Shiva naar de dokter
Re: Shiva naar de dokter
Ach Kelly, wat een zorgen. Pas goed op jezelf hé.
Dikke knuffel van mij voor jou en Shiva.
Dikke knuffel van mij voor jou en Shiva.
Ach Kelly wat triest allemaal
Je hebt idd veel meegemaakt met de meisjes , zoveel zorgen
Wens je sterkte en knuff voor Shiva
Je hebt idd veel meegemaakt met de meisjes , zoveel zorgen
Wens je sterkte en knuff voor Shiva

Heftig allemaal.
Los van de dierenarts weet of voel je dat zelf denk ook aan. Je kent je eigen hondje zo goed.
Sterkte.
Los van de dierenarts weet of voel je dat zelf denk ook aan. Je kent je eigen hondje zo goed.
Sterkte.
Je mist mama ook hèKelly schreef: ↑05 jan 2024, 09:24Even een update.
Gister op controle geweest want we merken aan shiva dat het een stuk slechter gaat.
Ik moest van de dokter sinds de diagnose de ademhaling bijhouden via een app en die was de laatste 2 weken echt een heel stuk hoger dan in het begin.
Ze hoest enorm veel maar we zijn niet zeker of dit van het hartprobleem komt of van de slechte luchtpijp die ze heeft.
En ze heeft het zichtbaar zwaar met ademen. Ze ademt vanuit de buik/flanken. Ook hoor je haar hart gewoon kloppen als je er naast zit en het doodstil is. Heel eng
Ze kan ook niet echt goed en ver mee wandelen, traplopen wil ze niet dus ik til haar dan als we bij een trap aankomen. Thuis is ze eigenlijk alleen maar aan het slapen, als er iemand binnenkomt gaat ze hoesten en haar speelgoed pakken maar dan krijgt ze ook weer een hoestbui.
Dus bij de controle zei de dierenarts ook dan we eraan moeten denken dat dit het laatste jaar is dat ze er is.
Haar hartruis is heel erg en ze is steeds zwaarder aan het worden (ondanks minder voer maarja ook minder wandelen) hij heeft nog gekeken of er vocht in de buik zat (met een klein naaldje) maar dat was gelukkig niet zo. We kunnen nog een nieuwe röntgenfoto laten maken maar ik vind dat ook allemaal niet echt meer nodig.
Ze heeft nu een verhoging gehad van de vochtafdrijvers, moet een week aankijken en als we denken dat ze er beter op doet dan is het goed. Als de hoest ook minder word dan heeft ze meer vocht en als het hoesten niet minder word dan is het de luchtpijp en wil hij daar pillen voor gegeven die dan minder hoest zouden moeten geven.
Dus nog even afwachten. Ook is de dierenarts benieuwd of ze dan nu weer wat gewicht zou verliezen want dat wijst ook op vocht.
Maar de dierenarts had wel zo iets van: geen lange wandelingen meer en niet teveel laten uitputten.
Maar spelen en rennen doet ze sowieso niet meer. Shiva was altijd een super druk en vrolijk hondje maar ik vind haar nu een zielig hoopje. En ik ga er ook aan onderdoor. Al die zorgen om die beesies. Als ik bij shiva zit dan zit ik alleen maar op te letten wat er is en of het goed gaat. Heb geen moment rust. Ik heb gewoon een trauma van juicy opgelopen en wil dat koste wat kost vermijden dat ze straks ook zo’n lijdensweg krijgt. Dus de dierenarts heeft ook al aangegeven dat dat zeker niet gaat gebeuren want we mogen zelf de keuze maken of het genoeg is geweest. Hij zegt dat ik/wij zo vaak bij hen zijn geweest en dat ze al zoveel andere dingen mankeren dat hij ook zo iets heeft van: jullie hebben en doen er alles aan, ze krijgen de beste verzorging maar eens is het genoeg.
En ik ben het met Yvonne eens, echt hoor je weet zelf wanneer het goed is zo jullie allebei Shiva en jij 
Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes.
Ik moet zeggen dat de pillen wel wat werken volgens mij. Of in ieder geval ze hoest wel minder. Merk ook verbetering als ze net haar medicatie heeft gehad dat het een uur of 2 later wat beter gaat met de ademhaling.
Maar even aankijken en anders volgende week weer bellen.
@jo-anne dankje voir je lieve woorden, ik weet dat het ook wel zo is wat je zegt.
Kareltje is al weer een stuk ouder he? 14 of 15 toch? Maar heeft kareltje dan ook hartproblemen of dat niet? Als ik stop met de medicatie dan is shiva denk ik binnen een maand of 2 erg ver weg. Maar doof en slecht zien is ook al erg. En hij heeft ook een slechte rug toch? En dan ook zoveel hoestten.. wat een hoop probleempjes ook hoor.
Toch blijft het vreemd dat ik en mama altijd dachten dat shiva de sterkste zou zijn en ouder zou worden dan soes. Zoals het er nu uitziet gaat soes die “wedstrijd” winnen. Heel vreemd en confronterend
Ik moet zeggen dat de pillen wel wat werken volgens mij. Of in ieder geval ze hoest wel minder. Merk ook verbetering als ze net haar medicatie heeft gehad dat het een uur of 2 later wat beter gaat met de ademhaling.
@jo-anne dankje voir je lieve woorden, ik weet dat het ook wel zo is wat je zegt.
Kareltje is al weer een stuk ouder he? 14 of 15 toch? Maar heeft kareltje dan ook hartproblemen of dat niet? Als ik stop met de medicatie dan is shiva denk ik binnen een maand of 2 erg ver weg. Maar doof en slecht zien is ook al erg. En hij heeft ook een slechte rug toch? En dan ook zoveel hoestten.. wat een hoop probleempjes ook hoor.
Toch blijft het vreemd dat ik en mama altijd dachten dat shiva de sterkste zou zijn en ouder zou worden dan soes. Zoals het er nu uitziet gaat soes die “wedstrijd” winnen. Heel vreemd en confronterend

