Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Marga.

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Marga. » 05 okt 2023, 11:31

Bedankt, ja Nemo ziet er voor een huis, tuin en keukenkat goed gelukt uit.
Maar ik zag bij de dierenarts een grijze main coon poes die uit de fok kwam maar zich daar niet meer gelukkig voelde, het was daar te druk voor de poes die al iets ouder werd.
Het was echt een prachtige kat, ik vind grijze of grijs/zwarte main coons toch prachtige katten.
Als Nemo er niet meer is wil ik geen nieuwe kat meer, ik ben toch meer een hondenmens al ben ik natuurlijk gek op Nemo.
Maar als ik dan zo'n prachtige kat zie zou ik me zo kunnen bedenken, beter mijn verstand gebruiken.
Pas als ik de zorg voor een hond niet meer aan zou kunnen, zou ik eventueel weer voor een kat uit het asiel gaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 okt 2023, 12:40

Na Ike hier ook geen kat meer genomen. Nam ik weer een kat dan deed ik het voor Diki.en dat is natuurlijk een domme reden. Toch kriebelt het wel, maar inderdaad, verstand gebruiken. Een kat kost veel geld alleen al de kattenbakkorrels hakken er goed in.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 okt 2023, 12:41

Een egelhuisje? Hoe ziet dat eruit?

Marga.

Bericht door Marga. » 06 okt 2023, 09:55

Ientje schreef:
05 okt 2023, 12:40
Na Ike hier ook geen kat meer genomen. Nam ik weer een kat dan deed ik het voor Diki.en dat is natuurlijk een domme reden. Toch kriebelt het wel, maar inderdaad, verstand gebruiken. Een kat kost veel geld alleen al de kattenbakkorrels hakken er goed in.
Klopt en de verwende Nemo gaat alleen op die houtkorrels en die zijn volgens mij het duurste.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 okt 2023, 09:57

Ientje schreef:
05 okt 2023, 12:41
Een egelhuisje? Hoe ziet dat eruit?
Dit egelhuisje heb ik, hij moet alleen nog in elkaar.

Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 okt 2023, 10:11

Oh wat een leuk huisje, heb je daar een linkje van?
Ik had voor ike een soort stofvrij heel fijn spul, daar kon een hond veilig een hap van nemen, het liep vreselijk uit dat wel. Die hputkorrels zijn ook erg duur klopt.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 okt 2023, 10:15

Corona prik vanmorgen gehaald. In plaats van op loopafstand moest ik nu met de tram en nog een stukje lopen. Diki had weer veel bekijks, en er was er maar eentje die zei, mag niet. Vervolgens haar werkkleding zag en toen mocht ik door. Ze deed keurig haar werk, eenn halve meter achter mij zitten zodat de achterbuurman in de rij netjes op afstand bleef. :applaus
Maar ja, toen ik naar buiten ging, sleurde ze me werkelijk vooruit, helemaal goed ging het dus niet. Aan de andere kant io was zenuwachtig en dan haalt ze mij uit die situatie. Zo kan je dus alles goed praten :surprised

Corrie

Bericht door Corrie » 06 okt 2023, 12:35

Jij bent er vlug bij met corona prik
Henk heeft ook bericht gekregen , hij moet naar Kanaleneiland
Maar hij gaat eerst morgen voor de griep prik
Ik doe beide niet, ook niet eerder gedaan
Heb wel vorig jaar corona gehad en Henk ook ondanks 4 prikken

Hoezo zenuwachtig Ientje , fijn dat Diki :love dan ingrijpt
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 06 okt 2023, 13:09

Wat een leuk egel huisje Marga
Al een corona prik gehad Ientje
Doe het ook niet heeft geen corona gehad.
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 06 okt 2023, 20:11

Iedereen moet zelf beslissen of ze een prik willen. Het geeft heel veel mensen rust als ze tegen griep /Corona zijn gevaccineerd.

Mijn prikkies(s) mogen ze aan Fikkie geven.

Marga.

Bericht door Marga. » 07 okt 2023, 10:04

Dit is de link van het egelhuisje.

https://tuinmaak.nl/egelhuis.htm?gclid= ... csQAvD_BwE

Ik wilde eerst zo'n kant en klare egelmand kopen maar die blijken niet zo geschikt te zijn, geen idee waarom niet dit stond er niet bij vermeld.

Afbeelding
Egelmand

Marga.

Bericht door Marga. » 07 okt 2023, 10:10

Hierom zijn de egelmanden dus niet geschikt.

