Wat gebeurd er in mijn tuin
Re: Wat gebeurd er in mijn tuin
Was druk in de tuin met de musjes zijn er zoveel hier ook duiven
Als we voer gooien komen de allemaal uit de boom.

Als we voer gooien komen de allemaal uit de boom.

Gezellig al die vogeltjes in de tuin bij jullie Truus
Ik liep om 11 uur een rondje
en zag toen ook een stuk of 20 musjes op straat , daar was waarschijnlijk ook iets gestrooid
Ik liep om 11 uur een rondje

Zo mooi Corrie, staan diev in potten? Geef je ze dan mest?

De grote rode staat in de lange stenen bak , de roze nog in pot
Geef geen mest .
Wel leuk , vandaag al 3 voorbijgangers die een foto van de rode hebben genomen
Geef geen mest .
Wel leuk , vandaag al 3 voorbijgangers die een foto van de rode hebben genomen

Ja, dat is zeker leuk
Mijn moestuinbak buiten heb ik de laatste restjes kruiden uitgehaald, zegge en schrijven 1 radijsje gekregen, dus die ga ik niet nog eens doen. In die bak heb ik een verse aardbeienplant gezet en van een oude plant die knotsen van aardbeien gaf de stekjes afgehaald en ook in de bak gezet. Hopelijk worden de aardbeien volgend jaar niet door de slakken opgegeten,
Op mijn vensterbank weer twee mooie bakken neergezet, met tuinkers, peterselie, rucola en broccoli. Die laatste schijnt heel gezond te zijn als je de eerste uitlopers eet, soort van tauge kiemen, maar dan van brocoli. Ben benieuwd.
De orchideeen vandaag allemaal naar buiten gedaan, goed water gegeven en met ecostyle besproeid tegen dopluis. Helaas zit het er weer in. Redt de ecostyle het niet, gaan alle orchideeen weg, sorry Corrie, ook,die van jullie zit onder. Ik doe mijn best.

De bakken in de vensterbank, tuinkers komt al,goed op, peterselie, is nog wat sprieterig.
Op mijn vensterbank weer twee mooie bakken neergezet, met tuinkers, peterselie, rucola en broccoli. Die laatste schijnt heel gezond te zijn als je de eerste uitlopers eet, soort van tauge kiemen, maar dan van brocoli. Ben benieuwd.
De orchideeen vandaag allemaal naar buiten gedaan, goed water gegeven en met ecostyle besproeid tegen dopluis. Helaas zit het er weer in. Redt de ecostyle het niet, gaan alle orchideeen weg, sorry Corrie, ook,die van jullie zit onder. Ik doe mijn best.

De bakken in de vensterbank, tuinkers komt al,goed op, peterselie, is nog wat sprieterig.
Goed bezig Ientje
Heb het ook wel eens geprobeerd luis te bestrijden, helaas
Ik heb er nu 3 waarvan de bloemen afvallen
1 heeft al voor de 3e keer gebloeid
1 voor de 2e keer
1 begin dit jaar gekocht
Zie nog geen nieuwe uitloper , ahhhh heb er toch al heel lang plezier van gehad
1 voor de 2e keer
1 begin dit jaar gekocht

Nieuwe stelen kunnen heel lang duren, vaak komen er ook knoppen en nieuwe steeltjes aan al uitgebloeide stelen. Zolang die groen zijn, lekker laten zitten dus. Op dit moment ook eentje waar alle bloemen binnen twee dagen afgevallen zijn, bloeide vanaf begin april, de rest is ook allemaal bloemloos. Ik hoop op nieuwe bloemen voor de kerstCorrie schreef: ↑06 sep 2024, 14:37Goed bezig Ientje![]()
1 voor de 2e keer
1 begin dit jaar gekocht
Nog nooit eerder gehad dat aan de uitgebloeide stengels nieuwe scheuten kwamen
Die al voor de 3e keer gebloeit heeft is de stengel bruin dus die knip ik af
Verder maar afwachten , helaas ben ik niet zo geduldig
Die al voor de 3e keer gebloeit heeft is de stengel bruin dus die knip ik af
Verder maar afwachten , helaas ben ik niet zo geduldig

Broccoli is zeker gezond, ik kweek ze echter niet op grond dus ben benieuwd.

Wat is het een zacht weer, wel druilerig
Er zijn weer verschillende planten gaan bloeien
De blauwe Agapanthus met 4 bloemen
De witte Agapanthus 1 bloem

Ook deze bloeien weer

De Roos ook veel knopjes, of dat nog uitkomt

Er zijn weer verschillende planten gaan bloeien
De blauwe Agapanthus met 4 bloemen
De witte Agapanthus 1 bloem

Ook deze bloeien weer

De Roos ook veel knopjes, of dat nog uitkomt

Campanula
Toen ik het schreef kon ik er niet op komen , had het geplaatst en keek ernaar en tja toen wist ik het weer

Hoe is het met de broccolispruiten?Ientje schreef: ↑06 sep 2024, 10:17Mijn moestuinbak buiten heb ik de laatste restjes kruiden uitgehaald, zegge en schrijven 1 radijsje gekregen, dus die ga ik niet nog eens doen. In die bak heb ik een verse aardbeienplant gezet en van een oude plant die knotsen van aardbeien gaf de stekjes afgehaald en ook in de bak gezet. Hopelijk worden de aardbeien volgend jaar niet door de slakken opgegeten,

Daar zou ik nou niet het geduld voor hebben , zaadjes en wachten tot het goed gegroeit is 

ah sommige zaadjes duren ook erg lang. Meestal neem ik degene die "snel" kiemen!