Wat gebeurd er in mijn tuin
Re: Wat gebeurd er in mijn tuin
Corrie, de aardbeien worden eenmaal,geplukt heel snel rood in huis., zo voorkom je opeten door de vogels.
Kom maar hier CorrieCorrie schreef: ↑10 jun 2024, 10:59Jammer maar het vogelhuisje word niet gebruikt en de Merel is waarschijnlijk bij de buurvrouw verder gegaan met nest bouwen , denk in de conifeer want daar zag ik regelmatig gefladder , had zo gehoopt op nestje hier
Die Keulse pot heb ik al meer dan 50 jaar , had ook nog een kleinere maar die is gesneuveld
Ik heb dit jaar zoveel nesten in de tuin dat je je hart vasthoud dat er weer jongen gaan sneuvelen, das ook niet alles hoor brrr.
Mooie keulse pot zuinig op zijn hoor je kunt ze haast niet meer krijgen!

@ Ientje
Aardbeitjes geplukt en idd in huis verder gerijpt en vanmorgen in de Griekse yoghurt opgepeuzeld
@ Jo-Anne
Dat is wel sneu dat er jonkies zijn die het niet overleven maar hoort ook in de natuur, zag het ook wel is bij de zwanen , ineens een jong minder
Dit jaar trouwens maar 1 broedende zwaan gezien en niet gezien met jonkies , vorige jaren volgde ik 3-4 nesten , geen idee waar die naartoe zijn gegaan
Aardbeitjes geplukt en idd in huis verder gerijpt en vanmorgen in de Griekse yoghurt opgepeuzeld

@ Jo-Anne
Dat is wel sneu dat er jonkies zijn die het niet overleven maar hoort ook in de natuur, zag het ook wel is bij de zwanen , ineens een jong minder
Dit jaar trouwens maar 1 broedende zwaan gezien en niet gezien met jonkies , vorige jaren volgde ik 3-4 nesten , geen idee waar die naartoe zijn gegaan

Ik pluk nu aardbeien van mijn plant in de bak, de moederplant. Kleintjes zijn dat. De dikke aardbeien op de grond, op stro inmiddels, eet ik niet meer, in de avond krioelt het van de slakken die er overheen kruipen. Volgend jaar beter hoop ik.
Dinsdag eens evenmop de markt kijkenmof er nog eenplant te koop is want ik vind het wel heel lekker, vanmorgen in mijn gewone halfvolle yoghurt gedaan, heerlijk,
Dinsdag eens evenmop de markt kijkenmof er nog eenplant te koop is want ik vind het wel heel lekker, vanmorgen in mijn gewone halfvolle yoghurt gedaan, heerlijk,
Slakken vangen.....Ientje schreef: ↑13 jun 2024, 09:43Ik pluk nu aardbeien van mijn plant in de bak, de moederplant. Kleintjes zijn dat. De dikke aardbeien op de grond, op stro inmiddels, eet ik niet meer, in de avond krioelt het van de slakken die er overheen kruipen. Volgend jaar beter hoop ik.
Goedkoop blikje bier kopen, potjes ingraven in de grond, bier erin... vlogende dag kijken

En dan liggen ze er met bosjes inJo-Anne schreef: ↑13 jun 2024, 09:49Slakken vangen.....Ientje schreef: ↑13 jun 2024, 09:43Ik pluk nu aardbeien van mijn plant in de bak, de moederplant. Kleintjes zijn dat. De dikke aardbeien op de grond, op stro inmiddels, eet ik niet meer, in de avond krioelt het van de slakken die er overheen kruipen. Volgend jaar beter hoop ik.
Goedkoop blikje bier kopen, potjes ingraven in de grond, bier erin... vlogende dag kijken![]()
![]()

Corrie schreef: ↑13 jun 2024, 10:22En dan liggen ze er met bosjes inJo-Anne schreef: ↑13 jun 2024, 09:49Slakken vangen.....Ientje schreef: ↑13 jun 2024, 09:43Ik pluk nu aardbeien van mijn plant in de bak, de moederplant. Kleintjes zijn dat. De dikke aardbeien op de grond, op stro inmiddels, eet ik niet meer, in de avond krioelt het van de slakken die er overheen kruipen. Volgend jaar beter hoop ik.
Goedkoop blikje bier kopen, potjes ingraven in de grond, bier erin... vlogende dag kijken![]()
![]()
Ja en ze zijn dronken....

