Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Marga.

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Marga. » 17 jul 2023, 08:46

Jo-Anne schreef: ↑
16 jul 2023, 14:39
Marga. schreef: ↑
16 jul 2023, 13:11
Goede middag. Wat een gedoe met de energieleverancier Ientje, je zal van minder gestrest raken. Ik hoop dat het in orde komt.

Gister aan het eind van de middag ben ik naar mijn broer gegaan. Hij vierde zijn verjaardag, het was ondanks ik niet zo van drukte houd erg gezellig.
Vandaag doe ik het rustig aan.
Ik had gisteravond drie egels achter mijn huis, een mannetje en twee vrouwtjes vermoed ik aan het gedrag van het grotere mannetje te zien. Helaas kreeg ik er maar twee op de foto, nummer drie ging er snel vandoor toen ze mij in het oog kreeg.

Afbeelding

Afbeelding
:applaus

Oh drie egeltjes nog wel. Deze zien er goed uit toch? wat een verwennerij....drinken ze ook wat?
Wat leuk :zonkiss
Ze zien er idd goed doorvoed uit. Ik denk wel dat ze drinken, hun warerbakje is in ieder geval altijd s, morgens weer leeg. Ze krijgen hun eten en water onder een grote bak waar hun wel in kunnen maar katten niet, helaas is hij beschadigt dus ik moet even een nieuwe bak kopen als ik bij de action kom.

Marga.

Bericht door Marga. » 17 jul 2023, 08:50

Corrie schreef: ↑
16 jul 2023, 16:01
@ Truus
Gezellig hoor om zo weer eens lekker bij te kletsen

@ Marga
Echt leuk egeltjes in de tuin en dan ook nog is :Foto
Heb ze ook gehad in Spanje , die aten de kattebrokjes die ik al tijd neer zette voor de aanloop katten
Wat geef jij ze te eten ?
Ook kattenbrokjes. Dit is gelijk het beste voer voor ze, gewoon droge kattenbrokjes en af en toe katten natvoer maar dan alleen om ze te verwennen droge brokken zijn het geschiktste zelfs beter als het egelvoer dat tegenwoordig te koop is, volgens de egelopvang.

Marga.

Bericht door Marga. » 17 jul 2023, 08:51

16 jul 2023, 19:51
Blij met m'n Mandeville , bloeit al vanaf mei

Afbeelding
Mooi hoor.

Marga.

Bericht door Marga. » 18 jul 2023, 08:22

Gisteravond was één van de egeltjes er al voor tien uur, leuk.
Ze krijgen hun eten in deze bak zodat de katten er niet bij kunnen.

Afbeelding

Straks ga ik naar mijn zoon die vandaag eenenveertig jaar is geworden, wat vliegt de tijd.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 jul 2023, 09:39

@ Marga
Gefeliciteerd met je zoon 🥳
Zit er ergens een opening waar de egels door kunnen?
Leuke oplossing en leuke foto :super
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 jul 2023, 12:06

Goede oplossing van je Marga
Nog gefeliciteerd met je zoon.
Sanne is vandaag Jarig maar ze is op vakantie in Spanje,
Van middag hoop dingen bij de belasting hou maar niet op hier dingen te regelingen
Over twee ook nog voor het huis regelen dat is nog niet rond of we er blijven wonen.
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 19 jul 2023, 13:15

Belastingdingen regelen s zo niet leuk, tenzij je geld terug krijgt.

Ik hoop dat jullie lekker kunnen blijven wonen op de plek waar jullie nu wonen. Op een verhuizing zitten jullie volgens mij niet te wachten.