De slurf is heel kort waardoor andere dieren makkelijk bij de slapende egel binnen kunnen komen. Zonder plastic aan de bovenkant stroomt regen, sneeuw en ander vocht gewoon naar binnen. De mand is heel erg licht en voor grotere dieren, vossen en honden, makkelijk omver te werpen.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 okt 2023, 10:12

Oei dat scheelt in prijs. Bol.com 30 euro. Dank je Marga

Ientje

Bericht door Ientje » 08 okt 2023, 08:55

Goedemorgen. Vanmorgen keek ik op weerplaza. . En weer komt er iedere dag een dag warm weer bij. Nu pas op donderdag richting normaal herfstweer maar dan nog 18 graden. Een paar dagen geleden stond er nog vanaf zondag, dus vandaag, koeler weer. Als we eenmaal in zo,n bepaald gebied zitten bIijft het hangen. Ik vind het eng, zo snel het nu warmer en langer en eerder in het jaar warm wordt,

Heerlijk gewandeld in het park rustig, een hond gezien die Diki dag ging zeggen, een sheltie, dus mooi formaat bij elkaar. De eenden zijn weer terug, toch nog een nijlans gezien, maar in zijn eentje durft die kennelijk de eenden njet te verjagen.

Fijne dag allemaal.

Corrie

Bericht door Corrie » 08 okt 2023, 10:00

Ik vind het heerlijk zo'n zachte nazomer / herfst
Vroeger :oldtimer toen we nog met de kinderen in de herfstvakantie een weekje weg gingen toch ook vaak van dit soort weer gehad :dance
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 08 okt 2023, 13:01

Ientje schreef:
08 okt 2023, 08:55
Goedemorgen. Vanmorgen keek ik op weerplaza. . En weer komt er iedere dag een dag warm weer bij. Nu pas op donderdag richting normaal herfstweer maar dan nog 18 graden. Een paar dagen geleden stond er nog vanaf zondag, dus vandaag, koeler weer. Als we eenmaal in zo,n bepaald gebied zitten bIijft het hangen. Ik vind het eng, zo snel het nu warmer en langer en eerder in het jaar warm wordt,

Heerlijk gewandeld in het park rustig, een hond gezien die Diki dag ging zeggen, een sheltie, dus mooi formaat bij elkaar. De eenden zijn weer terug, toch nog een nijlans gezien, maar in zijn eentje durft die kennelijk de eenden njet te verjagen.

Fijne dag allemaal.
Vandaag is het in Dordrecht niet (te) warm voor de tijd van het jaar.
Dit jaar werd het volgens mij pas in juni warm, kan me nog herinneren dat ik in mei nog mijn winterjas aan had.

Laat je niet gek maken door al dat klimaatgeneuzel. Zolang alle regeringsleiders voor iedere zucht en scheet in het vliegtuig stappen en de F1 overal met open armen ontvangen wordt, valt het volgens mij allemaal wel mee.

Corrie

Bericht door Corrie » 13 okt 2023, 11:50

Afbeelding

Al het één en ander gedaan , begon met tel in de wacht bij huisarts, er was gisteren gebeld maar Henk wist niet meer waarom.,formulier bloedprikken gehaald naar de fysio apparaten gebruikt , badkamer en wc matje gewassen, douche gordijn zit er nu in , met de hondjes 2e ronde , gelukkig droog
Voor het appt troep weer weggeveegd
Zo lunch , Henk kalium te laag dus extra bij fruit een tomaat en vanmiddag nootjes en rozijnen
De 23e moet hij weer laten prikken
De hh hulp komt straks dus zij mag de badkamer en toilet ruimte een goeie beurt geven

Fijne dag allemaal :zwaai
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 13 okt 2023, 13:51

Zo je heeft al een hoop gedaan Corrie
Hier ook droog wel een hoop wind
Ga zo schoppen in Zwijndrecht
Leuk plaatje ook een fijne dag
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2023, 08:07

Pfooeeeee ga ik in de voetbal pauze naar boven om te controleren of er niets ingeregend is. Het stortregende hier met onweer en al. Staat de badkamer blank, wc stortbak lekt. Buurman ene kant zat in een stadion, buurman andere kant kwam kraantje dichtdraaien, had ik ook gedaan maar bleef lekken., oke lekte dus bij een of andere bout. Buurman weer naar huis en terug met een doos vol rubber ringetjes en dat gemaakt. Hij liet er de voetbal voor in de steek, ze stonden toch achter. Ik maar dweilen en dweilen, mijn waterrekening is zeker omhoog nu, het stond tot aan het randje van de verhoogde drempel, had ik de voetbal afgekeken, dan was de hele bovenverdieping kledder, en daar ligt vloerbedekking......

Door het doorblazen en schoonmaken van de leidingen een aantal weken terug zat er een filtertje verstopt. Ja weet ik veel. Maar buurman had het zelfde gehad.

Jullie snappen dat ik hier zo graag wil blijven wonen zulke fijne buren. Want al dweilende boven begon diki beneden te blaffen. Stond buurman van de andere kant , ze waren thuis, of ze nog konden helpenl. Waar vind je zulke buren? Morgen maar even bloemetjes kopen en brengen

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2023, 08:09

Corrie, bananen zijn ook kalium bronnen, net als tomaten.

Plaats reactie