Gebroken en operatie

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Truus

Re: Gebroken en operatie

Bericht door Truus » 27 mei 2024, 13:46

En is het een dag opnamen of moet blijven.
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 27 mei 2024, 18:39

Truus schreef:
27 mei 2024, 13:46
En is het een dag opnamen of moet blijven.
Het is een dagopname, maar toch. Ik vind het echt super eng. De controle kwijt zijn, ia een dingetje.

Corrie

Bericht door Corrie » 27 mei 2024, 19:50

Lise , wat zal je blij zijn als de operatie achter de rug is
Ben benieuwd hoe jij de ruggenprik zal ervaren , heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt
Sterkte donderdag :blommetje
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 28 mei 2024, 15:28

Hoop ook hoe je ervaring met de ruggenprik
Heeft nog nooit een ruggenprik gehad
Sterkte donderdag :blommetje
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 28 mei 2024, 17:19

Zo, ik ben blij. Vandaag zijn de rolstoel, trippelstoel en douchekruk bezorgd. Trippelstoel is elektrisch. Wat een super ding. Ik race door mijn flat.
Na twee weken mezelf aan de wastafel gewassen te hebben, heb ik vanmiddag gedoucht. Wat knap je daar van op.

Corrie

Bericht door Corrie » 28 mei 2024, 19:36

Goed dat je je zo zelf weer kan redden .
Geen idee wat een trippelstoel is :geenidee
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 30 mei 2024, 19:17

Hoi Lise , operatie achter de rug hoop ik
Is alles goed verlopen en ben je weer thuis :geenidee
Rustig aan en sterkte de komende tijd :blommetje
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 30 mei 2024, 21:19

Operatie is achter de rug. Pff, wat heb ik me druk gemaakt voor niets. Operatie duurde 1,5 uur en behalve een licht roesje was ik er gewoon bij. Direct na de operatie kreeg ik twee perenijsjes en later op privézaal een verlate lunch. Ik moest wachten tot de ruggenprik uitgewerkt was en na geplast te hebben (ontslagregel) was ik rond 17.00 uur thuis. Pijn heb ik nog niet omdat de blokverdoving 24 uur zijn werk doet. Uiteraard heb ik na uitwerking van de blokverdoving pijnstilling.

Ik had de ijdele hoop dat ik na drie weken loopgips zou krijgen. Helaas dit was te optimistisch gedacht. Ik mag nog zes weken niet op mijn voet staan. laat staan lopen. Vanaf morgen moet ik mezelf tot 11 juli dagelijks een trombosespuit toedienen. Het is even niet anders. Ik ga in ieder geval een kniestep bestellen die ik zowel binnen als buiten kan gebruiken.

Marga.

Bericht door Marga. » 31 mei 2024, 08:28

Fijn dat het achter de rug is, nu je zes weken zien te redden daar gaat de kniestep vast handig bij zijn. Beterschap en sterkte.

Ientje

Bericht door Ientje » 31 mei 2024, 09:00

Fijn dat het achter de rug is, nog zes weken er niet op staan, dat is een tegenvaller, maar je kan nu weer vooruit kijken.
Die blokverdoving lijkt mij veel naarder dan de ruggenprik. Heb je dan wel controle over je been of wappert dat alle kanten op? Hoorde ooit van iemand die had in de arm zo,n verdoving. Toen ze zich in de nacht omdraaide kletste de arm met gips op haar gezicht, ze was blauw.

Corrie

Bericht door Corrie » 31 mei 2024, 09:17

Fijn dat je zo positief bent , gelukkig goed gegaan
6 weken wel tegenvallend maar je red je vast wel
Geen idee wat een kniestep is , in gedachten zie ik je al racen :lol
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 31 mei 2024, 15:49

Ientje schreef:
31 mei 2024, 09:00
Fijn dat het achter de rug is, nog zes weken er niet op staan, dat is een tegenvaller, maar je kan nu weer vooruit kijken.
Die blokverdoving lijkt mij veel naarder dan de ruggenprik. Heb je dan wel controle over je been of wappert dat alle kanten op? Hoorde ooit van iemand die had in de arm zo,n verdoving. Toen ze zich in de nacht omdraaide kletste de arm met gips op haar gezicht, ze was blauw.
Ik had een ruggenprik en blokverdoving. Blokverdoving werkt 24 uur, moet nu dus uitgewerkt zijn. Mijn been wapperde echt niet alle kanten op hoor. Hoewel ik zware pijnstilling van de arts gekregen heb, red ik het tot nu toe met 2 paracetamol.

