Het gaat weer wat minder met Balou.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Corrie

Re: Het gaat weer wat minder met Balou.

Bericht door Corrie » 03 aug 2023, 11:59

Bonus tijd voor Balou en jou :dogpet geniet ervan Marga
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 aug 2023, 11:03

Dat doen we zeker.

Marga.

Re: Het gaat weer wat minder met Balou. Update.

Bericht door Marga. » 27 okt 2023, 11:10

Het gaat weer wat minder met Balou.
Hij giert het uit als ik hem optil wat ik deed om hem naar boven te brengen omdat mijn kleinkinderen kwamen.
Eerst dacht ik nog dat ik misschien per ongeluk zijn nekvel vast had gehad maar toen ik hem weer naar beneden wilde brengen
en er dus op bedacht was dat ik hem met beleid moest optillen gilde hij weer.
Hij heeft duidelijk pijn in zijn borstkast maar hij heeft buiten de pijn geen klachten.
Hij hoest wel maar dit doet hij altijd en hij is ook wat humeurig naar Lotus maar hij eet en drinkt goed en wil ook graag wandelen.
Ik heb contact gehad met de assistente van de dierenarts en er word in de loop van de dag terug gebeld door de dierenarts voor advies.
Misschien moet Balou meer vochtafdrijvers, ik hoor het wel, ik vind het alleen naar om te denken dat hij misschien steeds pijn heeft zonder dat hij dit laat zien.

Marga.

Bericht door Marga. » 27 okt 2023, 12:34

De dierenarts heeft net gebeld, zij denkt bij pijn bij het optillen eerder aan buik of rugpijn.
Balou moet nu de pijnstiller tegen buikpijn die ik altijd voor hem in huis heb, ik dacht niet aan buikpijn omdat hij dan niet wil eten en ook niet wil wandelen maar het is het proberen waard.
Heeft hij na het weekeinde nog last dan moet ik terugbellen.
Ik sta er bij een hond met hartproblemen eigenlijk nooit bij stil dat hij ook iets aan zijn andere organen kan krijgen nu hij ouder word.
Ik ben weer wat gerustgesteld wat zijn hart aangaat, afwachten hoe het in het weekend gaat.

Corrie

Bericht door Corrie » 27 okt 2023, 13:12

De arme lieverd :dogpet hoop dat de pijnstiller helpt
Beterschap voor Balou
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 27 okt 2023, 16:48

Marga. schreef:
27 okt 2023, 12:34
De dierenarts heeft net gebeld, zij denkt bij pijn bij het optillen eerder aan buik of rugpijn.
Balou moet nu de pijnstiller tegen buikpijn die ik altijd voor hem in huis heb, ik dacht niet aan buikpijn omdat hij dan niet wil eten en ook niet wil wandelen maar het is het proberen waard.
Heeft hij na het weekeinde nog last dan moet ik terugbellen.
Ik sta er bij een hond met hartproblemen eigenlijk nooit bij stil dat hij ook iets aan zijn andere organen kan krijgen nu hij ouder word.
Ik ben weer wat gerustgesteld wat zijn hart aangaat, afwachten hoe het in het weekend gaat.
Ik vind je reactie aangezien Balou een "hartpatiëntje" is heel logisch natuurlijk denk je daar eerst aan.
Ik had een herder vroeger die nooit zijn pijn liet zien, iedereen zei altijd die heeft een lachend smoeltje daar zie je niks aan.
Maar hij had wel pijn. In zijn rug in dit geval.

Hopen dat dit helpt Marga :blommetje hij is blij hoor met jou verzorging en liefde voor hem :dogpet :xlove
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 28 okt 2023, 08:44

Een hondje met hartproblemen geeft extra zorgen, als het even minder gaat denk ik idd gelijk aan zijn hart terwijl hij natuurlijk ook aan zijn andere organen iets kan krijgen.
Het gaat nog hetzelfde, hij slaapt vooral veel, ik ga hem natuurlijk niet optillen om te kijken of hij het uitgilt.
Ik geloof in ieder geval niet dat hij rugpijn heeft ziende dat hij zonder problemen op en vanaf de bank springt.
Buikpijn zal kunnen al laat hij niets van de symptomen zien die hij anders wel heeft.
Ik laat hem het weekend zoveel mogelijk met rust en maandag zie ik wel weer.

Marga.

Bericht door Marga. » 09 nov 2023, 09:31

Vannacht was een slechte nacht voor Balou.
Hij begon rond een uur of één te janken, ik heb hem uitgelaten en weer in zijn bench gedaan maar hij begon al snel weer te janken.
Ik heb hem toen op de bank gelaten en ben bij hem gaan zitten, hij was onrustig en blies hard bij de uitademing.
Ik ben bij hem blijven zitten uiteindelijk viel hij in slaap en ben ik naar bed gegaan.
Maar ik kon niet meer slapen en ben nog tich keer mijn bed uit gegaan om bij Balou te kijken.
Ik dacht hem een paar keer te horen maar als ik bij hem kwam lag hij rustig.
Een kleine wandeling wilde hij vanmorgen ook niet, hij sjokte achter mij aan.
Ik had besloten om met Balou naar de dierenarts te gaan om haar om advies te vragen
maar zij wil eerst nog kijken of het beter gaat als zijn medicijnen verhoogd worden.
Ze gaat er wel vanuit dat de problemen door zijn hart worden veroorzaakt.
We kijken nu hoe het gaat met een hogere dosis medicijnen en dan zien we wel weer verder.