Sterkte Kelly, dit is altijd zo moeilijk.
De ophoging van de vochtafdrijvers lijken niet heel veel te doen.
Ze drink nu ook erg veel er van.
Net nog ff langs geweest om te overleggen maar de dierenarts is er nu niet, dus de assistente heeft het in de computer gezet en morgen zou ze het dan overleggen met de dierenarts en dan hoor ik meer over hoe nu verder.
Misschien nieuwe röntgenfoto om te kijken of er vocht in de longen zit. Maar eigenlijk lijkt mij het een beetje zinloos..
Lastig hoor, ze ligt bijna de hele dag als dood vogeltje op de bank en als ze ff iets actiefs doet moet ze weer meteen hoesten.
Net nog ff langs geweest om te overleggen maar de dierenarts is er nu niet, dus de assistente heeft het in de computer gezet en morgen zou ze het dan overleggen met de dierenarts en dan hoor ik meer over hoe nu verder.
Misschien nieuwe röntgenfoto om te kijken of er vocht in de longen zit. Maar eigenlijk lijkt mij het een beetje zinloos..
Lastig hoor, ze ligt bijna de hele dag als dood vogeltje op de bank en als ze ff iets actiefs doet moet ze weer meteen hoesten.

Dat is niet zo`n gekke gedachte dat mama en jij altijd dachten dat Shiva de sterkste was. Ze had een boel energie hahaha daar kan ik over meepraten. Heel veel kusjes gehad toen op de bank bij jullie.Kelly schreef: ↑06 jan 2024, 17:53Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes.
Misschien is het zo dat Shiva in de tijd dat ze hier is alles heeft gegeven
Kareltje inderdaad 15 jaar, heeft last van zijn trachea. Is daar ook aan geopereerd een paar jaar geleden.