Lise

Bericht door Lise » 31 mei 2024, 16:08

Corrie schreef:
31 mei 2024, 09:17
Zo positief als ik gisteren was zo'n off day heb ik vandaag. Vannacht totaal niet geslapen. Ziekenhuisgebeuren bleef door kop spoken.
Ik stuur een foto van de trippelstoel. Toen ik mijn voet nog deels gebruikte tilde ik hem over drempels. Nu ik mijn voet absoluut niet mag belasten, ga ik de drempel over zitten in de stoel en probeer dan met één voet de stoel de drempel over te krijgen. Dit is bijna niet te doem. Kost zoveel kracht en inspanning. De ziekenhuis fysiotherapeut wees mij op de kniestep. Deze gaat makkelijk de drempel over. https://www.kniestep.nl/
Vanochtend besteld en kreeg zojuist bericht dat hij morgen bezorgd wordt.

Na de slapeloze nacht werd het mij vanochtend ff te veel. Ik huil bijna nooit, maar vanochtend gingen de sluizen open en de tranen zitten nog steeds hoog.

Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 31 mei 2024, 16:24

Corrie schreef:
31 mei 2024, 09:17
Zo positief als ik gisteren was zo'n off day heb ik vandaag. Vannacht totaal niet geslapen. Het hele ziekenhuisgebeuren bleef door mijn hoofd malen.
Nu ik mijn voet zes weken niet mag belasten is de trippelstoel zwaar werken. Toen ik mijn voet nog enigszins gebruikte stond ik op uit de stoel en tilde hem de drempels over. Nu kan dit niet meer en moet ik zittend in de stoel de drempels over waarbij ik alleen mijn goede voet kan gebruiken. Dit is zwaar en bijna niet te doen. Op de foto de trippelstoel. De ziekenhuis fysiotherapeut wees mij op de kniestep. Deze gaat veel makkelijker drempels over. https://www.kniestep.nl/. Ik heb hem voor zes weken gehuurd. Vandaag besteld en morgen bezorgd. Ik hoop dat het dan allemaal wat makkelijker wordt. Ook moet ik mezelf tot 11 juli iedere dag een trombosespuit geven. Ik ga dit vanavond voor het eerst doen.

Ik huil niet snel, maar na de slapeloze nacht werd het mij vanochtend ff te veel en gingen de sluizen open.

Vandaag er een plant bezorgd voor op het balkon. Opkikkertje van een lieve vriendin. Is dan ook weer gedoe. Uitpakken, plant in trippelstoel naar balkon brengen etc,

Sorry hoor dit is echt een klaagbericht. Ik ga daarom positief afsluiten. Mijn nichtje komt zo boodschappen brengen, de mannen uitlaten en mij ff opmonteren. Vanavond damesvoetbal en afscheid Lieke Marten kijken.
Wel jammer dat ik vanavond niet bij een groot feest van mijn werk kan zijn

Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 31 mei 2024, 16:42

Fijn dat het achter de rug is
Komt goed Lise met een beetje geduld kom je er wel
En handig zo kniestep
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 31 mei 2024, 21:50

Ach Lise ,je moet alle stress kwijt , ff goed huilen is goed hoor :loveheart
Valt ook niet mee zo actief als je was en nu veel niet kunnen
Ik had de hulpmiddelen al bekeken , wat hebben ze veel tegenwoordig , de kniestep ziet er super uit .
Die krijg je toch ook vanuit de ziektekosten verzekering
Rustig aan en sterkte , het belangrijkste is nu dat het goed geneest :blommetje
Afbeelding

Plaats reactie