Beterschap Lise!

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Jo-Anne
Site Admin

Re: Beterschap Lise!

Bericht door Jo-Anne » 15 jun 2024, 10:11

Lise schreef:
14 jun 2024, 21:55
Zo, ik ben klaar voor het EK.

Afbeelding

Vandaag had ik een afspraak in het ZH. Chirurg was tevreden, voet ziet er goed uit. Helaas geen loopgips en ik mag mijn voet nog vier weken niet belasten. 14 juli de volgende afspraak, dan gaat het gips eraf, wordt er een foto gemaakt en mag ik weer lopen.
Gelukkig is de chirurg tevreden.
Uitzitten maar dit. :dogpet

En 14 juli de vlag uit! :xlove
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 15 jun 2024, 10:39

Hup Holland Hup , je hebt in ieder geval afleiding door het voetbal
Beter hoor Lise , gun het de tijd om goed te helen , je enkels moeten nog een hele tijd mee , maar snap dat je graag weer wil wandelen :lopen
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 05 jul 2024, 09:32

Yes, dit wordt mijn laatste week in het gips. Vrijdag 12 juli om 14.45 uur heb ik een afspraak in het ziekenhuis . Er wordt dan een foto gemaakt en het gips gaat eraf. Ik kijk hier zo naar uit. Na 8,5 week eindelijk weer onafhankelijk zijn en vrijheid. Het is helemaal geweldig dat ik vanaf 12 juli zes weken vakantie heb en op mijn gemak kan revalideren. Ik verlang zo naar een uitlaatrondje met de mannen. De polder zal nog wel even een brug te ver zijn, maar ik ga ervan uit dat ik iedere dag een stukje verder kan lopen en misschien ben ik een medisch wonder en loop meteen weer als een kievit :) . Kortom nog een weekje huisarrest en dan kunnen we los.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 jul 2024, 13:32

Mooi vooruitzicht. Wat duren die weken lang he. Na het gips kan je vast nog niet gelijk rondspringen, maar je bent weer een stap dichterbij .

Marga.

Bericht door Marga. » 06 jul 2024, 08:17

Vervelend dat het nog vier weken duurt maar wel fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt.

Corrie

Bericht door Corrie » 06 jul 2024, 14:52

Nog een kleine week en je kan weer een beetje lopen Lise :lopen zal best onwennig zijn
Vanavond met je been in het oranje voor de tv , misschien helpt het het oranje team naar een overwinning :wave
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 jul 2024, 10:11

Afbeelding

Gelukspootje hoor hey, het zit er woensdag geloof ik nog om :wow
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 jul 2024, 14:51

Hoe gaat het Lise , lukt het een beetje met loopgips ?
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 19 jul 2024, 14:46

Ik heb geen loopgips en ben vandaag een week gipsvrij. Ik had niet verwacht dat ik meteen als een kievit kon lopen, maar dat het zou zijn zoals het nu is, had ik ook niet verwacht. De rolstoel en trippelstoel gaan voorlopig nog niet weg en zijn aangevuld met een rollator die ik op het balkon gebruik. Ik mag mijn voet belasten en kan een klein stukje met krukken lopen. Ik word direct afgestraft als ik te ver ga. Voet gaat dan pijn doen. Ik ga al trippelend in rolstoel mee de hondjes uitlaten. Woensdag ben ik naar de kapper geweest. Mijn zus heeft me gebracht. In rolstoel naar kapper en bij kapper op krukken van kleurstoel, naar wasbak, naar knipstoel. Na de kapper in rolstoel naar de Lidl en Jumbo geweest en daarna nog ergens koffie gedronken.
Daarna kwam de fysio bij mij thuis. Ik was helemaal verrot aan het einde van de dag en heb twee uur liggen slapen. Gisteren ben ik met mijn nichtje uit lunchen geweest. Op krukken van en naar auto en met krukken het terras op. Was te doen, maar bij terugkomst lukte het kleine stukje van auto naar mijn appartement niet en heeft mijn nichtje de rolstoel gehaald. Kortom het is hard werken en kost heel veel energie. Het gaat nog wel even duren voordat ik weer normaal kan lopen. In ieder geval ben ik blij met alle kleine stapjes die ik maak en dat ik weliswaar nog onder begeleiding wel weer leuke dingen kan doen.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 jul 2024, 21:48

