Leuk idee maar

Waar ga je heen op vakantie en hoe doe je dat? Avonturen en vragen over auto, fiets en wandelen.
Jo-Anne
Site Admin

Leuk idee maar

Bericht door Jo-Anne » 22 jun 2023, 09:53

De kanten worden tegenwoordig laat gemaaid. Prachtig natuurlijk. Maar het staat overal zo hoog en krijg je dit.....
Beetje middenweg erin zou welkom zijn pffff.

Bij jullie ook zo hoog langs de wandelpaden? :lopen

Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Re: Leuk idee maar

Bericht door Corrie » 22 jun 2023, 10:53

Nou het is hier ook echt niet normaal :mrgreen
Ze zijn hier afgelopen dagen begonnen met maaien , grote machines met opvangbakken , stofwolken met klein spul wat rond vliegt , platgereden dorre vlaktes achterlatend
Grasaren groeien tussen de stoeptegels en tegen flatgevels en in gemeente groenperkjes zo ook hoog onkruid
Waar wat weggehaald wordt blijft gewoon op de stoepen liggen of waait verder
Nog niet eerder meegemaakt dit .
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 22 jun 2023, 11:54

Ze hebben me vast horen klagen
Nu hier voor de deur
Afbeelding
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 jun 2023, 12:04

Afbeelding

Nou dat is alvast meer als hier, geen maaier te bekennen niet normaal.
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 22 jun 2023, 13:01

Was hier ook zo hoog maar er is gemaaid
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 jun 2023, 13:41

Hier staat het ook hoog, op sommige plekken moet ik de honden er overheen tillen. Ik zal als ik de honden straks uitlaat er even een foto van maken.

Lise

Bericht door Lise » 22 jun 2023, 14:56

Te gek voor woorden dat nieuwe maaibeleid. Alles voor de bloemetjes en de bijtjes, maar het levert echt gevaarlijke situaties op. Ach, is blijkbaar niet belangrijk. Eerlijk gezegd denk ik dat dit helemaal niets te maken heeft met het begaan zijn met de natuur, maar het meer een geldkwestie is.

Die grasaren levert de DA's ook weer extra werk op en kost gedupeerden dus onnodig geld. Als ik onverhoopt door een grasaar bij de DA terecht kom, stel ik de gemeente aansprakelijk voor de kosten.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 22 jun 2023, 15:16

Langs het kanaal ook zo hoog,waardoor het pad smaller wordt.
Bij tegenliggers meppen die koppen vh gras lekker tegen je bee, net mini zweepjes :cry
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 22 jun 2023, 20:37

Op deze foto een pad dat gebruikt wordt door fietsers, wandelaars, joggers etc. Het is gewoon wachten op ongelukken.

Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 jun 2023, 07:23

Op zich is het een goed plan. 70% vd insecten zijn verdwenen . Bedenk maar eens , als je vroeger in de auto reed dan moest je dagelijks de voorruit schoonmaken vd insecten. Dat is verleden tijd. Door de bestuiving vd planten die de insecten doen, blijft er groen . En groen zorgt voor zuurstof, haalt vervuiling uit de lucht en zorgt voor verkoeling. Dus geen groen, uiteindelijk geen leven meer mogelijk.
Bezuiniging speelt vast mee, maar de natuur die wij kapot maken, is nu de belangrijkste reden.
Ik heb wel deze week de gemeentewerker aangesproken en gezegd, dst teken ook insecten zijn, en dat die de gemeenschap heel veel geld kosten. Kreeg als antwoord, de mensen die er ziek van worden, dat is pas erg...... mee eens natuurlujk, maar omdat het altijd over geld gaat dacht ik laat ik die stelling er eens in gooien :gniffel

Maaien ze bij jou wel banen langs de randen Corrie.? Volgende de gemeentewerker is dat in delen van Nieuwegein het geval behalve hier dus. Ligt aan de aannemer, er schijnen dus verschillenden aannemers het groen bij te houden in verschillende delen,

Ik haal dagelijks grasaren uit diki,s vaxht, dan bijt ze en dan zit er weer zo,n hard droog stekeltje in. Het heeft de kleur vd vacht dus lastig te zien,

Ik blijf zeggen, verplicht mensen met een tuin om de tuin voor minimaal de helft of twee derde groen te houden. Op wat voor manier dan ook.

Marga.