Heel lastig voor jou lieve Kelly.Kelly schreef: ↑10 jan 2024, 11:47De ophoging van de vochtafdrijvers lijken niet heel veel te doen.
Maar vertrouw vooral op jezelf. Je kent Shiva als geen ander.
Komt altijd weer goed, dit zijn alleen de k.. dingen in het leven.

@jo-anne ooh karel zijn luchtpijp dus. Dat is ook inderdaad heel erg rot
daar helpt ook niks tegen. Shiva heeft ook een zwakke luchtpijp werd verteld
Dit is toch niet normaal hoe raar ze zit?
https://youtube.com/shorts/04VUAgHqZG0? ... dFM5QOfWS3

Nee niet normaal.....dat heen en weer gaan met haar koppie was dat eerder ook al?Kelly schreef: ↑10 jan 2024, 13:14@jo-anne ooh karel zijn luchtpijp dus. Dat is ook inderdaad heel erg rotdaar helpt ook niks tegen. Shiva heeft ook een zwakke luchtpijp werd verteld
Ze heeft het knap benauwd zo te zien en helemaal in haar eigen wereld. Niets niet Shivaachtig...

Dat met dat koppie is sinds half december denk ik? Ze kan ook soms heel lang zitten staren en dan heb ik ook zo iets van wat is er/ wat zie je?
En hier nog een filmpje waar je haar hoort ademen.
Als je je geluid goed hard zet hoor je het wel.
En als ze eenmaal savonds slaapt dan ligt ze 2 a 3 uur echt voor pampus en dan hoort en ziet ze niks meer. Normaal is het bij elk geluidje/kraakje etc dat ze opkijkt maar dan gebeurd er niks.
En als ze eenmaal savonds slaapt dan ligt ze 2 a 3 uur echt voor pampus en dan hoort en ziet ze niks meer. Normaal is het bij elk geluidje/kraakje etc dat ze opkijkt maar dan gebeurd er niks.

Ja ze kan haast niet meer ademen zo te horen, en heeft het knap moeilijk lieve bijzondere ShivaKelly schreef: ↑10 jan 2024, 14:29Dat met dat koppie is sinds half december denk ik? Ze kan ook soms heel lang zitten staren en dan heb ik ook zo iets van wat is er/ wat zie je?

Hoorde het heel zachtjes Kelly
Begrijp dat ze het benauwd heeft
Lieve Shiva beterschap
Begrijp dat ze het benauwd heeft
Lieve Shiva beterschap

Zielig he
Ben benieuwd wat de dierenarts morgen zegt. Anders ga ik morgenmiddag gewoon ff langs met die filmpjes.
Als Shiva bij de dokter is dan is ze heel anders, en dat zegt hij ook: Ze houd zich hier gewoon sterk.
Maar dat is wel lastig met bepalen hoe het gaat enzo. dus hij ziet graag filmpjes.
Ik vind het alleen zo moeilijk, ene kant denk ik: Geef haar haar rust, ze is zo'n beetje alles kwijt wat ze leuk vond en nu ook nog zelf moeilijk hebben(plus dagelijks meerdere pillen, oog schoonmaken en paar keer per dag druppels/zalfen, oren schoonmaken vanwege terugkerende ooronstekingen, eigenlijk 1x p week wassen met speciale shampoo maar dat vind ze tegenwoordig nog vreselijker dan anders waardoor ik het eigenlijk niet meer doe. Geen lekkere dingen meer tussendoor behalve haar eigen voer, 1 soort koekje en 1 soort worst voor de pillen omdat ze anders aan de diarree gaat..) Vind het zo zielig.
En aan de andere kant denk ik: Ze wil nog naar buiten (alleen wil ze eht liefst naar de dijk en het strand) ze eet nog goed, als er iemand binnenkomt is ze helemaal blij (alleen is het na een paar minuten genoeg en doet ze rustig, vroeger ging ze echt door tot je er zelf gestoord van werd haha)
Dankjewel Truus
Ben benieuwd wat de dierenarts morgen zegt. Anders ga ik morgenmiddag gewoon ff langs met die filmpjes.
Als Shiva bij de dokter is dan is ze heel anders, en dat zegt hij ook: Ze houd zich hier gewoon sterk.
Maar dat is wel lastig met bepalen hoe het gaat enzo. dus hij ziet graag filmpjes.
Ik vind het alleen zo moeilijk, ene kant denk ik: Geef haar haar rust, ze is zo'n beetje alles kwijt wat ze leuk vond en nu ook nog zelf moeilijk hebben(plus dagelijks meerdere pillen, oog schoonmaken en paar keer per dag druppels/zalfen, oren schoonmaken vanwege terugkerende ooronstekingen, eigenlijk 1x p week wassen met speciale shampoo maar dat vind ze tegenwoordig nog vreselijker dan anders waardoor ik het eigenlijk niet meer doe. Geen lekkere dingen meer tussendoor behalve haar eigen voer, 1 soort koekje en 1 soort worst voor de pillen omdat ze anders aan de diarree gaat..) Vind het zo zielig.
En aan de andere kant denk ik: Ze wil nog naar buiten (alleen wil ze eht liefst naar de dijk en het strand) ze eet nog goed, als er iemand binnenkomt is ze helemaal blij (alleen is het na een paar minuten genoeg en doet ze rustig, vroeger ging ze echt door tot je er zelf gestoord van werd haha)
Dankjewel Truus