Ientje

Bericht door Ientje » 09 nov 2023, 09:56

Wat een zorgen weer Marga. Sterkte, en ik hoop dat de verhoging vd medicatie gaat helpen.

Corrie

Bericht door Corrie » 09 nov 2023, 15:37

Hoop dat de hogere doses medicijn Balou zullen helpen :dogpet
Kan me voorstellen dat je niet echt meer kon slapen , denk dat ik op de bank was gaan liggen
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 09 nov 2023, 15:44

Dat was een onrustige nacht voor jullie. Snap dat je tig keer je bed uit bent gegaan om bij Balou te kijken.

Sterkte en hopelijk heb je komende nacht meer rust dan afgelopen nacht.

Ientje

Bericht door Ientje » 10 nov 2023, 08:08

Merk je al dat het wat helpt?

Marga.

Bericht door Marga. » 10 nov 2023, 10:01

Corrie schreef:
09 nov 2023, 15:37
Hoop dat de hogere doses medicijn Balou zullen helpen :dogpet
Kan me voorstellen dat je niet echt meer kon slapen , denk dat ik op de bank was gaan liggen
Ik slaap beneden dus kan de honden en kat s, nachts goed horen.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 nov 2023, 10:09

Het gaat wel weer wat beter maar hij is nog niet de oude, hij slaapt veel eigenlijk de hele dag maar hij kijkt weer wat helderder uit zijn ogen.
Ik heb gisteren een dik kussen voor in de bench voor hem gekocht.
Balou heeft staar en ziet overdag redelijk maar als het schemerig word kan hij geen diepte inschatten.
Hij heeft dan moeite met van de bank springen en ik ben bang dat hij er als ik er niet bij ben hij er af valt, vandaar de veilige bench.
Vanmorgen melde Balou zich om vier uur, ik heb hem uitgelaten en daarna wel op de bank laten slapen.
Hij ligt er nu nog te slapen maar heeft wel zijn medicijnen en eten gehad, hij meld zich wel als hij uit wil.

Truus

Bericht door Truus » 10 nov 2023, 14:33

Dat zijn zorgen Marga
Sterkte met verhoging van de medicatie Balou :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 nov 2023, 18:47

Nog niet goed, maar wel beter, hopelijk zet het door, het beter worden. ,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 nov 2023, 21:21

Marga. schreef:
10 nov 2023, 10:09
Het gaat wel weer wat beter maar hij is nog niet de oude, hij slaapt veel eigenlijk de hele dag maar hij kijkt weer wat helderder uit zijn ogen.
Balou heeft staar en ziet overdag redelijk maar als het schemerig word kan hij geen diepte inschatten.
Hij heeft dan moeite met van de bank springen en ik ben bang dat hij er als ik er niet bij ben hij er af valt, vandaar de veilige bench.
Vanmorgen melde Balou zich om vier uur, ik heb hem uitgelaten en daarna wel op de bank laten slapen.
Hij ligt er nu nog te slapen maar heeft wel zijn medicijnen en eten gehad, hij meld zich wel als hij uit wil.
Fijn dat het weer wat beter gaat met Balou, Marga. Zijn toch weer zorgen :dogpet
Hij kan in ieder geval heerlijk liggen op zijn nieuwe kussen. Duur zijn die dingen tegenwoordig :aaiaiai
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 11 nov 2023, 09:01

Jo-Anne schreef:
10 nov 2023, 21:21
Marga. schreef:
10 nov 2023, 10:09
Fijn dat het weer wat beter gaat met Balou, Marga. Zijn toch weer zorgen :dogpet
Hij kan in ieder geval heerlijk liggen op zijn nieuwe kussen. Duur zijn die dingen tegenwoordig :aaiaiai
Deze komt bij de Action weg, nog geen 10 euro en best dik. Ze hebben er nog meer mooie hondenkussens en ook die waren dik maar pasten niet in de bench.

Marga.

Bericht door Marga. » 11 nov 2023, 09:14

Het gaat vandaag net als gisteren met Balou. Hij maakte mij vannacht om drie uur wakker waarna ik hem heb laten plassen.
Vanmorgen melde hij zich weer tegen zeven uur en toen ben ik een rondje met hem gaan wandelen.
Hij was niet zo sloom als gistermorgen en blafte ook tegen de eksters achter het huis.
Ik denk dat ik vanmiddag even mijn bed in duik, ik kom moeilijk weer in slaap als Balou mij wakker maakt.
Hij word natuurlijk ook ouder met zijn elf en half jaar en dan komen dit soort problemen.
Al denk ik wel dat het nu vooral te maken heeft met de verhoging van de ontwatering tabletten maar het ouder worden kan wel mee gaan spelen.
Gizmo en Mowgli moesten soms ook wel s' nachts uit toen ze ouder werden.
Ik ben blij dat Lotus ook op een plasmat kan, voor haar zal ik er s, nachts niet uit hoeven.
Dit kan met een hondje van drie kilo maar met een hondje van een kilo of zeven en een Berner Sennen kruising is dit niet mogelijk.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 nov 2023, 09:28

Valt niet mee gebroken nachten Marga , dit hoort er een beetje bij met wat oudere hondjes , wij :oldtimer hebben daar ook last van
Neem lekker je rust vanmiddag .
Afbeelding

Plaats reactie