Wat doen jullie in zo,n geval?

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Ientje

Wat doen jullie in zo,n geval?

Bericht door Ientje » 15 mar 2024, 08:38

Wandeling gemaakt.

Er loopt hier een boomer rond, die is niet lief, helaas vanmorgen liep ze los, oma erachteraan met kleinkind in een karretje,, tja en dan kan je niet ingrijpen he.

Dus ik hoorde ojee, flappie kom hier, daardoor merkte ik hen gelukkig op.,. Maar ja flappie luistert voor geen meter, ze heeft niets over het hondje te zeggen. Hondje nam een run , met opgetrokken lippen en rode ogen, staart en oren omhoog , kwam ze op Diki af. Vrouwtje vd hond kijkt naar de aachterkant, ik zie de voorkant.

Gelukkig heeft het hondje wel voor mijn stem ontzag, en de hele buurt is wakker, maar gaten voorkomen. Ze ontweek me, probeerde via de andere kant bij Diki te komen, weer een brul van mij. Ik had haar echt een schop gegeven als ze diki had kunnen bereiken

En Diki, onder de indruk?, stond rustigjes naast me, want ja, baasje beschermt mij toch wel, doe ik baasje ook als het nodig is.

Een mede park genoot zei al tegen mij dat hij haar gewaarschuwd heeft, een keer bijten en hij grijpt fors in, met zijn schoen,

wat ben ik blij dat dat hondje geen hond van 20kg of zwaarder is.

Helaas zie ik haar nooit zonder hond, anders wil ik haar toch eens aanspreken.

Toen dit hondje dit gedrag begon te vertonen zat ze altijd aan de lijn, altijd uitval gedrag. Ze vroeg toen, wat kan ik doen? Ik zei, aan de lijn zijn ze altijd wat feller, kan ze los, doet ze dit dan ook? Nouuuu neeee , niet los dan doet ze het ook, , dus nu laat ze de hond los. De vorige keer, draaide de hond helemaal door, op zeker dertig meter afstand, ze zat aan de lijn en wat deed ze, laat ze de hond van de lijn af, beest dook ook direct op Diki.

Waarom lezen mensen nou niet eens een goed hondenboek,,,,,,,,

Jo-Anne
Site Admin

Re: Wat doen jullie in zo,n geval?

Bericht door Jo-Anne » 16 mar 2024, 11:36

Eigenlijk zou de baas als eerste "opgevoed" moeten worden natuurlijk.
Zo`n beessie is eigenlijk heel zielig weet in het geheel niet wat hij moet doen, kent dat niet.

En als je het tegenkomt, je kunt heel weinig doen denk ik. 1 keer iets kunnen zeggen tegen zo`n mevrouw helpt niet.

Omlopen.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 mar 2024, 14:23

Ja dat doe ik, als ik de kans krijg en ik hen uit de verte aan zie komen, maar deze keer, liepen we elkaar tegemoet op een weggetje, geen links of rechts. Ik ben gelijk omgedraaid toen ik haar had afgesnauwd, de hond dan he. . Vrouwtje was nog een stuk verderop. Later keek ik om en zag dat zij ook de andere kant op ging, dus niet de hond aanlijnen maar gewoon de andere kant op.

Corrie

Bericht door Corrie » 16 mar 2024, 19:10

zo naar als iemand z´n hond niet onder controle heeft :aaiaiai
gelukkig maak ik dat hier niet mee , zelfs met de Rotweiler die wel is uitgevallen gaat het goed tegenwoordig
ik loop wel met knikkende knieen als ik hem zie komen, de hond loopt zelfs los nu , eigenaar wil altijd een praatje maken,
is ook lief tegen L & K, de honden lopen elkaar gewoon voorbij
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 18 mar 2024, 09:26

Het is vervelend als iemand een hond heeft die niet luistert en uitval gedrag heeft, helaas kan dit gebeuren.
Maar om hem dan los te laten lopen vind ik niet kunnen.

Plaats reactie