker onder de bank.
geeft niets hoor Diki
moeilijk om alles te onthouden, snuffelen is leuker
jammer Ientje, doe je het nog een keer over?
ik vind Diki toch een kanjer, hij doet toch regelmatig de oefeningen goed
moeilijk om alles te onthouden, snuffelen is leuker
jammer Ientje, doe je het nog een keer over?
ik vind Diki toch een kanjer, hij doet toch regelmatig de oefeningen goed