Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Marga.

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Marga. » 04 sep 2024, 08:06

Ientje schreef: ↑
03 sep 2024, 11:05
Oh Marga dat is heel vervelend. Mijn spets was ook bang, ik deed hem dan aan de riem, ook als zefbescherming, want hij kroop zo weg dat hij zich vastkroop. Onder een tafeltje bv waar hij dan niet meer weg kon, of onder een krukje waarop een plant stond die hij dan boven op zich kreeg, wat weer stress gaf. Aan de riem bleek dat hij rustiger werd, ik zei verder niets, maar legde een hand op zijn rug en bleef zelf rustig ademen en ging zitten gapen, dat zijn kalmerende signalen voor een hond. Leuk is hij het nooit gaan vinden, maar hij kwam dan wel naar me toe na verloop van tijd om steun te zoeken,
Lotus kruipt nu nergens achter of onder maar als ze dit wel gaat doen is haar tuig aan doen een goede tip.

Corrie

Bericht door Corrie » 04 sep 2024, 09:08

Ben zo geschrokken vanochtend :surprised
De dames zaten nog aan de riem :lopen had net wat opgeruimd van Luna zie ik ineens wat bewegen vlak bij Kissy ( die het gelukkig niet zag )
Met een ruk trek ik haar naar me toe , zag ik toch een joekel van een rivierkreeft, gewoon op de weg (parkeerplek)
Moet er niet aan denken als ze er aan had willen snuffelen .
Zie ze eigenlijk wel ieder jaar maar kleiner en op het gras bij de sloten .
Jammer dat ik de phone niet bij me had :Foto
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 sep 2024, 11:07

Oh jakkie. Die kreeften zijn echte fauna vervalsers en een plaag aan het worden.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 sep 2024, 10:49

Corrie schreef: ↑
04 sep 2024, 09:08
Ben zo geschrokken vanochtend :surprised
De dames zaten nog aan de riem :lopen had net wat opgeruimd van Luna zie ik ineens wat bewegen vlak bij Kissy ( die het gelukkig niet zag )
Met een ruk trek ik haar naar me toe , zag ik toch een joekel van een rivierkreeft, gewoon op de weg (parkeerplek)
Moet er niet aan denken als ze er aan had willen snuffelen .
Zie ze eigenlijk wel ieder jaar maar kleiner en op het gras bij de sloten .
Jammer dat ik de phone niet bij me had :Foto
Een grote kreeft? :surprised hoe kan dat nou
Goh nee die scharen van zo`n beest, hè jakkes gelukkig zag Kissy hem niet :zonkiss
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 sep 2024, 08:39

Goedemorgen stuk kouder vandaag, haast de winterjas tevoorschijn gehaald :wow :zwaai

:zonkiss :dogwalk
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 sep 2024, 08:47

Goedemorgen allemaal. Heftig weekend gehad. Mijn directe buurvrouw, dus huis hiernaast is overleden. Zo dichtbij, dat je bijna alles meemaakt, zeker omdat het warm was en alle deuren en ramen open stonden en de buurman een harde stem heeft. De emoties voelde ik bij wijze van spreken door de muren heen.
Ik hoorde in de ochtend dat het afliep, ze was al heel lang ziek,
In de middag overleed ze. Ik had de buurman intussen een aantal keren even gesproken.
Heel mooi was het, toen ze opghehaald werd door de uitvaartdienst, kwamen we met vijf buren van dit rijtje naar buiten, onafgesporken, maar het gebeurde spontaan, en hebben haar zo uitgeleide gedaan, vrijdag de uitvaart. Erg moe van de emoties was ik. Diki was niet bij mij weg te slaan, doe ik ook niet hoor, maar zaterdag waren we beiden uitgeteld, of je moe wordt van dit soort dingen is geen vraag maar een duidelijke ja,

En is het toeval, ik geloof daar niet meer in. Zaterdagmiddag kreeg ik een app of ik zondag, gisteren dus mee ging naar het tuincentrum. Zo kreeg ik meteen weer even afleiding, het was heel gezellig. Dit waren de buren aan de overkant, de buurman die altijd met diki ging lopen. Ik heb nu de knoop doorgehakt, ik blijf hier wonen, zulke buren krijg ik nooit meer. Wij zijn er voor elkaar. Nog 1,5 jaar en dan krijg ik pensioen, dus dat ga ik financieel ook redden,

Ientje

Bericht door Ientje » 09 sep 2024, 08:48

Jo-Anne schreef: ↑
09 sep 2024, 08:39
Goedemorgen stuk kouder vandaag, haast de winterjas tevoorschijn gehaald :wow :zwaai

:zonkiss :dogwalk
Ja, ik heb mijn fleecevest ook maar aangetrokken, vind het wel,lekker weer nu hoor,

Marga.

Bericht door Marga. » 09 sep 2024, 09:17

09 sep 2024, 08:47
Goedemorgen allemaal. Heftig weekend gehad. Mijn directe buurvrouw, dus huis hiernaast is overleden. Zo dichtbij, dat je bijna alles meemaakt, zeker omdat het warm was en alle deuren en ramen open stonden en de buurman een harde stem heeft. De emoties voelde ik bij wijze van spreken door de muren heen.
Ik hoorde in de ochtend dat het afliep, ze was al heel lang ziek,
In de middag overleed ze. Ik had de buurman intussen een aantal keren even gesproken.
Heel mooi was het, toen ze opghehaald werd door de uitvaartdienst, kwamen we met vijf buren van dit rijtje naar buiten, onafgesporken, maar het gebeurde spontaan, en hebben haar zo uitgeleide gedaan, vrijdag de uitvaart. Erg moe van de emoties was ik. Diki was niet bij mij weg te slaan, doe ik ook niet hoor, maar zaterdag waren we beiden uitgeteld, of je moe wordt van dit soort dingen is geen vraag maar een duidelijke ja,

