Abigail naar de trimster

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Jolanda

Re: Abigail naar de trimster

Bericht door Jolanda » 12 nov 2019, 12:31

Abigail was bang en ze zei ook niks tegen haar. Zette haar vast en begon gewoon meteen met kammen en knippen.
Ik heb nog gezegd dat Abby wat angsten heeft doordat ze mishandeld en verwaarloosd was, maar dat was complete onzin want dat wist ze echt niet meer.
Zegt ze tegen mij dat ze dingen graag goed door wil nemen als we haar brengen, maar vervolgens heeft ze nog geen 30 seconden de tijd voor de eerste keer dat we er zijn...

Ientje

Bericht door Ientje » 12 nov 2019, 12:46

Eerst borstelen en goed doorkammen, dan knippen, dat scherlt zoveel bij het wassen en fohnen. Daarna , na het wassen en fohnen, netjes afwerken.
Maar de tijd moet je echt altijd nemen, zodat je weet wat er verlangd wordt, en de hond even aan je kan wennen als baasje er nog bij is.
Geen fijne ervaring voor je.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 nov 2019, 12:56

Nee zeker geen fijne ervaring. Zit hier nu echt met een rot gevoel :(

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 nov 2019, 13:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ff geen woorden...ga zo de schaar pakken en haar bijwerken. Op de foto zie je het niet maar overal hangen lange plukken en pieken. Haar staart had ik nadrukkelijk gezegd dat daar maar een klein stukje vanaf mocht en daar is bijna niks van over behalve dan drie of vier lange plukken.. Haar borst en buik... :( :roll:

Truus

Bericht door Truus » 12 nov 2019, 13:59

Wat een trimster zeg
zou er niet meer na toe gaan een andere zoeken
Als Abigail :love dat heeft mee gemaakt vergeten ze dat niet meer
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 12 nov 2019, 15:04

idd. geen woorden voor
bij de staart kan je goed zien dat het niet mooi is gedaan
daar hoef je dus nooit meer heen
moet je nog zelf aan de gang
wat een hond onvriendelijk mens zeg :mrgreen:
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 nov 2019, 15:29

Vrijdag gaat ze naar een goede en lieve trimster, is anderhalf uur verderop maar Marco kan het combineren met zijn werk en daar een taxatie in de buurt doen.
Dus vrijdag gaan we naar Doetichem pfff. De hond op de foto die ik liet zien is van haar en gelukkig is Abigail nog lang genoeg dat er nog wat gered kan worden. Alleen helaas haar staart niet.
Heb net zelf die plukken weg geknipt en nog wat bij haar borst en buik (want daar was de schaar niet geweest) geknipt zodat ze fatsoenlijk kan lopen. Haar voeten ook...echt de plukken zitten er aan en de haren onder haar voeten zijn half weg.
Ze is gelukkig vrolijk nu, maar ben benieuwd hoe ze vrijdag bij Yomanda zal zijn. Nooit meer hoeft ze naar dat mens hier in de buurt.
Dus mocht iemand nog een goede en lieve trimster weten binnen een half uur van Hoogeveen/Dedemsvaart....ik hou mij heel erg aanbevolen.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 nov 2019, 16:20

gelukkig dat je iemand kent die haar vacht nog mooi kan knippen :top
iets eraf kan zo te zien nog wel
wat heb je eigenlijk tegen haar gezegd toen je Abi kwam halen
je zou toch zonder te betalen weg lopen
misschien op fb pagina in de buurt vragen naar goede trimster
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 12 nov 2019, 19:03

Ziet er raar uit, de staart is heel ongelijk, en daar had ze eus af moeten blijven bij een voorpoot lijkt het alsof de schaar dwars op het haar is gezet. Voeten niet netjes. Raar.
Heb je het gezegd tegen de trimster?

Jolanda

Bericht door Jolanda » 13 nov 2019, 14:38

Zij vond dat Abigail op de foto leek en dat ze net zo geknipt had... :roll:
Verder wilde ik daar alleen maar weg met mijn meisje. Ze heeft gisteren de hele dag geslapen. Vandaag wel vrolijk gelukkig en waar ze vrijdag heen gaat is een schat en ik weet zeker dat dat een hele positieve ervaring gaat zijn voor haar. Zij wil dan ook even naar Daisy kijken (die durf ik zelf niet echt te knippen met die vitrage vacht haha) en misschien haar ook even een beetje knippen.
Dus dan zijn mijn meisjes het weekend weer mooi en klaar voor heerlijke boswandeling en weer vies worden :lol:
Iemand vroeg of ik wel zeker wist dat ze de tondeuse niet gebruikt had omdat het zo happig en recht is... Tja ik zal het nooit weten en ga weer op zoek naar een echt goede en lieve trimster.
Het is helaas geen doen om elke keer naar Doetichem te gaan al zou ik dat het liefste wel willen natuurlijk. Vind het zo moeilijk om mijn meisjes uit handen te geven en dan gebeurd dit...
Ik ben van de zomer al gaan zoeken en vragen op diverse pagina's enzo naar trimsters maar geloof dat hier alleen maar tondeuse honden wonen ofzo. Dus mocht iemand een trimster weten in de omgeving van Hoogeveen/Dedemsvaart/Hardenberg of Epe (dan ga ik wel een dagje naar mijn schoonouders) dan hou ik mij echt aanbevolen.

