Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Corrie

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Corrie » 14 okt 2023, 08:56

Idd Ientje zulke buren vind je niet overal , gelukkig heb je op tijd ontdekt dat het lekte

Banaan weet ik dat eten we al iedere dag :dance
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 14 okt 2023, 09:15

Schrok ik me vanochtend toch het apel.... de doggies bleven achter tja er hadden schapen gegraasd, ik weer terug gelopen en zie iets liggen waarvan ik denk waarom ruimen mensen dat niet op :mrgreen
De dames merken dat het menens is en komen :dogwalk willen dan nog ff ruiken aan wat er ligt
Nee bah zeg ik en zie het dan bewegen en komt omhoog met van die scharen :surprised ppfffttt
We kwamen er daarna nog meer tegen , zag een echt grote lopen , de dames zagen het gelukkig niet
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 14 okt 2023, 09:22

Corrie schreef:
14 okt 2023, 09:15
Schrok ik me vanochtend toch het apel.... de doggies bleven achter tja er hadden schapen gegraasd, ik weer terug gelopen en zie iets liggen waarvan ik denk waarom ruimen mensen dat niet op :mrgreen
De dames merken dat het menens is en komen :dogwalk willen dan nog ff ruiken aan wat er ligt
Nee bah zeg ik en zie het dan bewegen en komt omhoog met van die scharen :surprised ppfffttt
We kwamen er daarna nog meer tegen , zag een echt grote lopen , de dames zagen het gelukkig niet
Gisteren stond Cooper stil, ik dacht wat is er aan de hand. Lag er een joekel van een rivierkreeft :surprised. We zijn heel snel doorgelopen.

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2023, 09:46

Oh ja, die rivierkreeften, joekels zitten er bij, en die zijn natuurlijk door al die regen maar eens een ommetje gaan maken en uit het wster gekropen.. Engerds zijn net.

Marga.

Bericht door Marga. » 14 okt 2023, 10:02

Gelukkig zie je ze hier (nog) niet.

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2023, 12:02

Ze zwemmen vast wel een keer richting Groningen, :lol

Marga.

Bericht door Marga. » 16 okt 2023, 09:10

Ientje schreef:
14 okt 2023, 12:02
Ze zwemmen vast wel een keer richting Groningen, :lol
Hier vrees ik ook voor, ik heb het niet zo op dit soort dieren krabben vind ik ook niets.

Ientje

Bericht door Ientje » 17 okt 2023, 08:30

Tja, alles wordt warmer, dus die kreeften blijven hier wel. En ze komen vanzelf met de rivieren mee.
Hebben jullie ook nog geen halsbandparkieten Marga? Hier hele zwermen, maar spreeuwen en mussen, merels, praktisch niet meer. Net als eenden, in het broedseizoen als de nijlganzen hier zijn, zie je geen eend. Nu zijn er weer een stuk of tien, vroeger tientallen. Scholeksters, hele zwermen in het voorjaar in het groen. Nu bebouwd, ooit zag ik er nog eentje, zielig pikkend op de parkeerplaats, kon wel janken. Scholeksters kunnen heel oud worden en blijven ieder jaar terugkomen naar hun geboorteplek. Waar zijn ze gebleven.
De buizerd die hier altijd vloog, ook nooit meer gezien.
En dan denk ik aan een paar jaar terug. De buxusmot. Ze waren tot aan de rivieren gekomen en opeens er over. In een zomer waren hier werkelijk alle buxussen aangevreten en dood. Niets tegen te doen. Vergif kon, maar ook dat hielp bitter weinig,
Laatst gewijzigd door Ientje op 17 okt 2023, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Ientje

Bericht door Ientje » 17 okt 2023, 08:32

Corrie hoe gaat het ?
JoAnne hoe gaat het?

Corrie

Bericht door Corrie » 17 okt 2023, 09:57

@ Ientje
Aantal nachten redelijk door kunnen slapen dus dat scheelt een hoop
Vanochtend lange wandeling gemaakt :dogwalk :run we waren vroeg dus pikkedonker .
Gisteren is m'n zoon geopereerd , goed gegaan en weer thuis, kan / mag een paar dagen niet praten
Mooi weer maar best koud in huis , denk dat Henk straks zegt dat de verwarming aan moet :oldtimer
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 17 okt 2023, 13:31

Ja hier ook al vroeg aan de wandel met de pup Luca ging met Cora mee
Fijn dat je zoon weer thuis is Corrie.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 18 okt 2023, 09:41

