Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Marga.

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Marga. » 19 jan 2024, 11:17

Lise schreef:
19 jan 2024, 10:29
Mooie foto's Marga. Lekker genieten van al het moois.

Wij waren vanochtend om 08.15 uur in de polder. Het heeft hier vannacht gesneeuwd, het was prachtig. We zijn 1,5 uur op pad geweest. Honden jassen aan en ik ook lekker warm ingepakt. Wat is de natuur toch mooi. Drie reeën gezien. Ik zal later op de dag foto's plaatsen van onze wandeling.
Ik ben benieuwd naar de foto's.
Het is momenteel heerlijk buiten, niet echt koud.
Helaas toch geen weer voor mijn hondjes, Balou word oud en heeft het snel koud en voor Lotus op haar korte pootjes is dit echt geen weer.

Lise

Bericht door Lise » 19 jan 2024, 13:22

Hier zijn de foto's van onze ochtendwandeling. Opkomende zon, reeën, blije honden en ik helemaal happy. Dit is een dag met een sterretje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 19 jan 2024, 21:20

Toch gek hier ligt echt geen druppel sneeuw.
Enige wat hier is gevallen is een beetje hagel
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 20 jan 2024, 09:56

Kelly schreef:
19 jan 2024, 21:20
Toch gek hier ligt echt geen druppel sneeuw.
Enige wat hier is gevallen is een beetje hagel
Hier lag wel sneeuw maar een pak kun je het niet noemen, het zal vast niet lang duren voor het weg is nu de tempratuur stijgt.

Ientje

Bericht door Ientje » 21 jan 2024, 09:47

Mooie fotoos !

Hier ligt ni alleen nog aangevroren, platgetrapte ijssneeuw. Op sommige plekken heel erg glad, zelfs diki viel op haar snuitje, twee keer. Zelf loop ik al dagen met sneeuwpinnetjes onder, dat scheelt zo,n stuk, zeker als ik al de andere mensen met honden zie balanceren om het staande te houden

Ben hier de laatste dagen niet veel geweest, medicatie tegen hoge bloeddruk gekregen. Na een week moest ik stoppen met een bloeddruk die nog veel hoger was geworden. Week later een nieuwe pil, waar ik dezelfde bijwerking bij heb, misselijk, hoofdpijn, darmen van slag, koorts. Eerst weer een veel hogere bloeddruk, moest weer stoppen en de volgende dag opeens gezakt, ben dus toch doorgegaan, maar gisteren weer torenhoog. Het is heel raar want deze begin verergering kan ik nergens vinden,

Ientje

Bericht door Ientje » 21 jan 2024, 09:52

De laatsye dagen, door de verhoging misschoen, enorm koude voeten. Bedacht me vannacht, er ligt nog een geknoopt kleed van een vierkante meter op zolder. Dat kleed heb ik geknoopt, rond 1980, echte berber, dat werd toen veel,gedaan.
Vanmorgen van zolder gehaald,, goed gezogen aan beide kanten. Met mijn handen er door en geen stof aan mijn broek toen ik ze afveegde, het is te zwaar voor mij om het uit te kloppen . .,en ik heb nu heerlijk warme voeten.

Afbeelding

Voor de goede opletter, de linker sokken zijn versleten. Mijn linker voet is een anderhalve maat groter dan de andere, dus meer wrijving in de schoenen. Ik hpid dus altijd rechter sokken over. En nee die gooi ik niet weg.

Marga.

Bericht door Marga. » 23 jan 2024, 09:54

Ientje schreef:
21 jan 2024, 09:47
Mooie fotoos !

Hier ligt ni alleen nog aangevroren, platgetrapte ijssneeuw. Op sommige plekken heel erg glad, zelfs diki viel op haar snuitje, twee keer. Zelf loop ik al dagen met sneeuwpinnetjes onder, dat scheelt zo,n stuk, zeker als ik al de andere mensen met honden zie balanceren om het staande te houden

Ben hier de laatste dagen niet veel geweest, medicatie tegen hoge bloeddruk gekregen. Na een week moest ik stoppen met een bloeddruk die nog veel hoger was geworden. Week later een nieuwe pil, waar ik dezelfde bijwerking bij heb, misselijk, hoofdpijn, darmen van slag, koorts. Eerst weer een veel hogere bloeddruk, moest weer stoppen en de volgende dag opeens gezakt, ben dus toch doorgegaan, maar gisteren weer torenhoog. Het is heel raar want deze begin verergering kan ik nergens vinden,
Vervelend dat het niet goed gaat door de bloeddrukmedicijnen.
Ik krijg al jaren medicijnen tegen een hoge bloeddruk. Ze zijn ongeveer een jaar geleden gewisseld naar Propranolol omdat dit ook tegen essentieel tremor helpt.
Tegen de tremor werkt het goed alleen werd ik misselijk en niet lekker van de tabletten.
De huisarts stelde voor om er niet mee te stopen maar de dosis in tweeën te delen en s' avonds de tweede helft te nemen.
En dit heeft geholpen, ik heb er geen last meer van.
Misschien is dit ook het proberen waard voor jou, wel met de huisarts overleggen.
Succes.

Truus

Bericht door Truus » 23 jan 2024, 14:22

Zal het ook proberen Ientje wat Marga zegt
Hoe ga het nu Ientje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 jan 2024, 15:19

De eerste bloeddruk pil die ik had mocht inderdaad door de helft, maar zelfs die helft was al genoeg voor de bloeddrukstijging.
Deze die ik nu heb is met gereguleerde afgifte, capsules, en die mogen perse niet kapot of geopend worden,
Propanolol heb ik ook, twee x daags. Klopt inderdaad, in een keer werd ik er ook erg naar van.

Ientje

Bericht door Ientje » 25 jan 2024, 09:32

Huisarts gesproken. Ik v9el mij een stuk beter maar de bloeddruk fladdert van normaal tot hoog. Uitslag is zolang ik me goed voel d9orgaan, niet meer meten, dat verandert niets aan de waardes en ik word er niet blij van, en over drie weken weer even meten en contact opnemen. Deze medicatie heeft meer tijd nodig om aan te slaan.

Truus

Bericht door Truus » 25 jan 2024, 11:56

Blijf moeilijk He Ientje met die bloeddruk
Maar 3 weken afwachten
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 jan 2024, 15:40

Doe je ook zout minderen Ientje, of hoeft dat niet?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 25 jan 2024, 18:45

Het is me niet gezegd, maar mijn ma altijd hoge bloeddruk, dus aten we en eet ik altijd zonder zout, heb geen ander zout in huis dan strooizout, wat ik ook niet gebruik. Maar ja, soms een plakje kaas, 30 plus en jong. Brood eet ik amper, maar dan gewoon een wit bolletje. Dus ik kijk zeker uit. Eet blauwe besssen en neem chiazaad en gember thee, alle drie verlagen de bloeddruk, maar bij mij dus niet , ach ja die verhaaltjes van internet......... hoeveel moet je dan wel niet nemen om van dit soort middeltjes een bloeddruk lager te krijgen,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 26 jan 2024, 20:44

Ientje schreef:
25 jan 2024, 18:45
Het is me niet gezegd, maar mijn ma altijd hoge bloeddruk, dus aten we en eet ik altijd zonder zout, heb geen ander zout in huis dan strooizout, wat ik ook niet gebruik. Maar ja, soms een plakje kaas, 30 plus en jong. Brood eet ik amper, maar dan gewoon een wit bolletje. Dus ik kijk zeker uit. Eet blauwe besssen en neem chiazaad en gember thee, alle drie verlagen de bloeddruk, maar bij mij dus niet , ach ja die verhaaltjes van internet......... hoeveel moet je dan wel niet nemen om van dit soort middeltjes een bloeddruk lager te krijgen,
Ja er wordt veel aangedragen op het internet hoor.

30 plus kaas stuk minder vet, maar kijk je naar het zoutgehalte op de verpakking...ben nieuwsgierig....
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 26 jan 2024, 21:29

Nee, kijk ik niet naar. Geen arts, zelfs de cardioloog heeft iets gezegd over zout. Volgens mij was dat vroeger veel belangrijker dan nu, na onderzoeken hiernaar?

Marga.

Bericht door Marga. » 27 jan 2024, 10:57

Ik kreeg na mijn jaarlijkse apk te horen dat mijn nierwaarden op het randje zitten dus ik moet wel zoutarm.
Ik doe eigenlijk nooit ergens zout in maar je wil niet weten hoeveel zout er in kant en klare verpakkingen zit b.v.b. in vleesvervangers.
Ik deed als ik soep maak ook altijd een pakje Honig soep erdoor en een kruidenbuiltje maar nu dus niet meer.
Ik moet wel zeggen dat mijn soep een stuk minder lekker is ook al gebruik ik nu een zoutloos bouillonblokje.

Marga.

Bericht door Marga. » 27 jan 2024, 11:08

Even een waarschuwing.

Ik was gisteren bij mijn broer toen zijn dochter overstuur belde.
Haar hond heeft saté prikkers gegeten, ze zijn door de dierenarts gelijk doorgestuurd naar een kliniek waar de hond is geopereerd.
Ze hebben vier prikkers uit de hond gehaald, nu is het afwachten word hij zieker dan kunnen ze niets meer voor hem doen en moeten ze hem in laten slapen.
Ik heb nog niets van mijn broer gehoord dus ik denk dat het goed gaat, vanavond belt hij.
Gizmo mijn cairn had ooit een saté prikker vast in zijn tandvlees die door de dierenarts tijdens een roesje is verwijderd.
Sindsdien komen er hier geen saté of cocktail prikkers meer in huis, veel te gevaarlijk voor honden hun ingewanden kunnen er door in een vergiet veranderen.

Truus

Bericht door Truus » 27 jan 2024, 12:24

Wat erg voor de hond, hoop dat het goed kom met de hond :love
Heeft die prikkers ook in huis maar geen last met de honden ruim ze gelijk op dat ze er niet bij kunnen.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 jan 2024, 12:52

Ai Marga, dat is eng, we duimen ,ee voor de hond.
Ja, die kant en klare producten, zeer zelden dat ik die gebruik.

Plaats reactie