Wat vind jij? geen hond nemen campagne...

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Wat vind jij? geen hond nemen campagne...

Bericht door Jo-Anne » 18 apr 2025, 11:19

Staat er hier nu helemaal geen hond nemen, wat de titel zegt of moet je erover nadenken van te voren...

https://www.telegraaf.nl/vrouw/81870530 ... ermee-eens

onderaan als je scrollt zie je de meningen....

:woefwoef :xlove :love
Afbeelding

Corrie

Re: Wat vind jij? geen hond nemen campagne...

Bericht door Corrie » 19 apr 2025, 13:35

Ik vind het een rare campagne :woefwoef natuurlijk moet er goed over nagedacht worden :ffedenken
In de coronatijd idd wel heel veel impuls aankopen geweest , sneu voor de dieren die daarna weer gedumpt werden :cry
Er worden trouwens momenteel heel veel aangereden katten gemeld , niet geschikt, ook zo zielig

Ik zie de reacties niet onder het artikel .
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 apr 2025, 11:27

Ik ben het wel met Corrie eens.
Vorige week had ik visite. En die mevrouw zei, voor alles heb je cursussen, ook voor honden. Maar mensen moesten dat ook voor kinderen doen....., tja. Hoe kwamen we erop? Via de hondencursus,,puppycursus, naar een cursus voor ouders voor z e kinderen nemen,

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 23 apr 2025, 19:22

Er moet , voor zover het mogelijk is, gekeken worden naar wie wat koopt.
Vaak genoeg gezien dat er een pup wordt gekocht en vervolgens weet men niks over het ras.
Zelfs zo erg dat de hond in kwestie is ingeslapen omdat ze hem niet de baas meer konden.
Ik had ze nog zo gewaarschuwd :aaiaiai
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 apr 2025, 09:51

Er zal misschien als het zo misgaat wat u beschrijft Roman, gedacht worden het is toch maar een hond.
Maar zo is het natuurlijk niet, het beest is altijd de dupe natuurlijk. Een hond is voor het leven, hoort bij je overal :xlove :woefwoef

Mee eens dat er misschien gekeken moet worden naar de nieuwe eigenaar...moeilijke opgaaf dat wel want hoe moet dat.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 24 apr 2025, 10:09

Zynaluna schreef:
23 apr 2025, 19:22
Er moet , voor zover het mogelijk is, gekeken worden naar wie wat koopt.
Vaak genoeg gezien dat er een pup wordt gekocht en vervolgens weet men niks over het ras.
Zelfs zo erg dat de hond in kwestie is ingeslapen omdat ze hem niet de baas meer konden.
Ik had ze nog zo gewaarschuwd :aaiaiai
Helemaal mee eens. In de tijd dat ik nog hondentraining gaf. Kwam er ooit iemand naar me toe en die vroeg me, kan u me vertellen hoe ik mijn hond uit het water kan houden,want, dan wordt hij zo vies..... die hond was een labrador.
Ik vroeg, waarom heeft een een lab genomen? Ja de buren hebben er ook een. Weet u waarvoor de lab gefokt is oorspronkelijk? Ehhhhhh nee, hoe zo...

ik bedoel maar. Iedere nieuwe groep die ik daarna kreeg gaf ik als huiswerk mee, zoek,op wat voor taak je hond heeft , waarvoor hij gefokt is. En in de volgende lessen vertelt iedereen wat hierover. Alom ongeloof? Waarvoor dat dan?

Marga.

Bericht door Marga. » 02 mei 2025, 08:01

Veel mensen gaan helaas op het uiterlijk af, het karakter van de hond lijkt minder belangrijk.
Ik heb altijd goed over de aanschaf van mijn honden nagedacht. Toen mijn kinderen nog klein waren hadden wij dan ook geen hond, we hadden het te druk voor ook nog de verzorging van een hond.
Het karakter van een hond laat zich ook niet altijd voorspellen, Balou een kruising pinscher x chihuahua was moeilijker dan ik had ingeschat.

Plaats reactie