Bericht door Marga. » 23 jun 2023, 08:02

Hier maaien ze langs de kanten van de grasvelden wel, in het midden laten ze het gras staan.

Afbeelding
En de foto van Balou die tussen het onkruid door moet om bij de bosrand te komen.

Corrie

Bericht door Corrie » 23 jun 2023, 08:46

De meeste grote stukken gras zijn nu inde buurt wel gemaaid
Vanochtend de stoep voor m'n deur geveegd ( gistermiddag regende het ) dit lag er dus

Afbeelding

Daarna ook maar bij de buurvrouw gedaan , ligt na knie operatie al 3 weken in zorghotel

@ Ientje
Ben met je eens dat in de tuinen tegenwoordig weinig groen is , voor het grootste deel betegeld , allebei werken dus weinig tijd om een groene tuin te onderhouden
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 23 jun 2023, 13:34

Ientje schreef:
23 jun 2023, 07:23
Op zich is het een goed plan. 70% vd insecten zijn verdwenen . Bedenk maar eens , als je vroeger in de auto reed dan moest je dagelijks de voorruit schoonmaken vd insecten. Dat is verleden tijd. Door de bestuiving vd planten die de insecten doen, blijft er groen . En groen zorgt voor zuurstof, haalt vervuiling uit de lucht en zorgt voor verkoeling. Dus geen groen, uiteindelijk geen leven meer mogelijk.
Bezuiniging speelt vast mee, maar de natuur die wij kapot maken, is nu de belangrijkste reden.
Ik heb wel deze week de gemeentewerker aangesproken en gezegd, dst teken ook insecten zijn, en dat die de gemeenschap heel veel geld kosten. Kreeg als antwoord, de mensen die er ziek van worden, dat is pas erg...... mee eens natuurlujk, maar omdat het altijd over geld gaat dacht ik laat ik die stelling er eens in gooien :gniffel

Maaien ze bij jou wel banen langs de randen Corrie.? Volgende de gemeentewerker is dat in delen van Nieuwegein het geval behalve hier dus. Ligt aan de aannemer, er schijnen dus verschillenden aannemers het groen bij te houden in verschillende delen,

Ik haal dagelijks grasaren uit diki,s vaxht, dan bijt ze en dan zit er weer zo,n hard droog stekeltje in. Het heeft de kleur vd vacht dus lastig te zien,

Ik blijf zeggen, verplicht mensen met een tuin om de tuin voor minimaal de helft of twee derde groen te houden. Op wat voor manier dan ook.
Ja, op zich is het plan goed, maar dit moet geen gevaar opleveren voor. recreanten. Op mijn eerder geplaatste foto (die overigens om 21.00 uur genomen is) zie je een onveilige situatie.

BTW veel bomen worden gekapt en het onkruid en gras laten de gemeenten staan onder het mom van: is goed voor de natuur. Schiet mij maar lek, maar volgens mij klopt hier iets niet.

Ik controleer mijn honden ook op grasaren, maar voor je het weet schieten die dingen in een oor en ja dan is de gemeente voor mij.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 26 jun 2023, 18:41

Volgens mij hebben ze hier gelezen :swingitbaby

Er is gemaaid :wave
Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 26 jun 2023, 18:49

Zynaluna schreef:
26 jun 2023, 18:41
Volgens mij hebben ze hier gelezen :swingitbaby

Er is gemaaid :wave
Afbeelding
Waar het forum al niet goed voor is :wave
:woefwoef :woefwoef

Fijn fietsen zo :ok
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 26 jun 2023, 21:12

:lol :egyptian

Yeah Roman dat ziet er beter uit als hier. De Hollanders moeten ook nog ffe lezen....
Weet niet meer waar te wandelen.
Afbeelding
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 jul 2023, 08:34

Afbeelding
En nog steeds lang gras :aaiaiai
Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 03 jul 2023, 10:41

@ Jo-Anne
Hier is het meeste wel gemaaid maar iedere
dag liggen er kleine stukjes grasaar in huis

@ Lise
Ik kan het artikel niet lezen
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 jul 2023, 16:23

Dank je voor de link Lise. Tis hollen of stilstaan hier altijd, niet normaal grrrr.

Veel gekker moet het niet worden hier op zijn vroegst september dat alles eraf gaat.
Fietsers stappen zelfs af want je kunt niet meer langs elkaar.

Is er bij jou al gemaaid inmiddels? :lopen
Afbeelding

Plaats reactie