En is het toeval, ik geloof daar niet meer in. Zaterdagmiddag kreeg ik een app of ik zondag, gisteren dus mee ging naar het tuincentrum. Zo kreeg ik meteen weer even afleiding, het was heel gezellig. Dit waren de buren aan de overkant, de buurman die altijd met diki ging lopen. Ik heb nu de knoop doorgehakt, ik blijf hier wonen, zulke buren krijg ik nooit meer. Wij zijn er voor elkaar. Nog 1,5 jaar en dan krijg ik pensioen, dus dat ga ik financieel ook redden,
Sterkte met het overlijden van je buurvrouw.

Verhuizen moet je ook nooit doen voordat je alle voors en tegens tegen elkaar hebt afgewogen. Je weet wat je hebt je moet maar afwachten wat je er voor terug krijgt.
Ik wilde vooral verhuizen omdat ik mij meer wil inzetten voor het Leger des Heils en het dan makkelijker is als je in de buurt woont. Nu ben ik steeds afhankelijk van de wmo taxi en dit kost tijd en geld.
En de tuin kan ik nu nog onderhouden maar dit gaat met de jaren wel moeilijker worden maar hier is uiteindelijk ook wel een oplossing voor. Delfzijl zit momenteel midden in de sloop en nieuwbouw i.v.b. met de aardbevingen en dit zal nog wel wat jaartjes gaan duren dus de kans op een leuke woning is klein. Dus ik blijf hier ook zitten en er zijn uiteindelijk ook meer voors voor niet verhuizen, de heerlijke wandel omgeving, met honden kun je hier alle kanten uit en natuurlijk mijn nieuwe woning en mijn kinderen die in de buurt wonen.

Marga.

Bericht door Marga. » 09 sep 2024, 09:18

Goede morgen. Het is heerlijk fris buiten, ik geniet er van en Lotus ook die kan slecht tegen hitte. :fan

Ientje

Bericht door Ientje » 09 sep 2024, 12:56

Ik stond eem paar maanden terug op 5. Ben vooraf gaan kijken. Achteraf straaatje bij een wijkelcentrum. De tuin die er zou zijn volgens de beschrijving was nog kleiner dan een balkon. Ik zou daar bij avond niet durven lopen. Ik dacht als ik hier moet wonen......
Vorige week ook gereageerd op een leuke woning, leuke plek, maar niet geworden. Ben er nu blij om.

Truus

Bericht door Truus » 09 sep 2024, 16:26

Ientje blijven zitten waar je zit je heeft hele goede buurtjes
Hier vandaag 18 graden in Zwijndrecht alles sta nog open hier.
Ben een beetje verdrietig vandaag Me zus zou vandaag jarig geweest.
En mis haar nog zo erg.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 sep 2024, 20:24

Truus schreef: ↑
09 sep 2024, 16:26
En mis haar nog zo erg.
Truus, altijd verdrietige dagen, sterkte :blommetje

Marga.

Bericht door Marga. » 10 sep 2024, 08:58

Truus schreef: ↑
09 sep 2024, 16:26
En mis haar nog zo erg.
Sterkte Truus. :blommetje

Marga.

Bericht door Marga. » 10 sep 2024, 09:00

09 sep 2024, 12:56
Ik stond eem paar maanden terug op 5. Ben vooraf gaan kijken. Achteraf straaatje bij een wijkelcentrum. De tuin die er zou zijn volgens de beschrijving was nog kleiner dan een balkon. Ik zou daar bij avond niet durven lopen. Ik dacht als ik hier moet wonen......
Vorige week ook gereageerd op een leuke woning, leuke plek, maar niet geworden. Ben er nu blij om.
Het enige waar ik kans op maak is een flat en daar ga ik zeker niet in. Lotus is dat helemaal niet gewent, en ik vrees dat ze op alle onbekende geluiden zal reageren met alle gevolgen van dien.

Corrie

Bericht door Corrie » 10 sep 2024, 18:23

@ Ientje
Mocht je ook kijken bij die woning ?
Bij m'n zus in IJsselstein naast haar , eensgezinswoning heeft de 13e kijker het geaccepteerd, echt niet normaal
Als je naar je zin woont en het kan betalen zou ik ook blijven zitten

@ Truus
Sterkte , het blijft een gemis
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 sep 2024, 07:53

Corrie schreef: ↑
10 sep 2024, 18:23
@ Ientje
Mocht je ook kijken bij die woning ?
Bij m'n zus in IJsselstein naast haar , eensgezinswoning heeft de 13e kijker het geaccepteerd, echt niet normaal
Als je naar je zin woont en het kan betalen zou ik ook blijven zitten.
Nee niet uitgenodigd.
De enige waar ik op één stond en bleef staan tot het einde was een flat op 7 hoog met een mini balkonnetje , twee kamers en 50 euro minder huur , iets van 800 nog wat huur. Dat vond ik niet zo leuk.

Het huisje dat jij me laatst aanraadde, wel,gereageerd, stond ik uiteindelijk ook op 5. De eerste heeft het kennelijk geaccepteerd. Want ook geen uitnodiging, had ik wel verwacht want ik,dacht dat de eerste 5 uitgernodigd zouden worden,

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 14 sep 2024, 16:01

Was weer voer halen, kreeg eens wat gratis :wave
Ja ja, blijf Hollander :lol :lol

Eens kijken of ze het lekker vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie