Dat groeit dus letterlijk als kool. Inmiddels met de tweede ,,oogst ,,bezig. Ik doe het op een broodje, met kaas of ei. Dan toch nog een beetje gezond groen erbij,Jo-Anne schreef: ↑22 okt 2024, 08:33Hoe is het met de broccolispruiten?Ientje schreef: ↑06 sep 2024, 10:17Mijn moestuinbak buiten heb ik de laatste restjes kruiden uitgehaald, zegge en schrijven 1 radijsje gekregen, dus die ga ik niet nog eens doen. In die bak heb ik een verse aardbeienplant gezet en van een oude plant die knotsen van aardbeien gaf de stekjes afgehaald en ook in de bak gezet. Hopelijk worden de aardbeien volgend jaar niet door de slakken opgegeten,
Op mijn vensterbank weer twee mooie bakken neergezet, met tuinkers, peterselie, rucola en broccoli. Die laatste schijnt heel gezond te zijn als je de eerste uitlopers eet, soort van tauge kiemen, maar dan van brocoli. Ben benieuwd.
De orchideeen vandaag allemaal naar buiten gedaan, goed water gegeven en met ecostyle besproeid tegen dopluis. Helaas zit het er weer in. Redt de ecostyle het niet, gaan alle orchideeen weg, sorry Corrie, ook,die van jullie zit onder. Ik doe mijn best.
De bakken in de vensterbank, tuinkers komt al,goed op, peterselie, is nog wat sprieterig.![]()
Wat gebeurd er in mijn tuin
Re: Wat gebeurd er in mijn tuin
Ik kweek dat op keukenpapier.Ientje schreef: ↑26 okt 2024, 08:24Dat groeit dus letterlijk als kool. Inmiddels met de tweede ,,oogst ,,bezig. Ik doe het op een broodje, met kaas of ei. Dan toch nog een beetje gezond groen erbij,Jo-Anne schreef: ↑22 okt 2024, 08:33Hoe is het met de broccolispruiten?Ientje schreef: ↑06 sep 2024, 10:17Mijn moestuinbak buiten heb ik de laatste restjes kruiden uitgehaald, zegge en schrijven 1 radijsje gekregen, dus die ga ik niet nog eens doen. In die bak heb ik een verse aardbeienplant gezet en van een oude plant die knotsen van aardbeien gaf de stekjes afgehaald en ook in de bak gezet. Hopelijk worden de aardbeien volgend jaar niet door de slakken opgegeten,
Op mijn vensterbank weer twee mooie bakken neergezet, met tuinkers, peterselie, rucola en broccoli. Die laatste schijnt heel gezond te zijn als je de eerste uitlopers eet, soort van tauge kiemen, maar dan van brocoli. Ben benieuwd.
De orchideeen vandaag allemaal naar buiten gedaan, goed water gegeven en met ecostyle besproeid tegen dopluis. Helaas zit het er weer in. Redt de ecostyle het niet, gaan alle orchideeen weg, sorry Corrie, ook,die van jullie zit onder. Ik doe mijn best.
De bakken in de vensterbank, tuinkers komt al,goed op, peterselie, is nog wat sprieterig.![]()

Wat leuk alweer
Droog hè, haast geen tuinaarde meer over hier, alles waait weg...
Ik was net bij effe bij action voor kleikorreltjes, goedkoopste daar. Maar mag niks tillen natuurlijk i.v.m. hoofd.
Zegt die jongen bij de kassa, u mag het karretje niet meenemen hoor
ik zeg ik kan niet tillen hoor
Zegt hij ik leg het wel even in de auto voor u.....

Droog hè, haast geen tuinaarde meer over hier, alles waait weg...
Ik was net bij effe bij action voor kleikorreltjes, goedkoopste daar. Maar mag niks tillen natuurlijk i.v.m. hoofd.
Zegt die jongen bij de kassa, u mag het karretje niet meenemen hoor
Zegt hij ik leg het wel even in de auto voor u.....

@ Jo-Anne
Dat is aardig zeg , zoiets gebeurt niet vaak
Ik heb ook wel eens kleikorreltjes bij de action gekocht maar vond ze een beetje klein
Dat is aardig zeg , zoiets gebeurt niet vaak
Ik heb ook wel eens kleikorreltjes bij de action gekocht maar vond ze een beetje klein

Oh ik heb ze nog niet opengemaakt, oh echt
Moet geen kleintjes hoor....

Hihihi kijk die boeven lopen
Leuk Truus, staat weer gezellig al plantjes
die op stam is ook leuk!

Leuk Truus, staat weer gezellig al plantjes

Ja heerlijk voor ze He
Luca loopt alleen buiten als ik ook buiten ben.
Hij boft dat het zonnetje voor mijn goed is

Luca loopt alleen buiten als ik ook buiten ben.
Hij boft dat het zonnetje voor mijn goed is

Ziet er gezellig uit Truus , veel gekocht zeg
Ik wil ook maar ff geen tijd , volgende week ook weer van alles en nog wat te doen
De dames hier zijn ook alleen buiten als ik buiten ben
Ik wil ook maar ff geen tijd , volgende week ook weer van alles en nog wat te doen
De dames hier zijn ook alleen buiten als ik buiten ben

Ik heb weer zakjes zaad besteld , ga van mijn vensterbank weer een moestuintje maken.
Peterselie, rucola, veldsla
Peterselie, rucola, veldsla
Ik heb voor ik griep kreeg de verticuteermachine over mijn grasveld gehaald, een intensief karwei. Er waren wat plukken onkruid blijven liggen die heb ik gisteren met de grasmaaier weggehaald.
Ik heb een mengsel van gras en klaver gezaaid en hoop dat het opkomt. Mijn aardbeiplantjes zijn verdroogd, ik hoop dat ze het toch weer gaan doen maar anders koop ik nieuwe.
Ook was er een vlinderstruik dood gegaan, hij zat vol schimmel, op die plek plant ik nu een appelboom. Nog wat potten met planten en dan kan mijn tuin er wel weer mee door.
Ik heb een mengsel van gras en klaver gezaaid en hoop dat het opkomt. Mijn aardbeiplantjes zijn verdroogd, ik hoop dat ze het toch weer gaan doen maar anders koop ik nieuwe.
Ook was er een vlinderstruik dood gegaan, hij zat vol schimmel, op die plek plant ik nu een appelboom. Nog wat potten met planten en dan kan mijn tuin er wel weer mee door.
Goed bezig Marga. Fijn dat het weer lukt.
Zo ik heb weer een mooi wit veldje in de grote bak

De mini sering begint ook

Een paar knoppen van de Rhododendron zijn open

De aardbeiplant heeft het overleefd en heeft wat bloemetje ,
Laat de aardbeitjes maar komen
Verder nog steeds geen potplanten gekocht

De mini sering begint ook

Een paar knoppen van de Rhododendron zijn open

De aardbeiplant heeft het overleefd en heeft wat bloemetje ,
Laat de aardbeitjes maar komen
Verder nog steeds geen potplanten gekocht