Bravecto en misselijk
Bravecto en misselijk
Erg vervelend maar Lotus reageert overgevoelig op de Bravecto.
Ze is sinds gisteren misselijk en heeft vanmorgen gespuugd ook wil ze niet eten.
Ik kan zo tabletjes tegen de misselijkheid ophalen en hopelijk gaat het dan weer beter.
Eigenlijk wilde de dierenarts haar zien maar na overleg mocht ik tabletten ophalen.
Anders had ze een injectie gehad, dit doen ze meestal bij misselijke kleine honden en was ik zo honderd euro kwijt geweest.
Nu maar weer op zoek naar een andere vlooien en tekenmiddel.
Ze is sinds gisteren misselijk en heeft vanmorgen gespuugd ook wil ze niet eten.
Ik kan zo tabletjes tegen de misselijkheid ophalen en hopelijk gaat het dan weer beter.
Eigenlijk wilde de dierenarts haar zien maar na overleg mocht ik tabletten ophalen.
Anders had ze een injectie gehad, dit doen ze meestal bij misselijke kleine honden en was ik zo honderd euro kwijt geweest.
Bravecto en misselijk
Gelukt met de tabletjes? Had je niet nog cerenia liggen?
Re: Bravecto en misselijk
Goed dat je stopt met Bravecto. Daar is menige hond door overleden. Google maar eens. Onbegrijpelijk dat DA''s dit nog voorschrijven. BIG PHARMA, daar draait het om. Ik gaf Frontline Combo en omdat eigenlijk ieder vlooien/tekenmiddel troep is heb ik de mannen dit jaar nog niet behandelt. Ze krijgen iedere dag een knoflook/schapenvet bonbon en een schoteltje karnemelk. Tot nu toe nog geen vlo of teek gezien, al moet ik er wel bij zeggen dat de mannen al twee maanden hier alleen in de wijk uitgelaten worden en dus geen bos of polder zien. Ze zijn gisteren naar de trimster geweest en ook zij heeft geen vlo of vlooienpoepies gezien. Ik houd mijn mannen natuurlijk goed in de gaten en controleer ze regelmatig.Marga. schreef: ↑19 jul 2024, 09:26Erg vervelend maar Lotus reageert overgevoelig op de Bravecto.
Ik wilde dat ik Lotus met iets natuurlijks kan behandelen maar ik heb al vier teken van haar afgehaald dus ik heb wel iets nodig dat zeker werkt.Lise schreef: ↑19 jul 2024, 17:51Goed dat je stopt met Bravecto. Daar is menige hond door overleden. Google maar eens. Onbegrijpelijk dat DA''s dit nog voorschrijven. BIG PHARMA, daar draait het om. Ik gaf Frontline Combo en omdat eigenlijk ieder vlooien/tekenmiddel troep is heb ik de mannen dit jaar nog niet behandelt. Ze krijgen iedere dag een knoflook/schapenvet bonbon en een schoteltje karnemelk. Tot nu toe nog geen vlo of teek gezien, al moet ik er wel bij zeggen dat de mannen al twee maanden hier alleen in de wijk uitgelaten worden en dus geen bos of polder zien. Ze zijn gisteren naar de trimster geweest en ook zij heeft geen vlo of vlooienpoepies gezien. Ik houd mijn mannen natuurlijk goed in de gaten en controleer ze regelmatig.Marga. schreef: ↑19 jul 2024, 09:26Erg vervelend maar Lotus reageert overgevoelig op de Bravecto.
Ik ga trouwens wel met haar het bos in.
Nee die had ik opgebruikt bij Balou.
Het gaat vandaag een stuk beter al was ze gisteren wel de hele dag van slag.
Ze heeft trouwens Cerenia gekregen omdat het middel dat ze normaal inspuiten momenteel niet leverbaar is in tablet vorm.
Moeilijk hoor een goed middel vinden, best veel teken gevonden dan! rotbeesten.
Druppels geef ik niet (moet op de huid, wanneer niet goed krijg je het niet weg zo ook met tabletten) en een gevoelige huid heeft karel.
Druppels geef ik niet (moet op de huid, wanneer niet goed krijg je het niet weg zo ook met tabletten) en een gevoelige huid heeft karel.

Lotus is ook heel gevoelig maar ook voor voedingsmiddelen, hierom wil ik haar geen tablet geven.
De dierenarts heeft Lotus nu zelf de druppels gegeven maar dit lukt mij ook nog wel.
Lise schreef: ↑19 jul 2024, 17:51Goed dat je stopt met Bravecto. Daar is menige hond door overleden. Google maar eens. Onbegrijpelijk dat DA''s dit nog voorschrijven. BIG PHARMA, daar draait het om. Ik gaf Frontline Combo en omdat eigenlijk ieder vlooien/tekenmiddel troep is heb ik de mannen dit jaar nog niet behandelt. Ze krijgen iedere dag een knoflook/schapenvet bonbon en een schoteltje karnemelk. Tot nu toe nog geen vlo of teek gezien, al moet ik er wel bij zeggen dat de mannen al twee maanden hier alleen in de wijk uitgelaten worden en dus geen bos of polder zien. Ze zijn gisteren naar de trimster geweest en ook zij heeft geen vlo of vlooienpoepies gezien. Ik houd mijn mannen natuurlijk goed in de gaten en controleer ze regelmatig.Marga. schreef: ↑19 jul 2024, 09:26Erg vervelend maar Lotus reageert overgevoelig op de Bravecto.
Frontline Combo is fipronil.

Ik heb besloten dat Lotus Strongholt tegen vlooien gaat krijgen, dit verdraagt ze goed en hierbij een spuitflesje Animal bodyquard tegen teken, het laatste is op natuurlijke basis.
Ik hoop dat dit goed gaat maar ze kan er nu eerst voor drie maanden tegen.
Ik hoop dat dit goed gaat maar ze kan er nu eerst voor drie maanden tegen.
De bodyguard werkt ook perfect tegen de vlooien.
Oh echt, begrijp ik goed dat je dan voor druppels in de nek gaat, Stronghold?

Uiteraard wil je dat, en die zijn er gelukkig genoeg!