Zeker gemakkelijk , was altijd zo'n werk ontdooien en water opvangen
Toen we hier kwamen wonen ook zo 1 gekocht
@ Jo-Anne
Fijn zo'n handige broer
Zeker gemakkelijk , was altijd zo'n werk ontdooien en water opvangen

Daar moet hij voor onder narcose.Ientje schreef: ↑02 dec 2023, 12:04Oh Marga dat is heel naar als een kater daar last van heeft. Een dierenarts kan ook de blaas aanprikken van buiten af om urine te krijgen. Deze is dan steriel, dus goed voor onderzoek. Maar bij Nemo zal dat denk ik niet makkelijk gaan.
Ike liet dat gewoon heel makkelijk toe,
Ik ben gek op kerst en alles wat hier bij hoort maar volgend jaar koop ik wel een kleinere kerstboom.Lise schreef: ↑02 dec 2023, 13:02Vandaar dus voor mij geen kerstboom. Ik heb helemaal niets met kerst, maar voor de mensen die dat wel hebben, geniet ervan.Marga. schreef: ↑02 dec 2023, 11:43Ik had gisteren mijn dag niet.
Ben ik bezig met het neer zetten van de kerstboom komen mijn zoon en schoondochter op de koffie, gezellig en de boom kon wachten.
Zie ik ineens dat kat Nemo midden in de kamer in de plashouding ging zitten maar dat er niets kwam.
Hij was erg onrustig en ging op den duur spugen, dus de dierenarts gebeld, hij mocht gelijk komen.
Gelukkig had hij geen echte blaasverstopping maar dacht de da aan een blaasontsteking met struviet en dat hij wel kan plassen maar het niet durft door pijn.
Hij heeft eerst een blaasontspanner en pijnstilling via een injectie gehad de pijnstilling moet hij de komende dagen ook en dinsdag moet ik urine opvangen en langsbrengen voor verder onderzoek.
Het is moeilijk te zeggen of hij heeft geplast met houtkorrels maar het ziet er wel naar uit hierbij is hij ook weer rustig.
Dinsdag hoop ik meer te horen.
Toen ik de kerstboom eindelijk had staan en ik hem op zijn plek wilde zetten zat het kleedje onder het tafeltje dubbel.
Ik hem voorzichtig recht trekken, zit ik ineens met de kerstboom op schoot, hij was omgevallen.
Ik had geen zin om hem nog een keer netjes op te tuigen dus ik heb hem na het weer neer zetten wat gefatsoeneerd en ik doe het er dit jaar wel mee.
Volgend jaar wil ik toch een andere boom, eentje waarvoor ik niet vanalles hoef te verslepen en misschien ook wel iets kleiner.
Sterkte met Nemo,
Ik vind een kunstboom wel zo veilig met een hondje die alles opeet wat ze op de vloer tegen komt.
Mijn zoon en schoondochter hebben een vriezer met het zelfde systeem, lijkt mij heerlijk om de vriezer niet meer te hoeven ontdooien.
Vanochtend alleen nog maar wat sneeuw op de auto's, vind het wel koud bbbrrr, boodschappen gedaan en zo weer rondje met de hondjes

@ Ientje

Marga. schreef: ↑05 dec 2023, 14:51De sneeuw begint hier langzaam weg te dooien, er lag vanmorgen weer een nieuwe lading maar ik denk niet dat die morgen gaat halen.
De honden zijn in ieder geval blij als het weer weg is, mijn broer ook.
Die is een paar jaar geleden in de sneeuw uitgegleden en heeft toen een ruggenwervel gebroken.
Nu durft hij als er sneeuw ligt niet meer naar buiten.
In Dordrecht geen sneeuw gezien. Beetje jammer want ik gun Cooper zijn sneeuwpret. Hij is nu 1,5 jaar en heeft nog geen sneeuw gezien.
Je ruggenwervel breken door uitglijden- in de sneeuw is een heel goed excuus om bij sneeuw lekker binnen te blijven. Gelukkig is het huisarrest van je broer binnenkort over en als ik de 14-daagse weersvoorspelling mag geloven, kan hij de komende weken van de buitenlucht genieten.