Ach Kelly dit is echt naar om te zien
Goed idee om het aan de dierenarts te laten zien
Shiva heeft eigenlijk zo geen hondwaardig leven , de plekken waar ze graag heen wil mag ze daar los lopen , dat doen ze liever dan aan de riem denk ik
Sterte hoor en knuffie voor Shiva
Goed idee om het aan de dierenarts te laten zien
Shiva heeft eigenlijk zo geen hondwaardig leven , de plekken waar ze graag heen wil mag ze daar los lopen , dat doen ze liever dan aan de riem denk ik
Sterte hoor en knuffie voor Shiva

@corrie ja daar mag ze los en vind ze het het leukst. Maar vroeger liep ze ook goed aan de lijn.
Pfff sinds vanavond gaat het ineens een stuk slechter. Had haar rond hal 5 ff uitgelaten maar daarna was ze helemaal kapot thuis.
Ademhaling is de hele avond hoog (over de 40) en ze kijkt zo zielig. Ik denk dat het klaar is, maar het voelt aan als opgeven.
Maar ik wil het weekend zo niet in, de angst dat er iets gebeurd word ik onpasselijk van. Ik kan deze stress/zorgen niet aan. Nog meer pillen en onderzoeken? En dan het nog een maand kunnen rekken? Wat heeft ze eraan.
Bah ik jank me ogen uit mn kop al de hele avond. Morgenochtend bellen dat het snel verslechterd maar wat dan..
Pfff sinds vanavond gaat het ineens een stuk slechter. Had haar rond hal 5 ff uitgelaten maar daarna was ze helemaal kapot thuis.
Ademhaling is de hele avond hoog (over de 40) en ze kijkt zo zielig. Ik denk dat het klaar is, maar het voelt aan als opgeven.
Maar ik wil het weekend zo niet in, de angst dat er iets gebeurd word ik onpasselijk van. Ik kan deze stress/zorgen niet aan. Nog meer pillen en onderzoeken? En dan het nog een maand kunnen rekken? Wat heeft ze eraan.
Bah ik jank me ogen uit mn kop al de hele avond. Morgenochtend bellen dat het snel verslechterd maar wat dan..

Kelly schreef: ↑10 jan 2024, 23:10@corrie ja daar mag ze los en vind ze het het leukst. Maar vroeger liep ze ook goed aan de lijn.
Het is nooit opgeven.....het is loslaten hoe moeilijk dat ook is.

Zo moeilijk dat loslaten
ik huil met je mee
Wat is het beste voor Shiva
dat is het belangrijkste
In gedachten bij je
Wat is het beste voor Shiva
dat is het belangrijkste In gedachten bij je