Och wat naar dat het zo tegenvalt. Hier ben je nog een hele tijd zoet mee. Reken maar op de rest vh jaar, dan valt het misschien nog mee. Heel veel sterkte.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 jul 2024, 08:20

Komt goed, maar is altijd een dingetje voeten, knie als je daar wat mee krijgt :cry wel tijd voor het forum nu :wow :) :woefwoef
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 02 aug 2024, 08:08

Eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik kijk wel iedere dag op het forum, maar vaak ontbreekt de energie om te reageren en/of te posten.

Ik ben druk bezig met mijn revalidatie en ga er regelmatig op uit om met vrienden of familie een terrasje te doen. Ook rol ik twee keer per dag mee tijdens de uitlaatronde van de mannen. De fysio komt tot nu toe bij mij thuis. Deze week heb ik twee keer met hem buiten een stukje achter de rollator gelopen. Pijn valt mee, maar het kost mij zoveel inspanning. Conditie is helemaal weg. Volgende week loop ik met rollator samen met fysio naar de praktijk. Is hier vlakbij. Als dat lukt, kan ik daarna zelf naar de praktijk en gebruik maken van de apparaten die meehelpen aan mijn revalidatie.
Kortom er zit een stijgende lijn in, maar het duurt lang. Ik probeer de moed er in te houden.

Marga.

Bericht door Marga. » 02 aug 2024, 08:14

Wat vervelend dat de revalidatie zo veel van je vergt. Sterkte. :blommetje

Truus

Bericht door Truus » 02 aug 2024, 10:10

Vraag veel van je Lise
Sterkte voor je :blommetje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 02 aug 2024, 18:03

Wat een ellende, zo,had je je de zomer niet voorgesteld. Maar het heeft zoveel,tijd nodig, maar is een dooddoener en daar heb je niets aan. Bekijk,per week wat je kan tov de week ervoor. Nu kan je al twee x meerollen, dat is toch een vooruitgang.heel kleine stapjes.
:blommetje

Ientje

Bericht door Ientje » 24 aug 2024, 13:40

Lise hoe gaat het nu?

Ientje

Bericht door Ientje » 05 okt 2024, 08:18

Hoe gaat het Lise, al lang niets meer gehoord van je.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 06 okt 2024, 08:22

Ientje schreef:
24 aug 2024, 13:40
Lise hoe gaat het nu?
Ientje schreef:
05 okt 2024, 08:18
Lief dat je de moeite neemt om naar Lise te vragen Ientje :blommetje

Ze kijkt en komt nog wel op het forum, maar heeft niet zo`n zin meer om te reageren denk ik. :geenidee

We hopen dat het goed met haar gaat.

:woefwoef
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 08 okt 2024, 17:11

Ientje schreef:
05 okt 2024, 08:18
Tja, het gaat, maar niet zo goed als ik wil. Kan nog steeds niet autorijden en kom dus niet echt ver. Vorige week naar de kapper geweest en dat lukt dus niet alleen. Mijn lieve zus heet me gebracht en weer opgehaald.

Behalve dat het met het pootje dus nog niet echt lekker gaat, heeft de hele toestand mentaal ook wel iets met me gedaan. Van een sociaal en vol leven, naar thuiszitten heeft er toch wel ingehakt.
Ik kijk wel dagelijks op het forum en reageer af en toe.

BTW super lief Ientje dat je aan me denkt en vraagt hoe het gaat.

Marga.

Bericht door Marga. » 09 okt 2024, 07:30

Vervelend dat het nog niet goed gaat en dat je nog steeds aan huis gebonden bent. Sterkte.

Plaats reactie