Ientje

Bericht door Ientje » 13 nov 2019, 19:49

Jolanda, als je zegt dat er happen in de vacht zitten, dan is er met de schaar dwars op de haren geknipt ipv met de groeirichting mee. Zeer zeker niet met de tondeuze, want dan krijg je het nooit netjes en dat weet iedere trimster. , het is ook niet netjes, maar je kan een hele lange vacht niet met tondeuze behandelen. Hooguit de buik.
Waar schijnlijk had deze trimster geen ervaring met lange vachten. Dom, met de efileerschaar kom je een heel eind en krijg je geen happen.
Vandaag heb ik, Diki met de efileerschaar ongeveer 1 cm ingekort, er zijn geen happen. Had ik hem daarna gewassen en gefohnd had ik hem keurig af kunnen werken. Maar happen heeft hij nu ook niet.
En ja er wordt eerst geknipt.......als een hond kort moet. Dan wassen en fohnen, want het is zonde van je tijd en de energie en de energie vd hond, om al het haar te fohnen als je het later afscheert.
Maar een hond die lang moet blijven, die kam je goed door , controle op klitten, die verwijderen, voettzooltjes knippen, oren het haar uithalen, eventueel buik knippen, vervolgens wassen en daarna bij knippen. Cq efileren. Maar ja mijn opleiding is van 1980, misschien nu anders.
Ik hoop voor je dat de andere trimster je hond kan fatsoeneren, want ohhh die staart....

Als ik een dergelijke hond op tafel had gehad in mijn tijd, was dat een uitdaging geweest, maar ik had ook gevraagd of je er bij wilde blijven, om te zeggen hoe of wat.
Zo jammer dat dit allemaal fout is gegaan.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 14 nov 2019, 09:21

Terwijl toen ik contact met haar had en vroeg of zij dat kon, zij zei dat ze dat heel goed kon en dat gebruikte ze de effileerschaar en dan werd het heel mooi...
Nou echt elke keer dat ik Abigail van achter zie kan ik wel in janken uit barsten :( Helaas zal daar weinig mee te doen zijn, zal moeten groeien.
Morgen zullen we zien wat er nog van te maken valt. Nu moet ik weer op zoek naar een trimster, maar ik durf gewoon eigenlijk niet eens meer.

Ientje

Bericht door Ientje » 14 nov 2019, 15:27

Ik hoop zo dat je morgen kan zeggen,
,,gelukkig, ziet er roch weer netjes uit, korter dan de bedoeling was, maar in ieder geval netjes.,,
Laat je het ons weten?
Heel veel succes, mag je er nu bijblijven?

Truus

Bericht door Truus » 14 nov 2019, 16:00

Hoop ook zo voor Jolanda dat het morgen goed kom voor ABIGAIL :love
Ben benieuwd morgen na de foto
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 14 nov 2019, 16:10

Ik laat het morgen weten, misschien met foto maar denk dat het donker is voor we thuis zijn dus dan zal ik zaterdag een foto maken.
Misschien maakt zij wel een foto en dan kan ik het nog wel laten zien morgen.
Als ik er bij wil blijven dan mag ik er gewoon bij blijven van haar. Even kijken hoe het gaat, maar in haar heb ik alle vertrouwen. Ken haar al jaren via facebook en haar moppies zien er altijd prachtig uit.
Zij heeft mij destijds geholpen met hoe ik Abigail zelf moest knippen (ook welke scharen enzo ik nodig had) en steeds tips gegeven via foto's en filmpjes e.d. Dus dankzij haar heb ik het tot nu toe zelf gekund. Het is dat mijn lichaam mij nu in de steek laat want anders had ik het nog steeds zelf gedaan.

Corrie

Bericht door Corrie » 14 nov 2019, 16:50

succes morgen, komt vast goed
maak er een gezellig uitje van
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 nov 2019, 13:59

Ik heb er voor gekozen om er niet bij te blijven. Daisy werd alleen maar onrustiger toen ze door kreeg dat er wat ging gebeuren. Wilde steeds naar mij en dat werkt niet. We zitten vlakbij en de meiden waren meteen dol op haar.

Kreeg net deze foto:

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 15 nov 2019, 14:56

kijk nou toch
geweldige foto :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 nov 2019, 14:59

Ja he :lol:
Daisy wordt voor het eerst in haar leven geknipt hihi.
Ben zo benieuwd. Zit vol spanning te wachten, maar nu gezonde spanning en niet zoals dinsdag stress en ik kan wel huilen spanning.

Truus

Bericht door Truus » 15 nov 2019, 15:44

Ach goossie zie ze zitten
Geweldige foto :love
Nou dit komt nu wel goed Jolanda
Afbeelding

Plaats reactie