Ientje schreef:
17 okt 2023, 08:30
Tja, alles wordt warmer, dus die kreeften blijven hier wel. En ze komen vanzelf met de rivieren mee.
Hebben jullie ook nog geen halsbandparkieten Marga? Hier hele zwermen, maar spreeuwen en mussen, merels, praktisch niet meer. Net als eenden, in het broedseizoen als de nijlganzen hier zijn, zie je geen eend. Nu zijn er weer een stuk of tien, vroeger tientallen. Scholeksters, hele zwermen in het voorjaar in het groen. Nu bebouwd, ooit zag ik er nog eentje, zielig pikkend op de parkeerplaats, kon wel janken. Scholeksters kunnen heel oud worden en blijven ieder jaar terugkomen naar hun geboorteplek. Waar zijn ze gebleven.
De buizerd die hier altijd vloog, ook nooit meer gezien.
En dan denk ik aan een paar jaar terug. De buxusmot. Ze waren tot aan de rivieren gekomen en opeens er over. In een zomer waren hier werkelijk alle buxussen aangevreten en dood. Niets tegen te doen. Vergif kon, maar ook dat hielp bitter weinig,
Nee, ook geen halsbandparkieten hier maar wel mussen, spreeuwen en merels en ook genoeg eenden. Buizerds zie je hier ook best veel, vooral in de wintermaanden zitten ze veel in bomen langs de wegen.

Marga.

Bericht door Marga. » 18 okt 2023, 09:46

Fijn dat je zoon weer thuis is Corrie.

Hier gaat alles zijn gangetje. Gisteren ben ik bij mijn jarige broer geweest en vandaag ga ik mijn gras maaien voor de laatste keer dit jaar denk ik. De grasmachine en grastrimmer ook maar even goed schoonmaken voor de winter.

Ientje

Bericht door Ientje » 21 okt 2023, 12:04

Pffff avontuur. Vanmorgen zandbakje vd gerbils schoon gemaakt. Even deurtje opengelaten, zo dom. Pakte ik de stofzuiger zie ik diki heel zenuwachtig doen, zo bang is ze nu ook weer niet voor de stofzuiger. Was fietje een vd twee gerbils ontsnapt. Ze rende vrolijk door de kamer. Rond half 9 vanmorgen. Het beestje liep van links naar rechts, diki er achteraan. Maar te pakken kregen we haar niet. En opeens verdwenen. Ik ben op de bank gaan zitten met een tupperware bakje in de aanslag, maar geen fietje. Toen sloeg de koelkast aan en hoorde ik geroffel. Gerbils roffelen met de achterpootjes bij schrik.ze zat dus rustigjes achter de koelkast. Maar niet bereikbaar. Had ik mijn aquarium netje nog maar. Dus fietje achter en diki en ik voor de koelkast zien jullie het voor je? Uitendelijk drie dierenambulances gebeld. Utrecht mocht nieuwegein niet doen, ijsselsyein idem, woerden wel maar die kwam niet. Ijsselstein had gezegd als woerden niet komt en daar is grote kans op bel je mij maar. En ja hoor hij kwam, met een enorm net voor zwanen.
Trok met een hand de koelkast vd muur, zucht, ik had hem met moeite tien cm vd kant gekregen. Vervolgens het fornuis en fietje liep onder de la vh fornuis. Heel voorzichtig aan de voorkant de la geopend, met zijn tweeen ervoor en bam bakje vd tupperware op fietje . Hebbes, meteen in vervoersbakje en terug in het verblijf. Ik heb haar niet meer gezien.
Nu hopen dat de dames niet gaan vechten want fietje ruikt nu natuurlijk anders.
Ik ben kapot. Want gelijk maar achter de apparaten gesopt. Wat een stofvlokken,

Corrie

Bericht door Corrie » 21 okt 2023, 12:44

@Ientje
wat een avontuur en ook stress natuurlijk .
fijn dat er toch iemand kwam en nog wel een sterke man :gniffel
geluk bij een ongeluk haha gelijk even de boel schoongemaakt :goedzo
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 okt 2023, 13:24

Bedenk me u wel. Alles komt in 3en, vorige week de ondergelopen badkamer, vandaag Fietje, wat is nummer drie......ik moet maar heel stil op de bank blijven zittem :ffedenken :surprised

Ientje

Bericht door Ientje » 21 okt 2023, 13:25

Hoe gaat het met je zoon Corrie?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 okt 2023, 13:33

Lekker zonnetje hier vandaag :zonkiss
Afbeelding
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 23 okt 2023, 14:50

Hier ook Jo-Anne
We hebben lang gewandeld :dogwalk
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 okt 2023, 15:01

Jo-Anne schreef:
23 okt 2023, 13:33
Lekker zonnetje hier vandaag :zonkiss
Afbeelding
Fijn dat je hebt kunnen wandelen en weer op het forum bent :loveheart
Afbeelding

Plaats reactie