Corrie

Bericht door Corrie » 19 jul 2023, 15:17

@ Truus
Belastingen best moeilijk, je hoeft het denk ik niet alleen te doen

Vervelend joh dat je nog steeds níet weet of je er kan blijven wonen , hoop het voor je en zal duimen :blommetje
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 jul 2023, 15:35

Nou weet het niet hoor heeft me twijfels heeft het er wel over gehad over verhuizen met Cora.
Zal wel kleiner willen wonen ,maar je ook zomaar geen ander huis He.
Kan er nog niet aan wennen dat me zus er niet meer is.
Donderdag horen hoe of wat van de belasting ,ga over Cora die is erf genaamde daar komt nog heel wat voor kijken.
Af wachten hoe het ga verlopen.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 jul 2023, 17:07

Afbeelding

Een franse burgemeester heeft genoeg van de hondendrollen is zijn stad

Drollen op de stoep in Franse stad worden op dna onderzocht: 'Ik heb zó genoeg van hondenpoep’
In het Zuid-Franse Béziers zijn hondenbezitters sinds deze week verplicht om voor hun huisdier een ‘dna-paspoort’ te laten maken. De erfelijke gegevens van het diertje worden opgeslagen in een databank. Het stadsbestuur wil zo de strijd aanbinden met hondenpoep op straat.

Frank Renout 19-07-23, 12:23 Laatste update: 13:32
Drollen die op de stoep of het wegdek in het centrum van de stad worden gevonden, zullen op dna worden onderzocht. En zo kan via de databank getraceerd worden welke hond, en vooral ook welke eigenaar, de uitwerpselen heeft laten liggen.

,,Ik heb zó genoeg van hondenpoep’’, zei burgemeester Robert Ménard. ,,Alle gemeenten zouden dit moeten doen. Slecht gedrag moet bestraft worden.’’

De inwoners van Béziers zijn verplicht om bij hun dierenarts een dna-test voor hun hond te laten doen. Dat mag gratis, op kosten van de gemeente. Alleen met een officieel dna-paspoort mag de hond mee uit wandelen worden genomen in het centrum van Béziers. Wie de pas niet bij zich heeft, krijgt een boete van 38 euro.

Boete van 122 euro
Als gemeenteambtenaren poep op straat vinden, kunnen ze dat op erfelijk materiaal laten testen. De politie mag vervolgens in de databank op zoek gaan naar een match tussen drol en dader. De eigenaar van de hond krijgt daarna een boete van 122 euro. De maatregel is deze week van kracht geworden en gaat voorlopig twee jaar gelden.

,,Zo’n systeem bestaat al in Spanje, Italië en Groot-Brittannië’’, aldus de rechts-radicale burgemeester Ménard. ,,Het kost mensen vijf minuten van hun tijd én het leidt tot minder hondenpoep op straat. We hebben het uitgerekend: we haalden tot nu toe nu zo’n duizend hondendrollen per maand van straat, alleen al in het centrum van de stad. Daar moet wat aan gebeuren.’’

En toeristen die onwetend hun hondje meenemen? ,,Als mensen van buiten Béziers komen zullen we soepelheid betrachten’’, aldus Ménard.

:woefwoef :run

Een dna paspoortje voor je hond....om te kijken van wie de drol afkomstig is....kunnen ze je een boete geven achteraf van honderd zoveel euri :surprised
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 jul 2023, 18:26

Truus schreef: ↑
19 jul 2023, 15:35
Nou weet het niet hoor heeft me twijfels heeft het er wel over gehad over verhuizen met Cora.
Zal wel kleiner willen wonen ,maar je ook zomaar geen ander huis He.
Kan er nog niet aan wennen dat me zus er niet meer is.
Donderdag horen hoe of wat van de belasting ,ga over Cora die is erf genaamde daar komt nog heel wat voor kijken.
Af wachten hoe het ga verlopen.
Ach Truus zwaar hè, zonder je zus :dogpet
En al die zaken, duurt wel ffe hoor.
Nee je hebt zeker niet zomaar een ander huis hoor.
Ben benieuwd.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 jul 2023, 20:24

18 jul 2023, 09:39
@ Marga
Afbeelding

Ik denk daar aan de zijkant onderaan er een opening zit :geenidee :)

Leuk gevonden zo :egyptian
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 19 jul 2023, 21:09

DNA paspoort voor de hond :woefwoef vond het eigenlijk eerst lachwekkend
Maar idd mensen worden steeds lakser met opruimen van hun troep waaronder ook dus dat van de hond
Ben toch wel benieuwd of dat gaat werken :geenidee
Zo zou je dus ook eigenaars kunnen vinden die hun hond dumpen en niet met chip geregistreerd zijn

Trouwens met DNA beschikbaar van de mens zouden er veel misdrijven opgelost kunnen worden
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 jul 2023, 17:00

Wat een boel geschreven. Eventjes was ik afwezig, erg moe. Emotioneel, omdat dit ook de periode is waarin mijn ma overleed vorig jaar. Alles komt weer boven.

Truus, mijn ma is vorige week een jaar geleden overleden. Deze week heb ik alles af kunnen sluiten en mijn broer zijn deel overgemaakt. Een jaar ben ik bezig geweest. De belasting heb ik laten doen door iemand. Daar had ik geen zin in om mij daarin te verdiepen .

Marga, die egels, wat leuk. Hier zit ook regelmatig een egel in de tuin, diki vindt hem altijd.

Wat weer een mooie plantenbakken.

Vanmorgen zijn er gipsafdrukken gemaakt van mijn voeten tot en met mijn enkels. Het worden volledig op maat gemaakte schoenen, hoog, met versteviging voor mijn enkels, hak verhoging in de zool om de achillespezen,  ja inmiddels aan beide voeten,  rust te geven. Over drie weken de volgende afspraak, om doorzichtige plastic proef schoenen te passen, daarna weer een paar weken verder, proefschoenen waar ik dan op moet lopen en daarna pas de definitieve schoenen. Kortom, operatie is nog niet direct in zicht en dat vind ik helemaal niet erg. Vanmorgen hoorde ik voor het eerst dat op mijn sokken lopen, wat ik in huis altijd doe, funest is voor mijn achillespees omdat deze dan continue onder druk staat, opgerekt wordt, omdat mijn voet helemaal plat op de grond staat. Waarom is mij dat niet eerder verteld.........

Voor wat betreft de energie ellende. De rechtsbijstand heeft vandaag een aangetekende mail verzondern naar het louche energie bedrijf, gevraagd of ze een contract kunnen overleggen? En dat ik niet akkoord ben met een overname en dat ik nergens iets vanaf weet. . Via de post is dat bedrijf niet bereikbaar omdat hun adres telkens wijzigt. Zegt ook genoeg. Voorlopig ben ik er nog niet vanaf. Bedrijf heeft nu 15 dagen de tijd om te reageren, wat ze waarschijnlijk niet gaan doen. Daarna een vervolg traject. De jurist denkt wel dat het goed komt maar weet ook niet hoe lang dit gaat duren.

Corrie

Bericht door Corrie » 21 jul 2023, 20:24

@ Ientje
Zo zeg dat is een hele procedure voordat je schoenen klaar zijn
Hoop dat je er dan goed op kan lopen zonder pijn
Ik loop graag op blote voeten , afgeraden door de fysio
Voor niemand is op platte schoenen lopen goed
Met dit mooie weer veel de sandalen van Xensible aan
( schokdempende zool met iets verhogende hak)
Met lange wandeling veterschoenen van het zelfde merk of Sketchers , zelfde principe

Johhh wat een gedoe met de energiemij, hoop dat de rechtsbijstand het goed voor je kan regelen
Buiten je eigen schuld door zoiets in de problemen, om moedeloos van te worden
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 23 jul 2023, 08:43

Jo-Anne schreef: ↑
19 jul 2023, 20:24
18 jul 2023, 09:39
@ Marga
Afbeelding

Ik denk daar aan de zijkant onderaan er een opening zit :geenidee :)

Leuk gevonden zo :egyptian
Klopt, er zit een opening aan de kant van de bloempot.

Ik moet momenteel de bak s, morgens gelijk omdraaien anders gaat er steeds een jonge ekster in. Er in lukt hem wel maar er uit is een ander verhaal, hij en zijn ouders raken dan in paniek en maken veel kabaal.

Afbeelding
Natuurlijk moest ik eerst een foto maken voor ik hem weer los liet.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 jul 2023, 09:05

Ientje schreef: ↑
21 jul 2023, 17:00
Wat een boel geschreven. Eventjes was ik afwezig, erg moe. Emotioneel, omdat dit ook de periode is waarin mijn ma overleed vorig jaar. Alles komt weer boven.

Truus, mijn ma is vorige week een jaar geleden overleden. Deze week heb ik alles af kunnen sluiten en mijn broer zijn deel overgemaakt. Een jaar ben ik bezig geweest. De belasting heb ik laten doen door iemand. Daar had ik geen zin in om mij daarin te verdiepen .

Marga, die egels, wat leuk. Hier zit ook regelmatig een egel in de tuin, diki vindt hem altijd.

Wat weer een mooie plantenbakken.

Vanmorgen zijn er gipsafdrukken gemaakt van mijn voeten tot en met mijn enkels. Het worden volledig op maat gemaakte schoenen, hoog, met versteviging voor mijn enkels, hak verhoging in de zool om de achillespezen,  ja inmiddels aan beide voeten,  rust te geven. Over drie weken de volgende afspraak, om doorzichtige plastic proef schoenen te passen, daarna weer een paar weken verder, proefschoenen waar ik dan op moet lopen en daarna pas de definitieve schoenen. Kortom, operatie is nog niet direct in zicht en dat vind ik helemaal niet erg. Vanmorgen hoorde ik voor het eerst dat op mijn sokken lopen, wat ik in huis altijd doe, funest is voor mijn achillespees omdat deze dan continue onder druk staat, opgerekt wordt, omdat mijn voet helemaal plat op de grond staat. Waarom is mij dat niet eerder verteld.........

Voor wat betreft de energie ellende. De rechtsbijstand heeft vandaag een aangetekende mail verzondern naar het louche energie bedrijf, gevraagd of ze een contract kunnen overleggen? En dat ik niet akkoord ben met een overname en dat ik nergens iets vanaf weet. . Via de post is dat bedrijf niet bereikbaar omdat hun adres telkens wijzigt. Zegt ook genoeg. Voorlopig ben ik er nog niet vanaf. Bedrijf heeft nu 15 dagen de tijd om te reageren, wat ze waarschijnlijk niet gaan doen. Daarna een vervolg traject. De jurist denkt wel dat het goed komt maar weet ook niet hoe lang dit gaat duren.
Je staat er toch meer bij stil rond de tijd dat je moeder een jaar niet meer is, sterkte. Wel fijn dat alles nu is afgerond.

Ik hoop dat de steunschoenen helpen tegen de pijn maar het zal zeker wennen worden. Ik heb doorgezakte voeten en ook steunzolen maar mij is wel verteld dat ik de hele dag de zolen moet dragen dus ook schoenen.
Ik hoop dat je er uit komt met hulp van de rechtsbijstand, het is toch te gek voor woorden dat ze dit kunnen maken en jij er niets tegen kunt ondernemen.

Marga.

Bericht door Marga. » 26 jul 2023, 09:36

Vanmorgen kwam ik tijdens mijn wandeling met Lotus een ree met twee jongen tegen. De moeder bleef best lang op het pad staan dus ik kon haar rustig bekijken en toen zag ik ineens de jongen die een stukje bij haar uit de buurt waren. Jammer dat ik geen camera bij mij had maar met dit regenachtig weer laat ik die liever thuis.

Corrie

Bericht door Corrie » 26 jul 2023, 09:51

@ Marga
Dat is toch wel een soort van " gelukmomentje "
Idd jammer geen :Foto
Afbeelding

Plaats reactie