Vanmorgen naar de markt geweest heen met de tram. Maar helaas geen aardbeienplant meer te koop. Toen maar stroopwafels gekocht.
Terug gelopen, is een half uur en halverwege, de nedereind , dit voor Corrie, bij de plantenwinkel gekeken. Die had ook geen aardbei meer, Maar zal me bellen als ze ze weer heeft.
Plus had ook niets.
Thuis eerst met stroopwafel uitgepuft, daarna de jasmijn aan de schutting geknipt, regen bui, naar binnen, later verder. En ook het aardbeienveldje half leeggetrokken. De jonge plantjes in een bak gezet. Container is vol. Wat een aardbeien die ik weggegooid heb. Een slijmerige derrie was en is het.
Terug gelopen, is een half uur en halverwege, de nedereind , dit voor Corrie, bij de plantenwinkel gekeken. Die had ook geen aardbei meer, Maar zal me bellen als ze ze weer heeft.
Plus had ook niets.
Thuis eerst met stroopwafel uitgepuft, daarna de jasmijn aan de schutting geknipt, regen bui, naar binnen, later verder. En ook het aardbeienveldje half leeggetrokken. De jonge plantjes in een bak gezet. Container is vol. Wat een aardbeien die ik weggegooid heb. Een slijmerige derrie was en is het.
Om te vangen is te laat, alles is aangevreten. Enne ik lust ze echt niet meer,
Ja dat is rijkelijk laat nu om ze te vangen.
In een tuin moet je er op tijd bij zijn.

@ Ientje
Voortaan de aardbeitjes maar in een bak aan de schutting of hoge pot
Ik heb hier helemaal geen naaktslakken , wel wat huisjes slakken
Onderweg met wandelen wel weer de nodige slakken gezien , regen regen
Toen ik de aardbeien plant kocht bij groente boertje zei hij dat het de laatste waren en niet meer kwamen
Voortaan de aardbeitjes maar in een bak aan de schutting of hoge pot
Ik heb hier helemaal geen naaktslakken , wel wat huisjes slakken
Onderweg met wandelen wel weer de nodige slakken gezien , regen regen
Toen ik de aardbeien plant kocht bij groente boertje zei hij dat het de laatste waren en niet meer kwamen

Denk ik ook noet, dat ik er nog eentje krijg. Weer een aantal uit de grond getrokken. Er zitten al jonge plantjes aan, die in een pot gezet. En ook een plantje met bloemetjes en nog kleine aardbeitjes die er nog goed uitziet ook in de bak gezet. Handenvol aardbeien zo in de container.
Corrie wil je van mij een paar slakjes? Groot of klein met of zonder huis?
kom ik ze morgen brengen.
Corrie wil je van mij een paar slakjes? Groot of klein met of zonder huis?
@ Ientje
Slakken mag je houden , was al zo blij dat ze hier niet zijn , zoveel narigheid bij zoveel mensen waar vooral de jonge plantjes verdwenen zijn door de vraatzucht van de slakken, maar ach hun zijn ook weer voedsel voor de vogels , het is gewoon zo
Slakken mag je houden , was al zo blij dat ze hier niet zijn , zoveel narigheid bij zoveel mensen waar vooral de jonge plantjes verdwenen zijn door de vraatzucht van de slakken, maar ach hun zijn ook weer voedsel voor de vogels , het is gewoon zo

Slakken zijn ook nuttig, voor het luchtig houden vd grond, en voedsel voor vogels, egels en padden, ieder dier heeft inderdaad zijn functie in de natuur. Maar mijn egel is verdwenen, dat is wel jammer nu. De,pad zie ik nog wel, maar als die alles op moet eten heb ik een enorme pad zometeen,
Heb jij een pad in de tuin Ientje , laat Diki er maar niet aan ruiken dan gaat ze kwijlen
Had ze ook in Spanje, de dames natuurlijk op jacht ppffft schrok toen ik ze zo zag kwijlen
Hier wel is een klein padje gehad maar was zo weer verdwenen
Egels ook in Spanje , sleepten altijd met de schalen met kattenbrokjes , was onder de Porche , daar konden de doggies niet komen
Net weer wat aardbeitjes geplukt voor door de Yoghurt morgenochtend

Had ze ook in Spanje, de dames natuurlijk op jacht ppffft schrok toen ik ze zo zag kwijlen
Hier wel is een klein padje gehad maar was zo weer verdwenen
Egels ook in Spanje , sleepten altijd met de schalen met kattenbrokjes , was onder de Porche , daar konden de doggies niet komen
Net weer wat aardbeitjes geplukt voor door de Yoghurt morgenochtend

Mooie aardbeien. Heerlijk in de yoghurt.
Ja een pad en Diki gaat er heen, maar kennelijk veilige afstand, ik verbied het ook, maar gisteren hoorde ik hem weer ritselen. Nog geen kwijlen gezien. Ging het vanzelf over of moest je naar de da?
Ja een pad en Diki gaat er heen, maar kennelijk veilige afstand, ik verbied het ook, maar gisteren hoorde ik hem weer ritselen. Nog geen kwijlen gezien. Ging het vanzelf over of moest je naar de da?
@ Ientje
Schrok omdat ik niet wist waar het door kwam , gebeld en toen vroegen ze of er een pad was in de tuin
Vanzelf over gegaan , maar sindsdien wel alert erop geweest
Schrok omdat ik niet wist waar het door kwam , gebeld en toen vroegen ze of er een pad was in de tuin
Vanzelf over gegaan , maar sindsdien wel alert erop geweest